Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

^Tuossa edellä olevaan kannanottoon toteaisin, että minä kyllä olen huomannut, että NG on liioitellut vammojaan puheissaan ja myöskin kertonut niihin liittyen sellaista, joka ei pidä paikkaansa. Selitys tuntuu olevan, että hänellä on vääriä tietoja ja vääriä arvioita omista vammoistaan, onpa voinut tahallaankin kertoa paikkansa pitämätöntä tietoa.

Tässä oikeudenkäynnissä tuo voidaan todeta - mutta ei tuollaisesta tuomita - tuollaiseen syyllistyvät lukemattomat ihmiset. Tässä haetaan vähän muita asioita. Vammojen osalta kannattaa lukea lääkärien lausunnot ja katsoa sairaalassa hoitoaika. Ne kertovat vammojen vakavuuden luotettavammin. Nuo virheet (puheet) ovat yleisinhimillisiä, eikä niistä tuomita ketään. :shock:
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Gustafssonin tapauksessa on niin syyllisyyteen kuin syyttömyyteen viittaavia seikkoja.
Verijäljissä on huomioitava se mitä on ja mitä ei ole.
Mieleen nousi teltan sisältä löytynyt rikkonainen juomalasi, se liittynee tapahtumien kulkuun, onko sillä puolustauduttu tms. Tuskin nukkumaanmennessä moinen olisi telttaan jätetty.
Hypnoosipuheet ovat tuotos jostain, asioita ehti tapahtua ennen "tajuttomuutta", primitiivireaktio lie ollut sännätä poispäin hyökkääjästä ja siten saada verijälkiä aikaiseksi.
Tuominen tivasi kuulusteluissa myöskin mistä viinaa juotiin, astioita ei Gustafsson tarkkaan muistant?

Gustafssonin puheista ihmetyttää " syyttömän" erikoinen toteamus enhän edes tiennyt kolmeen viikkoon mitä oli tapahtunut. Melkoista tapahtumien ja oman ja ystävien kohtalon nonsaleerausta ym.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

yövuoro kirjoitti:Mieleen nousi teltan sisältä löytynyt rikkonainen juomalasi, se liittynee tapahtumien kulkuun, onko sillä puolustauduttu tms. Tuskin nukkumaanmennessä moinen olisi telttaan jätetty.
Hypnoosipuheet ovat tuotos jostain, asioita ehti tapahtua ennen "tajuttomuutta", primitiivireaktio lie ollut sännätä poispäin hyökkääjästä ja siten saada verijälkiä aikaiseksi.
Tuominen tivasi kuulusteluissa myöskin mistä viinaa juotiin, astioita ei Gustafsson tarkkaan muistant?
Jos nukkuu oikealla kyljellään, ei juuri näe mitä suoraan yläpuolella tapahtuu, testatkaapa. Toisaalta, miten Seppo kuitenkin kuoli seläleen, "niille sijoilleen" aivan teltan reunaan eli eri paikkaan missä hänen olisi pitänyt nukkua? Tilaa per nuori oli 34,5 senttiä.

Alkuvaiheen kuulusteluista (NG:n 2. kuulustelu 30.6.1960)
Virvoitusjuomista kyseltäessä kertoja selitti, että Boisman oli ostanut Kahvituvasta kuusi virvoitusjuomapulloa, jotka olisi pitänyt viedä takaisin. Kysyttäessä kertojalta, olisiko jollain ollut mukanaan jotain mehua hän selitti, että sitä hän ei osaa sanoa. Kysyttäessä olivatko kaikki virvoitusjuomapullot olleet ehjiä perille saavuttaessa kertoja myönsi sen. Kertoja ei ollut kuullut kenenkään sanovan pullojen menneen rikki.
Muistelen teltan ulkopuolelta (beauty boxista?) löytyneen rikkonaisen pullon. Oliko pullo verinen ("mehuinen")?
yövuoro kirjoitti:Gustafssonin puheista ihmetyttää " syyttömän" erikoinen toteamus enhän edes tiennyt kolmeen viikkoon mitä oli tapahtunut. Melkoista tapahtumien ja oman ja ystävien kohtalon nonsaleerausta ym.
Sairaalaan tuli varmasti lehtiä ja radiokin oli keksitty. Uskomatonta, ettei monen hengen huoneissa olisi tapahtumasta mitään puhuttu.
Ron_Burgundy
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 9:04 pm

