Aino - yhtyeen soittaja Rami Aalto tuomittiin pedofiliasta

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Re: Suosikkiyhtyeen soittaja pidätettiin keikan jälkeen -

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

IhmeTyyppi kirjoitti:Kitara on ainakin tällä Ramilla kädessä, jolla on 358 frendiä: http://profile.ak.facebook.com/v227/248 ... 6_3529.jpg
:D
PääKylmänä kirjoitti:Niitä kavereita on 691, älä revi pelihousujasi. Toivottavasti et ole myöskään lähettänyt kriittisiä fb -viestejä henkilölle, jota olet stalkannut, koska kyseessä on ihan eri Rami Aalto. Vaikka sillä nyt sattuvasti onkin kitara kädessä
...

Itse en osaa sanoa mitään itse aiheeseen, koska en ole vilkaisutkaan kumpaakaan (?) FB hlö:ä (vai yhtä ja samaa)...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
ulrikeM
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja ulrikeM »

Mike Manner kirjoitti:
IhmeTyyppi kirjoitti:Kitara on ainakin tällä Ramilla kädessä, jolla on 358 frendiä: http://profile.ak.facebook.com/v227/248 ... 6_3529.jpg
PääKylmänä kirjoitti:Niitä kavereita on 691, älä revi pelihousujasi. Toivottavasti et ole myöskään lähettänyt kriittisiä fb -viestejä henkilölle, jota olet stalkannut, koska kyseessä on ihan eri Rami Aalto. Vaikka sillä nyt sattuvasti onkin kitara kädessä
...

Itse en osaa sanoa mitään itse aiheeseen, koska en ole vilkaisutkaan kumpaakaan (?) FB hlö:ä (vai yhtä ja samaa)...
Ko. Rami on se, kenellä tällä hetkellä 685 frendiä. Hänestä ei ole kuvaa. Tiedän sen, koska minulla ja the ramilla on useita yhteisiä tuttuja.
Minkä taakseen jättää, sen netistä löytää.
Plagueis
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Plagueis »

Kitara on ainakin tällä Ramilla kädessä, jolla on 358 frendiä: http://profile.ak.facebook.com/v227/248 ... 6_3529.jpg
Se on basso
KaverinPuolella
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja KaverinPuolella »

1000. Oli pakko.
Helga
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Helga »

:?
Mä jo ihmettelinkin, että mitä uutta tässä asiassa voi tulla ennen syksyä :twisted:

No, nyt kun ketju on jka tapauksessa nostettu pinnalle niin kerrotteko mulle (ihan yleisestikin suomalaiseen oikeuslaitokseen liittyen) yhden asian mitä oon pohtinut. Oletan että näistä tässä jutussa syytetyistä osa vastaa vapaalta (RA ja joku muu?) ja osa on edelleen vangittuna (3 vangittuna ja yksi siellä mielentilatutkimuksissa)? Eli syksyllä joskus kun tuomioita tulee, niin lasketaanko nämä kuukaudet pois niiden vangittuina olevien tuomioista? Entä jos silloin joku heistä vapautetaankin syytteistä ja on istunut kuukausikaupalla "turhaan". Entä mitä sellainen tyyppi voi tehdä, joka vastaa vapaalta? Tuskin ainakaan poistua maasta? Mutta käydä töissä? Vai lorvia kotona? Entä jos vapaalta vastaava saa vain ehdollista vankeutta, lasketaanko kuukaudet ennen tuomiota sitten siitä pois? Kyselen tyhmänä, kun en ole ennen moisia joutunut järkeilemään.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Helga kirjoitti:Eli syksyllä joskus kun tuomioita tulee, niin lasketaanko nämä kuukaudet pois niiden vangittuina olevien tuomioista?
Lasketaan.
Helga kirjoitti:Entä jos silloin joku heistä vapautetaankin syytteistä ja on istunut kuukausikaupalla "turhaan".
Saa korvauksia turhasta istumisesta.
Helga kirjoitti:Entä mitä sellainen tyyppi voi tehdä, joka vastaa vapaalta? Tuskin ainakaan poistua maasta? Mutta käydä töissä? Vai lorvia kotona?

