Sannan surma - Mikkeli 2009

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Tiridoll
Alibin satunnaislukija
Viestit: 54
Liittynyt: To Loka 01, 2009 10:05 pm

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Tiridoll »

Käsittääkseni ei tuosta kuolinsyystä ole tietoa lähipiirilläkään. Eikös noissa ruumiinavauksissa yleensä kestä aika kauan!?
Mä voisin melko varmasti myöskin sanoa, että Sannan surmaaja ei ole ollut kyytiläinen. Siis sen perusteella, mitä minulle on kerrottu. On tullut mieleeni, että onko Sannan yllättänyt joku taksin jätettyä kotipihaan?
Sitä en myöskään ymmärrä, että mitä Sanna olisi tehnyt tuolla Launialassa!? Eli olisiko sitten todennäköisesti tuotu vasta rikoksen jälkeen sinne?
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Damien »

rosamarine kirjoitti:Niinpä. Hyvin huomaa, että Sanna seurusteli virkavallan edustajan kanssa, nyt ei liikoja tietoja julkisuuteen päästetä. Tosin, sehän juuri ruokkii niitä huhuja.
Eikös tuo virkavaltainen poikaystäväkin ole vielä vaan huhu? 8)
Riippuu ihan senhetkisestä jonosta mutta pari kuukautta-vuosi tuntuisi olevan aikaväli.
Riippuu tietysti ihan siitä kuinka helpolla tuo kuolinsyy selviää.
Luulisin että varsinkin jos epäillään rikosta, saattaa kyseinen ruumis päästä vähän jonossa etuilemaan.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
aniko
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 10:52 pm
Paikkakunta: Gamla Motown

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja aniko »

Sitten jos ruumis on jälkeenpäin tuotu jostain kauempaa tonne löytöpaikalle, niin herää taas kysymys, että eikö nyt samalla vaivalla olisi löytynyt jotain parempaakin paikkaa. Tossahan oli taloja näköetäisyydellä tms. Voi tietysti olla että kyseessä oli joku todella epäonnistunut hämäysyritys, tai tappaja niin sekaisin ja paniikissa ja ruumis kyydissä kuumotti niin paljon että piti päästä äkkiä eroon, tai että jostain syystä ruumis oli tarkoituskin (jopa jonkun tietyn henkilön?) löytää. Mutta jos tappajalla kerran olikin käytössään auto jolla ruumista kuljetella, niin miksi hän olisi alunperin ottanut koko taksia?

Tämä on nyt kyllä hölmöhkö ajatus mutta olisiko tilanne voinut kärjistyä näin: Epämääräinen tyyppi/tyypit on Sannan kanssa jossain, on tultu taksilla tai jonkun näistä tyypeistä autolla. Ehdottelevat jotain, johon Sanna, että hän seurustelee. Kun tämä ei tunnu menevän perille, alkaa Sanna uhkailla, että hänen miehensä onkin poliisi, ja että nämä jampat joutuvat vielä kaikki liriin kun hän saa kuulla tästä. No tästä joku sitten säikähtää/suuttuu ja homma lähtee lapasesta.
aniko
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 10:52 pm
Paikkakunta: Gamla Motown

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja aniko »

No itse arvelen että koska epälty on nyt pidätettynä, niin ruuminavaus on varmaankin jo tehty, koska syytteet halutaan ja täytyykin nostaa aika pian. Tulosten selviämisessä voi kestää pari viikkoa, vähän pidempään jos on DNA-näytteitä koska niitä ei kai poliisi enää edes itse tutki Suomessa, vaan ne lähetetään Saksaan (en tiedä onko poliisin mahdollista kuitenkin tutkia itse jos on kiire). Mutta jos kuolinsyy ei ollut puhtaasti toksikologinen, niin eiköhän se ole jo tiedossa. Se on saattanut olla yksi seikoista epäiltyä vastaan.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Damien »

Tutkii, Krp:n oma dna-jaos.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Nosey
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 6:32 pm

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Nosey »

Sainhan mäkin tunnukset aktivoiduksi. :D

Mua on jo pitempään häirinnyt lehdissä ollut sanamuoto "Sannalla oli baarista poistuessaan yllä...".
Ja toisaalta, että löydetty vasta maanantai-iltana. Ja kun joku vielä sanoi, että löytöpaikka on vilkasta (ulkoilu?) aluetta, en voi olla ajattelematta, ettei se Sanna ole sinne lauantain ja sunnuntain välisenä yönä päätynyt. Jos hänellä on ollut löydettäessä esim. eri vaatteet päällä, on aika selvää, ettei ole samaisella kapakkireissulla tienvarteen päätynyt...

Liikaa CSI:ta katsoneena sain myös villin teorian päähäni:
JOS Sannan mies olisi poliisi, ja JOS taustalla olisikin itämafia... Nimittäin käväisi mielessäni hetken ajatus, että joku "ryhmittymä" olisi vaatinut jotakuta vapautettavaksi suomalaisesta laitoksesta ja Sanna ollut sitten panttina. Ja tilanne päättynytkin näin vaikka vahingossa liian kovien otteiden takia.

