Mallinnusketju

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Re: Mallinnusketju

Viesti Kirjoittaja Wagner »

skoone kirjoitti:
Wagner kirjoitti:Vaikuttaa siis siltä, että murhaaja on naamioitunut koivuksi ja lähtenyt litomaan vasta havaittuaan tutkinnan tason samalla erehdyttäen tarkoituksella tulevia spekulaatioita paikalla olleen polun suunnasta ja äkämäpunkkien määrästä jo nykyisin tallatussa vadelmapusikossa.

Aika epeli.

8)
Jotain tällaista minäkin olen aanaillut. Lavastanut ensin ja sitten naamioitunut, jopa niin, että on kiertänyt ympärilleen kaarnaa tuohen sijasta. :D :D
Ei tuonaikainen poliisi ymmärtänyt, että männyksi muuntunut koivu ei voi olla aito.
Aasitason tutkinta todennäköisesti vain pilasi tapahtumapaikan paremmalta tutkinnalta ja männyksi naamioitunut koivu, joksi oli naamioitunut nirhaaja, hipsi havisten horisonttiin heti sopivan hetken tullen 14% etukumarassa polun tasokulmaan nähden kaarteisssa deskripittivisgeometrisesti siten kallistuen, että sivukiihtyvyyden raja-arvo pysyi alle 0,5m/s^3 ja peiponpesät sekä mäntypistiästen toukat kyydissä.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
kujala
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja kujala »

Lisäsin taulukkoon Hessun arvion. Parempi ilmoittaa tässä tapauksessa paikkana, kun täysin tarkka suunta ei ole tiedossa:

suunnat

Arvioni on, että kyselyyn osallistuu tasan 4 ihmistä. Odotellaan vielä Sariolan vastausta... :D

Hessulle: Olet esittänyt, että myös koivun kiertyminen pitäisi ottaa huomioon. Tässä tapauksessa kiertyminen myötäpäivään toimisi Sariolan ja Kujalan eduksi, jos tarkoitus on sanoa, että koivu olisi vuodesta 1960 vuoteen 2009 kiertynyt suhteessa lisää myötäpäivään, kun tarkastellaan uhrikuvassa näkyvää tilannetta. Tästa seuraisi, että nykyiset tuohikuviot ovat todellisuudessa aikanaan olleet enemmän lännessä. Kuinka paljon mielestäsi kiertymistä voisi ottaa huomioon?
pasi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja pasi »

kujala kirjoitti:
pasi kirjoitti:oletetaan koivun kasvavan paksuutta tasaisesti (rungon poikkileikkauksen muoto säilyy), mikä on mielestäni järkevämpi oletus kuin kasvaminen vain tietystä tarkastelusuunnasta näkyviltä reunoilta, suuntaus on mielestäni paremminkin niin päin, että rungon alueita katoaa tarkastelusektorista.
Usko pois, että haluaisin myös uskoa tähän. Valitettavasti tekemäni analyysi osoittaa, että näin ei ole käynyt. En osaa sanoa, mistä tämä johtuu. Tässä kohtaa vastakkain on siis järki ja se, mitä kuvassa näkyy.
Olisi mielenkiintoista kuulla, miten olet analyysin tehnyt. Onko sinulla esim. ollut käytössä uudesta ja vanhasta koivusta kuvat, joista tiedetään varmasti, että suunnat koivuun ovat samat?
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

kujala kirjoitti:Hessulle: Olet esittänyt, että myös koivun kiertyminen pitäisi ottaa huomioon. Tässä tapauksessa kiertyminen myötäpäivään toimisi Sariolan ja Kujalan eduksi, jos tarkoitus on sanoa, että koivu olisi vuodesta 1960 vuoteen 2009 kiertynyt suhteessa lisää myötäpäivään, kun tarkastellaan uhrikuvassa näkyvää tilannetta. Tästa seuraisi, että nykyiset tuohikuviot ovat todellisuudessa aikanaan olleet enemmän lännessä. Kuinka paljon mielestäsi kiertymistä voisi ottaa huomioon?
Koivu ei kierry, mänty kiertyy: tämä vahvistaa oletusta siitä, että murhaaja on ensin naamioitunut koivuksi ja namioinut koivun vielä männyksi, mihin viittaa myös kaarnakeskustelu ja erityisesti arviointi puun kiertymisestä.