Maasta poistuminen riippuu siitä onko epäillylle asetettu matkustuskielto. Vapaalta vastaava viettää muuten ihan normaalia elämää.
Helga kirjoitti:Entä jos vapaalta vastaava saa vain ehdollista vankeutta, lasketaanko kuukaudet ennen tuomiota sitten siitä pois?
Ei jos ei ole ollut vangittuna jutun vuoksi.
Anonyymi pseudonyymi
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Anonyymi pseudonyymi »

Sirpa kirjoitti:Siten, että huomaamatta sillä suojellaan rikollista, vaikka tarkoitetaankin hyvää, ja hyväksytään rikoksen uhrin leimaaminen, vaikka vastustetaan itse rikosta, mutta tehdäänkin uhrista syyllinen - joka saa tuntea häpeää, leimaamista ja sormella osoittamista, joka näin ollen ympäristöltä hyväksytään. Vaaditaan minua esim. olemaan hiljaa, vaikka todellisuudessa olen uhrin puolella näitä leimaajia ja syyllistäjiä vastaan.

Ihmiset eivät vaadi toisia olemaan syyllistämättä ja osoittamasta sormella, vaan vaativat uhrin "menemään piiloon", vaikenemaan ja olemaan hiljaa.

He kuvittelevat tietysti tekevänsä hyvän asian, mutta onko se todellisuudessa sitä, vaiko vain vastuun pakoilua?
Harvojen aktiivisien, äänekkäiden ja järkähtämättömien kommentoijien osallistumisesta tapausten synnyttämään keskusteluun vain syntyy sellainen mielikuva, että enemmistö on uhrin syyllistämisen kannalla, mutta tosi asiallisesti kyse on vain siitä, että roskaväki suojelee omia intressejään. Siitähän syntyy muillekin uhreille sellainen vaikutelma, ettei ympäristöltä ole luvassa ymmärrystä vaan tuomitsemista jos siltä yrittää saada apua, mistä on hyötyä muillekin kuin puheenaiheena olevalle syylliselle.

Toki syyllisien puolustajien joukossa on hyväntahtoisia hölmöjäkin, mutta jos tarkemmin kuuntelee niin he itse asiassa puolustavat varsinaisia syyllistäjiä, jotka eivät herätä ainakaan meikäläisen luottamusta. Keskustelutapakin on sellaista samojen väitteiden jannaamista, kysymysten väistelyä, pilkkuun sekaantumista ja henkilökohtaisuuksiin menemistä, että pätevänä vasta-argumenttina voisi yksinkertaisesti ojentaa vessapaperirullan suun pyyhkimistä varten.
Koutsi
Alokas

Re:

Viesti Kirjoittaja Koutsi »

miss_x kirjoitti:tungenpa taas nokkani tähän soppaan.

tuntuu et siitä on ikuisuus, kun tuli ne ensimmäiset uutisoinnit aiheesta. nyt on ollu kyllä tooosi hiljasta, tuntuu kummalliselta. mut kaipa sitä informaatiota tulee sitten kun päätöksiä tehdään suuntaan tai toiseen.

tämänkin battlen kannalta, mitä täällä on käyty, on mielenkiintoista lukea Teidän kommentit sitten, kun tiedetään kuka saa sanoa olleensa oikeassa. sit nährään kuka syö sanansa ja kuka kehtaa edelleen seistä niiden takana. :wink:

tuskin kenenkään elämä lopputuloksesta kuitenkaan riippuu, toivon mukaan, vaikka jotkut ovat selvästi ottaneet tämän tapauksen omakseen.. se on kyllä kieltämättä varsin viihdyttävää kun täällä ollaan toisten kurkuissa kiinni.

