Madeleinen tapaus ( Ketju 4)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
Tutkiskelija
Jane Marple

Re: Madeleinen tapaus ( Ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Tutkiskelija »

En osaa sanoa mistä olen lukenut että McCannit olivat kolmannet vuokra-auton vuokraajat. Joka tapauksessa tuo "kolmannet" on kummitellut jo pitkän aikaa mielessäni. Harmitta että heitin sen kehiin, aiheutti taas kerran turhaa hiustenhalkomista. Mutta Marskihan vaatii aina tässä keskustelussa niitä faktoja...vaapaa keskustelu aiheesta on näköjään täysin pannattu. Marskilla ei kuitenkana koskaan ole ollut ainoatkaan faktaa itsellään tarjota aiheesta, vaikka muilta vaatii... sanoisin mahdottomia.

Mutta otin selvää asiasta jottei tarvita kinata. Auton vuokrasi ensimmäisen kerran Simon John Halder 30.3.2007 ja silloin mittari näytti 11 kilometriä. McCannit olivat kahdeksannet vuokraajat kahden kuukauden sisällä. McCannit uusivat autovuokran useampaan kertaan. Tiedot ovat pöytäkirjoista:

http://www.gerrymccannsblogs.co.uk/P11/rentedcars.jpg

Minun silmään pistää että joku on ajanut vuokra-autolla 35 kilometriä 26.5 2007 kello 9.00 ja 27.5.2007 kello 12.30 välisenä aikana, juuri ennen sitä kun McCannit vuokrasivat auton ensimmäisen kerran.
ruby
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja ruby »

Mikä siinä pistää silmään? 35 kilometriä on hyvin vähän tuohon aikamäärään verrattuna vaikka olisi ajeltu vain lähiympäristössä vaiko juuri sen takia?
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Tutkiskelija kirjoitti:Mutta Marskihan vaatii aina tässä keskustelussa niitä faktoja...
Tässäkään tapauksessa en vaatinut. Ihmettelin vain, että arviot vuokraajien määristä vaihtelivat kolmen ja tuhannen välillä. Ei siinä sen kummempaa. Sitten kävikin onneksi ilmi, että näitä erilaisia tietoja revitään tähän ketjuun hatusta. Eli nyt tietää entistä paremmin miten suhtautua tiettyjen kirjoittajien "tietoihin".
vaapaa keskustelu aiheesta on näköjään täysin pannattu.
Ei näin. Mutta on toki hyvä kertoa, milloin kirjoittamansa "tieto" on ihan sellaista hatusta repäistyä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Marski,

sinä penäsit todennäköisyyttä sille, että autossa ja asunnossa havaittu ruumiin haju olisi peräisin juuri Madeleinestä.
Minä kerroin, etten ymmärrä mitään todennäköisyyslaskennasta, mutta yritin parhaani mukaan tuoda esille sitä epätodennäköisyyttä, että McCanneillä olisi voinut olla niin pirun huono tuuri.

Tuo fakta auton iästä kuitenkin edelleen pienentää sitä todennäköisyyttä, että ruumis olisi ollut jonkun muun kuin Madeleinen.
Jos vielä jostain löytäisimme kuinka monta asukasta tuossa asunnossa todella on kaikkien vuosien aikana ollut, voisin oikeasti pyytää vaikka veljeäni laskemaan sinulle ihka aidon todennäköisyyden.
Se kuitenkin olisi tuohon heittämääni 1:1000000 verrattuna vielä vielä pienempi. Veikkaisin, että lähes täysin mahdoton jo tuon auton iän vuoksi.

Mutta mutta. Vaikka todennäköisyys laskennastta päädyttäisiin mihin tahansa 1: 1000000000000000000 suhteeseen, se ei riitä oikeudessa.

Marskillekin tekisi joskus hyvää miettiä asioita hieman laajemmin: laittaa ne pikkupäässä kiertoon ja miettiä muutakin kuin sitä faktan poikasta. En usko, että yhtäkään rikosta ratkaistaisiin, jos jokainen tutkija olisi yhtä jäykkä ja mielikuvitukseton kuin sinä.
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

(Olen nyt suotta kuluttanut muutaman päivän reagoimalla Marskin ''yrityksiin vihjailla''.
Vannon taas pyhästi, etten anna kyseisen nikin häiritä yrityksillään vihjailla.
On aika taas huutaa ääneen, ettei Marskilla ole mitään annettavaan, eikä hänen yrityksiinsä vihjailla kannata reagoida. Amen.)

Olen täysin vakuuttunut siitä mitä aiemmin kirjoitin koirien reagoinneista.
Ryhdyn googlaamaan tuota asuntoa ja selvittämään löytyykö sieltä takka. Olen kuitenkin jo varma, että löytyy.
Nuotio & Äreät Tiput
Tutkiskelija
Jane Marple

ruby kirjoitti:Mikä siinä pistää silmään? 35 kilometriä on hyvin vähän tuohon aikamäärään verrattuna vaikka olisi ajeltu vain lähiympäristössä vaiko juuri sen takia?
Se pisti silmään siksi ettei muitten vuokraajien välillä ollut autolla ajeltu kilometriäkään. Noille 35 kilometrille ei löydy vuokraajaa pöytäkirjoista. Sitä vaan ihmettelin. Ajoiko vuokrafirma sillä autolla vaikka kuollutta isoäitiä jonnekkin vai joku muu ajelutti ruumista ihan huvikseen :D .
Marsalkka
Horatio Caine

MissHolmes kirjoitti: Minä kerroin, etten ymmärrä mitään todennäköisyyslaskennasta, mutta yritin parhaani mukaan tuoda esille sitä epätodennäköisyyttä, että McCanneillä olisi voinut olla niin pirun huono tuuri.
Ja siksipä aloitkin sitten repimään hatusta lukuja. Silviisii...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Tutkiskelija
Jane Marple

Marsalkka kirjoitti:
Tutkiskelija kirjoitti:Mutta Marskihan vaatii aina tässä keskustelussa niitä faktoja...
Tässäkään tapauksessa en vaatinut. Ihmettelin vain, että arviot vuokraajien määristä vaihtelivat kolmen ja tuhannen välillä. Ei siinä sen kummempaa. Sitten kävikin onneksi ilmi, että näitä erilaisia tietoja revitään tähän ketjuun hatusta. Eli nyt tietää entistä paremmin miten suhtautua tiettyjen kirjoittajien "tietoihin".
Ei näin. Mutta on toki hyvä kertoa, milloin kirjoittamansa "tieto" on ihan sellaista hatusta repäistyä.
.

Meillä on sentään hattu josta repiä, sinä vaan vetelet piposta :lol:

En usko että sinäkään tiedät kaikki mitä Madeleinesta on kirjoiteltu. Pirukaan voi kaikkea muistaa eikä kukaan voi jatkuvasti googlettaakkaan kun elääkkin pitää. Muistikin tekee tepposiaan välillä. On voinut lukea joskus näitten kahden vuoden aikana jonkun toisen mielipiteen joka on jäänyt mieleen ja muistiin kummitteleemaan. No totta hitossa sinä sen ymmärrät tai sitten en tiedä mistä pienet pojat on tehty, etanoista, sammakoista, koiranhäntätupsukoista... :lol:
Marsalkka
Horatio Caine

Tutkiskelija kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
.

Meillä on sentään hattu josta repiä,
Ja kyllä sieltä näköjään revitäänkin.
Tutkiskelija
Jane Marple

Marsalkka kirjoitti:
Meillä on sentään hattu josta repiä,
Ja kyllä sieltä näköjään revitäänkin.[/quote]

Ihmettelen että minkä takia sinä olet palstalla kun sinulla ei ole mitään annettavaa, ei ainuttakaan faktaa tai tietoa aiheesta, ei edes ainuttakan mielipidettä aiheesta, vaan meitä muita vaan nokitat kaiken aikaa. Iso mies... Itseäsi kiusataksesiko vaan kuljeksit täällä.

Tässä ei ole kyseessä mikään tieteellisen tutkimuksen teko vaan ihan vapaa keskustelu.
Marsalkka
Horatio Caine

Kunhan siivoan ketjua kackelsbergista.

Lainaan hieman itseäni:
Ei tämä nyt voi liian vaikeaa olla.
X-tine
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja X-tine »

Olipa hienoa että löysit tuon kohdan!
Tutkiskelija kirjoitti:>>Tiedot ovat pöytäkirjoista:
http://www.gerrymccannsblogs.co.uk/P11/rentedcars.jpg
Minun silmään pistää että joku on ajanut vuokra-autolla 35 kilometriä 26.5 2007 kello 9.00 ja 27.5.2007 kello 12.30 välisenä aikana, juuri ennen sitä kun McCannit vuokrasivat auton ensimmäisen kerran.
ruby kirjoitti:Mikä siinä pistää silmään? 35 kilometriä on hyvin vähän tuohon aikamäärään verrattuna vaikka olisi ajeltu vain lähiympäristössä vaiko juuri sen takia?
Se pisti silmään siksi ettei muitten vuokraajien välillä ollut autolla ajeltu kilometriäkään. Noille 35 kilometrille ei löydy vuokraajaa pöytäkirjoista. Sitä vaan ihmettelin. Ajoiko vuokrafirma sillä autolla vaikka kuollutta isoäitiä jonnekkin vai joku muu ajelutti ruumista ihan huvikseen :D .
Joskus on niin, että auto palautetaan - ihan sovitustikin - eri paikkaan kuin mistä se on vuokrattu. Esimerkiksi että sen voi jättää lentokentän parkkiin. Sitten vuokrafirman kuski hakee sen sieltä ja ajaa sen takaisin omaan talliinsa.
Voisiko se Madeleinen ruumiin alla ollut vaatemytty - tai ruumiinkuljetussäkki tms - riittää hajujälkiin? Tässä nyt pitäisi olla sen koirakouluttajan lausunto. Kyllähän koiran reaktio osoittaa, oliko hajujälki vahva vai heikko. Koirat on kuitenkin koulutettu niin, että ihan sekundaarisiin tuoksuihin ne eivät reagoi.
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Näin minä tämän olen koko ajan kuvitellut - että kalman haju asunnossa, vaatteissa ja cuddlecatissa on "alkuperäistä". Mutta auton ja avainten haju sekundaarista. Siis niin, että haju tulee esim. huovasta johon pikku tyttö on ollut käärittynä ja jossa on ollut tosi paljon ruumiinnesteitä. En ole ajatellut, että itse ruumista olisi kuskailtu enää tuossa vaiheessa.
Tutkiskelija
Jane Marple

Teleksi kirjoitti:Näin minä tämän olen koko ajan kuvitellut - että kalman haju asunnossa, vaatteissa ja cuddlecatissa on "alkuperäistä". Mutta auton ja avainten haju sekundaarista. Siis niin, että haju tulee esim. huovasta johon pikku tyttö on ollut käärittynä ja jossa on ollut tosi paljon ruumiinnesteitä. En ole ajatellut, että itse ruumista olisi kuskailtu enää tuossa vaiheessa.
Amaral on sitä mieltä ettei ne vuokra-autosta löydetyt ruumiinnesteet voi tulla muusta kuin pakastetusta ruumiista, siis sulavasta ruumiista. Etsin tuohon väitteeseen lisää tietoa kunhan ehdin.

Löysin ainakin yhden selityksen:

"Correio da Manhã - What do you think happened to the body?

Gonçalo Amaral – Everything indicated that the body, after having been at a certain location, was moved into another location by car, twenty something days later. With the residues that were found inside the car, the little girl had to have been transported inside it.

How can you state that?

Due to the type of fluid, we policemen, experts, say that the cadaver was frozen or preserved in the cold and when placed into the car boot, with the heat at that time [of the year], part of the ice melted. On a curb, for example, something fell from the trunk's right side, above the wheel. It may be said that this is speculation, but it's the only way to explain what happened there."
ruby
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja ruby »

Mielenkiintoista ihan jo siksi että joku pakastin/jääkaappi oli kadoksissa/väärässä paikassa tämän jutun aikana tuolla hotellissa. Hotellihenkilökunta jotenkin muutenkin tuntui pitävän nimenomaan Mccanneja vaikeina asukkaina jo ennen Madeleinen katoamista.

Vuokra-auto voi olla ajossa vaikka vuokraamon työntekijöillä välissä tai sitten edellinen asiakas on voinut jättää sen muualle ja joku työntekijöistä hakea sen. Voisin uskoakin että joku muu olisi kuljettanut ruumista autolla mutta se ei selitä ruumiista jääneitä merkkejä muuten Mccannien lähellä.
Vastaa Viestiin