Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Ron_Burgundy
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 9:04 pm

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja Ron_Burgundy »

Minkä ihmeen takia pitää takertua vammoista siihen mitä NG on itse kertonut? Minä en huomioi niitä ollenkaan, vaan luotan aikalaislääkäreiden diagnoosiin.

Eikä NG ole väittänyt mitään, että 2mm päässä silmästä mennyt isku olisi vaurioittanut tasapainoelintä. Sehän sanoi että yksi isku vaurioitti tasapainoelintä ja yksi oli mennyt silmäkulmasta 2mm päästä ettei puhkaissut silmää.

Ei noilla tarinoilla ole mitään merkitystä, koska joillakin ihmisillä on tapana suurennella asioita. Ei pidä liiaksi takertua epäolennaisiin asioihin. Silloin voi jäädä kokonaisuus näkemättä.

Unohda nuo höpinät ja kiinnitä huomio lääkäreiden tekemiin diagnooseihin
Ron_Burgundy
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 9:04 pm

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja Ron_Burgundy »

Niin ja Hessu en tarkoittanut sinun omia höpinöitä vaan NG:n.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja konsta »

Ron_Burgundy kirjoitti:Unohda nuo höpinät ja kiinnitä huomio lääkäreiden tekemiin diagnooseihin.
Ei Hessu voi. Koko hänen agitaationsa perustuu juuri Nilsin puhumisiin, vääriin ja epäselviin muistijälkiin. Jos Hessu menettäisi tuon todisteluaineistonsa, niin hän menettäisi samalla kaiken mitä hänellä on. Voisi menettä jopa terveen ja tyydyttämättömän lynkkausviettinsä - hän ikäänkuin kastruoituisi.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

En minä mitään viettiä menettäisi ja olisinkin sitä mieltä, että jooku muu, kuin meikäläinen on joko kastroitu, tai muuten impotentti imbesilli.

Tätä minä saatanan suuresti ihmettelen, että jos minä kerron Gustafssonin haastatteluista, joissa hän vilpittömästi kertoo omin sanoin ja äänin haastattelijoille illan ja yön kulusta, niin minusta tehdään hullu ja olen rakentanut koko juttuni Gustafssonin puheisiin.

Jos Gusse olisikin mykkä, eikä osaisi puhua, niin uskoakseni monet syytökset olisivat jääneet tekemättä, mutta kun hän on jatkuvasti puhunut muunnettua totta ja suoranaisia valehteluja, niin minkä helvetin minä sille voin?

Olisi pitänyt aikanaan turpansa kiinni, niin ei minunkaan tarvitsisi miettiä sitä, missä kohtaa tuo valehtelee ja missä puhuu totta.

Älkää minusta tehkö valehtelijaa, jos kerron Gustafssonin omista, varsin todistuskelpoisista puheista, joita "pahamaineinen Espoon käräjäoikeuskin uskoi"!

Konstan on turha repiä kitusiaan Gussen valheiden puolesta, sillä "tehty mikä tehty, eikä sitä saa tekemättömäksi", että "pirun viina sentään", voihan näinkin sanoa,kuten eräs titty henkilö, mitä sitten lie tarkoittanut?
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Minä olen aikojen kuluessa lukenut awan tekemiä "vammaluetteloita" suurella hämmästyksellä. Niiden mukaan NG:n vammat ovat olleet olemattoman vähäiset, ja awan mielestä oikein olisi ollut antaa ensiapu ja lähettää mies kotiin. Seppo nyt on vähän "tirvaissut" nyrkillä. Mitä nyt musta silmä ja pari naarmua. Suunnilleen näin.
Sariola, voistko selittää hieman tarkemmin tätä kirjoitustasi. No, tuo pupelluksi lienee pelkkää tarkoitushakuista provosointia, joten ei sitä juuri selitellä voi.

Olen aiemmin todennut, että tuon kaltaisilla murtumilla, jotka Gustafssonin kasvojen luissa todettiin, ihminen usein itse hakeutuu hoitoon, jopa päiviä tapahtuneen pahonpitelyn jälkeen. Fakta.

Ja tuota faktaa, et sinä Sariola voi muuksi muuttaa. Valitettavasti.

- hymm -


Mustasta silmästä sinä Sariola olet sitä mieltä, että se katoaa viidessä päivässä. Ja tällä vaillinaisella vammatietoudella sinä olet valmis arvostelemaan muita kirjoittajia.

Lainauksen ensimmäisessä lauseessa kirjoitat suuresta hämmästyksestä, mutta totuuden nimessä, tuo hämmästys "asuu" sinun kirjoituksissasi.

(korostus lisätty lainaukseen)
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja strangelove »

awa kirjoitti:Olen aiemmin todennut, että tuon kaltaisilla murtumilla, jotka Gustafssonin kasvojen luissa todettiin, ihminen usein itse hakeutuu hoitoon, jopa päiviä tapahtuneen pahonpitelyn jälkeen. Fakta.

