Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?
Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?
[SPEKULAATIO ALKAA]Hypoteettisessa tilanteessahan lapsi on tietysti vaaleaihoinen länsimaalainen, joka on terve ja jolla on vielä elinaikaa reilut 70 vuotta jäljellä ja jolla on rakastavat vanhemmat.[SPEKULAATIO LOPPUU]
Minulla ei ole noin tiukkoja kriteerejä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Hypoteettisessa tilanteessa on kai vain lapsi -erottelematta onko hän esim. sairas vaiko ei. Se tästä asiasta vasta sairaan tekee jos muilla kuin tällä lapsiseikalla on merkitystä.
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Mitä jos jättää sen koiransa, että myös naapurin kirkuvan pennun sinne sisälle, ottaa mukaansa tärkeimmät tavaransa ja odottelee pihalla palokunnan saapumista röökiä poltellen?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Kyllä. Minä ruokin ja ulkoilutan koirani.Sun koira luottaa siihen että sä hoivaat sitä?
En lässytä, enkä varsinkaan Hänelle, koska koira ei ole Hän vaan Se.Lässytätkö Hänelle kun tulet duunista kotiin?
Koirani on uros, joten sen nimi ei ole Bella.Onko koirasi nimi Bella?
En ampuisi, koska naapurissamme ei asu Marja-Terttua, jota koirani purisi eikä koirani nimi edelleenkään ole Bella.Olisitko valmis ampumaan kuulan Bellasi kalloon jos se purisi naapurin Marja-Terttua?
On eri asia menettää lemmikkinsä vanhuuteen tai sairauteen, kuin jättää se kuolemaan tulipaloon. Minulla on sentään omatunto (puhumattakaan käytöstavoista). Ja mikäköhän sinä olet minua kutsumaan neitokaiseksi? Vastasin kuitenkin, että pelastaisin lapsen vaikka sinun ansiostasi taidan sittenkin kallistua siihen koiraan, sillä jos siitä lapsesta tulisikin sinun kaltaisesi, niin enpä välitä sitä pelastaa.Ja vielä lopuksi, nyyhkytystä siitä ettet varmaan koskaan koirasi menetyksestä toipuisi. Voin sanoa neitokaiselle että 100% toipuisit ja tulet siitä toipumaan.
Taidat Loka provota vai oletko oikeasti noin idiootti?
Tämän ketjun kysymyksen tarkoituksena oli paljastaa ihmisten luonteesta oleellisia asioita. Siinä se on täyttänyt hyvin tarkoituksensa.
Every ship must sail a world.
Täysin samaa mieltä ABC:n kanssa, kohdisti hän kommenttinsa sitten minuun tai johonkin muuhun.. 
Omasta puolestani, mun koira on Hän tai monikossa He ja minä lässytän Heille ja esittelen Heidän kuviaan kamerakännykästä työmaalla ja muuallakin aina tilaisuuden tullen.
Jos Hän tai He purisivat naapurin Marja-Terttua (varsin hypoteettinen ajatus), pakenisin Heidän kanssaan tod. näk.paikalle hälytettävien viranomaisten tai jonkun muun, esim. Marja-Tertun miehen ampuma-aseita saati että nyt itse ampuisin. Koettaisin sopia Marja-Tertun kanssa sopivasta korvauksesta jotta asia jäisi viranomaistenkin taholta sillensä. Ja tarvittaessa lupaisin muuttaa vauveleineni pois naapurista ja näköpiiristä. Näin on kuulkaatten asia. 
Anteeksiantaminen on taakkansa pudottamista maahan. Armo on välttyä saamasta sitä varpailleen. Ymmärrys on huomata, ettei ollutkaan mitään anteeksiannettavaa. (Bertil Martinsson)
Tää on vähän tilannekysymys. Tietty pelastaisin molemmat, mutta mulle henkilökohtasesti mun lemmikit on vähän niinku omia lapsia.. Ja ihmislapsiin suhtaudun aika neutraalisti, mutta kummankaan kuolemista/vaaraa en voisi hoomoilasena katsoa vierestä.
"Sweet justice!" -Cosmo Kramer
Pelastaisin lapsen. Olettaen, että hän on vaalea länsimaalainen, jolla on rakastavat ja huolehtivat vanhemmat, ja hänen ennustetaan elävän yli 80-vuotiaaksi. Hän on tietenkin täysin terve sekä mieleltään että ruumiiltaan. Hänen vanhempansa ovat mielellään akateemisesti koulutettuja ja vakinaisessa työsuhteessa ja harrastavat hyväntekeväisyyttä kaikissa sen eri muodoissa. Lapsella on valoisa tulevaisuus edessään ja hän harrastaa sekä musisointia että urheilua. Myöhemmin elämässään hän on ympäristöstään huolehtiva ja vapaaehtoistyötä Afrikassa tekevä sydänkirurgi ja hänen tutkimustiiminsä on jo lähestulkoon löytänyt lääkkeen syöpään. Näin on kuulkaatten asia[SPEKULAATIO ALKAA]Hypoteettisessa tilanteessahan lapsi on tietysti vaaleaihoinen länsimaalainen, joka on terve ja jolla on vielä elinaikaa reilut 70 vuotta jäljellä ja jolla on rakastavat vanhemmat.[SPEKULAATIO LOPPUU]
(Huomatkaa sarkasmi)
^Saanko lisätä: elää 80-vuotiaaksi oletusarvolla, että on siihen saakka työkykyinen, työskentelee ja maksaa veroja sekä toimii edelleen aktiivisesti hyödyke- ja palvelumarkkinoilla, yleensä kuluttaa aktiivisesti. Jos ikävuosia tuosta eteenpäin vielä siunaantuu, mielellään maksaa (jonkinlaisessa uudistuneessa yhteiskuntajärjestelmässä) vakavamman vanhuuden tullen tarvitsemansa hoidon ja huolenpidon.