Nyt pitäisi hakea paikalta muinoin paikallaolleiden äkämäpunkkien jälkeläisten DNA:ta, liittää se sulautettuun piiriin ja älyllistämällä äkämäpukkiperimää saataneen vihdoin selvyys sitä, miktä olivat punkkien perushavainnot murhayöstä, esimerkiksi opettamalla kyborpunkki antamaan tassua vasemmalla tai oikealla etu-ulottimellaan kysymyksiä tekevälle lajikyborkumppanilleen: vasen olisi joo, oikea ei.

Viittomaa opettamalla saataisiin digikytkennän kautta tuotettua neliulotteinen mallinnustuotos koko aamun tapahtumineen, jos vain tahtoa riittää ja mahdollisena onnenpotkuna joku uusi, KRP:n omia talousrikossotkuja koskeva uutisaihe, joka tulisi piilottaa ja joka polkaisisi uuden tutkinnan tässäkin asiassa liikkeelle.

Joskus muinoin 1995 esitin KRP:lle DNA/RNA-analyysin käyttöä Bodomin löydoksistä.
Sen ottivat vastaan. Mitenhän tämän ehdotuksen käy ?

8)
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

kujala kirjoitti:Päivitellään taulukkoa sitä mukaa, kun vastauksia tulee. Voisin tietysti yrittää laskea esim. Sariolan puolesta suuntaa koivulle, kun kuvaussuunta on tiedossa, mutta annetaan Sariolan vastata itse. Olen lisännyt taulukkoon omalta kohdaltani 2,0 astetta aikaisemmin esittämäni mukaisesti.

Uhrikuvan suunta koivun keskipisteeseen etelästä kaakkoon

Suunta: 13,2 astetta
Arvioija: Pasi

Suunta: 27,7 astetta
Arvioija: Kujala
Lisään tähän oman arvioni:
Suunta: 30,0 astetta
Arvioija: Sariola

Jos siis pidetään etelän suuntaa nollana asteena, niin mielestäni

*Polun suunta on 15 astetta vasemmalle etelästä
*Lavastuskuvan suunta on 22 astetta vasemmalle etelästä
*Uhrikuvan suunta on 30 astetta vasemmalle etelästä

Lavastuskuvan ja uhrikuvan suuntien eron olen saanut laskemalla. Mutta siihen laskukaavaan on pitänyt asettaa arvio, mikä on maassa olevan laukun ja Nilsin koivun välinen etäisyys. Samoin siinä on pitänyt arvioida koivun rungon paksuus. Kun näihin asetetaan arvot, noiden kahden polun kuvaussuuntien ero voidaan laskea. Tulos on tietysti epätarkka, koska nuo luvut pitää arvioida. Nuo luvut ovat arvioita, joihin on käytetty apuna erilaisia laskutoimituksia.

"kujalan" arvio näyttää olevan suunnilleen sama kuin minulla. "pasin" arvio näyttää heti kättelyssä mahdottomalta.

Uhrikuvassa suunta koivulle tai yleensä kuvaussuunta on suunnilleen sama, mutta esim. pasin esittämässä hämäräkuvassa tai lavastuskuvassa etelään kuvaussuunta ei olekaan koivuun, vaan siitä reippaasti enemmän oikealle. Tuo mustavalkokuva on suunnattu eniten oikealle koivuun verrattuna, jopa niin, että koivu on aivan kuvan vasemmassa reunassa.

Nyt taisivat heikkohermoisimmat pudota kyydistä, ja osa vahvahermoisistakin!

:D :D :D
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Wagnerin jutuista kyllä paistaa hänen älynsä tila päivä päivältä enemmän.

Kyllä se vaan koivukin kiertyy, vaikka Wagner mitä sanoisi.

Et ole koskaan siis ruumiillista työtä tehnyt, kun et ole koivun tyviosia kirveellä halkonut.

Lapin ja Kainuun jänkhiä lukuisia kertoja samonneena, tiedän kyllä kuinka rakotuli esimerkiksi kelomännystä tehdään, joten en ala noista tietämättömien kanssa kinaamaan.

Kyllä koivussakin se kierous siellä näkyy, kuten myös eräiden kirjoituksissa.