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Ron_Burgundy »

Minä olen hieman epäileväinen, ettei NG tiennyt surmista mitään kolmeen viikkoon, mutta on hyvin mahdollista etteivät poliisit kertoneet aluksi mitään. Kokeilivat näin että mitä NG tietää.

Sepon nukkuma/kuolinpaikalla ei liene merkitystä kuka surmat teki. Ihan hyvin sepi ja tuulikki ovat voineet vaihtaa paikkaa nilsin huomaamatta tai nils muisteli nukkumajärjestystä ennen onkireissua eikä vain huomannut että onkireissun jälkeen sepi ja tuulikki kävivät eri paikoille nukkumaan. Minusta tuo ei merkkaa yhtään mitään. Toisaalta jos nils olisi surmaaja, niin olisihan hän silloin tiennyt nukkumajärjestyksen oikein
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

^Minusta merkitsevää on se, että miten Seppo sopi telttaan selälleen. Neljä ihmistä olisi sopinut vain kyljelleen. Tyttöjen nukkuma-asennoista ei saatu tietoa, mutta oletettavaa on, että Seppo oli selin kun hänet surmattiin.

Teltta oli oikeasti niin pieni, ettei siinä muutettu paikkoja kenenkään huomaamatta. Saati säilytetty kaikkia tavaroita nukkuma-aikaan.
Ron_Burgundy
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 9:04 pm

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Ron_Burgundy »

Minun mielestäni sepin paikassa ei ole mitään outoa. Nils ei vain muistanut nukkumajärjestystä oikein.

Sepi oli todennäköisesti vain pyörähtänyt selälleen saatuaan iskun päähän. Telttahan oli "kiristynyt" sepin kohdalta eli tullut vaikutelma että sepi olisi käännähtänyt selälleen kylkiasennosta. Sehän on selvää että uhrit eivät olleet kuin puupökkelöt teltassa surmien aikaan ja teltta ei ole kuin rakennus vaan se joustaa.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Nyt et Ron tainnut ymmärtää, mitä Mariacka tuossa selittää.

Teltassa ei todellakaan, siis todellakaan, olisi voinut kääntää kylkeä niin, ettei siinä olisi herätty.

Kuten Gusse itsekin sanoi, he olivat kuin "sillit purkissa".

Ei siinä huomaamatta Sepi ja Tuulikki olisi voineet paikkaa vaihtaa, joten tuon teoriasi Ron voinet unohtaa.

En missään niemessä usko kaikkien olleen surmahetkellä teltassa, vaan erään olleen ulkopuolella, koska teltan narut oli sidottu sisäpuolelta.

Onkohan noista naruista yritetty koskaan ottaa sormenjälkiä, tai DNA:ta, jolloin selviäisi, kuka on solminut viimeksi narut?

Kyllähän Gussella on ollut tiedossa ystäviensä kohtalo jo viimeistään seuraavana päivänä, sillä Helga heistä on Gusselle kertonut ja poliisikin kyseli, montako tekijää on ollut.

Sellaiseen kaksinkertaiseen muistinmentykseen en usko, koska sellaisen mahdollisuus on niin häviävän pieni, joksin mahdollinen, eikä sen takia lääkärit sitä täysin pystyneet kumoamaan, vaikka antoivat ymmärtää, että asia on mahdoton, paitsi lääkäreistä typerin, puolustuksen todistajana kuultu Tenovuo.

