Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Rezah
Christopher Lorenzo

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Voihan olla, että riidasta kehkeytynyt "puolivahinkopuukotus" on saanut äidin epätoivoisesti miettimään huppumiehen tarinaa ja sitten lavastettuaan kaiken puukottanut itseään kylkeen?
There are no crimes behind enemy lines
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Damien kirjoitti:
Kyllikki S kirjoitti:Helpostiko? En usko. Tuollaisen järkytyksen kokenutta ihmistä vahdataan kuin pikkulasta. Ja kehtaisiko lähteä ajelemaan Ulvilaan "fiilistelemään" (veikkaan, että perhe siirtyi surman jälkeen välittömästi Turkuun) kun lapset tarvitsevat äitiään koko ajan.
Varmasti jos vaimo sitä olisi halunnut.Mutta jos vaimo on ollut surmaaja, olisiko hän pyytänyt
jonkun vahtimaan itseään ympäri vuorokauden? :roll:
Hyvää tarkoittava omainen? Vaimon oma sukulainen koko ajan kiinni, eikä uskalla jättää vaimoa hetkeksikään silmistään koska pelkää tämän tekevän itselleen jotain?
Mutta ok; periaatteessa ON mahdollista, että on päässyt livahtamaan talolle siivoilemaan, mutta hurjan riskin on siinä tapauksessa joutunut ottamaan.
Totuus
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

No eihän se mikään riski ole jos menee esim. omien vanhempien kanssa talolle. Jokainen pakkailee/siivoilee omassa nurkassaan, kyllä siinä ehtii yhden popot ihan puolijulkisestikin ottaa ja pakata mukaan, jos niikseen siis tulisi ehkä kun jos.....
There are no crimes behind enemy lines
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Kyllikki S kirjoitti: Yksinpuheluahan se täällä on pääasiassa ollut jos on näitä virallisia faktoja vastaan spekuloinut.
Eipä paljon keskustelua herättänyt :
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... start=1110
Laadukasta pohdiskelua, siitä Sinulle tunnustus.
Viimeksi muokannut awa, Ti Syys 29, 2009 1:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Kyllikki S kirjoitti:Hyvää tarkoittava omainen? Vaimon oma sukulainen koko ajan kiinni, eikä uskalla jättää vaimoa hetkeksikään silmistään koska pelkää tämän tekevän itselleen jotain?
Mutta ok; periaatteessa ON mahdollista, että on päässyt livahtamaan talolle siivoilemaan, mutta hurjan riskin on siinä tapauksessa joutunut ottamaan.
Kerro toki, kauanko epäilet tämän ehkä mieleltään hieman häiriintyneen sukulaisen roikkuneen
Lahden vaimossa kiinni? :mrgreen:
Kyllä tuossa vaiheessa tärkein on saada oma ja lasten elämä normalisoitumaan ilman mitään ylimääräistä
hässäkkää.Usein muissakin tapauksissa ihminen haluaa surun hetkellä viettää aikaa yksin omien
ajatustensa kanssa ilman mitään hössötystä.Nyt kuitenkin puhutaan aikuisesta jolla on oma tahto.
Ei pikkulapsesta jota voidaan väkisin holhota kuukausia.
Viimeksi muokannut Damien, Ti Syys 29, 2009 1:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Indrid Cold
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Indrid Cold »

Juniorihölkkääjä kirjoitti:Jos teko on tapahtunut takkahuoneessa ja takkaa on kyseisenä iltana poltettu, kengät, pyyhkeet ym. materiaali saadaan kätevästi hävitettyä tulipesässä. Takan ehtii kyllä sytyttää puolessa tunnissa (voi olla, että aikaa on ollut enemmänkin) ja hävittää raskauttavat todisteet.
Vankkarakenteisten, kumia ja paksua tekstiiliä sisältävien kenkien hävittäminen normaalissa takassa ei kyllä onnistu. Eikä kyllä pyyhkeenkään. Hyvä jos todella kuumaksi lämmitetyssä saunan pesässä.
Alice Cullen
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Damien kirjoitti:
Alice Cullen kirjoitti:Ensinnäkin jo sen takia mietin näin, että jos kyseessä olisi ollutkin riidasta lähtenyt juttu, ihmetyttäisi jo lyöntien määrä joita oli useita, ei yhtä jonka jälkeen olisi tajunnut että mitä tuli tehtyä, mutta että takoa sillä veitsellä useita kertoja raivon vallassa,
Eikös tuo nyt kävisi huomattavasti enemmän järkeen että spontaanisti raivostuttaessa niitä
lyöntejä tulee ihan turhan paljon? :wink:
Joo toki, mutta siinä tapauksessa mä uskoisin että tapaus olisi vaikuttanut vaimoon niin ettei hän järjestelmällisesti olisi painellut kengän jälkiä sinne saati keksinyt siinä mielentilassa paikkaa mihin piilottaa kengät niin ettei niitä löytynyt.
Mä en vaan usko että tuollaisen tapauksen jälkeen voi mitenkään miettiä mitään fiksusti.
Ja luulen että tuo riippuu aika paljon myös ihmisestä miten raivon vallassa reagoi, useimmat heräävät kyllä tajuamaan tilanteen sen ensimmäisen iskun jälkeen ellei ihminen sitten ole ihan pihalla.
Ja mä vaan mietin, en tiedä varmaksi mitään :roll:
Juniorihölkkääjä
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Juniorihölkkääjä »