Kujalalle sen verran, että en ole varma, kumpaan suuntaan se kierto olisi, mutta muistaisin sen olevan myötäpäivään, mutta sata varma en ole, täytynee tutkia jostain kaadetusta koivusta.

Pääasia on, että totuus tulee esiin, sehän kait kaikilla se lopullinen tarkoitus on, oli se totuus sitten kenen vaan.

Tällä hetkellä pidän kyllä teemun ja pasin, sekä awan ja omaa näkökantaa oikeimpana, mutta tutkikaa toki, en ole vastaan.
kujala
Martin Riggs

pasi kirjoitti:Olisi mielenkiintoista kuulla, miten olet analyysin tehnyt. Onko sinulla esim. ollut käytössä uudesta ja vanhasta koivusta kuvat, joista tiedetään varmasti, että suunnat koivuun ovat samat?
Menetelmä ei sinänsä vaadi, että kuvat on otettu täsmälleen samasta suunnasta. Teemun molemmista kuvista pystyy löytämään vanhan koivun reunat ja kun eri suunnasta otettuja kuvia on enemmän käytössä, ne alkavat tukea toisiaan. Jossakin kuvassa jokin kohta on epäselvä, mutta jossakin toisessa kuvassa sama kohta on selvempi. Näin ollen voidaan edetä rinnakkaisesti työskentelemällä vanhan kuvan kanssa ja useamman uuden kuvan kanssa, ja liittää pisteitä eri kuviin samanaikaisesti toisiaan tukemalla.

Tässä vaiheessa voi herätä seuraavia ajatuksia: jospa vain olisin tehnyt analyysin oikeaan suuntaan otetulle kuvalle, jolloin ne menisivätkin yksi yhteen - tai että analyysini on virheellinen. Ensimmäiseen totean: no sepä se on minunkin ajatukseni. Mielestäni Teemun molemmat kuvat on otettu väärästä suunnasta ja optimi löytyy sieltä välistä. Olen itse asiassa jo löytänyt tällaisen ihanteellisen kuvan, jossa vanha koivu menee lähes kokonaan uuden koivun sisään. Tässä kuvassa tuota ylimääräistä on vähemmän kuin tietokoneen luomassa optimissa, kaiken kaikkiaan noin 11,5 senttiä verrattuna tietokonemallin noin 15 senttiin. Näin olen ajatellutkin sen menevän, että tietokone ei pysty optimoimaan todellista tilannetta vaan se löytyy kuvasta. Jälkimmäiseen mahdolliseen analyysini synnyttämään ajatukseen totean, että kaikki on mahdollista.

Menetelmä on sinänsä erittäin yksinkertainen. Merkitään ensin vanhaan ja uuteen koivuun tärkeimmät selvät tuohikuviot, jotka näkyvät molemmissa kuvissa. Tämän jälkeen edetään selvistä merkeistä epäselvempiin käyttäen tukipisteinä selvempiä merkkejä. Lopulta päästään tilanteeseen, jossa on vaikea löytää mitään uusia pisteitä.

Tässä kuvassa käytin menetelmää työskennellen neljän koivun kanssa yhtä aikaa:

neljä koivua

Kuvassa ei ole mukana kaikkia markkereita. Myöhemmin kun tutkin samoja koivuja uudestaan, löysin kuvasta virheen. Olin merkinnyt vanhan koivun oikean laidan liian kauaksi Teemun koivun II oikeaa laitaa. Tässä kuvassa päivitin tilannetta:

päivitetyt koivut

Kuvasta huomaa, että Teemun koivun II oikean laidan ylimeno 99 pikseliä aikaisemmassa kuvassa on muuttunut uudeksi luvuksi 80 pikseliä. Virhe johtui siitä, etten voinut "uskoa" vanhan koivun menevän niin pitkälle oikealle, kun oli esitetty ajatuksia petäjästä kuvauspaikkana - ja tuo Teemun koivu II olisi sentään otettu yli 30 astetta enemmän länteen! Markkereita ei jälkimmäiseen kuvaan ole merkitty, mutta menetelmä on ollut sama kuin aikaisemmin.