jos löisin vetoa, laittaisin rahani sen puolesta, että rami kävelee tästä sopasta pää pystyssä ulos. ei ainakaan pedofiilin leima otsassa, niiden silmissä, jotka ovat vaivautuneet katsomaan tapauksen loppuun saakka. haukkukaa vielä hölmöksi, naiiviksi idiootiksi, feel free. ja jos tuomio ramille langetetaan niin voin vaikka tatuoida itseeni "hölmö, naiivi idiootti". tämä on lupaus.

puskaradiosta revittyjä tietojakin voisi lukea virallisen tiedon puutteessa, jos jollakulla sellaista hallussaan on.
MEINAAKOS "HÄN" PITÄÄ SANANSA? MEINAAN ET OLISHAN SE IHAN TOTTA! SIIS HEI IHAN TOTTA!!! Siis, toisaalta tosi typerää tai jotain... Mut ihan totta hei... Tai emmä tiedä, mut lupaus on lupaus, eiks niin??? Ja Suomalaisethan on kuuluja rehellisyydestään tai jostain tai jotain... mutta olis se kyllä typerää... mut niin on kyllä valehtelukin.

Kjeh kjeh, B-luokan muusikko pidätetään *snif* isänsä (varmaan ylpeä pojastaan) muistokonsertista *snif* ja KELTAINEN LEHDISTÖHÄN SE SIINÄ VAIN KÄYTTÄÄ JULKISUUTTA HYVÄKSEEN.

Etsi "matskua" taiteeseen (ja vähän muuhunkin) - ja katso; kansa parani pedofilian paheesta, paitsi hän itse... miksiköhän?
Plagueis
Aloitteleva Besserwisser

Re: Re:

Koutsi kirjoitti:Kjeh kjeh, B-luokan muusikko pidätetään *snif* isänsä (varmaan ylpeä pojastaan) muistokonsertista
Heitäppäs nyt ihan veikalla miksi sitä kutsuttiin "muistokonsertiksi"

Miss_x kirjoitti:jos löisin vetoa, laittaisin rahani sen puolesta, että rami kävelee tästä sopasta pää pystyssä ulos. ei ainakaan pedofiilin leima otsassa
Epäilen, nimim. "puskaradio kuuluu". Ja vaikka kävelisikin, niin vahinko on jo tapahtunut ja takaisin ei ikävä kyllä ole paluuta.
miss_x
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja miss_x »

Koutsi kirjoitti:MEINAAKOS "HÄN" PITÄÄ SANANSA? MEINAAN ET OLISHAN SE IHAN TOTTA! SIIS HEI IHAN TOTTA!!! Siis, toisaalta tosi typerää tai jotain... Mut ihan totta hei... Tai emmä tiedä, mut lupaus on lupaus, eiks niin??? Ja Suomalaisethan on kuuluja rehellisyydestään tai jostain tai jotain... mutta olis se kyllä typerää... mut niin on kyllä valehtelukin.
pakko nyt kommentoida tälle epäselkeelle tyypille (en tajunnu viestistä oikeen mitään, pölö kun olen). eli jos/kun se tuomio tulee (ei kai sellasta vielä oo tullu, vai? seuraaminen jääny tän osalta) niin tatskaan itseeni "naiivi idiootti", mut jos vaikka japanilaisin merkein? niistä nyt kukaan koskaan muutenkaan tiedä mitä tarkottaa.

ja herra/rouva plagueis on aivan oikeassa. vähän jo hävettääkin että oon koskaan ottanu osaa tällasen tapauksen puimiseen ja vielä kuuluttanu typeriä mielipiteitäni täällä. ja vain siksi että herra A itse "selitti" tapauksen, ikään ku pedofiili nyt tunnustas tekosiaan jos joku kysyis. silti, vieläkin, tahtoisin uskoa ettei hän ole se miksi häntä syytetään.
Nylonköysi
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Nylonköysi »

No, minähän tuossa yhdessä vaiheessa ketjua kritisoin hyvin voimakkaasti fb-ryhmää, ja pidin sitä mauttomana. Vaikka Ramin syyllisyys alkaa näyttää varmemmalta, haluaisin kuitenkin kantaa korteni kekoon ja hieman tavallaan lieventää sanomisiani.

