Kyllikki S kirjoitti:
Mielenkiintoinen uusi faktatieto ainakin minulle!!
Kummasti päässyt menemään ohi että riehujalla oli alibi.
Kannattaisi siis sittenkin lukea Alibia, koska tätä tietoa ei muualla tietääkseni ole kerrottu.
Jos tuo löytyy jostain ketjusta niin laittakaa linkkiä.
Minusta tuo uutisoitiin jossain muuallakin... Laitan linkkiä, jos löydän.
Kyllikki S, meillä ei olekaan muuta mahdollisuutta kuin spekuloida, kunnes tekijä jää kiinni. Ja sitä ei todennäköisesti tapahdu koskaan. Kuten Matula jo sanoi, minusta on vain perkeleellisen turha ruuhkauttaa ketjua turhanpäiväisellä hapatuksella, jonka ymmärtäisi itsekin turhaksi, mikäli oikeasti vaivautuisi perehtymään tapaukseen, rikostutkintaan yleensä ja niihin vähiin faktoihin, jotka tiedossa jo on. Tämä on keskustelupalsta. Ellei omille erinomaisille teorioilleen halua palautetta, yksinpuhumisen voi hoitaa muuallakin. Minusta mielipiteet ja etenkin tositapahtumiksi kuvitellut teoriat tulee aina voida perustella, tässä tapauksessa mielellään järkevästi. Niin kuin sinä teet.
Ja kokonaan toinen juttu onkin sitten se, että sitten kun on esittänyt idioottimaisen teoriansa ja saanut sille faktoihin tukeutuvaa vastustusta, on valmis
kinaamaan vastaan ja menemään aiheettomiin henkilökohtaisuuksiin. Näillä henkilökohtaisuuksilla tarkoitan esimerkiksi sitä, kun idioottimaisilla teorioilla kunnostautunut nimimerkki ruby sivuja sitten epäili, etten minä ymmärrä lukemaani, koska minusta faktat puhuivat häntä vastaan. Tai kun nimimerkki MissHolmes vihjaili Matulan olevan Ulvilan murhaaja.
Olen loputtoman kyllästynyt juupas-eipäs-väittelyyn, mutta pidän silti tärkeänä sitä että faktoja pidetään keskustelussa "pinnalla" jatkuvasti, etteivät ne unohdu ja jotta uusienkin lukijoiden olisi helpompi päästä keskustelusta jyvälle.
Minä en näe mitään syytä sille, miksi
"Mistäs me tiedetään, onko mitään surmaa edes tapahtunut!!!??!11"-tyylisen spekulaation pitäisi antaa kukkia ihan vain siksi, että meillä kaikilla on oikeus mielipiteeseen
Ei, meillä tosiaan ei ole varmaa tietoa siitä, onko tekijä kulkenut takaoven ikkunasta ulos. Jos kuitenkin epäilemme tuota tietoa, meidän pitäisi voida esittää, mitkä ammattilaisrikostutkijoiden rikospaikalta keräämät, tuohon viittaavat löydökset voisivat olla virheellisiä ja miten.