Koirista vääntö

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Loka kirjoitti:^Puhun toki koulutetusta koirasta. Olen edelleen sitä mieltä että kunnolla koulutetun koiran hermojen tulisi kestää satunnaiset säikähtelyt ja painimiset.
Kun tuollainen tilanne ei liity mitenkään niihin hermoihin. Ymmärrä!
Sinäkään et pelkää ihmisiä, mutta jos joku hiipii sinun seläntaakse ja vetää avokämmenellä takaraivoon yllättäen, niin on sulla saatana hermot jos et yhtään säikähdä ja toimi jotenkin hätäisesti siiinä tilanteessa.
TIETYSTI on eri asia kohdellaanko koiraa lapsen toimesta riehumalla päivittäin vai harvemmin. Puhun nyt ihan kotikoirasta jonka tietysti pitää saada olla myös rauhassa. Aina vaan ei lasten kanssa se onnistu vaikka kuinka väitätte muuta.
Älä nyt yritä yhtään muuttaa mahdollista mahdottomaksi.
Vaikka sinä et keinoja keksikkään, niin se ei tarkoita, että niitä ei ole.

Nyt voit myöntää olevasi väärässä ja murtua... :D
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
MotiivitOn
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 8:10 am

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Loka kirjoitti:^Puhun toki koulutetusta koirasta. Olen edelleen sitä mieltä että kunnolla koulutetun koiran hermojen tulisi kestää satunnaiset säikähtelyt ja painimiset.
Mike Manner kirjoitti:Sinäkään et pelkää ihmisiä, mutta jos joku hiipii sinun seläntaakse ja vetää avokämmenellä takaraivoon yllättäen, niin on sulla saatana hermot jos et yhtään säikähdä ja toimi jotenkin hätäisesti siiinä tilanteessa.

Esimerkki omasta elämästäni: En koskaan satuttaisi kissanpentua. Näin ainakin luulin, kunnes heräsin krapulassa mäjäykseen, joka kuuluu kissanpennun iskeytyessä lämpöpatteriin. Pompattuani istumaan käsitin kissanpennun juoksevan kovaa vauhtia huoneesta ulos. Seuraavaksi ymmärsin kaverini nauravan sängyn päässä ja rinnassani kirvelevät kymmensenttiset verinaarmut.
Kissanpentu oli päättänyt teroittaa kyntensä sammuneen kehoni rintaan, jolloin käteni muuttui hyvinkin eläväiseksi ja pyyhkäisi kissan 1,5metrin ilmalentoon joka päättyi lämpöpatteriin. Kissa ei vahingoittunut tapauksessa.
Koska hyökkäsin tällä tavalla toisen lapsen kimppuun tulisiko minut lopettaa? Entä jos kyseessä olisi ollut ihmislapsi? Entä sitten jos minä olisin koira?
Koiralla on syynsä toimilleen. Koiran omistajan on huolehdittava, ettei koira joudu tilanteisiin joissa koira joutuisi itse ratkaisemaan toimintatapansa.

Jos lapsi tallaa kalkkarokäärmeen päälle, ei se ole kalkkarokäärmeen vika, että lapsi saa hampaat nahkaansa. Lapsen omistajan olisi huolehdittava, ettei lapsi joudu tilanteisiin joissa tulee purruksi.
Mike Manner kirjoitti:Nyt voit myöntää olevasi väärässä ja murtua... :D

...tai voit yrittää hukuttaa itsesi vielä syvemmälle. :lol:
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Kosminen
Nikke Knakkertton
Viestit: 182
Liittynyt: La Elo 02, 2008 7:55 pm
Paikkakunta: Pellon laita

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Kosminen »

Hyviä (mun mielipide) linkkejä aiheeseen liittyen:

http://www.kolumbus.fi/~d627957/teoria/ ... teoria.htm

http://www.kolumbus.fi/~d627957/teoria/ ... yminen.htm

Loput täällä:

http://www.kolumbus.fi/~d627957/teoria/

Ekan kerran kun löysin nämä sivut niin pari tuntia meni hujahtamalla :roll: Ei nämäkään ole ehdottomia totuuksia mutta lähellä sitä mitä ajattelen.
Kukaan ei ole hyödytön. Aina voi olla huonona esimerkkinä.
*Pygmi*
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Mike Manner kirjoitti:mutta jos joku hiipii sinun seläntaakse ja vetää avokämmenellä takaraivoon yllättäen, niin on sulla saatana hermot jos et yhtään säikähdä ja toimi jotenkin hätäisesti siiinä tilanteessa.
Sama juttu koiralla, jos lapsi tahallaan keinuu ärsyttävästi.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2420
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Tästähän se kai lähti, siis tämänhetkinen aktiivinen ajatustenvaihto?
Loka kirjoitti:^Amen. Mutta eipä siinä mittään, jotkut meistä pistävät nämä koirat kiertoon vain. Lahtaaminen ei tule mussukalle kysymykseenkään. Jos koira puree niin sen hermoissa on vikaa ja that's it. Vain tyhmä jää odottamaan toista kertaa.
Lokan vastaus oli artikkeliin, jossa saksanpaimenkoira oli hyökännyt keinuvan pojan reiteen kiinni ja purrut. Myöhemmin kuultua oli, ettei pureminen ollut ensimmäinen kerta kyseiselle koiralle.
Olisi mielenkiintoista tietää, millainen se edellinen tapaus oli. Mielestäni koira on hyvinkin voinut ehdollistua jossakin vaiheessa siten, että tuo keinuva poika on laukaissut alkukantaisen aggressiivisen reaktion. Mikäli omistaja ei ole ymmärtänyt olla riittävän varuillaan, on se lopullinen vika tietysti hänessä Loka on ihan oikeassa mielestäni siinä. Olisiko koira sitten kuitenkin kannattanut lopettaa, jos oli odotettavissa, että juuri se olisi tilanteessa aktiivinen aloittaja?

Mitä muuten tulee lapsiin ja koiriin, niin kyllä se niin on, että molempien tulee sopeutua elämään laumassa ja vieläpä sietämään niitäkin oman lauman ulkopuolella olevia lapsia/ koiria. Koirille ja muillekin lemmikeille tulisi perheessä huolehtia myös oma yksityisyys ja lasten tulisi oppia se raja, jota ei koskaan ylitetä. Koirien taas tulisi oppia, ettei pienten lasten lähellä voi hötkälehtää samoin kuin vapaana jossakin pöpelikössä, ja ettei lapsi ole kilpaileva lajitoveri.
Uskon kyllä, että molempia voi ja pitääkin kouluttaa. Kumpienkaan reaktioista ei silti voi jokaisessa tilanteessa olla täysin varma, siksipä karvakavereiden ja pikkuisten vintiöiden tulisikin olla jatkuvassa valvonnassa.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Loka »