No, lopulta sitten viime viikolla vastaan tuli väistämättä se kuva, jossa vanha koivu menee "kauniisti" uuden koivun sisään. Tässä kuvassa merkit oikeassa laidassa ovat selvät, mutta vasempi laita on epäselvempi. Totean kuitenkin, että vasemmassa laidassa tuota eroa voi tulla lähinnä edulliseen suuntaan eli siten, että vanha koivu meneekin pitemmälle kuin kuvassa on esitetty. Kolmion kohdalta mitattuna ylitse menee enää tuo aikaisemmin mainittu 11,5 senttiä olettaen leveydeksi 60 senttiä.

paras kuva

Mitä muuten luulette tuosta kuvan X koivusta? Mihin suuntaan polku sillä kohtaa menisi, jos koivu olisi kuvan keskellä? Tein tänään tuohen vertauksen Pasin pikkukuvaan ja totesin, että tämä saattaisi olla otettu joitakin asteita lähempänä petäjää. Pasin pikkukuvassa nimittäin koivun oikea laita menee pitemmälle kuin tässä.

Tietokonemalli ei ole koskaan varma, joten ero voi tällöin syntyä siitäkin, että pikkukuvassa suunta olisi esimerkiksi 30 astetta koivulle, kun se tässä olisi 25 asteen paikkeilla. Tietokone olisi tällöin erehtynyt 5 asteen verran.
Hessu52
Watson itse

Noin pikaisesti arvioiden, ilman kuvavertailua, polku menisi mielestäni aika samoin, kuin miten se meneen teemun mallinnoksessa, eli ensin loivasti itään josta sitten tasaisesti polveillen länteen, itään mentäessä etellään sinne niemen tyviosan keskipaikkeille, mutta tämä on vain sellainen hätäinen arvio.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Hessu52 kirjoitti:Wagnerin jutuista kyllä paistaa hänen älynsä tila päivä päivältä enemmän.<blabla>
Tässä taas otin lainaukseen mukaan vain tosiasiat.
Havu- ja lehtipuilla on erilainen solurakenne.
Jänkhän vanhat kelot ovat kiertyilleet tanssiessaan kevättuulien kera, vanhoilla koivuilla taas syiden suunta ja hankala halkeavuus tyvitukissa aiheutuu yleensä siitä, että koivu on vanha visakoivu.

Minulla on sellainen vanhus pihallani, tyven halkaisija on yli metri.

Sen vieressä on suuresta pakurikäävästä tehty pihatonttu, joka ei ole sopraano, vaan se sopivalla lounaistuulella hyräilee baritonillaan 'Sä kaunehin oot'.

8)
Hessu52
Watson itse

Jaa, itse olen laulanut kuorossa bassoa, mutta kyllä ääntä lähtee jopa tenorina, vaikkei sen ei pitäisi mieheltä onnistuakaan, jos vehkeet ovat tallella, mutta se on pääasia, että on monipuolinen ääni, jolloin voi laulaa iskelmästä rockiin, ei siinä mitään.

Noista laulajien vehkeistä eräs juttu, kun kerran olin erään tunnetun oopperalaulajan kanssa samaan aikaan saunomassa, niin vaikka tapanai ei ole toisten vehkeitä katsellakaan, niin tämän laulajan kohdalla oli suorastaan pakko, koska mela polveili ylälauteelta aina seuraavan lauteen puoleen väliin, eikä laulaja istunut edesylälauteen etureunassa.

Kaamea oli tuo lisääntymiselin, oikeastaan tappovehje, vaan olisi tällä S:llä ollut menestystä myöskin tietynlaisten elokuvienekin maailmassa, mutta bassoa veteli Savonlinnassa ja ympäsi maailma metropoleja.

Oli muuten se sama saun, josta Wagnerin kanssa olemme kirjoitelleet.
pasi
Martin Beck

kujala kirjoitti:Tässä kuvassa käytin menetelmää työskennellen neljän koivun kanssa yhtä aikaa:

neljä koivua
Tämä on hyvä kuva mm. siitä syystä, että teemun koivu I ja uhrikuvan koivu sattuvat sopivasti rinnakkain vertailua varten.