Siinä taas erästä instituutiota vedätettiin oikein olan takaa ja nämä typerykset uskoivat kaiken.

Voi kuinka helppo ihmisiä onkaan hujata, heh, kukahan näin on kerrankin sanoa.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:

En missään niemessä usko kaikkien olleen surmahetkellä teltassa, vaan erään olleen ulkopuolella, koska teltan narut oli sidottu sisäpuolelta.

Miten tuo narujen sitominen sijoittaa kertomasi " erään " ulkopuolelle?

Vaikea arvata kuka tämä " eräs " on , mutta jos tarkoitat Hra Gustafssonia,niin mistäs tiedät vaikka hän itse olisi ne narut olisi solminut?

Sisäpuolelta siis. Mistä sen tietää? :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:<shit>En missään niemessä usko kaikkien olleen surmahetkellä teltassa, vaan erään olleen ulkopuolella, koska teltan narut oli sidottu sisäpuolelta.<shit>
Jos narut oli sidottu sisäpuolelta, miten se mitenkään voisi johtaa sellaiseen päätelmään, että jonkun seurueesta tulisi olla ollut teltan ulkopuolella ?

Pikemminkin päinvastoin.

Etsisit hyvä Hessu jo asiantuntija-apua, se olisi turvallisempaa tulevaisuutta läheisillesikin.

8)
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja awa »

Ottamatta kantaa siihen kuka mitäkin on tehnyt, mutta lienee mahdollista, että teltta on leikattu sisäpuolelta auki jo ennen hirmutekoja.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:Ottamatta kantaa siihen kuka mitäkin on tehnyt, mutta lienee mahdollista, että teltta on leikattu sisäpuolelta auki jo ennen hirmutekoja.
Ai, 8 viiltoa yhteensä eri päätyihin mielestäsi vaikuttavat mielestäsi siis sisäpuolelta viilletyiltä. ???

:lol:

Awa kulta, Awa kulta, herää jo, herää jo, kellojasi soita, kellojasi soita, piu-pau-pou, piu-pau-pou.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja awa »

Wagner kirjoitti:Ai, 8 viiltoa yhteensä eri päätyihin mielestäsi vaikuttavat mielestäsi siis sisäpuolelta viilletyiltä. ???
Ei - vaan yksikin riittää.

Joo - 8 viiltoa yhteensä eri päätyihin mielestäni vaikuttavat mielestäni siis lavastukselta. Piste.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:
Wagner kirjoitti:Ai, 8 viiltoa yhteensä eri päätyihin mielestäsi vaikuttavat mielestäsi siis sisäpuolelta viilletyiltä. ???
Ei - vaan yksikin riittää.
8 viiltoa yhteensä eri päätyihin mielestäni vaikuttavat mielestäni siis lavastukselta. Piste.
- hymm -
Rutussako ollutta telttaa olisi viilletty suorin viilloin ?
awa kirjoitti:8 viiltoa yhteensä eri päätyihin mielestäni...
Arweluttawan aiwotoimintasi awarrusyritys aina tuo lisätilaa mieleesi, eli 8 viiltoa eri mielesi päätyihin ei ole lavastusta vaan alkavan uuden ajattelun syntykipuja: hyvältä näyttää.

8)
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja awa »

Viiltojen syytä ja tarkoitusta en todellakaan tiedä, mutta ainakin yksi näistä viilloista on hyvinkin tehty teltan sisäpuolelta.

Ja kuten Wagner kirjoitatkin, ovat nuo teltaan kohdistuneet veitseniskut hyvin omituisia. Mielestäni ne on väistämättä luokiteltava lavastuksiksi. Eihän riekaleina ja rutussa olevaan telttaan voi viiltää suorin viilloin. Juuri noin kuten Wagner totesit.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hiphei, siis suihkuun ja pubiin.
Lupaan nähdä Sinusta unta.
:D
Lukittu