Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
härkä
Jack Bauer
Viestit: 936
Liittynyt: Ke Syys 17, 2008 6:34 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja härkä »

Metsäautotiestä :

Tarkoitin käyneeni tien alkupäässä kesällä 07, näytti ajokuntoisella.
Kysyin metsurin mielipidettä siksi, että olen itse vastaavia teitä pitkin liikkunut, ja kyllä niitä on talvellakin liikennöitäviä. En tietenkään tunne ko. tietä, siksi kysyin.
Tunnen maalla syntyneenä metsätöistä aika paljonkin.
Mönkijällä ja moottorikelkalla paikalle pääsi aivan varmasti.
Eikös poliisikin alkuun päässyt omalla autollaan aika lähelle ?
( Aamulehden iso juttu )
En haluaisi arvostella poliisin toimintaa ja kaikkea heidän kertomaansa.
Jos vainajan jäljet olivat ainoat paikalta löydetyt, niin sehän oli vain juuri se lähiympäristö. Heitteillejättäjät olisivat näin ajatellen jääneet ajoneuvon lähettyville.
Ei tämä ole mahdoton teoria.
Niinkuin usea muukin paikan sijaintia ihmettelevä on todennut :
Miksi tehdä niin vaikeakulkuinen matka ?
Vaikka kuten edellä totesin, jos ratkeaa, ratkeaa todennäköisemmin kadonneitten haun kautta. Laitoin infon Uusi-Suomi nettilehteen äsken.
Mielestäni kannattaa ylläpitää myös paikallista ratkaisulinjaa.
Joku uusi saattaa kiinnostua, ja säkällä voi tulla uutta tietoa.

T
Härkä
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

härkä kirjoitti: Eikös poliisikin alkuun päässyt omalla autollaan aika lähelle ?
( Aamulehden iso juttu )
Aamulehden jutusta:
Hätäkeskuksen ei tarvitse rauhoitella miestä. Hän vastailee kuuliaisesti kysymyksiin. Kyllä, on selvästi kuollut. Vainaja on nainen. Ihan tavalliset vaatteet. Kyllä, ihan keskellä metsää. Makaa pikkuvauvojen asennossa. Ei, poliisi ei pääse autolla perille.
Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

härkä kirjoitti:
Eikös poliisikin alkuun päässyt omalla autollaan aika lähelle ?
( Aamulehden iso juttu )
AL:
"On kulunut melkein puoli tuntia hälytyksestä, kun he saapuvat metsäautotien päähän. Siitä on vielä ainakin kymmenen minuutin kävelymatka."
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Kuva

Ainakin tupakan sai paremmin syttymään kaatuneen puunjuurakon antamassa tuulensuojassa.

Kuva on sivulta;

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1440257
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
härkä
Jack Bauer
Viestit: 936
Liittynyt: Ke Syys 17, 2008 6:34 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja härkä »

Cassandran syy kysely :

Ensinnäkin paikasta : Se on hyvä sillä tavalla, että on linja-auto pysäkit. Voi olla parkissa ja kun muuta liikennettä päätiellä ei ole, sitten ajaa sinne metsätielle.

Syy 1 : Jotenkin kuitenkin mukana rikollisessa puuhassa :
Vaikka vaatetus ns. kunnon ihmisen, silti mahdollista.
Vertaa turkulaisen lakimiehen tekemä kidnappaus äskettäin.

Syy 2 : Sukuriita : Yllättävän rajuja pahimmillan.
Vertaa Juhannuksena pohjanmaalla sattuneeseen sisartappoon ( naisia molemmat )
Molemmat muuten ulkosuomalaisia. Hmmm.

Syy 3 : Avioliiton pelastus :
Uhri uhannut käräyttää henkilön, joka lomaromanssin jälkeen antanut väärää tietoa.

Syitä voi olla todella paljon. Paikka on saattanut valikoitua sattumalta. Kun olen 9-tietä sillä kohtaa ajellut, niin olen miettinyt miten itse toimisin ?
Paikan ennestään tuntevalle, se olisi ihanteellinen. Ensin nokka edellä viimeiseen mahdolliseen kääntöpaikkaan, sitten pakilla loppumatka. Jonkinlainen huumaus ?
Uhri jää hortoilemaan - 20 asteen pakkaseen ja kassi viedään hämäykseksi rautatie-asemalle. Jos silmät sidotut ei mitään kuvaa missä on. Ei kuitenkaan murha !!!!
Horttanaisen Lyyli sieltä kyllä selviäisi kahden kossupullon jälkeenkin, mutta selviäisikö hentoinen Jolanda Kovacs ?
Villi arvaus Buracee tuo nimi !
Olet tehnyt hienoa työtä. Suo minulle anteeksi tämä humoristinen puoleni.

