Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Kumpi?

Tuntematon lapsi
128
59%
Oma lemmikkisi
88
41%
 
Ääniä yhteensä: 216

Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Okei. Mun sukulaisilla koira lopetettiin, kun näykkäsi perheen kuusivuotiasta poikaa, joka oli leikkiessään juossut nukkuvan koiran päälle. Ymmärrän tosi hyvin, että perhe ei uskaltanut enää koiraa pitää, vaikka tilanne lähtikin pojan vahingosta. Itse olisin tuossa tilanteessa ehkä miettinyt koiran uudelleensijoitusta perheeseen, jossa ei ole lapsia. Varsinkin kun vaikutti siltä, että syy oli siinä, että koiran päälle oli tallattu ja se ei ollut muuten mitenkään uhkaava ollut.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Katjushka kirjoitti:Okei. Mun sukulaisilla koira lopetettiin, kun näykkäsi perheen kuusivuotiasta poikaa, joka oli leikkiessään juossut nukkuvan koiran päälle. Ymmärrän tosi hyvin, että perhe ei uskaltanut enää koiraa pitää, vaikka tilanne lähtikin pojan vahingosta. Itse olisin tuossa tilanteessa ehkä miettinyt koiran uudelleensijoitusta perheeseen, jossa ei ole lapsia.
Itse olisin miettinyt, että löytyykö syy tapahtumaan toisesta päästä talutinta, kuin missä panta sijaitsee.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

^Mun ei tota tarvinnut edes miettiä kun oli omat sukulaiset kyseessä :D
Eli siellähän se vika oli.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Katjushka kirjoitti:Eli siellähän se vika oli.
Niimpä.
Tuokin, että pelätään koira-lapsi sekamelskaa perheessä ei ole mikään muu, kuin koiran koulutuksellinen kysymys.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja Loka »

Lapsia ei voi kouluttaa, ne tekee tyhmiä ratkaisuita. Eli jos koiran hermot ei kestä sitä, että joskus voi sattua "vahinko" kuten just riehuessa päälle juokseminen niin minusta koiran paikka ei ole sitten lapsiperheessä. Omani lähtisi vihreämmille metsästysmaille jo johtuen iästä, mutta kuten Katjushkakin sanoi, uudelleen sijoitus olisi ehkä (?) parempi ratkaisu ellei koira ole muuten luonteeltaan arvaamaton. Meilläkin koirilla on hyvät hermot, ovat oppineet kyllä missä asemassa kotosalla kukin on. Siltikin voisin kuvitella kesken unien päälle juoksun aiheuttavan murinan ja varmaan näykkäisynkin -pelkästään vaistomaisesti reagoituna ja säikähdyksissä.

Lahdata=lopettaa. Jos meni yöunet tästä verbistä niin anteeksi.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Loka kirjoitti:Lapsia ei voi kouluttaa, ne tekee tyhmiä ratkaisuita.
Väärin.
Lapsiahan koulutetaan joka päivä, tosin ihmisen ollessa kyseessä puhutaan opettamisesta.
Eli jos koiran hermot ei kestä sitä, että joskus voi sattua "vahinko" kuten just riehuessa päälle juokseminen niin minusta koiran paikka ei ole sitten lapsiperheessä.
a)Katjushkan kertomassa esimerkissä ei ollut missään vaiheessa kyse koiran hermojen pettämisestä ja b)Lapsen ollessa kyseessä niitä vauhdikkaita leikkejä varmasti on, mutta lapsi voidaan opettaa ja koira kouluttaa välttämään tuollaiset tilanteet, missä koira jää jalkoihin. Eikä ole edes vaikeaa.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja Loka »

Mike Manner kirjoitti:
Loka kirjoitti:Lapsia ei voi kouluttaa, ne tekee tyhmiä ratkaisuita.
Väärin.
Lapsiahan koulutetaan joka päivä, tosin ihmisen ollessa kyseessä puhutaan opettamisesta.
Eli jos koiran hermot ei kestä sitä, että joskus voi sattua "vahinko" kuten just riehuessa päälle juokseminen niin minusta koiran paikka ei ole sitten lapsiperheessä.
a)Katjushkan kertomassa esimerkissä ei ollut missään vaiheessa kyse koiran hermojen pettämisestä ja b)Lapsen ollessa kyseessä niitä vauhdikkaita leikkejä varmasti on, mutta lapsi voidaan opettaa ja koira kouluttaa välttämään tuollaiset tilanteet, missä koira jää jalkoihin. Eikä ole edes vaikeaa.
Ymmärrettävä kommentointi lapsettomalta. Khihhii. Et voisi oikeastaan enempää olla väärässä. Ne lapset riehuu vaikka ne pidettäisiin valjaissa kuten koiratkin. Vahinkoja sattuu aina ja lapsilta tyhmiä ratkaisuita. Meidän 3,5 -vuotias saattaa edelleen yrittää nakata kissaa yläkerrasta alakertaan koska mielestään kissa osaa lentää kuten lastenohjemissa. Tai hypätä ex temporee ratsastamaan koiran päälle koska mielikuvitusleikissään koira on heppa. Ei noihin voi valmentaa penskaa MITENKÄÄN koska ne tulevat esille niin puskista eikä lapsi todellakaan kesken leikkien tule kysymään voisko hän nakata kattia alakertaan? Vai olisiko mun pitänyt tajuta sanoa hänelle ettei kissaa sitten saa koskaan nakata alakertaan, pidä mielessä jos susta joskus tuntuu että aiot sen nakata?
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja rimma »

Loka kirjoitti: Ymmärrettävä kommentointi lapsettomalta. Khihhii. Et voisi oikeastaan enempää olla väärässä. Ne lapset riehuu vaikka ne pidettäisiin valjaissa kuten koiratkin. Vahinkoja sattuu aina ja lapsilta tyhmiä ratkaisuita. Meidän 3,5 -vuotias saattaa edelleen yrittää nakata kissaa yläkerrasta alakertaan koska mielestään kissa osaa lentää kuten lastenohjemissa. Tai hypätä ex temporee ratsastamaan koiran päälle koska mielikuvitusleikissään koira on heppa. Ei noihin voi valmentaa penskaa MITENKÄÄN koska ne tulevat esille niin puskista eikä lapsi todellakaan kesken leikkien tule kysymään voisko hän nakata kattia alakertaan? Vai olisiko mun pitänyt tajuta sanoa hänelle ettei kissaa sitten saa koskaan nakata alakertaan, pidä mielessä jos susta joskus tuntuu että aiot sen nakata?
Pelastit päiväni. Alkoi ihan hymyilyttää. Se on just niin sitä :D

T: 4v. pikkuveljen isosisko
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja Howler »

Loka kirjoitti:Ei noihin voi valmentaa penskaa MITENKÄÄN koska ne tulevat esille niin puskista eikä lapsi todellakaan kesken leikkien tule kysymään voisko hän nakata kattia alakertaan? Vai olisiko mun pitänyt tajuta sanoa hänelle ettei kissaa sitten saa koskaan nakata alakertaan, pidä mielessä jos susta joskus tuntuu että aiot sen nakata?
Tietenkään ei voi valmentaa täysin, mutta ainakin omassa lähipiirissä on näyttänyt toimivan se, että esim. koiran kanssa lapsella on tietyt säännöt, esim. hännästä tai korvista ei saa koskaan vetää, jos koira syö niin siihen lähelle ei saa mennä, jos koira nukkuu niin sen pitää antaa nukkua, koiraa ei saa lyödä... Itse asiassa miten nuo jutut saa lapselle "perille", jos ei jauha niitä koko ajan? :shock:
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4941
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^Riippuu varmaan pitkälti lapsen luonteesta, meneekö perille helposti vai ei ollenkaan. Ainakin meidän tytöille on ollut itsestään selvää alusta asti. Tosin vanhempi tyttö oli jo koulussa, kun meille tuli ensimmäinen koira, joten perussääntöjä ei tarvinnut kauaa tolkuttaa. Nuorempi taas on vain kaksi viikkoa vanhempi kuin tuo kolmesta koirastamme vanhin eli on touhunnut koirien kanssa koko ikänsä, eikä mitään ongelmia ole ollut. Satunnaisia vahinkoja (koiraan kompastumisia tms.) on tietty sattunut, mutta ei niistäkään mitään traumoja ole tullut kummallekaan osapuolelle.

Anteeksi OT, en aio jatkaa enempää.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja Loka »

Howler kirjoitti:
Loka kirjoitti:Ei noihin voi valmentaa penskaa MITENKÄÄN koska ne tulevat esille niin puskista eikä lapsi todellakaan kesken leikkien tule kysymään voisko hän nakata kattia alakertaan? Vai olisiko mun pitänyt tajuta sanoa hänelle ettei kissaa sitten saa koskaan nakata alakertaan, pidä mielessä jos susta joskus tuntuu että aiot sen nakata?
Tietenkään ei voi valmentaa täysin, mutta ainakin omassa lähipiirissä on näyttänyt toimivan se, että esim. koiran kanssa lapsella on tietyt säännöt, esim. hännästä tai korvista ei saa koskaan vetää, jos koira syö niin siihen lähelle ei saa mennä, jos koira nukkuu niin sen pitää antaa nukkua, koiraa ei saa lyödä... Itse asiassa miten nuo jutut saa lapselle "perille", jos ei jauha niitä koko ajan? :shock:
Noinhan se just menee ja pitääkin mennä. Nyt tunnutaan tarkoituksella unohtavan sana VA-HIN-KO jota olen viljellyt. Niitä sattuu, ja silloin koen ettei koira saa purra suorilta käsiltä. En jaksa enää jankata joten moro.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Loka kirjoitti:Nyt tunnutaan tarkoituksella unohtavan sana VA-HIN-KO jota olen viljellyt. Niitä sattuu, ja silloin koen ettei koira saa purra suorilta käsiltä. En jaksa enää jankata joten moro.
Nyt voidaan mennä tarkoituksella sinne Vapaan Keskustelun "Koirista vääntö" -topiciin puhumaan siitä "-Sitä mä just tarkoitin" jutusta... :wink:
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
kid

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja kid »

Oman lemmikkini tietenkin. Helvetti mitään toisten kitiseviä mukuloita, jotka eivät osaa edes kiitosta sanoa.
Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Lapsen tietenkin.
Vaikka olisi lemmikki miten rakas takaisin, lapsi on ihminen ja lemmikki on eläin.
Luckyone
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: Pe Helmi 29, 2008 6:40 pm
Paikkakunta: Suomi

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja Luckyone »

Lapsen. Eipä tuota tarvitse kahta kertaa miettiä.. :roll:
Vastaa Viestiin