Hyödyllisempää se oli kuin esim.ikkunanpesu.
Ärsyttää Murha.infossa->
Re: Ärsyttää Murha.infossa->
^ Imho Ei ole olemassa liian pitkää kirjoitusta minfossa. On vain liian laiskoja lukijoita, ja se ei ole kirjoittajien ongelma. Muistan kuinka jonkun itselleni oudohkon tapauksen ketjun läpilukemiseen ajatuksen kanssa (niin että koko tapauksesta tuli hyvä kokonaiskuva) ynnä siinä olevien lukuisien linkkien läpikäymiseen meni koko päivä. Mutta eipä ollut hukkaan heitettyä aikaa.
Nothing is quite what it seems
Esim. tämä ketju http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 92&start=0
Toisekseen liialliset hymiöiden käytöt joka lauseen välissä,kolmanneksi...
Sanotaan nyt vaikka enemmin näin päin että tällä palstalla ei ole kuin muutama vanha nimimerkki joka EI ärsytä ja jotka sitkeesti jaksaa pitää "toivoa" yllä,muuten mennään alamäkeen ja lujaa...
Toisekseen liialliset hymiöiden käytöt joka lauseen välissä,kolmanneksi...
Sanotaan nyt vaikka enemmin näin päin että tällä palstalla ei ole kuin muutama vanha nimimerkki joka EI ärsytä ja jotka sitkeesti jaksaa pitää "toivoa" yllä,muuten mennään alamäkeen ja lujaa...
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Miten ihmeessä modet ei ole tuohon puuttuneet millään tavalla? (Joo, on niilläkin oma elämä mutta silti...)Chopper kirjoitti:Esim. tämä ketju http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 92&start=0
Joidenkin nimimerkkien typerä tapa puuttua jokaiseen asiaan. Tästä tosiaan on reilun vuoden aikana kehittynyt paskan jauhantaan keskittynyt foorumi. OK, muutamalta nimimerkltä tulee mielenkiintoisia alustuksia ja joissain ketjuissa puhutaan ihan asiaakin.
Toivottavasti saataisiin jossain vaiheessa tämä palsta keskittymään taas itse aiheeseen.
Ja niille, jotka räkyttivät minulle tuolla toisessa ketjussa: Annetaan asian olla ja jatketaan aiheesta. Yksi vahinko riitti siihen, että sain kahden sivun verran lukea siitä kuinka huono ihminen olen.
Toivottavasti saataisiin jossain vaiheessa tämä palsta keskittymään taas itse aiheeseen.
Ja niille, jotka räkyttivät minulle tuolla toisessa ketjussa: Annetaan asian olla ja jatketaan aiheesta. Yksi vahinko riitti siihen, että sain kahden sivun verran lukea siitä kuinka huono ihminen olen.
Napakymppi,olen samaa mieltä!Turri kirjoitti:Joidenkin nimimerkkien typerä tapa puuttua jokaiseen asiaan.
Aika usein nuo mielenpahoittamiset johtuvat siitä että palaute otetaan perin tunteenomaisesti ja henkilökohtaisesti. JA myös muotoillaan ikäänkuin otettaisiin kantaa kirjoittajaan henkilökohtaisesti (siitäs saitte senkin ketun olkinuket). Jos nyt esimerkkinä käytetään sitä Turrin ketjua mihin viitattiin ja vaikken itse sinne paljoa lisännytkään niin ei ainakaan Kyllillä ole yhtään mitään Turria vastaan vaikka se otsikko ja ketju ei niin mieleisiä olleetkaan.
Minfossa on kipuiltu suunilleen kautta aikojen OT:sta ja tietysti volyymi kasvaa kirjoittajamäärän kasvaessa. Itse en ole sitä mieltä että kaikki OT pitäisi kitkeä pois mutta hieman harkintaa voisivat ihmiset käyttää ihan sen puoleen että huomioisivat palstan oleellisimman eli aihepiirin (esim. aiheen ohi menevät aloitukset).
Minfossa on kipuiltu suunilleen kautta aikojen OT:sta ja tietysti volyymi kasvaa kirjoittajamäärän kasvaessa. Itse en ole sitä mieltä että kaikki OT pitäisi kitkeä pois mutta hieman harkintaa voisivat ihmiset käyttää ihan sen puoleen että huomioisivat palstan oleellisimman eli aihepiirin (esim. aiheen ohi menevät aloitukset).
Viimeksi muokannut Kylli, Pe Kesä 12, 2009 12:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
^Totta. Palautettakin voi antaa niin monella tavalla. Toiset vaan taitavat pitää lynkkaamisesta ja nimimerkin takaa se on helppoa tehdä. Harvemmalla on pokkaa tehdä sitä omalla nimellään. Totta kai jokaisella palstalla on OT-juttuakin. Kuitenkin täällä on välillä niin paljon, että se tärkein hukkuu sinne sekaan. Näin ei kuitenkaan saisi käydä.