Ja tuota faktaa, et sinä Sariola voi muuksi muuttaa. Valitettavasti.

- hymm -
Lyöpäs sitten niitä todisteita tiskiin. Yhtä hyvin minäkin voin väittää, että moni on päiväkaupalla tajuttomana tuollaisten vammojen vuoksi. Ja tätä ei Tenovuo pitänyt mitenkän mahdottomana.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja awa »

strangelove kirjoitti: Lyöpäs sitten niitä todisteita tiskiin.
Mitkä todisteet Sinulle riittävät? Tarkenna hieman.
strangelove kirjoitti: Yhtä hyvin minäkin voin väittää, että moni on päiväkaupalla tajuttomana tuollaisten vammojen vuoksi. Ja tätä ei Tenovuo pitänyt mitenkän mahdottomana.
Ai - väittikö Tenovuo, että tuollaisten leukamurtumien seurauksena ollaan päiväkaupalla tajuttomana? Hieman epäilen tuota väittämääsi. Eiköhän sitä lausuntoa oltu hieman pyöritelty ja pyöristelty. Muistelen, että Tenovuo olisi todennut jotakuinkin näin:

" ottamatta kantaa kasvovammoihin - on kuitenkin kiistattatonta, että Gustafssoniin on kohdistunut ulkoista väkivaltaa, ja tämän seurauksena on mahdollisesti voinut syntyä aivovamma"

En väitä, että Tenovuo olisi käyttänyt juuri näitä sanoja, mutta tämän kaltainen oli hänen lausuntonsa sisältö. Korjatkaa mikäli olen väärässä.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja strangelove »

awa kirjoitti:
strangelove kirjoitti: Lyöpäs sitten niitä todisteita tiskiin.
Mitkä todisteet Sinulle riittävät? Tarkenna hieman.
Niin siis mihin perustat tuon väitteesi? Onko sinulla esimerkiksi asiantuntijan lausunto tuosta, että tuon kaltaisilla murtumilla, jotka Gustafssonin kasvojen luissa todettiin, ihminen usein itse hakeutuu hoitoon, jopa päiviä tapahtuneen pahonpitelyn jälkeen?
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja awa »

strangelove kirjoitti:Niin siis mihin perustat tuon väitteesi?
Väite perustuu ihan puhtaasti faktaan. Potilastiedot ovat salaisia, mutta näitä "käveleviä esimerkkejä" löytyy pelkästään Helsingistä tuhansia. Siitä vaan etsimään ja haastattelemaan: "kuinka sitä tuli hoitoon hakeuduttua"? Näin saat elävän esimerkin tuolle väitteelle. Veikkanpa, että Töölön Sairaalan päivystyksessä istuskelee paraikaa muutama tapaus.

Laitetaan tähän vielä tuo Risto Kontion lausunto ETPK n johdannosta:


Leukakirurgian erikoislääkäri Risto Kontio toteaa yhteenvetona Nils Gustafssonin kasvojen ja kaulan alueen vammoista:

”Potilas joutunut 5.6.1960 ulkoisen väkivallan kohteeksi. Väkivallan seurauksena potilaalle oli syntynyt alaleuan kaksoismurtuma, jossa toisessa murtumalinjassa on noin 5 mm:n siirtymä. Lisäksi väkivallasta oli syntynyt vasemman poskiluun hyväasentoinen murtuma. Kasvojen pehmytkudoksiin oli tullut ainakin kaksi erillistä ruhjetta, toinen vasemmalle huulikulman alueelle ja toinen vasemman posken iholle. Suun sisällä oli 5.6.1960 todettu yhden hampaan kruunumurtuma, pehmytkudosvammoja ei murtumalinjoja lukuun ottamatta todettu. 6.4.2004 tehty tutkimus tukee näitä diagnooseja. Muita vammoja ei myöskään 6.4.2004 tutkimuksessa voitu varmistaa. Kyseiset vammat eivät ole potilaalle hengenvaarallisia. Tämän tyyppiset vammat ovat matalaenergisen väkivallan seurausta, kohdistuneet iskut tai töytäisyt kasvojen alueelle ovat olleet tylpän esineen aiheuttamia. Kysymykseen tulee mahdollisesti potku tai nyrkinisku tai esimerkiksi putoaminen matalalta tasolta noin 1 – 2 metrin korkeudelta. Jos kysymyksessä on nyrkinisku tai potku, on tarvittu ainakin kaksi erillistä iskua. Verenhukka tämäntyyppisen vamman perusteella on vähäinen. Kasvojen vammat ovat vain vähäisessä määrin haitanneet potilaan liikkumista paikasta toiseen.”