Loppulauseessa siteerataan minua vähän kyseenalaiseen sävyyn, mikä piikittelyn "tyylikeino" on tällä foorumilla hyvin käytetty ja olen siihen toki itsekin kerran-pari sortunut. Selvyydeksi kuitenkin, aiemman tekstini ei ollut tarkoitus loukata elisaa tai ketään muutakaan, kerroin vain vakavasti miten asiat meillä on
Koira ei kykene itsestään huolehtimaan, on aivan perusteltua antaa (ja mahdollisesti vaatia muitakin antamaan) hänelle lapsen asema, jos ja kun hänet haluaa ja ottaa.
Loppulauseessa siteerataan minua vähän kyseenalaiseen sävyyn, mikä piikittelyn "tyylikeino" on tällä foorumilla hyvin käytetty ja olen siihen toki itsekin kerran-pari sortunut. Selvyydeksi kuitenkin, aiemman tekstini ei ollut tarkoitus loukata elisaa tai ketään muutakaan, kerroin vain vakavasti miten asiat meillä on
Anteeksiantaminen on taakkansa pudottamista maahan. Armo on välttyä saamasta sitä varpailleen. Ymmärrys on huomata, ettei ollutkaan mitään anteeksiannettavaa. (Bertil Martinsson)
Kirsi, en ollenkaan loukkaantunut, nauroin jutullesi pissat housussa. Enkä piikitellyt sinua, sori, jos niin ymmärsit. Lähinnä minun kirjoitukseni pohjautui noihin spekulaatio alkaa-spekulaatio loppuu- kommentteihin. Ajattelin, että spekuloidaan sitten kunnolla, kun kerta sille linjalle lähdettiin!
Tämä on kyllä ehkä hauskin viestiketju täällä, jatketaan samaan malliin!
Tämä on kyllä ehkä hauskin viestiketju täällä, jatketaan samaan malliin!
Jeesus mitä mielipiteitä ihmisillä onkaan...Toivottavasti sulla ei ole ollut lemmikkejä koskaan. Voin just kuvitella, että kävelet haulikko olalla koiran vieressä, jos vaikka tulee äkillinen tarve sen lopettamiseen.Loka kirjoitti: Koiranomistaja joka ei ole tilanteen vaatiessa valmis lahtaamaan koiraansa ei koiraa edes ansaitse.
Eiköhän tässä nyt kaikki ole samaa mieltä, että lapsen pelastaminen on ns. oikea vastaus.
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
On kaksi koiraa ja kissa -jokainen lähtisi monttuun tarvittaessa. Ts. jos käytös muuttuisi siihen suuntaan että purisi esim. lastani missään tilanteessa. Koirat on opetettu kyllä, hermot kestää. Ehkä. Jos ei, monttuun.Katjushka kirjoitti:Jeesus mitä mielipiteitä ihmisillä onkaan...Toivottavasti sulla ei ole ollut lemmikkejä koskaan. Voin just kuvitella, että kävelet haulikko olalla koiran vieressä, jos vaikka tulee äkillinen tarve sen lopettamiseen.Loka kirjoitti: Koiranomistaja joka ei ole tilanteen vaatiessa valmis lahtaamaan koiraansa ei koiraa edes ansaitse.
Eiköhän tässä nyt kaikki ole samaa mieltä, että lapsen pelastaminen on ns. oikea vastaus.
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Tietysti aika kärjistäen käytetty termiä "lahdata", mutta ajatus on ainakin minun mielestä oikea.Katjushka kirjoitti:Jeesus mitä mielipiteitä ihmisillä onkaan...Toivottavasti sulla ei ole ollut lemmikkejä koskaan.Loka kirjoitti: Koiranomistaja joka ei ole tilanteen vaatiessa valmis lahtaamaan koiraansa ei koiraa edes ansaitse.
Mielestäni koiranomistajalla on iso vastuu ja velvollisuus toimia koiransa parhaaksi.
Pitää siitä huolta, olla koiralleen ystävä, mutta omistajan on myös osattava ja kyettävä tekemään päätös siitäkin, että milloin on aika päästä koira viimeiseen uneen ja suoda sille kivuton loppu jos sairauksia tms. vikoja alkaa ilmetä, eikä pitää sitä raajarikkona/sairaana väkisin elossa itsekkäistä syistä koiran kärsiessä.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe