Madeleinen tapaus ( Ketju 4)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
Marsalkka
Horatio Caine

Re: Madeleinen tapaus ( Ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Tutkiskelija kirjoitti: Luin vähän sivuja ja siellä mainittiin että koulun johto on saanut poliisit vai olikohan viranoamaiset kieltämään autoliikenteen aivan koulun välittömässä läheisyydessä.
Kuulostaa hyvältä!

Missä se autoritäärisyys tuli esille? Minusta esimerkiksi nämä periaatteet ovat mainioita:

http://www.bishopellis.leics.sch.uk/abo ... aviour.asp
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Tutkiskelija
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Tutkiskelija »

Marsalkka kirjoitti:
Tutkiskelija kirjoitti: Luin vähän sivuja ja siellä mainittiin että koulun johto on saanut poliisit vai olikohan viranoamaiset kieltämään autoliikenteen aivan koulun välittömässä läheisyydessä.
Kuulostaa hyvältä!

Missä se autoritäärisyys tuli esille? Minusta esimerkiksi nämä periaatteet ovat mainioita:

http://www.bishopellis.leics.sch.uk/abo ... aviour.asp
Mielenkiintoista. Tuo kertoo jotain sinusta, ja minun mielipiteeni kertoo jotain minusta.

Kaippa siellä jotain järkevääkin touhutaan...
Marsalkka
Horatio Caine

Juu. Minusta on mukava, että kiusaamista ehkäistään ja rotujen välistä tasa-arvoa edistetään jne.

Mutta kerro ihmeessä, jos löydät jotain autoritäärisyydestä kertovia kohtia noilta nettisivuilta!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Tämä kuva koulun pihalta puhuu enemmän kuin tuhat sanaa.
Kaksoset ovat siellä suojassa ja turvassa. :wink:

http://www.bishopellis.leics.sch.uk/ima ... er-FM3.jpg

Englannissa vanhemmat hakevat lapselle koulupaikan. Ja monet valitsevat tarkkaan pikkupilttinsä opinahjon. Monikaan McCannejä vastustava, ei varmasti halua lastaan kouluun, joka elää samaa ''huumaa''.
(Jos minä asuisin tuolla ja minulla olisi pikkulapsi, en tällä asenteellani laittaisi pilttiäni tuohon kouluun. Yhdestä yksin kertaisesta syystä: sen arvot eivät vastaisi omiani. He julistavat sanomaa, josta eivät itsekään voi olla varmoja. Siis minun mielestä <-edit)
Nuotio & Äreät Tiput
Marsalkka
Horatio Caine

MissHolmes kirjoitti:Tämä kuva koulun pihalta puhuu enemmän kuin tuhat sanaa.
Kaksoset ovat siellä suojassa ja turvassa.
Mitä muuta kuva kertoo kuin että koululla näyttäisi olevan rakennus ja piha? Ja että Madeleinen katoaminen on pantu merkille?
He julistavat sanomaa, josta eivät itsekään voi olla varmoja.
Onko tuo sanoma "Etsikää Madeleine"? Miten he eivät voi olla siitä mielestäsi varmoja? Vai mikä se sanoma on?
MissHolmes
Ben Matlock

Minä näen noiden kahden sanan takana myös sen koko tarinan, jota ylläpidetään: tyttö on siepattu ja tyttö tulossa kotiin sisarusten luo minä päivänä hyvänsä, koska häntä etsivät kaikki. Myös neljävuotiaat pikku koululaiset.
Kukaan ei tuolla koulussa varmasti kerro, että Portugalin poliisi on jo heinäkuussa 2007, 100 päivää tytön katoamisen jälkeen ollut aika varma siitä, että tyttö on kuollut. Eikä ainakaan siitä, että poliisi epäili vanhempia tytön ruumiin hävittämisestä ja sieppauksen lavastuksesta.
Ymmärrät varmasti, että se on erittäin todennäköisesti myös koulun johdon näkemys.
Ja siihen en minä itse usko.
Nämä ovat mielipideasioita ja niistä on aika typerää kiistellä. Voisit taas siirtyä muihin tredeihin, jos sinulla ei ole muuta. Minusta kenelläkään ei ole täällä velvolisuutta perustella mielipiteitään sinulle kerta toisensa jälkeen. Marsalkka. Sinä taas sekoitat keskustelua kyseenalaistamalla lapsellisesti muiden omia henkilökohtaisia mielipiteitä, yrittämällä syöttää tilalle omiasi.
Nuotio & Äreät Tiput
Marsalkka
Horatio Caine

MissHolmes kirjoitti: Minusta kenelläkään ei ole täällä velvolisuutta perustella mielipiteitään sinulle kerta toisensa jälkeen.
Ei tietenkään ole velvollisuutta perustella mielipiteitään tai vastata kysymyksiini. Kysymyksiini vastaaminen on täysin vapaaehtoista.
MissHolmes
Ben Matlock

Hienoa.
Silloin kannattaa varmaan pitäytyä siinä missä on hyvä eli Kackesbergin metsästyksessä ja jättää mielipidejutut muille.
Kohteliasta on myös olla keskeyttämättä toisten keskustelua. Tiedätkös; että ei tungeta siihen väliin kun muilla on juttu kesken. ;)