Mike Manner kirjoitti:Se lopettaminenko se on aina se vaihtoehto kun koira ei pysy lapasessa?
Yleisesti - Vittu. Jos koiraeläin ei ole hallinnassa, niin etsi sille omistaja jolla se pysyy lapasessa, koska esim. tuollainen palveluskoirarodun edustaja vois olla vitun hyvä työkoira poliisilla tai puolustusvoimilla muutaman kk. treenaamisella jos siinä koiraeläimessä on koira sisässä jota nykyinen ohjaaja ei osaa nähdä, mutta kun se Jeppe on niin vallaton ja tuntuu, että ihan niin kuin Jeppe vittuilis, niin lyödään se monttuun.
En käsitä.
Jos sitä otusta käyttää esim. maalimiehellä tai suoraan PV:lla näytillä ja ne nauraa sen ulos sieltä, niin aja seuraavaksi eläinlääkärille hakemaan se lopetuspiikki.
Muussa tapauksessa esim. PV. voi maksaa siitä koirasta hintaa ja saat kaljarahaa.
Ei se lopettaminen ainoa vaihtoehto kaikille ole, mutta mulle se on. Jos koirat puree lasta kerrankin, vaikka säikytettynä -se on moro. Ja mun koirien rodun vetäminen tähän on täysin epäoleellista, 10 -ja 8 -vuotiasta labradorinnoutajaa ei pistetä jakoon. Yleinen vittu sinnekin siis. Toisekseen tämä mainitsemasi koiraeläin on mulla ihan sujuvasti lapasessa minkä varmaan tiesitkin joten...? Mitä?
Loka kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:
Loka kirjoitti:Eli jos koiran hermot ei kestä sitä, että joskus voi sattua "vahinko" kuten just riehuessa päälle juokseminen niin minusta koiran paikka ei ole sitten lapsiperheessä.
a)Katjushkan kertomassa esimerkissä ei ollut missään vaiheessa kyse koiran hermojen pettämisestä ja b)Lapsen ollessa kyseessä niitä vauhdikkaita leikkejä varmasti on, mutta lapsi voidaan opettaa ja koira kouluttaa välttämään tuollaiset tilanteet, missä koira jää jalkoihin. Eikä ole edes vaikeaa.
Ymmärrettävä kommentointi lapsettomalta. Khihhii. Et voisi oikeastaan enempää olla väärässä.
Mike Manner kirjoitti:Perustele/kerro miksi olen väärässä?
Perusteluhan jo tuossa alhaalla, lue uusiksi vain. Tummennan sen.
Loka kirjoitti:Ne lapset riehuu vaikka ne pidettäisiin valjaissa kuten koiratkin. Vahinkoja sattuu aina ja lapsilta tyhmiä ratkaisuita.
Mike Manner kirjoitti:Haet nyt ihan liian kaukaa...
öÖÖÖÖööö? Täh? Miten niin haen liian kaukaa? Puhun nimenomaan vahingoista. Ei meilläkään riehuta silmittömästi jos jollekin se kuva jäi? Joskus nyt vain sattuu pienten kanssa näitä vahinkoja ja sillon koiran hermojen on mun mielestä oltava siinä kuosissa ettei se pure. Kuten ihan hyvin itsekin tiedät, koira voi säikähdyksessään reagoida muutenkin kuin puremalla. Hymm- Mitähän ne keinot voisivat olla? Meillä murahdetaan ja se on riittänyt tähän saakka. Edelleen, säikähtäessään lapsen puraisu veisi koiran monttuun. Ihan sama mitä mieltä fanaatikot siitä ovat. En siis omasta mielestäni hae ollenkaan mitään mistään saati kaukaa, vaan itse yrität saada minua myöntämään erheeni. Not in this life beibe. Talttaatko itse tyyppiä suoraan turpaan jos joku hyppää sun päälle aamulla sängyssä? Ou nou.. "Hyvät" on hermot ja silleen. :D
Ei noihin voi valmentaa penskaa MITENKÄÄN koska ne tulevat esille niin puskista eikä lapsi todellakaan kesken leikkien tule kysymään voisko hän nakata kattia alakertaan?
Mike Manner kirjoitti:Kylläpä vaan voi.
Paitsi jos lapsessa on hyvin vahvaa sosiopaatin vikaa, jolloin luonnollisesti häntä ei paljoa kiinosta miten koiran/kissan käy, mutta tuollaisiin vauhdikkaiden leikkien tiimellyksissä sattuviin setteihin/koiran härkkimisiin voi koiran kouluttaa reagoimaan sillä ainoalla oikealla tavalla ja lapselle sen, että hänen teoistaan kärsii se koira, eikä lapsi itse. Samalla selviää sitten sekin, että kannattaako se tenava pakata autoon ja ajaa psykiatrille.
Voi jeesus. Usko vain nyt tässä asiassa, ei voi valmentaa. Mutta sä tulet sen näkemään. Se, että se pentu yrittää tehdä sen kerran, ei tee kenestäkään sosiopaatin alkua. Voi voi. En uskonut että näin täytyy vielä kirjoittaa, mutta etkö voisi ajatella jotta lapselle sen ensimmäisen kerran jälkeen kerrotaan kuinka saa toimia ja kuinka ei? Se pysyy mielessä kaksi päivää ja unohtuu. Mutta lapsen "koulutus" jatkuu.. Vai opettaminenko se oli?
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Loka »

Mike Manner kirjoitti:
Loka kirjoitti:^Puhun toki koulutetusta koirasta. Olen edelleen sitä mieltä että kunnolla koulutetun koiran hermojen tulisi kestää satunnaiset säikähtelyt ja painimiset.
Kun tuollainen tilanne ei liity mitenkään niihin hermoihin. Ymmärrä!
Sinäkään et pelkää ihmisiä, mutta jos joku hiipii sinun seläntaakse ja vetää avokämmenellä takaraivoon yllättäen, niin on sulla saatana hermot jos et yhtään säikähdä ja toimi jotenkin hätäisesti siiinä tilanteessa.
Edelleen saman jankkaamista. Koira voi reagoida muutoinkin kuin puremalla, luulin tämän olevan aikuisille ihmisille itsestään selvyys. Toki koiran voi opettaa reagoimaan puremallakin, mutta se nyt taas ei kuulu lapsiperheiden koulutusmetodeihin. Vai oletko toista mieltä? Edelleen, itse hyökkäät ensimmäisenä jos säikähdät, niinkös?
TIETYSTI on eri asia kohdellaanko koiraa lapsen toimesta riehumalla päivittäin vai harvemmin. Puhun nyt ihan kotikoirasta jonka tietysti pitää saada olla myös rauhassa. Aina vaan ei lasten kanssa se onnistu vaikka kuinka väitätte muuta.
Mike Manner kirjoitti:Älä nyt yritä yhtään muuttaa mahdollista mahdottomaksi.
Vaikka sinä et keinoja keksikkään, niin se ei tarkoita, että niitä ei ole.

