Voisiko olla, että on tullut lentäen Pirkkalaan tarkoituksenaan mennä Tampereelle, mutta on mennyt/joutunut väärään bussiin ja kulkeutunut Jämsään? Ja siksi ostanut sieltä lipun Tampereelle? Ulkomaalaiselle (ja miksei joskus suomalaisellekin) voisi käydä niin, että menee väärään bussiin/junaan. Itse kun en aluetta tunne, niin olisiko mahdollista matkustaa julkisilla Pirkkalasta suoraan Jämsään?elisa_day kirjoitti: Miksi hän on käynyt Jämsässä, jos on käynyt? Miksi reissata edestakaisin?
Oriveden vainaja 2007
Re: Oriveden vainaja
Misery is almost always the result of thinking.
Ryanairin terminaalista Pirkkalasta on reilun 20 min. matka Tampereen linja-autoasemalle. Busseja menee ainakin kerran tunnissa, parhaana aikana kaksi tunnissa. Sieltä menevät kaikki jatkoyhteydet.Annie W kirjoitti:
Itse kun en aluetta tunne, niin olisiko mahdollista matkustaa julkisilla Pirkkalasta suoraan Jämsään?
Tie Jämsään menee Oriveden kautta ja aikaa sinne on ainakin 2tuntia.
Kyllä nainen on jotenkin sinne Jämsään joutunut ja paluumatkalla jäänyt kyydistä.
Kuinkahan kauan Jämsän bussi pitää taukoa Orivedellä, jos nainen on kieltä taitamattomana mennyt jonnekin tupakkatauolle ja kuski on haettuaan paketit Matkahuollosta jatkanut matkaa.
Olikos tuona talvena luntakaan juuri yhtään, mutta pimeää on ollut?
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
- Platon -
Onko tämä ollut jo täällä?
Itselleni oli ihan uusi tieto, en ole niin aktiivisesti seurannut tapausta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/48723 ... t-25854297
"Kirjoittanut: Lissu, / 27.9.07 / klo 20:18
Lehdessä oli
että tähän kyseiseen henkilöön sopivat tuntomerkit omaava oli käynyt Orivedellä kaupassa 15.2. ja sanonut soittaneensa ystävättärelleen Keuruulle ja pyytäneensä häntä hakemaan hänet koska oli liian kylmä mennä mökille. Oli kertonut olevansa saksalainen mutta puhuvansa suomea. Outoa jos ei kukaan keuruulainen nainen ota poliisiin yhteytä ja kerro kuka tämä kyseinen ystävätär on ollut. Oli sitten Oriveden vainaja tai ei."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/48723 ... t-25854297
Lehdessä oli
että tähän kyseiseen henkilöön sopivat tuntomerkit omaava oli käynyt Orivedellä kaupassa 15.2. ja sanonut soittaneensa ystävättärelleen Keuruulle ja pyytäneensä häntä hakemaan hänet koska oli liian kylmä mennä mökille. Oli kertonut olevansa saksalainen mutta puhuvansa suomea. Outoa jos ei kukaan keuruulainen nainen ota poliisiin yhteytä ja kerro kuka tämä kyseinen ystävätär on ollut. Oli sitten Oriveden vainaja tai ei."
- Platon -
- Platon -
Outoa tässä kuvailemassasi tapahtumassa olisi, kuinka tavarat joutuivat Oriveden asemalle, mikä siis on aivan sivussa linkka-asemalta/keskustasta. Muutoin tietty sopisi kuvaan.Lydia07 kirjoitti:Ryanairin terminaalista Pirkkalasta on reilun 20 min. matka Tampereen linja-autoasemalle. Busseja menee ainakin kerran tunnissa, parhaana aikana kaksi tunnissa. Sieltä menevät kaikki jatkoyhteydet.Annie W kirjoitti:
Itse kun en aluetta tunne, niin olisiko mahdollista matkustaa julkisilla Pirkkalasta suoraan Jämsään?
Tie Jämsään menee Oriveden kautta ja aikaa sinne on ainakin 2tuntia.
Kyllä nainen on jotenkin sinne Jämsään joutunut ja paluumatkalla jäänyt kyydistä.
Kuinkahan kauan Jämsän bussi pitää taukoa Orivedellä, jos nainen on kieltä taitamattomana mennyt jonnekin tupakkatauolle ja kuski on haettuaan paketit Matkahuollosta jatkanut matkaa.
Olikos tuona talvena luntakaan juuri yhtään, mutta pimeää on ollut?