T
Härkä
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Blues »

Thomsonilta vastaus;
Mitenkään ei voida annetun sarjanumeron mukaan jäljittää ko.laitetta.
Vesiperä siis toistamiseen sieltäkin. Luultavasti KRP saanut sama tieto aiemmin.
Tietämäni mukaan on laite tutkittu mennen tullen.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja joey »

Blues kirjoitti:Thomsonilta vastaus;
Mitenkään ei voida annetun sarjanumeron mukaan jäljittää ko.laitetta.
Mitä perkeleen hyötyä siitä sarjanumerosta sitten on? :shock:

Suunnilleen samoihin aikoihin kun tuo Oriveden vainaja tuupertui juurakkonsa alle, soittelin ensimmäisestä omistamastani iPodista Macintoshin huoltoon. Sarjanumeron perusteella luettelivat puhelimessa väristä lähtien kaiken sen, minkä minäkin laitteestani tiesin.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Blues »

No lähinnä epäilen, että tietoa ei joko anneta, syystä tai toisesta, tai kukaan ei ole sitä edes katsonut. En tiedä sitten kauanko moiset tiedot säilytetään.
Laitoin uutta viestiä.
En varmana luovuta ennenkuin saan kysymyksiin vastaukset.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Palailen ruotuun!
Hienot sivut buraceella. Tulivat varmasti tarpeeseen.
Säätiloista Vilppula-Mänttä -alueella: Sain lainaksi yksityishenkilön pitämän sääpäiväkirjan. Siitä löytyy myös tuon ajankohdan sää. Äkkiseltään katsoen sää on ollut ajoittain hyvinkin koleaa. Mutta kun ilmoitatte tarkkoja päivämääriä, tarkistan tilanteen kalenterista.

Talviloma alueella vietetään aina viikolla 9.

Härkä: Kysyit mahd. muista reiteistä välillä T:re-Orivesi-V:la ja takaisin. Vilppulasta Orivedelle kiertoreitit kulkevat Ruoveden tai Jämsän kautta. Ei järkeviä, ellei ole asiaa noille paikkakunnille. Naiselta kuitenkin löytyi nuo Jämsän linkan lipun palaset. Orivedeltä T:reelle pääsee Kangasalan kautta (joko uutta tai vanhaa tietä). Myös vanhaa Teiskon tietä pääsee.

Mielenkiintoista olisi tietää, onko paikkakuntien apteekeissa valveutuneita asian suhteen. Jostain tämän naisen on lääkkeensä ollut pakko hankkia. Hakiko omalla reseptillä? Joku toinen hänen reseptillään/omalla reseptillä? Varastettu? Katukaupasta? Käsikauppalääkkeisiin en usko. Kallistun lähinnä unilääke/mielialalääke/keskushermostoon vaikuttaviin morfiinijohdannaisiin. Buranoilla on vaikea ottaa henkeä itseltään.

Passin palat saattavat olla tilanteesta, että nainen on pidellyt omaa tai toisen passia peukalo-etusormiotteella. Joku on repinyt passia ja naiselle on jäänyt vain nuo kynnen kokoiset palat. Ehkä hän koki ne tärkeinä ja talletti. Sitten unohti ne laukun taskuun.

Mietitään....

EDIT: sanajärjestys
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Se vielä jäi sanomatta, että viime päivät on tullut rassattua Oriveden suunnalla ja nimenomaan eräällä metsäautotie/mökkitie -yhdistelmällä. Nyt on prkl auton käsijarru nivottuna mustekalalla, kun jäi kantoon kiinni. Että sellaisia polkuja.

Tein pienimuotoisen gallupin juhannuksen aikaan (18 henk. akselilta Orivesi-Kangasala-Tampere-Pälkäne-Vilppula). Yksi tiesi vainajasta. Hän oli kuullut asiasta minulta. Yksi yritti muistella - oli ehkä vähän jyvällä asiasta. Kaikki muut huuli pyöreänä. Sen jälkeen kommentit: "...joku narkkari, ilotyttö tms.". Vähän ihmiset tietävät ja vähän kiinnostaa jonkun yksittäisen henkilön kohtalo.

OT: Kysyin Kangasalta kadonneesta Raija Juutilasta. Yksi ihminen Tampereelta "tiesi", että ai sehän löydettiin muutama vuosi sitten Tammerkoskesta. Niin aina! Muut eivät tienneet sitäkään.
supre
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:34 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja supre »

joey kirjoitti: Mitä perkeleen hyötyä siitä sarjanumerosta sitten on? :shock:
Elektroniikkateollisuudessa, jossa minäkin työskentelen sarjanumerosta saa selville mm nämä asiat