Minä olen kuitenkin sitä mieltä, että menivät nuo lapset mihin tahansa kouluun, törmäävät he ennemmin tai myöhemmin kaikkiin asiasta liikkuviin juttuihin. Mikäli heillä on jotain omia muistoja noista hetkistä jolloin Madeleine katosi, saattavat ne silloin nousta rajuinakin pintaan.
Ja se ei varmasti ole helppoa ja mukavaa, jos kaikki on koitettu vuosikausia painaa pois ja korvata muunlaisilla ajatuksilla, kuten siskon iloisilla lahjoilla, kuvilla kasvaneesta siskosta, epätoivoisesta etsinnästä jne jne jne.
Tarkoitan siis tietenkin, että jos kaksosilla on alitajuntainen muistijälki esim. sattuneesta onnettomuudesta. Mutta sitähän me emme tiedä.
Nuotio & Äreät Tiput
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

^Jospa, ainakin minulle tulee mieleen, siellä koulussa myös olisi noita aivan tavallisia oppitunteja joita kouluissa yleensä on. Että ei kai siellä kuitenkaan pääsääntöisesti pohdita Madeleinen katoamista.
MissHolmes
Ben Matlock

Onko joku sanonut, että edes mainittaisiin koko tapausta?
Minä en ainakaan usko, että siitä siellä edes puhuutaan. Vain, jos vanhemmat niin toivovat, esim. vuosipäivien yhteydessä toivotulla tavalla. Positiivisesti. :)
Nuotio & Äreät Tiput
Tutkiskelija
Jane Marple

Marsalkka kirjoitti:Juu. Minusta on mukava, että kiusaamista ehkäistään ja rotujen välistä tasa-arvoa edistetään jne.

Mutta kerro ihmeessä, jos löydät jotain autoritäärisyydestä kertovia kohtia noilta nettisivuilta!
Tulkitkoon kukin omalla tavallaan. Minulla ei ole haluja alkaa riidellä mielipiteistä. Joten jääköön tähän tästä aiheesta keskustelu minun puolestani.
Tutkiskelija
Jane Marple

matkaaja kirjoitti:^Jospa, ainakin minulle tulee mieleen, siellä koulussa myös olisi noita aivan tavallisia oppitunteja joita kouluissa yleensä on. Että ei kai siellä kuitenkaan pääsääntöisesti pohdita Madeleinen katoamista.
Heheee noh eipä tietenkään :) .

Mutta siellä koulussa on rukoushuone ja alttarintapainen jossa on Madeleinen kuva ja kai joittenkin muidenkin henkilöiden valokuva, jonka ääressä lapset käyvät rukoilemassa. Minä en ymmärrä oikein... tulee jonkinlainen palvontameininki mieleeni. Ihan kuin Madeleinesta yritetään saada pyhimystä. Onhan niitä katolisessa kirkossa jo pyhimyksiä ihan tarpeeksi.
Tutkiskelija
Jane Marple

Vaikka lupasin jo Marskille että lopetan tästä aiheesta keskutelemisen niin ihan vaan on pakko vielä sanoa että siinä koulussa on ollut vuoden ajan oma penkki ja kaappi Madeleienä varten odottamassa että Madeleine saapuuu kouluun. Kynttilä on palanut siinä toivossa että Madeleine palaa takaisin joku päivä.

"School chiefs kept an empty desk, coat peg and locker for her that year - and still keep a candle burning in the hope she will one day be returned."

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/ne ... chool.html

http://www.mirror.co.uk/news/top-storie ... -21636874/
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Tutkiskelija kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:^Jospa, ainakin minulle tulee mieleen, siellä koulussa myös olisi noita aivan tavallisia oppitunteja joita kouluissa yleensä on. Että ei kai siellä kuitenkaan pääsääntöisesti pohdita Madeleinen katoamista.
Heheee noh eipä tietenkään :) .

Mutta siellä koulussa on rukoushuone ja alttarintapainen jossa on Madeleinen kuva ja kai joittenkin muidenkin henkilöiden valokuva, jonka ääressä lapset käyvät rukoilemassa. Minä en ymmärrä oikein... tulee jonkinlainen palvontameininki mieleeni. Ihan kuin Madeleinesta yritetään saada pyhimystä. Onhan niitä katolisessa kirkossa jo pyhimyksiä ihan tarpeeksi.
No eikös engelsmannit ole hartaita katolilaisia, että se heillä luonnostaan on tuo rukoileminen. Paljon he rukoilevat juuri tosten puolesta, mikä on aivan hineo juttu että välitetään toisesta ihmisestä niinkin paljon. Sinäkin varmaan Suomessa, jos käyt kirkossa, teet siellä jotain rituaalia mikä kuuluu taas luterilaiseen tapaan? Eri tavat nääs.
MissHolmes
Ben Matlock

Minusta tuolla ''ruumiin palvonnalla'' vain vahingoitetaan kaksosia lisää. Joku viisaampi, kai useampikin, asiaa tunteva, on jo tokaissut, että McCannien tapa tuputtaa madleine-juttua kaksosille, ei ole ihan tervettä, eikä hyväksi heille.

Minusta tuokin koulujuttu taas kuvastaa sitä, mikä tekee McCanneille vaikeaksi lopettaa etsinnät ja hiljentyä vihdoin suremaan tapahtunutta onnettomuutta.
He ovat itse auttaneet polkemaan käyntiin niin laajamittaisen koneiston, että olisi suorastaan huippunoloa olla jatkamatta ''etsintöjä'', vaikka tietäisi sen kuinka turhaksi.
Minusta siksi souta vaan on jatkettava ja jatkettava.

Dokumentissä Kate sanoi monasti pelkäävänsä. Minulle jäi tuo pelko jotenkin epäselväksi. Hän puhui sabotaateista, epäonnistumisesta jne jne...
Kertokaa minulle mikä voi olla pelottavampaa kuin se, että oma lapsi on siepattu?
Sekö, että jääkin kiinni lapsen taposta? Paljastuu?