Ko. leukaluuvammojen yleisyydestä erikoislääkäri Kontio toteaa, että vuositasolla Töölön sairaalassa hoidetaan 400 – 500 kasvoluumurtumaa. Noin 80 % potilaista on miehiä. Potilaiden keski-ikä on 20 – 30 vuotta. Viimeisimmän tieteellisen tutkimuksen perusteella vuodelta 1997, noin 46 % kaikista kasvoluumurtumista syntyy pahoinpitelyn perusteella. Noin puolet kaikista pahoinpitelyvammoista tapahtuu käyttäen nyrkkiä. Noin 20 % pahoinpitelyvammoista syntyy potkusta kasvojen alueelle. Suurin osa vammamekanismeista on matalaenergisiä. Matalaenergiset vammat eivät aiheuta potilaalle tajuttomuutta.

Yhteenvetona Risto Kontio toteaa: ”Nils Vilhelm Gustafssonin vammat kasvojen alueella ovat syntyneet matala-energisen vammamekanismin perusteella. Tähän vammamekanismiin liittyvä tajuttomuus on hyvin epätodennäköinen. Samoin liikuntakyvyn menetys on hyvin epätodennäköinen.” (Liite 17).
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Jos viittaat tuolla, että Seppo Boisman on nuo vammat aiheuttanut, olet todennäköisesti väärässä. Boisman kuoli "niille sijoilleen", joten ei hän olisi Gustafssonia ehtinyt hakkaamaan. Missä vaiheessa hän olisi sen tehnyt? Lisäksi Boismanin tunteneet ihmiset sekä sukulaiset ovat sitä mieltä, että hän ei olisi ketään voinut lyödä. Ei varsinkaan parasta ystäväänsä.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja awa »

strangelove kirjoitti:Jos viittaat tuolla, että Seppo Boisman on nuo vammat aiheuttanut, olet todennäköisesti väärässä.
Joo - en viittaa siihen, että Seppo olisi nuo Nils Gustafssonin vammat aiheuttanut, eikä tässä siitä edes keskusteltu.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti: Matalaenergiset vammat eivät aiheuta potilaalle tajuttomuutta.

Yhteenvetona Risto Kontio toteaa: ”Nils Vilhelm Gustafssonin vammat kasvojen alueella ovat syntyneet matala-energisen vammamekanismin perusteella. Tähän vammamekanismiin liittyvä tajuttomuus on hyvin epätodennäköinen. Samoin liikuntakyvyn menetys on hyvin epätodennäköinen.” (Liite 17).
Nämä Kontion huolimattomasti heittämät lauseet ovat olleetkin Awan ojenuorana alusta asti.

Miten joku voi väittää, ettei matalaenerginen vamma aiheuta tajuttomuutta? Matalaenerginen vamma on aivovammjen yksi merkittävistä tekijöistä, se on myös suurin yksittäinen mekanismi kuolemaan johtavissa työtapaturmissa.

Joka vuosi noin 1000 ihmistä saa aivomman pahoinpitelyn seurauksena, neljä tuhatta saa sen kaatumisesta/putoamisesta matalalta.

Kontion väite on vähintääkin epäasiantunteva, joten onko luottamista hänen muihinkaan väitteisiinsä? Miksi Kontio niin selvästi valitsee puolensa(LIE), kun pelkkä asintuntijanlausunto olisi riittänyt, eikä tuollainen pro-syyttäjä meininki edes nosta todistajapalkkiota, vai nostaako?

Esimerkiksi tuollainen hessumainen karju katuu komeasti ja ottaa lukua, pelkällä nyrkillä, eikä siihen tarvita, kuin erittäin matalaenerginen töytäisy, kunhan vain osuma on sellainen, että pönttö heilahtaa sopivasti.(kevyttä yläpilveä)
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ja konstamainen hiiri tarvitsee vain pienen puhalluksen, koska pönttö on jo valmiiksi tötterö.

Evät nuo Gussen vammat olleet mitään vakavia, eikä niin väittänyt Tenovuokaan, kunhan heitteli sanahelinää, eikä sanonut mitään varmaa mistään.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja Wagner »

konsta kirjoitti:..Esimerkiksi tuollainen hessumainen karju katuu komeasti ja ottaa lukua, pelkällä nyrkillä, eikä siihen tarvita, kuin erittäin matalaenerginen töytäisy, kunhan vain osuma on sellainen, että pönttö heilahtaa sopivasti.(kevyttä yläpilveä)
Pitää paikkansa.

Viipurin Nyrkkeilijöissä muinoin havaitsin sen, että lyönnin päähän ei tarvinnut olla kovakaan, kunhan se oli nopea ja oikein kohdistettu.

Se oli ainoa tapa pärjätä raskaan sarjan kundeille, joita eivät vartalo-osumat haitanneet.

8)
karra
Sofia Karppi
Viestit: 412
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 2:16 pm

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja karra »

^..no nyt se on jo nyrkkeilijäkin :shock:
teltta puukko ja viimeinen erhe.
Lukittu