Tarkoituksenani ei ole ollut missään vaiheessa leimata Ramin kavereita tai niitä jotka uskovat Ramiin kaikinpuolin inhottaviksi ihmisiksi tai pedofiilin puolustajiksi. En nyt ole uudelleenlukenut tekstejäni, ja oletan etten ole mitään tällaista sanonutkaan.

Sen sijaan tarkoituksenani on ollut juurikin tuon Anonyymin heittämä... Niin... Sen ryhmän tarpeellisuuden ja mielekkyyden kyseenalaistaminen, sen kyseenalaistaminen miltä se tuntuu ringin uhreista, uhrien läheisistä tai vielä laajemmin kaikista seksuaalisen hyväksikäytön ja pedofilian kokeneista. Sen kyseenalaistaminen, että levitetäänkö tällaisilla ryhmillä ajatusta, että pedofiili ei voi olla hyvä tyyppi, että tapahtunut on lapsen tai nuoren vika, että mun kaveri ei voi tehdä sitä. Sen esiintuominen, että pedofiili itse asiassa on usein hyvä tyyppi, ei muuten pääsisi lasten lähelle. Että jokaisella pedarilla on sukulaisia, useimmilla kavereita ja perhe. Ja että nämä eivät usko välttämättä edes tuomion jälkeen vaan syyttävät lasta. Joskus pedofiilin läheiset ovat syyttäneet reippaasti alaikäistä, esimerkiksi 12-vuotiasta, viettelijäksi, että se halusi tätä. Tuomion jälkeenkin. Eikä minulta paljon heru sympatiaa tekijälle, ennemmin sille lapselle.

Kuten jo aiemmin puhuttiin, näyttö Ramia vastaan oli jo ryhmän perustamisen aikaan melko vahva, ainakin niiden harvojen poliisien antamien lausuntojen perusteella. Näin siis ihan ns. rivien välistä lukien, jos on paljonkin seksuaalirikoksia seurannut. Tämän perusteella minusta tuntuu ja vaikuttaa siltä, että Rami taitaa olla aika kova manipuloimaan. Ja valehtelemaan. Jos on saanut noin monet kuitenkin vakuuttumaan syyttömyydestään melkoista näyttöä vastaan. En siis syytä läheisiä tai kavereita siitä, että uskoivat. Siitä, miten käyttäytyivät ja millaista ilmapiiriä uhreja vastaan lietsoivat, syytän. Tämä ei tosin koske lähellekään kaikkia Ramin kavereita, mutta selvästikin joitakin, myös tällä palstalla. Useimmat ovat olleet asiallisia.

Mutta odotellaan oikeuden päätöstä vielä.
Plagueis
Aloitteleva Besserwisser

miss_x kirjoitti:ja herra/rouva plagueis on aivan oikeassa. vähän jo hävettääkin että oon koskaan ottanu osaa tällasen tapauksen puimiseen ja vielä kuuluttanu typeriä mielipiteitäni täällä. ja vain siksi että herra A itse "selitti" tapauksen, ikään ku pedofiili nyt tunnustas tekosiaan jos joku kysyis. silti, vieläkin, tahtoisin uskoa ettei hän ole se miksi häntä syytetään.
Mainittakoon, että tunnen myös kyseisen miehen hyvin jo vuosien ajalta, sekä tiedän hänen omat versionsa tapahtumien kulusta. Lisäksi tiedän miten hän kirkkain silmin vähätteli asian vakavuutta ja tapahtunutta parhaille ystävilleen ennen syytteiden nostamista, samalla tuhoten heidänkin nimet, vuosien työt sekä unelmat.
Ja itse kun ajattelen sitä samaa tuntemaani miestä, en voi millään vieläkään uskoa että hän voisi syyllistyä mihinkään tuollaiseen. Se ei vaan mahdu omaan järkeeni miten näin voisi olla. Välillä tekisi mieli tarttua luuriin ja kysyä miten hän jaksaa, sitten muistuu taas mistä tässä on kyse eikä voisi vähempää sääliä tuntea.

