Koirista vääntö

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Linkki - Aina niin harmiton pikkukoira
Harmi kun ei ole ääniä otettu tuohon klippiin mukaan, niin olisitte kuullut miten vaaraton pikkukoira pörisee.
Siinä on mennyt ilmeisesti peruskoulutus ihan nappiin...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Pikku söpöläinenhan vaan puolustaa luitaan...

Voihan toki koiran sitenkin kouluttaa, että lelu/ luu otetaan koiralta pois ja annetaan takaisin ja tällöin koiran on tyydyttävä kohtaloonsa. Itsekin tätä reenasin koiran kanssa, kun se oli pentu, ja hyvin antaa ottaa pois kaiken muun paitsi aarteet, jotka se löytää ulkoa, eli kepit. Niiden pois ottamiseen tarvittaisiin sorkkarauta.

Mutta pohjimmiltaan koiria ne on ne pienetkin koirat.
Turri
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 2:10 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Turri »

Meillä on kanssa kaksi pientä terrieriä ja molemmille on opetettu, että irti käskyllä on irroitettava oli aarre sitten mikä tahansa. :twisted:
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Jos koiraa ei ole opetettu siihen että siltä voidaan ottaa tarvittaessa aarteet pois niin kyllä se niitä puolustaa. Ihan luonnollinen reaktio tuo, myös tuolla koiralla joka Miken linkissä irvisteli. Kyllä meilläkin luiden kanssa irvistellään mutta pois ne saa ottaa. Koira saa käyttäytyä luonnollisesti eli puolustaa saalistaan ja jos jostain syystä täytyy ne ottaa pois niin sen pystyy ihan helposti tekemään. Molempia tyydyttävä asia.
Nanika ga tooku matteiru to
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Clyde kirjoitti:Jos koiraa ei ole opetettu siihen että siltä voidaan ottaa tarvittaessa aarteet pois niin kyllä se niitä puolustaa.
Älä viiti...
Ihan luonnollinen reaktio tuo, myös tuolla koiralla joka Miken linkissä irvisteli.
...
Lisäksi jos olisit katsonut sitä tilannetta yhtään ja tajuaisit siitä enemmän, kuin sika sateliitista, niin sinullekkin olisi lienee päivän selvää, että se otus olisi purrut ihan välittömästi jos siihen olisi työnnetty sormet tarpeeksi lähelle. Ja tuo päätelmä ihan siitä käyttäytymisestä pääteltynä, eikä siitä, että se pörisi kalusto esillä.
Kyllä meilläkin luiden kanssa irvistellään mutta pois ne saa ottaa.
Joo...
Koira saa käyttäytyä luonnollisesti eli puolustaa saalistaan ja jos jostain syystä täytyy ne ottaa pois niin sen pystyy ihan helposti tekemään. Molempia tyydyttävä asia.
Luonnollisesti...

Yleisesti - Tässä on taas yksi hyvä esimerkki, miksi esim. minun ei pitäisi puhua koirista yhtään mitään, yhtään kenenkään kanssa, jos hänellä ei ole näyttää sitä vitun koiraansa siinä tilanteessa saman tien.

Tuollainen töttöhattuilu on niin vitun ärsyttävää, että tosielämässä sytyttäisin varmaan vaan röökin sitä touhua kattoessani, olisin viisaasti hiljaa ja miettisin, että mitähän sitä huomenna söisi...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Mike Manner kirjoitti:
Ihan luonnollinen reaktio tuo, myös tuolla koiralla joka Miken linkissä irvisteli.
...
Lisäksi jos olisit katsonut sitä tilannetta yhtään ja tajuaisit siitä enemmän, kuin sika sateliitista, niin sinullekkin olisi lienee päivän selvää, että se otus olisi purrut ihan välittömästi jos siihen olisi työnnetty sormet tarpeeksi lähelle. Ja tuo päätelmä ihan siitä käyttäytymisestä pääteltynä, eikä siitä, että se pörisi kalusto esillä.
Katsoin kyllä ja tottakai se puree jos ei ole opetettu että luutkin voi ottaa pois. Mielestäni puhuin postauksessani kokoajan siitä että kun koiran opettaa siltä voi ottaa ne luut pois. Se voi murista mutta purra se ei saa sillä omistajalla tulee olla mahdollisuus ottaa se luu pois.
Kyllä meilläkin luiden kanssa irvistellään mutta pois ne saa ottaa.
Joo...
Joo. Kyllä. Millaisia koiria olet oikein nähnyt jos näin simppeli asia on noin vaikea uskoa?
Nanika ga tooku matteiru to
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Clyde kirjoitti:
Kyllä meilläkin luiden kanssa irvistellään mutta pois ne saa ottaa.
Joo...
Joo. Kyllä. Millaisia koiria olet oikein nähnyt jos näin simppeli asia on noin vaikea uskoa?
Kyse ei ole siitä, että en uskoisi tuon asian menevän noin, miksipä ei, vaan siitä että tuo kuulostaa jo niin säälittävältä, että ei mitään rajaa...
Töttöhattuilua.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Turri
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 2:10 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Turri »

Meillä ei edes irvistellä. Koiralla pitää olla sellainen kunnioitus omistajaa kohtaan, että se ei sille irvistele, eikä etenkään sitä pure. Johtajuus on näissä asioissa isossa asemassa. Johtaja saa ottaa luun tai muun herkun pois ja lauman alemman jäsenen on se hyväksyttävä. Jos koira alkaa omistajalleen päristä, on se silloin sitä mieltä, että omistaja on sitä alempana. Tämä tosin näkyy monissa muissakin tilanteissa ongelmallisena käytöksenä.
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Mitä on töttöhattuilu? :lol:
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Loka »

KhihhiIIIhhHHIIiiiiiiiiiiihhiii. Odotinkin jo tätä. Khihhiiii.
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Ahaa, olen siis säälittävä mikäli olen koirani johtaja :lol: Oli kyse pienestä tai suuresta koirasta niin ihan tuollaisetkin asiat vaikuttavat siihen mitä se itsestään luulee. Jostain syystä pienet koirat on ärsyttäviä räkättäjiä ja mustasukkaisia mutta liekö tuo mikään ihme kun se on perheen vauva. Ikävä kyllä se yleensä on sitten myös koko perheen johtaja, usein omistajan tietämättä.
Toki on paljon muitakin asioita kuin luiden pois ottaminen millä näyttää että on itse pomo eikä koira. Alusta alkaen kun opettaa koiran paikan (kaikkien ihmisten jälkeen) ei myöhemmin tule ongelmia kuten silloin mikäli koira saa olla miten lystää ja se määrää omistajia.
Nanika ga tooku matteiru to
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Clyde kirjoitti:Jostain syystä pienet koirat on ärsyttäviä räkättäjiä ja mustasukkaisia mutta liekö tuo mikään ihme kun se on perheen vauva. Ikävä kyllä se yleensä on sitten myös koko perheen johtaja, usein omistajan tietämättä.
Niin, ajatella...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

elisa_day kirjoitti:Mitä on töttöhattuilu? :lol:
Töttöhattuilu – Sosiaalista viihdyttämistä koiran parissa itseään kehuen.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

^ No juuh, eipä olisi ensimmäisenä tullut mieleen... :roll:
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Clyde »

elisa_day kirjoitti:^ No juuh, eipä olisi ensimmäisenä tullut mieleen... :roll:
Joo eipä tullut minullekaan mieleen että koiralle sen paikan opettaminen on itsensä kehumista ;)
Nanika ga tooku matteiru to
Lukittu