Överit

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Sipatti
Lauri Hanhivaara

Överit

Viesti Kirjoittaja Sipatti »

Harva varmaan tajuaa kuinka vaarallista on oikeasti vetää överit. Siitä ei välttämättä enää nousta. Toissa viikonlopun savon-sanomien sunnuntai-suomalais liitteessä oli juttua Helsinkiläisen sairaalan ensiapuklinikan perjantai-illasta. Siinä sairaanhoitaja selvitti, että nyrkkisääntönä he pitävät: minuutti ilman happea tuhoaa 10% aivoja...joten esim. kolmen minuutin jälkeen on jo aika vihannes. Kertokaa kokemuksia!
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Re: Överit

Viesti Kirjoittaja Damien »

Sipatti kirjoitti:Harva varmaan tajuaa kuinka vaarallista on oikeasti vetää överit. Siitä ei välttämättä enää nousta.
Kiitos valistuksesta. :wink:
Sipatti kirjoitti:Toissa viikonlopun savon-sanomien sunnuntai-suomalais liitteessä oli juttua Helsinkiläisen sairaalan ensiapuklinikan perjantai-illasta. Siinä sairaanhoitaja selvitti, että nyrkkisääntönä he pitävät: minuutti ilman happea tuhoaa 10% aivoja...joten esim. kolmen minuutin jälkeen on jo aika vihannes. Kertokaa kokemuksia!
Vihannekset varmasti tulevat kertomaan, kirjoitustaitokin lienee vielä hallussa.
Oliko tämän tarkoitus varoittaa taas vaan huumeista? :roll:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Sipatti
Lauri Hanhivaara

Terve Damieni! Arvasinkin, että sinä tulet taas viisastelemaan ja arvasinkin jo mihin kohtiin puutut! Tämäkin on provo taas eikö vaan? En viitsi kinastella kanssasi eikös se jo viimekerralla tullut selväksi?

PS. someone please take her away from me?
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Sipatti kirjoitti:Harva varmaan tajuaa kuinka vaarallista on oikeasti vetää överit. Siitä ei välttämättä enää nousta. Toissa viikonlopun savon-sanomien sunnuntai-suomalais liitteessä oli juttua Helsinkiläisen sairaalan ensiapuklinikan perjantai-illasta. Siinä sairaanhoitaja selvitti, että nyrkkisääntönä he pitävät: minuutti ilman happea tuhoaa 10% aivoja...joten esim. kolmen minuutin jälkeen on jo aika vihannes. Kertokaa kokemuksia!
Onhan noista kokemuksia...
Jos tässä nyt jotain osaa kertoa, niin aika raskas prosessi toi on kropalle, niin kuin Sipatti tuossa jo mainitsikin. Sitä tulee jotenkin tosi avuton olo, kun tajuaa vetäneensä överit ja sen, että tilanteelle ei ole enää mitään tehtävissä, vaan se on vaan kestettävä ja toivottava, että fiilikset menee nopeesti ohi.
Ite oon joutunut tuohon tilanteeseen muutaman kerran, kun oon ostanut isomman satsin, kuin mitä oon alunperin ajatellut ja oon sitten vetänyt kaiken kerralla vauhtiin päästyäni. Itse ainakin huomaan överien vetämisen ensin vatsassa, eli tulee sellainen olo kuin olisi tulossa sairaaksi ja alkaa oksettamaan. Seuraavaksi päähän tulee sellainen "humina" ja huomaa, että kropan sokerien taso ei ole ihan normaali... Olen joutunut tuohon tilaan yleensä silloin, kun oon vetänyt esim. jumbosäkin vaikka alunperin olen ajatellut jotain suklaapatukkaa, tai pienempää karkkipussia.
Esim. telkkaria kattoessa saattaa huomaamattaan herkästi vetää sitä karkkia siinä kaksin käsin ja huomaa vasta siinä vaiheessa, että vähempikin ois riittänyt, kun noi oireet alkaa...
En suosittele kellekkään.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Mike Manner kirjoitti: Esim. telkkaria kattoessa saattaa huomaamattaan herkästi vetää sitä karkkia siinä kaksin käsin ja huomaa vasta siinä vaiheessa, että vähempikin ois riittänyt, kun noi oireet alkaa...
Ole onnellinen ettet päätynyt vihannekseksi. :wink:
Sipisen ja suolapähkinöiden kanssa voi helposti lipsahtaa.
Mutta cheddar-pallot ovat pahimpia..Niihin ei auta edes subutex.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Sipatti kirjoitti:Terve Damieni! Arvasinkin, että sinä tulet taas viisastelemaan ja arvasinkin jo mihin kohtiin puutut! Tämäkin on provo taas eikö vaan? En viitsi kinastella kanssasi eikös se jo viimekerralla tullut selväksi?