Kylli puhuu asiaa.Turrista en tiedä sen enempää,eikä kommentti liittynyt Turriin,sen takia poiminkin ainoastaa sen oleellisen sanoman viestistä,joidenkin nimimerkkien typerä tapa puuttua jokaiseen asiaan
eli pitää olla suunapäänä joka ketjussa ilman sen kummallisempaa sisältöä.
Nimikään ei ole mielestäni oleellinen jos osaa antaa/ottaa palautetta edes suht asiallisesti. Kyllähän tiedossa on ihan nimellään esiintyv(i)ä kirjoittaj(i)a jonka(joitten) kommentit hipovat kaikkien muitten paitsi ylläpidon käsitystä edes kohtuullisen maun rajoista. Jotenkin niin usein jää täällä kaipaamaan sitä aikuisempaa otetta mitä voisi luulla aikuisilla kirjoittajilla olevan että viime aikoina olen vakavasti harkinnut palstalta vetäytymistä.
Mutta se OT: määrä. Ottaakseni siis kantaa ketjun aiheeseen. Miten rikosaiheisella palstalla on niin seetanasti ihan muuta?
Mutta se OT: määrä. Ottaakseni siis kantaa ketjun aiheeseen. Miten rikosaiheisella palstalla on niin seetanasti ihan muuta?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
En enää muista, kuka ja milloin (joka tapauksessa muistan lukeneeni kommentin juuri täältä minfosta) kiteytti tuohon kysymykseen mielestäni sopivan vastauksen:Kylli kirjoitti:
Kun rikoksista (tai yleispätevästi mistä tahansa aihepiiristä) kiinnostunut henkilö tuntee olonsa kotoisaksi jollakin palstalla, hän mielellään juttelisi muistakin aiheista SAMANHENKISTEN ihmisten kanssa.
Sitä vartenhan tuo Vapaa keskustelu -osio onkin olemassa, mutta todellakin sitä muuta tuubaa on nykyisellään aivan liikaa rikososioissakin. Peiliin katsomisen paikka.
Kiitos ja anteeksi.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Niin, hyvin kiteytetty. Mutta syitä en ainakaan itse ihmettele, määrä vaan jaksaa kummastuttaa (no joo, joskus sisältökin...). Painopiste on ihan vinksallaan!
-
rosamarine
- Adrian Monk
Jos minäkin foorumin pitkäaikaisena lukijana sanoisin jotain.
Muistan, kun murha.info oli uusi paikka. Moderaattorit kertoivat hyvin selkeästi palstan säännöt ja banneja jaettiin herkästi, ihan vain siitä syystä, että paikasta tulisi siistimpi ja asiapohjaisempi, kuin esim. suomi24 (niitä paikkoja ei ollut silloin vielä niin paljon kuin nykyään).
Jokaiselle keskustelufoorumille on yleistä, että syntyy ns. sisäpiiri (porukka, joka pyörii keskimääräistä useammin samalla palstalla). On olemassa seksichattia, murhainfoa, nuorten foorumit, soneran villit pohjolat
(sonera taisi kuolla) jne..kaikille näille on tyypillistä, että on se inside porukka.
Kun tämä inside porukka on sinut paikan kanssa, uskalletaan kokeilla rajoja, yleensä verbaalisesti ja koetaan se paikka niin henkilökohtaisesti, että aletaan ns. puolustamaan reviiriä henkeen ja vereen tyyliin: "Mitäs sä tänne tulet meidän tontille huutelemaan, me alkuperäiset aidot oikeat ollaan täällä, eikä haluta ketään sotkemaan pakkaa.." Tämä on aika psykologinen ilmiö ja täysin inhimillinen.
Taustalla voi olla myös kiinnostus samaan kirjoittajaan, on tavattu livenä ja tunnetaan hyvin, tai näkyvyys, eli pitää saada sitä näkyvyyttä. Samalla toistuu netin petollisuus siinä, että on tultu riippuvaiseksi foorumista ja myöskin niistä ihmisistä siellä foorumissa ja heidän luomastaan nettihahmosta. Siitä jälkireaktio on hyvin usein tylsistymisen tunne, itsesääli, "miks kukaan ei kommentoi mulle" huomionhaku vittuilulla, siis ihminen on niin koukussa, että vaikka kaikella järjellä, jos mikään ei kiinnosta, normaalisti ihminen vaihtaa maisemia, mutta tässä tapauksessa ei haluta vaihtaa maisemia vaan kirjoittajia, ihmisiä sen palstan sisällä.
Se siitä ihmisen käyttäytymisestä.
Itse murha.info on paras foorumi ja asiasisältöisin paikka, mitä tiedän keskustelufoorumina. Täällä on edelleen hienoja kirjoittajia ja paljon lukijoita. Jos täältä puuttuisivat provoajat, tämä paikka olisi kuollut jo aikaa sitten.
Mun mielestä tässä on kyse sopeutumisesta, eli uusia ihmisiä tulee mukaan, annetaan kaikille tilaa tulla siitä ovesta sisään, ei kaikki tajua sitä, että kun ojennetaan käsi sanomaan päivää vastataankin haista vittu...