- Laitteen merkki ja malli
- Tuotantoerä (viikko, vuosi, päivä)
- Käytetyt komponentit, mahdollinen softaversio
- Dealerin tai asiakkaan tiedot, jolle laite on myyty
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Ailar kirjoitti:Tein pienimuotoisen gallupin juhannuksen aikaan (18 henk. akselilta Orivesi-Kangasala-Tampere-Pälkäne-Vilppula). Yksi tiesi vainajasta. Hän oli kuullut asiasta minulta. Yksi yritti muistella - oli ehkä vähän jyvällä asiasta. Kaikki muut huuli pyöreänä.
Näinhän se on, ei normaaleja ihmisiä kiinnosta tällaiset asiat.. :lol:

Tuo lääkeasia kiinnostaa, edelleenkin, myös minua. Siitä, että lääkkeet olivat taskussa, eikä esim. purkissa onkin ollut puhetta jossain vaiheessa. Voisiko olla niin, että lääkkeet ovat olleet reseptilääkkeitä, jolloin purkissa olisi ollut vainajan henkilötiedot yms. Tällöin purkki olisi mennyt roskiin kaiken muun henkilöllisyyteen viittavan roinan mukana.
delila kirjoitti: Sitä mietin, että onko missään mainittu tarkalleen, että oliko vainaja oksentanut, vai ollut vaan asennossa, josta olisi voinut päätellä niin? Tai pystytäänkö asiaa esim. maaperästä tutkimaan, jos vainaja on ollut naamallaan kyseisen paikan päällä jo jonkun aikaa?
Vainajan hampaiden raot olivat täyttyneet kuivasta verestä, tästä minä päättelisin, että on oksentanut.
härkä
Jack Bauer
Viestit: 936
Liittynyt: Ke Syys 17, 2008 6:34 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja härkä »

Ailarille :

Osuit naulan kantaan !!!
Asiasta tiedetään Pirkanmaallakin nykyään tosi vähän.
Toisaalta minfoa seuraavat tuntevat hyvin pohjoisempanakin.
Varmaan myös Helsingin suunnalla ? Mutta vaan jotka juttua seuraavat.
Buraceen sivut voivat avata paljonkin, olen laittanut infoa lähinnä britanniaan, kun satun kieltä tarvittavasti puhumaan.
Ihmetyttää se Siwan episodi. Laita yksityisviesti, niin tulen taas hämmentämään soppaa Orivedelle. Matka ei ole mahdoton. Voidaan tavata silloin.
Saksankieliset : Laittakaa infoa sielläkin. Menee paremmin perille, kuin jos olisi englanniksi, siksi en ole sinne suunnalle lähetellyt. Rohkeasti vaan, isoihin lehtiin !!!
Anteeksi niille , joita metsäautotie kommentttini vaivasi.
Harmittaa vaan kun elämässäni eteen tulleita itsestäänselvyyksiä epäillään.

T
Härkä
härkä
Jack Bauer
Viestit: 936
Liittynyt: Ke Syys 17, 2008 6:34 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja härkä »

MP-3 soitin :

Kysyin Helsinkiläisestä Miro Oy:stä, jolla on ollut Thomsonin huolto.
Sain vastaukseksi sen tiedon, että koko Thomsonin laitevalmistus on loppunut 3 vuotta sitten, ja tämän takia ei esim. valmistenumerosarjoja saa enää mistään.
Koko tietokanta tästä aiheesta on " tuhottu "
Jossain piilossa se tietokanta varmaan on vieläkin, mutta sen esille saaminen taitaa olla todella vaikeata.
Periaatteessa se numero saattaa soittimesta löytyä, mutta ei ole tahoa josta pääsee numerosarjan alkulähteelle. Jos olisi , löytyisi diileri, jopa ostajakin.
Tämä tieto on varmaankin ollut poliisilla ja kauan, mutta se , että ei ole tunnistettavissa, ei ole avautunut meille, joita tämä on vaivannut, oikealla tavalla.

Henkilömme osti " vääränmerkkisen " laitteen
Tai sitten valinta oli juuri oikea, jos tosiaan suunnitteli itse koko mysteerin ?

T
Härkä
buracee
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 9:47 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja buracee »

härkä kirjoitti:
Henkilömme osti " vääränmerkkisen " laitteen
Tai sitten valinta oli juuri oikea, jos tosiaan suunnitteli itse koko mysteerin ?

T
Härkä
Noh, jos homma olisi todella noin suunniteltu niin kaipa tuosta soittimesta olis voinut hankkiutua eroon kokonaankin.
härkä kirjoitti:Harmittaa vaan kun elämässäni eteen tulleita itsestäänselvyyksiä epäillään.
No niin no, yhtälailla mä pidän itsestäänselvyytenä, ettei se metsäautotie ole talvella henkilöautolla kuljettavissa, ja näinhän se sitten kai olikin. Jos nää hommat ottaa noin henkilökohtaisesti niin kannattaa yrittää ottaa sit vähän etäisyyttä asiaan, tolla tavalla hajoaa vain pää.
Vastaa Viestiin