Nyt voit myöntää olevasi väärässä ja murtua... :D


Edelleen saman jankkausta. Huoh. Keskustellaanpa tämä asia uusiksi sitten kun sun oma Ville on saanut ensimmäisen kerran seefferi Ronja Apollon hampaista. Sulla on vaikea näköjään käsittää lapsen KÄSITTÄMISKYKYÄ. Ei lapsi tyhmä ole, mutta eri ikäkausien aikana käsittää rajallisesti ja muistaa asioita rajallisesti. Ja 24/7 ei ole mahdollista lapsen touhuja vahdata, jos tämä oli se keino jota ajat takaa...?

...murtumista saat odotella ihan toisiin hetkiin. Kuten ukonilmoihin. :shock: :mrgreen:
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja ABC »

Omasta mielestäni ihan pienet lapset ja koirat eivät ole hyvä juttu samassa perheessä. Kysymys ei ole muusta kuin siitä, että kun vahinko sattuu, niin pienikokoista lasta voi sattua pahastikin. Koiran tervepäisyydellä ei useinkaan ole asian kanssa tekemistä, koska kaikki eläimet (myös ihmiset) toimivat vaistonvaraisesti yllättävissä tilanteissa, reaktio tulee ns. selkärangasta.

Jos tällainen tilanne kuitenkin on, siis koira lapsiperheessä, pitäisi ipanaa pystyä vahtimaan 24 h. Itselleni sellainen kävisi liian raskaaksi.
Every ship must sail a world.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Ja kaiken ikäisiä lapsia pitäisi opettaa, etteivät esimerkiksi keinu tai ilmeile koiria ärsyttävällä tavalla. Kyllähän sen tietää itsestäänkin, että käpy palaa, jos joku keinuu miten sattuu. Sama juttu vaikkapa pyräillessä ja lenkkeillessä. Turha ruikuttaa koiran puremaa, jos itse on tahallaan pyöräillyt tai juossut ärsyttävällä tavalla. Tai jopa kävellyt.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Kosminen
Nikke Knakkertton
Viestit: 182
Liittynyt: La Elo 02, 2008 7:55 pm
Paikkakunta: Pellon laita

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Kosminen »

Marsalkka :mrgreen:
Kukaan ei ole hyödytön. Aina voi olla huonona esimerkkinä.
*Pygmi*
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja ABC »

Marsalkka kirjoitti:Ja kaiken ikäisiä lapsia pitäisi opettaa, etteivät esimerkiksi keinu tai ilmeile koiria ärsyttävällä tavalla. Kyllähän sen tietää itsestäänkin, että käpy palaa, jos joku keinuu miten sattuu. Sama juttu vaikkapa pyräillessä ja lenkkeillessä. Turha ruikuttaa koiran puremaa, jos itse on tahallaan pyöräillyt tai juossut ärsyttävällä tavalla. Tai jopa kävellyt.
Aggressiiviset koirat on sitten erikseen. Aggressiivistakin koiraa voi pitää, mutta se on pidettävä kiinni tai lukkojen takana koko ajan. Ja kersat voi yhtälöstä unohtaa.

Niin. Ja sekopäisyyttä ei saa sekoittaa tiettyjen rotujen suojeluviettiin, on erinomaisia työkoiria, jotka ovat ihan normaalitilassaankin valikoivasti aggressiivisia: perheen omia lapsijäseniä paijataan, mutta naapurin kakaroilta purraan pää irti.
Every ship must sail a world.
MotiivitOn
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 8:10 am

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

ABC kirjoitti:Niin. Ja sekopäisyyttä ei saa sekoittaa tiettyjen rotujen suojeluviettiin, on erinomaisia työkoiria, jotka ovat ihan normaalitilassaankin valikoivasti aggressiivisia: perheen omia lapsijäseniä paijataan, mutta naapurin kakaroilta purraan pää irti.

Ihan kuten toiset meistä ihmisistäkin.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
MotiivitOn
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 8:10 am

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Marsalkka kirjoitti:Ja kaiken ikäisiä lapsia pitäisi opettaa, etteivät esimerkiksi keinu tai ilmeile koiria ärsyttävällä tavalla. Kyllähän sen tietää itsestäänkin, että käpy palaa, jos joku keinuu miten sattuu. Sama juttu vaikkapa pyräillessä ja lenkkeillessä. Turha ruikuttaa koiran puremaa, jos itse on tahallaan pyöräillyt tai juossut ärsyttävällä tavalla. Tai jopa kävellyt.