Tuo seuraava linkki Keuruulle on myös mielenkiintoinen. Sekä Keuruulta että Vilppulasta löytyy tällaisia uskonnollisia/"luonnon ihmeitä tutkivia"-yhteisöjä. Olisiko hän pyrkinyt niihin, mutta jokin mennyt pahasti vikaan. Miksi ne tavarat olivat Orivedellä?? Olivatko ne siis 100 % varmuudella vainajan omaisuutta? Mistä tämä tiedetään?
Orituvalla (joka siis n. 3 km:n päässä vainajan löytymispaikasta) on rekkakuskien taukopaikka. Ns. päivähoito! (mieheni on rekkakuski ja käyttää tätä nimitystä). Olisiko rekkakuskeilla ollut sijansa tässä keississä? Oriveden keskustasta on yllättävän pitkä matka esim. kävellä Oritupaan ja tästä nainen on kuitenkin jatkanut vielä n. 3 km. eteenpäin. Olettaen tietysti, että hän on tullut Oriveden suunnasta. Varteenotettava mahdollisuus on, että hän on majoittunut johonkin lähituntumaan pitkäksikin aikaa.
Kuinka vanha tuo ruumis tutkimusten mukaan on? Siis ehkä alkuvuodesta metsään joutunut, vai? Tunnistamaton oli, mutta mikä oli lahoamisaste?
Mutta vielä sanon, että ihailtavaa tuo Bluesin toiminta. Annan hänelle mitalin ja 10 papukaijapistettä.
Blues kiittää punastellen ja toivoo, että tämä asia ratkeaisi.
Mukavaa että olet, Ailar, täällä seuranamme. Paninkin merkille, ettet ole kovin kirjoitellut.
Kassi on varmuudella vainajan, sieltä löytyi toinen osa vainajan päällä olleeseen alusasuun, sekä passin pala.
Mukavaa että olet, Ailar, täällä seuranamme. Paninkin merkille, ettet ole kovin kirjoitellut.
Kassi on varmuudella vainajan, sieltä löytyi toinen osa vainajan päällä olleeseen alusasuun, sekä passin pala.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
^ Lisäksi DNA:n avulla todettiin, että kassi kuului vainajalle. Jos vainajan mp3-soitin on ollut kiinnitettynä koneeseen vielä 15.2, on hän ollut silloin vielä hengissä, eli kuolleena metsässä max 7 viikkoa. Orituvalta löytöpaikalle on 1,5 km. Ja eikös tuo Keuruulaisen kohtalo selvinnyt, löytyi hengissä?
[quote="Lydia07"]Onko tämä ollut jo täällä?
Itselleni oli ihan uusi tieto, en ole niin aktiivisesti seurannut tapausta.
[url]http://keskustelu.suomi24.fi/node/48723 ... t-25854297[/url]
Lehdessä oli
että tähän kyseiseen henkilöön sopivat tuntomerkit omaava oli käynyt Orivedellä kaupassa 15.2. ja sanonut soittaneensa ystävättärelleen Keuruulle ja pyytäneensä häntä hakemaan hänet koska oli liian kylmä mennä mökille. Oli kertonut olevansa saksalainen mutta puhuvansa suomea. Outoa jos ei kukaan keuruulainen nainen ota poliisiin yhteytä ja kerro kuka tämä kyseinen ystävätär on ollut. Oli sitten Oriveden vainaja tai ei."[/quote]
Tämä episodi on outo sikäli, ettei mahdollista väärää tietoa ole oikaistu.
Toisaalta - Kukapa tietää ?
Yritin kesäkuussa 07 tosiaan jutella ko. kassan kanssa, mutta henkilökunta meni paniikkiin kun kysyin asiaa asiallisesti siellä Siwassa. Katsoin parhainmaksi poistua paikalta. Jäi harmittamaan, olisi saanut paikan päällä tietoa. Keuruulla luetaan kuten aiemminkin olen maininnut Keskisuomalaista eikä Aamulehteä. Jämsä sama juttu. He eivät tiedä asiasta, kuten Pirkanmaalla tiedetään. Jos Tavoitettu nainen kuului vielä johonkin lahkoon tai vastaavaan, saattoi olla lopulta muualta kotoisin.
Lopulta kun tapasivat, poistuivat paikalta, eivätkä tiedä tästä yhtikäs mittään.