Faktat ovat kuitenkin faktoja. Ja selitykset "vahingossa sotkeuduin tietoa etsiessä" menee ehkä läpi vanhemmille ihmisille, mutta todennäköisesti jokainen täälläkin asioiva tietää, ettei niin salaisiin pedorinkeihin jaella avointa invitea tai eksytä ihan noin vaan googlettamalla, saati mitenkään randomina uutena henkilönä kutsuta meseen katsomaan livenä webcam showta.
Oman kantani kuitenkin pyrin pitämään neutraalina syytteiden varmistumiseen asti. Nyt kai voi jo raottaa omaa näkemystä.
Nylonköysi kirjoitti:Rami taitaa olla aika kova manipuloimaan. Ja valehtelemaan.
Miten sen sitten ottaa. Omasta mielestäni kyseinen herra on aina ollut hyväsydäminen, ystävällinen, auttava ja oikeudenmukainen, sellainen reilu kaveri johon voi aina luottaa ja jota on aina yhtä mukava tavata. Eli en yhtään ihmettele näitä jyrkkiä puolustuksia mitä häntä tuntevat ihmiset ovat esittäneet.
Ei nyt vielä nuolaista ennenkuin tipahtaa, mutta pakko se kai on todeta että ei sitä vaan perskele koskaan tiedä...
Ja jos syyllisyys todetaan, niin toivottavasti annetaan sen mukaisesti. On tässä niin monen ihmisen asiat ja elämä pantu paskaksi "ohimennen" oman mielihalun vuoksi.
Jos (jollain ihmeellä) todettaisiinkin vielä täysin syyttömäksi, niin toivottavasti jostain löytyy niin suuri pyyhekumi, että sillä saataisiin kaikki tämä pois ihmisten mielistä. Tuosta ei olisi helppo jatkaa ei..
Pedofiilin varjo on suuri ja ikuinen, tuomittu tai ei.
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Plagueis kirjoitti:
Miten sen sitten ottaa. Omasta mielestäni kyseinen herra on aina ollut hyväsydäminen, ystävällinen, auttava ja oikeudenmukainen, sellainen reilu kaveri johon voi aina luottaa ja jota on aina yhtä mukava tavata. Eli en yhtään ihmettele näitä jyrkkiä puolustuksia mitä häntä tuntevat ihmiset ovat esittäneet.
Ei nyt vielä nuolaista ennenkuin tipahtaa, mutta pakko se kai on todeta että ei sitä vaan perskele koskaan tiedä...
Et luultavasti ole kovin paljon väärässä. Itse en häntä tunne muuta kuin tämän ketjun ja iltapäivälehtien sivuilta. Monella ihmisellä on vaan se synkkä puoli, mitä eivät edes läheisimmät ihmiset näe tai halua nähdä. Ihmisten kanssa aikaa viettäessä on pakko väkisinkin koittaa olla välittämättä jokaisesta oudosta piirteestä, joita itse kullakin on.

Näillä näkymin se Ramin synkkä puoli on todella synkkä, mutta se ei välttämättä tarkoita sitä, ettei hänessä olisi myös noita edellä mainitsemiasi positiivisia piirteitä. Sinun ei tarvitse ainakaan syyttää itseäsi siitä, ettet tätä osannut aavistaa, mutta toivottavasti saat pian tietää mikä oli totuus tästä episodista.
Paavo Arhinmäki on äijä!
PääKylmänä
Susikoski

Viesti Kirjoittaja PääKylmänä »

Ihraponnari
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Ihraponnari »

Joko alkaa kitaristilla soida duuri vai jatkuuko mollivoittoiset asteikot....
Vastaa Viestiin