Käytän edelleen tasaisen paksuuskasvun mallia ajatuskokeen lähtökohtana. Sen mukaan esim. kuviot, jotka näkyvä rungon keskellä, eivät siirry mihinkään, ja siirtyminen on sitä selvempää, mitä lähempänä rungon reunaa kuvio on alun perin. Jos nyt verrataan vaikkapa teemun koivun I 'perhoskuviota' ja uhrikuvan koivun perhoskuviota, huomataan, että uhrikuvassa perhoskuvion vasen reuna on suhteellisen lähellä rungon keskiviivaa, kun taas teemun koivussa I perhoskuvion vasen reuna on siirtynyt selvemmin oikealle rungon keskiviivasta. Mielestäni tasaisen paksuuskasvun teorian mukaan tämän kuvion vasemman reunan pitäisi olla suhteellisesti yhtä lähellä rungon keskiviivaa teemun koivussa I kuin uhrikuvan koivussa, jos kuvat olisi otettu samasta suunnasta.

Tällä perusteella teemun olisi pitänyt siirtyä koivu I -kuvaa ottaessaan hieman oikealle (eli siten, että suunta koivuun etelästä kaakkoon ilmaistuna kasvaa), jotta suunta koivuun olisi sama kuin uhrikuvassa. Tällöin myös joitakin rungon vasemman reunan kuvioita ilmeisesti häviäisi näkyvistä. Karkea arvio on, ettei teemun olisi tarvinnut siirtyä kovinkaan paljon, muutos suunnassa koivuun olisi pieni yksinumeroinen luku.
kujala
Martin Riggs

Päivittelin taulukkoon Sariolan arvion:

suunnat

Ei taida tulla enempää ääniä. :D Onko papillonilla, awalla tai kukkuulla esittää arviota? :?:
pasi
Martin Beck

kujala kirjoitti:
pasi kirjoitti:Vai tarkoitatko sittenkin sitä, että suunnat koivuun ovat kuvissa samat silloin, kun vanha koivu sijoittuu uuden keskelle?
Juuri näin. Enkä tarkoita sitä "sittenkin" vaan ihan koko ajan.
Tasaisen paksuuskasvun teorian näkökulmasta tässä lähestymisessä on se virhelähde, että esim. aiemmin mainitun perhoskuvion vasen reuna tulee uudessa koivussa absoluuttisesti yhtä lähelle rungon keskiviivaa kuin vanhassa koivussa, kun teorian mukaan sen pitäisi tulla suhteellisesti yhtä lähelle (oikeastaan sen pitäisi siirtyä hiukan kohti rungon reunaa, mutta niin vähän, ettei sillä ole merkitystä). Tältä pohjalta malli antaisi suunnaksi koivuun jonkin verran liian suuren luvun, kun puhutaan suuntakulmasta etelästä kaakkoon.

Päivitin vähän omaa arviotani uhrikuvan suunnasta koivuun neljän koivun kuvan perusteella. Uusi suunta olisi ~17 astetta (oletus: polun suunta kartalla 15 astetta). Näillä arvoilla (suunnat kartalla etelästä kaakkoon) ja tätä kuvaa apuna käyttäen saadaan arvio uhrikuvan kuvaajan paikasta siten, että siirretään uhrikuvan kuvausalaa kuvaavan kulman kärki hieman pikkukuvan kulman kärjen ja sen oikealla puolella olevan symbolin (petäjä?) puolen välin oikealle puolelle. Uhrikuvan kulman puolittaja (kuvauslinja) kulkisi moottoripyörän tangon ja rungon risteämiskohdan kautta. Suunta koivuun pikkukuvassa ja uhrikuvassa poikkeaisi siis hieman toisistaan siksi, että kuvaajat ovat seisoneet eri paikoissa.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Kuva

KOMMENTTEJA KUJALAN VERTAILUKUVISTA 1
=========================================

Poimin tuolta kujalan esittämästä "koivun kaarnakuviot" kuvasta 2 kuvaa. TEEMUN KOIVU I ja UHRIKUVAN KOIVU. Niissä on verrattu kaarnakuvioita.

Kiinnittää huomiota sellainen yksityiskohta, että TEEMUN KOIVUN sisälle on sijoitettu UHRIKUVAN KOIVU siten että TEEMUN KOIVUSSA se 49 vuoden lisäkasvu on sijoitettu lähes täysin vasemmalle puolelle. Miksi näin on tehty? Vastaus on yksinkertainen: Kaarnakuviot on saatu näin toistensa päälle.. Johdonmukaista! Mutta siitä on seurannut, että tuo 49 vuoden lisäkasvu on sijoittunut "yllättäen" lähes kokonaan vasemmalle puolelle.