Siwan kassan lausunnon mukaan ( Saatu mielikuva ) tämä nainen oli kuitenkin " pirteä " Siksi pidän havaintoa merkityksettömänä. ( Osti kuitenkin Kirkan kuolemasta kertovan lehden , vaikka oli saksalainen ) Kirka kuoli muutama päivä aiemmin. Olisi hyvä saada tämän kassan lausunto ulkonäköä määrittäen.
Ihmettelen edelleen sitä, minkä takia minua pelkäsivät, oliko syytä olettaa kuitenkin rikosta ?
Sekin on käynyt mielessä, että on kuollut luonnollisesti ( huume , tai alkoholimyrkytys ) jonkun muun luona, ja tämä taho on hänet sinne metsään vienyt ja lavastanut itsariksi välttyäkseen esim vaikkapa avioerolta. Tämä teoria selittäisi ainakin osittain vähäisiä näköhavaintoja, olettaen heidän liikkuneen piilossa pysyvän tahon autolla. Jos tämä olisi totta, jonkun karvat nousevat taas pystyyn.
T
Härkä
[url]http://keskustelu.suomi24.fi/node/48723 ... t-25854297[/url]
Lehdessä oli
että tähän kyseiseen henkilöön sopivat tuntomerkit omaava oli käynyt Orivedellä kaupassa 15.2. ja sanonut soittaneensa ystävättärelleen Keuruulle ja pyytäneensä häntä hakemaan hänet koska oli liian kylmä mennä mökille. Oli kertonut olevansa saksalainen mutta puhuvansa suomea. Outoa jos ei kukaan keuruulainen nainen ota poliisiin yhteytä ja kerro kuka tämä kyseinen ystävätär on ollut. Oli sitten Oriveden vainaja tai ei."[/quote]
Tämä episodi on outo sikäli, ettei mahdollista väärää tietoa ole oikaistu.
Toisaalta - Kukapa tietää ?
Yritin kesäkuussa 07 tosiaan jutella ko. kassan kanssa, mutta henkilökunta meni paniikkiin kun kysyin asiaa asiallisesti siellä Siwassa. Katsoin parhainmaksi poistua paikalta. Jäi harmittamaan, olisi saanut paikan päällä tietoa. Keuruulla luetaan kuten aiemminkin olen maininnut Keskisuomalaista eikä Aamulehteä. Jämsä sama juttu. He eivät tiedä asiasta, kuten Pirkanmaalla tiedetään. Jos Tavoitettu nainen kuului vielä johonkin lahkoon tai vastaavaan, saattoi olla lopulta muualta kotoisin.
Lopulta kun tapasivat, poistuivat paikalta, eivätkä tiedä tästä yhtikäs mittään.
Siwan kassan lausunnon mukaan ( Saatu mielikuva ) tämä nainen oli kuitenkin " pirteä " Siksi pidän havaintoa merkityksettömänä. ( Osti kuitenkin Kirkan kuolemasta kertovan lehden , vaikka oli saksalainen ) Kirka kuoli muutama päivä aiemmin. Olisi hyvä saada tämän kassan lausunto ulkonäköä määrittäen.
Ihmettelen edelleen sitä, minkä takia minua pelkäsivät, oliko syytä olettaa kuitenkin rikosta ?
Sekin on käynyt mielessä, että on kuollut luonnollisesti ( huume , tai alkoholimyrkytys ) jonkun muun luona, ja tämä taho on hänet sinne metsään vienyt ja lavastanut itsariksi välttyäkseen esim vaikkapa avioerolta. Tämä teoria selittäisi ainakin osittain vähäisiä näköhavaintoja, olettaen heidän liikkuneen piilossa pysyvän tahon autolla. Jos tämä olisi totta, jonkun karvat nousevat taas pystyyn.
T
Härkä
Menipäs tämä nyt hiton mutkikkaaksi. Olen tuossa joku aika sitten lukenut jutun alusta loppuun ja sitten taas kelannut lopusta alkuun... Jotenkin on olo, että nainen on ehkä (!) viihtynyt kauemminkin tässä ympäristössä. Ja sitten taas tuntuu, että hän on äkkipikaistuksissaan tehnyt lopullisen ratkaisun.
Tuo alue tuntuu todella tutulta, koska olen joskus nuorena asunut siellä ja poikani asuu nytkin. Itse asiassa tunnen joka kolkan Orivedestä, kun miehen sukulaisiakin asuu siellä.
Kallistun edelleen Bluesin ehdottoman naisen kannalle.
Jokin tässä kuviossa silti mättää.
Näen asian niin, että nainen on jäänyt Oriveden asemalle. Onko hän vieraillut Siwassa (joka on aseman alueella)? Ostanut sieltä mitä?