Muistan, kun murha.info oli uusi paikka. Moderaattorit kertoivat hyvin selkeästi palstan säännöt ja banneja jaettiin herkästi, ihan vain siitä syystä, että paikasta tulisi siistimpi ja asiapohjaisempi, kuin esim. suomi24 (niitä paikkoja ei ollut silloin vielä niin paljon kuin nykyään).
Jokaiselle keskustelufoorumille on yleistä, että syntyy ns. sisäpiiri (porukka, joka pyörii keskimääräistä useammin samalla palstalla). On olemassa seksichattia, murhainfoa, nuorten foorumit, soneran villit pohjolat
Kun tämä inside porukka on sinut paikan kanssa, uskalletaan kokeilla rajoja, yleensä verbaalisesti ja koetaan se paikka niin henkilökohtaisesti, että aletaan ns. puolustamaan reviiriä henkeen ja vereen tyyliin: "Mitäs sä tänne tulet meidän tontille huutelemaan, me alkuperäiset aidot oikeat ollaan täällä, eikä haluta ketään sotkemaan pakkaa.." Tämä on aika psykologinen ilmiö ja täysin inhimillinen.
Taustalla voi olla myös kiinnostus samaan kirjoittajaan, on tavattu livenä ja tunnetaan hyvin, tai näkyvyys, eli pitää saada sitä näkyvyyttä. Samalla toistuu netin petollisuus siinä, että on tultu riippuvaiseksi foorumista ja myöskin niistä ihmisistä siellä foorumissa ja heidän luomastaan nettihahmosta. Siitä jälkireaktio on hyvin usein tylsistymisen tunne, itsesääli, "miks kukaan ei kommentoi mulle" huomionhaku vittuilulla, siis ihminen on niin koukussa, että vaikka kaikella järjellä, jos mikään ei kiinnosta, normaalisti ihminen vaihtaa maisemia, mutta tässä tapauksessa ei haluta vaihtaa maisemia vaan kirjoittajia, ihmisiä sen palstan sisällä.
Se siitä ihmisen käyttäytymisestä.
Itse murha.info on paras foorumi ja asiasisältöisin paikka, mitä tiedän keskustelufoorumina. Täällä on edelleen hienoja kirjoittajia ja paljon lukijoita. Jos täältä puuttuisivat provoajat, tämä paikka olisi kuollut jo aikaa sitten.
Mun mielestä tässä on kyse sopeutumisesta, eli uusia ihmisiä tulee mukaan, annetaan kaikille tilaa tulla siitä ovesta sisään, ei kaikki tajua sitä, että kun ojennetaan käsi sanomaan päivää vastataankin haista vittu...
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
No arvaa mitkä paineet oli kun itse tänne foorumille uskalsin vihdoin rekisteröityä. Kauan sitä luin ja sitten lopulta päätin uskaltautua. Eipä mua hirveästi muualla näykään kommentoimassa kuin pubissarosamarine kirjoitti: että aletaan ns. puolustamaan reviiriä henkeen ja vereen tyyliin: "Mitäs sä tänne tulet meidän tontille huutelemaan, me alkuperäiset aidot oikeat ollaan täällä, eikä haluta ketään sotkemaan pakkaa.." Tämä on aika psykologinen ilmiö ja täysin inhimillinen.
Nanika ga tooku matteiru to
Itse tein jossain vaiheessa tietoisen valinnan käyttää tätä palstaa ainoastaan väittelyyn ja paskanjauhantaan kaikista maailman asioista.
Myönnettäköön, että sillä on tekemistä paitsi palstan muotoutumisen kanssa, niin myös sen, että kirjoitan nykyisin työkseni ja vielä "urakkapalkalla". Vietänkin vapaa-ajat nykyisin lähinnä hiekkakuopilla, monestakin eri syystä... en koneella. Asipitoista tuubaa on minulta tulossa tulevaisuudessa lähinnä mikäli projekti edellyttää ulkoilua.
Jos joku nyt haluaa minut bannia, niin siitä vaan. EVVK.
Myönnettäköön, että sillä on tekemistä paitsi palstan muotoutumisen kanssa, niin myös sen, että kirjoitan nykyisin työkseni ja vielä "urakkapalkalla". Vietänkin vapaa-ajat nykyisin lähinnä hiekkakuopilla, monestakin eri syystä... en koneella. Asipitoista tuubaa on minulta tulossa tulevaisuudessa lähinnä mikäli projekti edellyttää ulkoilua.
Jos joku nyt haluaa minut bannia, niin siitä vaan. EVVK.
Every ship must sail a world.
Yks asia joka tällä palstalla tuntuu olevan aika yleistä on se, että moni ottaa nää caset kovin henkilökohtaisesti sillä tavalla, että ihan avoimissakaan jutuissa ei hyväksytä sellaisia mielipiteitä jotka eroavat omista näkemyksistä. Ja en tarkoita nyt Bodom-osoita, vaan ihan yleisesti.