Damien kirjoitti:Mutta kuinka tuo soitto hätäkeskukseen?Oliko talossa kolmas aikuinen, soitettiinko hätäkeskukselle ääninauhaa(teko olisi suunniteltu) vai mitä? :roll:
Ääninauhaa tuskin soitettiin, koska ei tämä teko suunnitellulta vaikuta. AA kertoi tappajan olevan talossa ja piti itse sen verran meteliä, että se kuului puhelun taustalla. Olettaisin, että herännyt lapsi on ollut hänen mukanaan huoneessa, joten siitäkin saa mukaan sopivasti hysterisiä ääniä, kun 9,5-vuotiaalle valkenee mitä on tapahtunut. Varsinkin jos äiti sanoo tappajan olevan yhä talossa. Ääninauha on analysoitu tarkasti ja todettu, ettei mikään siellä oleva ääni voisi olla soittajan itsensä tai lapsen aiheuttama.

Aluksi uutisissa sanottiin, että tappajan ääni on tallentunut nauhalle. Ehkä tässä joku toimittaja on ymmärtänyt väärin, kun poliisi on kertonut tappajan ääniä olevan nauhalla ja vetänyt johtopäätöksen puheäänen tallentumisesta. Poliisi ei todennäköisesti ole halunnut ensimmäisenä mennä tällaista väärää tietoa oikaisemaan, koska se toimii hieman vahingossa hyvänä pelotteena ulkopuoliselle tappajalle siitä, että hänestä olisi ääninäyte tallessa. Kun kolmeen vuoteen ketään ei löydy, voidaan tieto nyt oikaista, sillä hälytyskeskuspuhelu tuskin on sellainen, että sitä haluttaisiin julkisuuteen muutoin esittää. Veitsellekään ei ole löytynyt omistajaa, joten se on perheen omasta varastosta.

DNA-näytteestä ei tällä hetkellä tiedetä mitään varmaa. On täysin mahdollista, että lattialta on löytynyt esim. hius, joka ei kuulu kenellekään perheestä. Se on voinut kulkeutua sinne vaatteiden mukana.

AA:lla on ollut mieletön tuuri siinä, että Puputti on juonut seuraavan päivän pikkujouluissa liikaa, todennäköisesti osittain siksi, että on kuullut tapauksesta ja lähtenyt kännissä hortoilemaan sekavan mielentilan vallitessa. Epäilykset on saatu kokonaan väärälle taholle, joten poliisi on liian kauan etsitty ulkopuolista tekijää. Varsinkin kun JL:n ammatti on ollut sellainen, ettei hän ole töissä hankkimassa ystäviä.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Alice Cullen kirjoitti:Mä en vaan usko että tuollaisen tapauksen jälkeen voi mitenkään miettiä mitään fiksusti.
Jos ryhtyy tuollaiseen tekoon ylipäätään, ei mieti kovin fiksusti.Se ei silti estä suunnitelmallista
toimintaa.
delila
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja delila »

Minäkin näin naisena voisin jollain tapaa uskoa myös tuohon suunnitelmallisuuteen. Niin paljon olen itse ainakin CSItä ja muita vastaavia sarjoja seurannut, että aika monta asiaa osaa ns. tavallinen pulliainenkin ottaa huomioon, jos tosissaan tahtoo suunnitella murhan.

