Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja papillon »

jkii kirjoitti:mitä sulla siinä on epäselvää kysy yritän vastata
Mitkä seikat todistavat NG syylliseksi kuten väität. Nehän sinulla on oltava tiedossa kun esität NG tä syylliseksi kolmoismurhaan.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
jkii
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 7:25 pm

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja jkii »

niin minä kysyin sulta että mitä sulla on epäselvää kysy niin yritän vastata koska minä olen tekijän jo todennut kun sitä multa kysyttiin en ainakaan kiertele asiaa niinkuin monet muut
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja papillon »

jkii kirjoitti:niin minä kysyin sulta että mitä sulla on epäselvää kysy niin yritän vastata koska minä olen tekijän jo todennut kun sitä multa kysyttiin en ainakaan kiertele asiaa niinkuin monet muut
Ja minähän kysyin. Kysyn uudestaan, jollet kerrasta ymmärtänyt:

Mitkä seikat todistavat NG syylliseksi kuten väität. Nehän sinulla on oltava tiedossa kun esität NG tä syylliseksi kolmoismurhaan.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
jkii
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 7:25 pm

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja jkii »

miksi vierasta dnata ei löytynyt veri jäljistä teltasta,miksi muissa uhreissa puukon iskuja oli niin paljon nilsillä ei yhtään teltta oli tosi ahdas nils tunnusti putkassa tehty mikä tehty 15 vuotta tuli ja nämä ei ole mutu tuntumaa vaan poliisien kertomaa johon uskon. kysy lisää niin yritän vastata/pohtia asiaa
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja papillon »

Uskonasiat ovat erikseen. Kerro niitä todisteita kun kerran varma olet.
Tuossa ei ollut vielä yhtään mitään.
Pitäisi olla jotain todellista esittää jos alkaa nimellä jotakuta syyttämään kolmoismurhaajaksi.
Jankutus on turhaa, esitä todisteet kun kerran tiedät, jollei niin ei sitten mitään.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
jkii
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 7:25 pm

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja jkii »

tuo dna on jo varma todiste ja piste mitä muuta sinä tarviit ihme jankuttaja
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja papillon »

jkii kirjoitti:tuo dna on jo varma todiste ja piste mitä muuta sinä tarviit ihme jankuttaja
Jo nyt on perhana. Jos siis ei 45 vuoden jälkeen löydy vierasta dna ta niin joku voidaan nimetä murhaajaksi?
Uskomatonta.
Sekään ei vielä riittäisi ventovieraan todistamiseksi, vaikka sitä vierasta dna ta olisikin löytynyt ja sille omistaja.
Silloin alkaisi vasta rikostutkinta siitä, milloin ja missä tämä dna on paikalle tullut.
Ja minä kun arvelin että Sariola on kaiken huippu, mutta ei.
Onneksi olkoon. :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
jkii
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 7:25 pm

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja jkii »

joo mutta sitä dnata vierasta ei ole löytynyt dna pysyy veressä ikuisesti minä en nyt ymmärrä nyt sun viestiä
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja papillon »

jkii kirjoitti:joo mutta sitä dnata vierasta ei ole löytynyt dna pysyy veressä ikuisesti minä en nyt ymmärrä nyt sun viestiä
Uskon että et ymmärrä.
Rautalangasta: Jollei vieras tekijä ole jättänyt paikalle dna ta, ei sitä myöskään sieltä löydy.
Käsitätkö?
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Tämä(kin) ketju näyttäisi taas menevän juupas-eipäs -tyyliseksi lapselliseksi vääntämiseksi, mutta päätämpä sotkea lusikkani peliin. Olen asiassa papillonin linjoilla. Ei ole mitään selvää todistetta Nilsin syylisyydestä, joka samalla sulkisi ulkopuolisen tekijän pois. Toisaalta Gustafssonia ei ole voitu tyystin jättää epäilysten ulkopuolellekaan.

En tiedä väistänkö muurin, mutta eikös tuosta teltasta löytynyt jotain jälkiä, jotka eivät kuuluneet kellekään telttailijoista? Ainakin Citrus-likööripullosta löytyi vieras sormenjälki.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja papillon »

strangelove kirjoitti:Tämä(kin) ketju näyttäisi taas menevän juupas-eipäs -tyyliseksi lapselliseksi vääntämiseksi, mutta päätämpä sotkea lusikkani peliin. Olen asiassa papillonin linjoilla. Ei ole mitään selvää todistetta Nilsin syylisyydestä, joka samalla sulkisi ulkopuolisen tekijän pois. Toisaalta Gustafssonia ei ole voitu tyystin jättää epäilysten ulkopuolellekaan.

En tiedä väistänkö muurin, mutta eikös tuosta teltasta löytynyt jotain jälkiä, jotka eivät kuuluneet kellekään telttailijoista? Ainakin Citrus-likööripullosta löytyi vieras sormenjälki.
Noin se juuri on, turhaa jankuttaa kun ei ole mitään varmaa.
Jos on niin se tulee esittää, niin kauan tilanne on se että syyllisyydestä ei voi sanoa mitään.
Melko harva taitaa olla kokonaan poissuljettu, siitä oma osionsakin taitaa olla.

Se sormenjälki taisi olla kylläkin jaffapullossa, kuva on tampereen vaklausmuseossa, olen san tännekin laittanut.