Tietysti lisäkasvu ei ole kasvanut vain koivun toiselle poskelle, vaan suunnilleen tasaisesti joka puolelle. Siis tuota lisäkasvua pitäisi näkyä yhtä paljon molemmilla puolilla. Mutta ei näy. Miksi?

TEEMUN KOIVU -kuvaa otettaessa kuvaaja on siirtynyt paikaltaan reilusti itäänpäin, niin että sen koivun rungon äärimmäiselle vasemmalle kyljelle on noussut näkyviin uutta koivun kylkeä, joka on ollut uhrikuvassa siellä takana piilossa.

Toisin sanoen uhrikuvan ottaja on seissyt selvästi lännempänä, niin että näkymä koivun suuntaan tulee eri "näkökulmasta".
Teemu on ottanut kuvansa koivun kaarnasta seisoen suunnilleen selkä isoa mäntyä vasten ja kuvaussuunta todennäköisesti aivan kohti tuota koivua. Uhrikuvan ottaja on ottanut pari kolme askelta kohti länttä (kartanoa) ja ottanut uhrikuvan seisten polulla, ehkä jopa hieman polun länsipuolella. Kuvaussuunta on suunnilleen myös ollut kohti koivua (aavistuksen koivun rungon ohi oikealta), niin että molempien kuvien kuvaussuunta on ollut pelkistäen "kohti koivua".

Jos kujala on tehnyt tarkkaa työtä, todistaa tämä kuvapari, että uhrikuvan kuvan ottaja on seissyt koivu-isomänty linjasta länteen päin (kartanoon päin) ja ottanut kuvan, jonka suuntaus on enemmän vasemmalle kuin esim. 1)polun suunta 2)uuden lavastuskuvan suunta 3)lavastuskuvan etelään suunta. Tämä kolmoskohta varmistuu vertailemalla kummankin kuvan samoja yksityiskohtia, joita kuvista löytyy. Niistä voidaan jopa karkeasti laskea noiden kahden kuvan kuvaussuuntien ero asteissa.

Näistä kuvista ja muistakin havainnoista voidaan päätellä, että uhrikuva on otettu noin 15 astetta enemmän vasemmalle kuin tämä teemun "koivun kaarnakuva" TAI myös saman verran polun suunnasta vasemmalle TAI noin 30 astetta etelästä vasemmalle. Tietysti tarkat luvut voivat heittää jonkun verran oikeasta, mutta ei kovin paljoa.
Matlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Hessu52 kirjoitti:Jaa, itse olen laulanut kuorossa bassoa, mutta kyllä ääntä lähtee jopa tenorina, vaikkei sen ei pitäisi mieheltä onnistuakaan, jos vehkeet ovat tallella, mutta se on pääasia, että on monipuolinen ääni, jolloin voi laulaa iskelmästä rockiin, ei siinä mitään.

Noista laulajien vehkeistä eräs juttu, kun kerran olin erään tunnetun oopperalaulajan kanssa samaan aikaan saunomassa, niin vaikka tapanai ei ole toisten vehkeitä katsellakaan, niin tämän laulajan kohdalla oli suorastaan pakko, koska mela polveili ylälauteelta aina seuraavan lauteen puoleen väliin, eikä laulaja istunut edesylälauteen etureunassa.

Kaamea oli tuo lisääntymiselin, oikeastaan tappovehje, vaan olisi tällä S:llä ollut menestystä myöskin tietynlaisten elokuvienekin maailmassa, mutta bassoa veteli Savonlinnassa ja ympäsi maailma metropoleja.

Oli muuten se sama saun, josta Wagnerin kanssa olemme kirjoitelleet.
MINFO:ssahan oli muuten joskus juttua tutkimuksesta, miten vehkeen koko korreloi väkivaltarikosten kanssa. Jos on pieni, niin nyrkki heiluu helpommin. Pitää muuten paikkansa, tunnen pari patologista hakkaajaa ja niitä luulisi suihkussa naisiksi ellei katso rumaan naamaan kun niille on kasvanut iän myötä vielä läskitissitkin.

Bodom-epäiltyjen vehkeitä taitaa olla hankala enää mittailla, kun useimmat ovat haudassa.
Pasilan mies.
Vastaa Viestiin