Niin, ja minäkin olen ulkonäöltäni se kiltti tyttö. Ja virallisesti mieleltäni terve. Silti pystyn ihan selkeästi kuvittelemaan tilanteen, jossa voisin suunnitella tuollaisen teon. Se olisi kosto. Jos olisin todella alistettu ja henkisesti hakattu. Vaikeampaa on kuvitella, miten tuollaiseen tilanteeseen päätyisin, sillä olen onneksi aika lörppö, ja olisin luultavasit lörpötellyt tilanteeni jo kavereilleni, jotka olisivat tulleet apuun. Mutta jossain kohtihan mainittiin, että naisella ei ollut paikkakunnalla hirveästi tuttavia, saati ystäviä?

Se kyllä ihmetyttää vain, että jos tuon suunniteltu, niin miksi lapset on olleet kotona? Vai onko nainen sitten ajatellut, että on liian läpinäkyvää (ja hänet yhdistetään liikaa surmaan), jos hän hoitaa lapset esim. mummolaan juuri kyseiseksi yöksi. Ja minkälainen olikaan talon pohjapiirros? Onko tuo takkahuone ollut jotenkin ns. sivussa? Jos nainen on ajatellut, ja luottanut, että lapset eivät herää, ja että heidän herättyään, heidät saadaan ulos kulkematta tuon takkahuoneen kautta/vierestä?

Jospa talossa on riidelty paljon ennenkin, ja nainen on aina kehoittanut lapsia pysymään huoneissaan, ja luottanut, että pysyvät nytkin? Mutta vanhin on tajunnut jotain olevan oikeasti vialla tällä kertaa?

...Spekulaatiota...
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Juniorihölkkääjä kirjoitti:AA kertoi tappajan olevan talossa ja piti itse sen verran meteliä, että se kuului puhelun taustalla..
Siis juoksiko AA puhelimen ja surmahuoneen väliä puhumassa ja örisemässä? :lol:
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Indrid Cold kirjoitti:Vankkarakenteisten, kumia ja paksua tekstiiliä sisältävien kenkien hävittäminen normaalissa takassa ei kyllä onnistu. Eikä kyllä pyyhkeenkään. Hyvä jos todella kuumaksi lämmitetyssä saunan pesässä.
Samaa mieltä, ja haju paljastaisi polttamisen. Itse pohdin, että olisiko talossa öljlämmitys, ja silloin voisi öljypolttimon kattila olla yksi paikka. Tulihan se polttaa sielläkin, mutta tuo haju leviäisi kuitenkin ympäristöön. Tosin tuossa tapauksessa ulkoilmaan.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Alice Cullen
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Damien kirjoitti:
Alice Cullen kirjoitti:Mä en vaan usko että tuollaisen tapauksen jälkeen voi mitenkään miettiä mitään fiksusti.
Jos ryhtyy tuollaiseen tekoon ylipäätään, ei mieti kovin fiksusti.Se ei silti estä suunnitelmallista
toimintaa.

Sen takia mä sanonkin et MÄ en usko.
Eihän mikään ole varmaa ennen kun se on varmaa eikä se silloinkaan välttämättä ole ihan varmaa :roll:
Timppa
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Juniorihölkkääjä kirjoitti:Aluksi uutisissa sanottiin, että tappajan ääni on tallentunut nauhalle.
...
Kun kolmeen vuoteen ketään ei löydy, voidaan tieto nyt oikaista, sillä hälytyskeskuspuhelu tuskin on sellainen, että sitä haluttaisiin julkisuuteen muutoin esittää.
Nythän voidaan todeta poliisin ja median olleen alunperin oikeassa siinä, että tappajan ääni tallentui nauhalle ;-)
* Älä ruoki trollia! *
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Juniorihölkkääjä kirjoitti: AA:lla on ollut mieletön tuuri siinä, että Puputti on juonut seuraavan päivän pikkujouluissa liikaa, todennäköisesti osittain siksi, että on kuullut tapauksesta ja lähtenyt kännissä hortoilemaan sekavan mielentilan vallitessa. Epäilykset on saatu kokonaan väärälle taholle, joten poliisi on liian kauan etsitty ulkopuolista tekijää. Varsinkin kun JL:n ammatti on ollut sellainen, ettei hän ole töissä hankkimassa ystäviä.
Niin, olisi mielenkiintoista tietää oliko poliisille Puputin kuoleman jälkeen saapunut kirje vaimon kirjoittama.
Totuus
Lukittu