PS. someone please take her away from me?
Eivätkö omasi ole?Ziisus..Minä kun jo luulin...
Nöyrin anteeksipyyntöni. :P
Sipatti
Lauri Hanhivaara

Mike elä vaan sano, että tuo Jumbosäkki on siis karkkipussi joka on täytelty erilaisilla esim. mielialapillereillä...ja niitä popsit telkkarii kattoissas niinkun karkkia? WAU! :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
kakojootti
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja kakojootti »

Mike Manner kirjoitti:
Sipatti kirjoitti:Harva varmaan tajuaa kuinka vaarallista on oikeasti vetää överit. Siitä ei välttämättä enää nousta. Toissa viikonlopun savon-sanomien sunnuntai-suomalais liitteessä oli juttua Helsinkiläisen sairaalan ensiapuklinikan perjantai-illasta. Siinä sairaanhoitaja selvitti, että nyrkkisääntönä he pitävät: minuutti ilman happea tuhoaa 10% aivoja...joten esim. kolmen minuutin jälkeen on jo aika vihannes. Kertokaa kokemuksia!
Onhan noista kokemuksia...
Jos tässä nyt jotain osaa kertoa, niin aika raskas prosessi toi on kropalle, niin kuin Sipatti tuossa jo mainitsikin. Sitä tulee jotenkin tosi avuton olo, kun tajuaa vetäneensä överit ja sen, että tilanteelle ei ole enää mitään tehtävissä, vaan se on vaan kestettävä ja toivottava, että fiilikset menee nopeesti ohi.
Ite oon joutunut tuohon tilanteeseen muutaman kerran, kun oon ostanut isomman satsin, kuin mitä oon alunperin ajatellut ja oon sitten vetänyt kaiken kerralla vauhtiin päästyäni. Itse ainakin huomaan överien vetämisen ensin vatsassa, eli tulee sellainen olo kuin olisi tulossa sairaaksi ja alkaa oksettamaan. Seuraavaksi päähän tulee sellainen "humina" ja huomaa, että kropan sokerien taso ei ole ihan normaali... Olen joutunut tuohon tilaan yleensä silloin, kun oon vetänyt esim. jumbosäkin vaikka alunperin olen ajatellut jotain suklaapatukkaa, tai pienempää karkkipussia.
Esim. telkkaria kattoessa saattaa huomaamattaan herkästi vetää sitä karkkia siinä kaksin käsin ja huomaa vasta siinä vaiheessa, että vähempikin ois riittänyt, kun noi oireet alkaa...

just. ootpas vitsikäs. jospa painuisit vittuun!!!
Kyllä skitskofrenia aina yksin olemisen voittaa.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

kakojootti kirjoitti:just. ootpas vitsikäs. jospa painuisit vittuun!!!
No-no-no... :mrgreen: Eipäs nyt aleta kinaamaan... :D

Onko sulla kokemuksia topicin aiheeseen liittyen?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Tuulitukka84
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Tuulitukka84 »

Hyvin samankaltaisia kokemuksia mike mannerin kanssa.

ps.muistakin övereistäkin on kokemuksia, mutta olen niin vihannes, etten viitsi kirjoittaa niistä mitään :lol:
Sipatti
Lauri Hanhivaara

Tuulitukka oisit vaan kirjottanu :)
Vastaa Viestiin