Hän on taapertanut Kangasalantietä alas mäkeä. Miksi? Jos hän on halunnut kuolla metsään ja tehnyt sen vakain aikomuksin, miksei lähtenyt Kangasalan suuntaan (metsät lähellä). Jos hän kaipasi juotavaa esim. lääkkeiden kyytipojaksi, saihan hän sitä siwasta, jos halusi. Taival Lidliin ja Orituvalle jne. on pitkä ja uuvuttava. Auttoiko joku? Siksikö lähti? Pääsikö Lidliin ja Orituvalle jonkun kyydissä?
Hänellä oli siis lippu bussiin Jämsästä Tampereelle. Miten helvetissä hän päätyi Oriveden syrjäiselle asemalle? Tuskin siellä Jämsän linkat käy.
Tuo alue tuntuu todella tutulta, koska olen joskus nuorena asunut siellä ja poikani asuu nytkin. Itse asiassa tunnen joka kolkan Orivedestä, kun miehen sukulaisiakin asuu siellä.
Näen asian niin, että nainen on jäänyt Oriveden asemalle. Onko hän vieraillut Siwassa (joka on aseman alueella)? Ostanut sieltä mitä?
Hän on taapertanut Kangasalantietä alas mäkeä. Miksi? Jos hän on halunnut kuolla metsään ja tehnyt sen vakain aikomuksin, miksei lähtenyt Kangasalan suuntaan (metsät lähellä). Jos hän kaipasi juotavaa esim. lääkkeiden kyytipojaksi, saihan hän sitä siwasta, jos halusi. Taival Lidliin ja Orituvalle jne. on pitkä ja uuvuttava. Auttoiko joku? Siksikö lähti? Pääsikö Lidliin ja Orituvalle jonkun kyydissä?
Hänellä oli siis lippu bussiin Jämsästä Tampereelle. Miten helvetissä hän päätyi Oriveden syrjäiselle asemalle? Tuskin siellä Jämsän linkat käy.
[quote="Ailar"]Menipäs tämä nyt hiton mutkikkaaksi. Olen tuossa joku aika sitten lukenut jutun alusta loppuun ja sitten taas kelannut lopusta alkuun... Jotenkin on olo, että nainen on ehkä (!) viihtynyt kauemminkin tässä ympäristössä. Ja sitten taas tuntuu, että hän on äkkipikaistuksissaan tehnyt lopullisen ratkaisun.
Hänellä oli siis lippu bussiin Jämsästä Tampereelle. Miten helvetissä hän päätyi Oriveden syrjäiselle asemalle? Tuskin siellä Jämsän linkat käy.[/quote]
Ajattelet asiaa samoin kuin minä.
Miksi helvetissä ? Ei ole voinut kävellä raut. asemalta keskustan kautta Orituvalle.
Suoraan olisi paljon lyhyempi reitti. Ei helppo sekään tosin.
Josko kassin vei sinne kyyditsijä ? Kumppaniteorian mukaan se voisi olla ratkaisu.
Junalla tosin on helpompi matkustaa pummilla kuin bussilla. ( Ei oma tapa )
Tunnen myös alueen koht. hyvin vaikka olen hieman etelämpänä.
Se bussilippu voi olla hämäys , jos dokukuolema olisi kohdannut.
Eli kyyditsijä hommannut liput, oveliahan olemme !!!!
Tässä on kaksi pointtia :
Kuka, Mistä, Milloin ?
Minkä takia ( Kenen kanssa ) Miten ?
Tästä saisi muuten dramatisoituna hyvän TV- sarjan !
T
Härkä
Hänellä oli siis lippu bussiin Jämsästä Tampereelle. Miten helvetissä hän päätyi Oriveden syrjäiselle asemalle? Tuskin siellä Jämsän linkat käy.[/quote]
Ajattelet asiaa samoin kuin minä.
Miksi helvetissä ? Ei ole voinut kävellä raut. asemalta keskustan kautta Orituvalle.
Suoraan olisi paljon lyhyempi reitti. Ei helppo sekään tosin.
Josko kassin vei sinne kyyditsijä ? Kumppaniteorian mukaan se voisi olla ratkaisu.
Junalla tosin on helpompi matkustaa pummilla kuin bussilla. ( Ei oma tapa )
Tunnen myös alueen koht. hyvin vaikka olen hieman etelämpänä.
Se bussilippu voi olla hämäys , jos dokukuolema olisi kohdannut.