Päästään kohta taas marskin kanssa vauhtiin! :wink:

Koirahan on peto, joka on omistajansa vastuulla. Oletusarvoisesti pitäisi ajatella, että mikä tahansa koira saattaa hetkenä minä hyvänsä kokea tilanteen sellaisena, että koiran kannalta perusteltu toimintatapa on hyökkäys. Jotta hyökkäykseen ei päädyttäisi, koiralla on omistaja. Omistaja katsoo, että kun se pikkulettipää heiluu keinunsa kanssa, tai kävelee ärsyttävästi, koira ei syö sitä ipanaa, vaikka pedon näkökannalta aihetta siihen voisi ollakin.

Turha itkeä, että koira puri, jos omistaja antoi koiralleen siihen mahdollisuuden. On täysin normaalia, että petoeläimet purevat, jos niillä on siihen mahdollisuus. Itkekää sitä, että koira oli taas väärällä omistajalla.

Marsalkka tunnut taas sekoittavan kaiken puremisen koiran agressiivisuuteen ja moni muu taas pelkopuremiseen tms.. Hiukan liian suoraviivaista. Lukekaa nuo Bacteroidesin sivut, mitkä kosminen linkitti. Helpottaa paljon.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Turri
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 2:10 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Turri »

Yksi hyvä taito ihmiselle tällaisten tilanteiden välttämiseen on koiransa lukutaito. On tärkeää osata lukea koiraansa erilaisissa tilanteissa.

Koira kannattaa myös tarkistuttaa eläinlääkärissä, jos se alkaa yllättäen käyttäytyä agressiivisesti. Taustalta voi löytyä jotain kipujakin.

Loka: Sinulla ei pitäisi olla koiria, kun en näytä ymmärtävän niiden LUONNOLLISESTA käyttäytymisestä tuon taivaallista. :evil:
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

En edes jaksa vittu vääntää enää mitään ihme paskaa näistä koira jutuista ja jankata, mutta fakta on se, että se koiran koulutus onnistuu niin, että lapsikin ymmärtää olla menemättä härkkimään sitä koiraa ja onnistuu niin, että :arrow:
Opeta koiralle sen oma paikkansa (makuualusta suojaisessa paikassa) missä se saa olla rauhassa kenenkään härkkimättä ja "kasvata" lapsesi siihen, että jos hän menee härkkimään koiraa ihan yhtään sen makuupaikalle, niin selkään tulee ihan 100 varmasti ja kovaa.

Kun lapsi menee härkkimään koiraa (nyhtämään karvoista, juoksentelee koiran lähellä, kiusaa sitä jollain tapaa tms), niin mene tilanteeseen sisään ja toru/nuhtele koiraa ("No huh huh sun kanssas, mitäää sä nyt oikeen noin toilailet" -jne. torumista mitä kukakin on koiransa kanssa harrastanut) ja ole koiran toimintaan eeeritttäääiiinnn pettynyt, ohjasta se eri huoneeseen, jätä se sinne ja sulje ovi (koira on tietty, että "WTF?" tuossa vaiheessa).
Sen jälkeen ota se riiviö puhutteluun ja kerro, että koira on nyt siellä huoneessa hänen takiaan ja koira on erittäin surullinen kun joutui sinne yksinään erityksiin jne. ja että se koiran lähellä ryntäily, sekä sen kiusaaminen on kiellettyä/huono juttu , sekä johtaa siihen, että "koira joutuu sinne huoneeseen yksinään pakoon sinua Pirjo-Irmeli ja se ei ole Jepestä yhtään kivaa ja Jeppe varmaan itkee nyt yksin siellä"...

Kun koiran eristäminen n.1h ajaksi lapsen toilailuiden takia toistuu päivittäin, niin ei mene montaa päivää, kun koira lähtee vetämään takavasemmalle omalle makuupaikalleen lapsen tullessa lähettyville riehumaan ja lapsessa on vahvaa sosiopaatin vikaa, jos kiusaaminen jatkuu vaan päivästä toiseen, jolloin kannttaa ottaa yhteyttä sinne psykiatriin...

Kyllä oli saatana vaikeaa! Ihan mahdotonta!

Ps.Asiassa on muitakin pieniä juttuja, mitä pitää ottaa huomioon koiraa lukiessaan ja jos et siihen kykene, niin jätä koko setti väliin ja soita jollekkin joka kykenee.
Loka kirjoitti:...murtumista saat odotella ihan toisiin hetkiin. Kuten ukonilmoihin :shock: :mrgreen:
:D
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Lukittu