Teltassa en muista vieraita jälkiä olleen, ainakaan selviä, mutta siinä tyynyliinassa oli jonkun roippeet. :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Kuka sitten tappoi nuoret? Vaihtoehtoja on mielestäni kolme, tässä todennäköisyysjärjestyksessä:

1. Joku, joka tunsi tai oli nähnyt nuoret ja jolla oli heitä kohtaan henkilökohtaista kaunaa. Teon raakuus viittaa siihen, että kauna oli syntynyt hiljattain, ehkäpä ihan viime hetkinä. Murhaajan piti kuitenkin malttaa odottaa, että nuoret sulkeutuivat telttaan. Humalatila todennäköinen. Tavaroiden vienti lavastusta. Teko (humalapäissä tehty "vahinko") on voinut jäädä tekijänsä ainoaksi.

2. Sarjamurhaaja tai muuten murhaamisesta nauttiva psykopaatti, joka jostain syystä etsi saaliinsa Bodomin niemestä. Todennäköisesti tämänkin on pitänyt nähdä nuoret aiemmin sekä odottaa heidän (toista?!) telttaan vetäytymistään. Tavaroiden vieminen lavastusta ja/tai toiminnalle ominaista. Ei samanlaista tapausta myöhemmin Suomessa - tekijä kuollut, vammautunut tai muuttanut?

3. Syyntakeeton mielipuoli tai älyllisesti vajavainen laitapuolen kulkija. Vaelteli jostain syystä Bodomilla, iski teltan kimppuun äänten ohjaamana. Siitä huolimatta näki vaivaa surmien viimeistelyssä ja esineiden piilotuksessa. Saattoi kuolla pian tekojen jälkeen, koska ei jäänyt kiinni (syyntakeettomat pitävät tekojaan yleensä oikeutettuina eivätkä ymmärrä tehneensä mitään väärää). Kenties humalassa. Tavaroiden vienti harhojen yllyttämää tai muuta sekoilua.

Ja onhan sekin vaihtoehto, että tavarat vei muu kuin tappaja. Irmelin erityiskohtelu viittaisi siihen, että tyttö oli sanonut jotain todella loukkaavaa tai paikkaansa pitämätöntä (pettänyt lupauksensa), koska suuhun oli isketty. Tai sitten huutanut.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Tuossa Mariacka on ollut melko asallinen.

Itse pidän juuri tuota 1-vaihtoehtoa todennäköisimpänä. Siihen minulla on 2 ehdokasta.

Myös tuo 2-vaihtoehto on mahdollinen.

Tuota 3-vaihtoehtoa en pidä todennäköisenä. Tekijä olisi mielestäni jäänyt kiinni.
Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Kaikki kolme ovat tavallaan hyviä ehdokkaita surmien tekijöiksi.

Gustafssonin kohdalla näkisin hänen tarvinneen apurin, kulkurin tms, joka olisi onnistunut sekoittamaan tapausta. Tuntuu järjenvastaiselta, että hän olisi lähtenyt valoisassa verisenä kanniskelemaan kenkiä niin kauas ja uskaltanut jäädä teltan päälle makoilemaan tietämättä, vaikka lintupojat olisivat nähneet kaiken. Myös hyvin vaikeaa teeskennellä tajuttomuutta noin pitkään. Kokonaisuus yksin tehtynä vaatisi aivan tavatonta kylmäverisyyttä.

Kioskimiehessä on kovin paljon sopivaa tekijäksi: Selvä motiivi, todennäköinen tunnustus, jatkuva väkivaltaisuus ja nimenomaan puukkojunkkari, joka vieläpä oli aiemminkin katkonutbtelttailijoiden naruja. Vähän liikaa yhdelle miehelle. Toisaalta mikään todiste ei sinänsä yhdistä häntä murhaan.

Assman on minulle täysi arvoitus. Laitan jonkin verran kuitenkin painoa Palon epäilyksille, vaikka hänen kohdallaan on vaikea nähdä itään motiivia teoille.

Toki kaikki kolme voivat olla syyttömiäkin.
Pasilan mies.
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Matlock kirjoitti:Assman on minulle täysi arvoitus. Laitan jonkin verran kuitenkin painoa Palon epäilyksille, vaikka hänen kohdallaan on vaikea nähdä itään motiivia teoille.
Omat epäilykseni Assmannin mahdolliseen osuuteen perustuvat lähinnä siihen, että hänellä oli mökki Korsbackassa Bodominjärven välittömässä läheisyydessä. Hän oli myös ilmeisen huumeriippuvainen, joka aineissa (ja joskus ilmankin) muuttui todella aggressiiviseksi ja väkivaltaiseksi.

Yksi teoria voisikin olla, että Assmann oli ollut tuona helluntaina mökkeilemässä Korsbackassa ja sattunut yöllä huumehöyryissään törmäämään telttaporukkaan. Hän oli ehkä tavannut nuoret jo aiemmin illalla, sillä toinen Boismanin ja Gustafssonin kanssa rupatelleista kalamiehistä sopi Gustafssonin kuvauksen mukaan olemaan hyvinkin Assmann.

Ehkä Assmann kuvitteli telttailijoilta löytyvän mahdollisesti rahaa, viinaa tai jotain arvokasta irtaimistoa. Tällöin tapausta voitaisiin pitää jonkinlaisena ryötömurhana. Mielenkiintoisena yksityiskohtana mainittakoon, että leiripaikalta kadonneeksi tavaraksi ilmoitetun Vinca-merkkisen rannekellon kuori löytyi Hans Assmannin jäämistöstä Ruotsista.

Mutta muistutan, että hänen kesämökkinsä sijainnin ja Bodomilta murhayönä poistuneen miehen tuntomerkkien sopivuuden lisäksi juuri mikään seikka ei sido Assmannia tapaukseen. Jos hän todellakin oli murhayönä Vallilassa, en millään usko että hän on huvikseen lähtenyt ajelemaan Espoon Bodomille vain listiäkseen kolme nuorta retkeläistä...
Vastaa Viestiin