Eli kyyditsijä hommannut liput, oveliahan olemme !!!!
Tässä on kaksi pointtia :
Kuka, Mistä, Milloin ?
Minkä takia ( Kenen kanssa ) Miten ?
Tästä saisi muuten dramatisoituna hyvän TV- sarjan !
T
Härkä
No jos nainen oli jäänyt linja-autoasemalle Jämsä-Tre bussista vahingossa (tupakkatauolla)ja lähti tarkistamaan asemalta koska menee seuraava juna Treelle.
Niin perustuu tietty siihen oletukseen, että tiesi missä asema sijaitsee. (Saattoihan joku neuvoa suunnan).
Niin perustuu tietty siihen oletukseen, että tiesi missä asema sijaitsee. (Saattoihan joku neuvoa suunnan).
- Platon -
- Platon -
Ainakin Töysän -linjan pikavuoro Jyväskylä-Jämsä-Tampere pysähtyy Orivedellä. Tarkemmin en tiedä missä siellä.
Taaskaan en saa linkkiä laitettua. Olen pahoillani.
Taaskaan en saa linkkiä laitettua. Olen pahoillani.
Pamahti tästä Härän kirjoittamasta mieleen;
Jospa nainen siis matkusti Orivedelle Jämsästä bussilla. Syystä tai toisesta hän jäi bussista pois Oriveden liniksellä. Hän kävikin mennessään Lidlissä ja lähti kohti rautatieasemaa.
Rautatieasemalla hänelle selviää karmea totuus. Hän ei pääse jatkamaan matkaansa. (Mut miks helvetissä hän jättää kamansa asemalle, ei jaksa kantaa? Revitty passi? eiiiii)
No siten tai täten, hän jättää kamat ja lähtee käpsimään takaisin tulosuuntaan ja yrittää liftiä Tampereen suuntaan. Miksi hän päätyy metsään itsemurhaan? Vai päätyykö? Auttoiko joku? Tässäkään ei mikään toimi. Koska asemalla hän oli päättänyt vakaasti, että matka ei jatku enää kauaa. Miksi yrittää mihinkään? Antoiko hän itselleen vielän pienen-pienen mahdollisuuden? Se tuntuu hyvin epätodennäköiseltä.
Mietin miksi jokin häiritsee tässä asiassa. Nyt tiedän, se on se, että itse asuu tässä (sanonko missä), sitä ihmettelee, miksi joku änkeytyy kuolemaan tänne paikkaan: ei mitään! Miksi tulla jostain Saksasta tms. Orivedelle? Mitä on lähistöllä? Ei mitään!
Oonkohan mää nyt vähän sarkastinen?
Mitä on Orivedellä?
Kirjoittajakurssit

Jospa nainen siis matkusti Orivedelle Jämsästä bussilla. Syystä tai toisesta hän jäi bussista pois Oriveden liniksellä. Hän kävikin mennessään Lidlissä ja lähti kohti rautatieasemaa.
Rautatieasemalla hänelle selviää karmea totuus. Hän ei pääse jatkamaan matkaansa. (Mut miks helvetissä hän jättää kamansa asemalle, ei jaksa kantaa? Revitty passi? eiiiii)
No siten tai täten, hän jättää kamat ja lähtee käpsimään takaisin tulosuuntaan ja yrittää liftiä Tampereen suuntaan. Miksi hän päätyy metsään itsemurhaan? Vai päätyykö? Auttoiko joku? Tässäkään ei mikään toimi. Koska asemalla hän oli päättänyt vakaasti, että matka ei jatku enää kauaa. Miksi yrittää mihinkään? Antoiko hän itselleen vielän pienen-pienen mahdollisuuden? Se tuntuu hyvin epätodennäköiseltä.
Mietin miksi jokin häiritsee tässä asiassa. Nyt tiedän, se on se, että itse asuu tässä (sanonko missä), sitä ihmettelee, miksi joku änkeytyy kuolemaan tänne paikkaan: ei mitään! Miksi tulla jostain Saksasta tms. Orivedelle? Mitä on lähistöllä? Ei mitään!
Oonkohan mää nyt vähän sarkastinen?
Mitä on Orivedellä?
Kirjoittajakurssit
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Ja ehkä se että joku tässä maassa tietää asiasta enemmän kuin me, muttei tule esiin.Ailar kirjoitti: Mietin miksi jokin häiritsee tässä asiassa.
Se on ainakin varmaa.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Voiko Blues olla mahdollista, että lento on tullut Jyväskylään? (viitaten aikatauluusi?)