Mutta ei tarvitse edes erikseen tyrmätä tuota teoriaa, tiedän itsekin, että erittäin epätodennäköistä, ellei jopa turhan värikästä Suomeen ja todellisuuteen. :roll:
Uteliaisuus tuo hitaasti, mutta varmasti uutta näkemystä - (Ilkka Luoma)
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Damien »

Nosey kirjoitti:Mua on jo pitempään häirinnyt lehdissä ollut sanamuoto "Sannalla oli baarista poistuessaan yllä...".
No tuohan johtuu juuri siitä kun niitä silminnäkijähavaintoja haluttiin poliisille.
Voittaa "kuolleella ei ainakaan ollut päällään...." lauseen. :lol:
Nosey kirjoitti:Liikaa CSI:ta katsoneena sain myös villin teorian päähäni:
JOS Sannan mies olisi poliisi, ja JOS taustalla olisikin itämafia... Nimittäin käväisi mielessäni hetken ajatus, että joku "ryhmittymä" olisi vaatinut jotakuta vapautettavaksi suomalaisesta laitoksesta ja Sanna ollut sitten panttina. Ja tilanne päättynytkin näin vaikka vahingossa liian kovien otteiden takia.
Toki jonkin sortin kiristys olisi mahdollista mutta mikään rikollisryhmä ja toivottavasti yksikään
rikollinenkaan ei ole niin tyhmä että uskoisi ketään vapautettavan vankeudesta jonkun mattomeikäläisen
noubadin kidnappaamisella.Tässä tapauksessa tuo panttivankina pitokin olisi varmaan kestänyt kauemmin.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Nosey kirjoitti: Liikaa CSI:ta katsoneena sain myös villin teorian päähäni:
JOS Sannan mies olisi poliisi, ja JOS taustalla olisikin itämafia... Nimittäin käväisi mielessäni hetken ajatus, että joku "ryhmittymä" olisi vaatinut jotakuta vapautettavaksi suomalaisesta laitoksesta ja Sanna ollut sitten panttina. Ja tilanne päättynytkin näin vaikka vahingossa liian kovien otteiden takia.

Mutta ei tarvitse edes erikseen tyrmätä tuota teoriaa, tiedän itsekin, että erittäin epätodennäköistä, ellei jopa turhan värikästä Suomeen ja todellisuuteen. :roll:
Nosey, vaikka en olekaan samoilla linjoilla teoriasi kanssa niin sen olen ainakin oppinut (kts. Ulvila ketju) että mikään ei ole näköjään mahdotonta ;)
Tiridoll kirjoitti:Käsittääkseni ei tuosta kuolinsyystä ole tietoa lähipiirilläkään. Eikös noissa ruumiinavauksissa yleensä kestä aika kauan!?
Mä voisin melko varmasti myöskin sanoa, että Sannan surmaaja ei ole ollut kyytiläinen. Siis sen perusteella, mitä minulle on kerrottu. On tullut mieleeni, että onko Sannan yllättänyt joku taksin jätettyä kotipihaan?
Sitä en myöskään ymmärrä, että mitä Sanna olisi tehnyt tuolla Launialassa!? Eli olisiko sitten todennäköisesti tuotu vasta rikoksen jälkeen sinne?
Että kotipihassa olisi joku ollut vielä kytiksellä? Sekin tuntuu jotenkin kaukaa haetulta...
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Tiridoll
Alibin satunnaislukija
Viestit: 54
Liittynyt: To Loka 01, 2009 10:05 pm

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Tiridoll »

On Sannan miesystävä poliisi. Se on varma tieto.

Mutta mitä mieltä olette...mitä mahdollisuuksia jää, jos pidätetty ei ole taksikuski???

Sen tiedän, että kyytiläiset olivat lähteneet kyydistä ennen Sannaa. Tätä en voi satavarmaksi sanoa, koska en itse ollut siellä.

Nosey: minuakin on häirinnyt/mietityttänyt sanavalinta "Sannalla oli baarista poistuessaan yllä...".
Koljo
Remington Steele
Viestit: 224
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 5:54 pm

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Koljo »

Tiridoll kirjoitti:On Sannan miesystävä poliisi. Se on varma tieto.

Mutta mitä mieltä olette...mitä mahdollisuuksia jää, jos pidätetty ei ole taksikuski???

Sen tiedän, että kyytiläiset olivat lähteneet kyydistä ennen Sannaa. Tätä en voi satavarmaksi sanoa, koska en itse ollut siellä.

Nosey: minuakin on häirinnyt/mietityttänyt sanavalinta "Sannalla oli baarista poistuessaan yllä...".
En usko, että miesystävän ammatilla on vaikutusta tapahtuneeseen.

En myöskään usko, että pidätetty on tämän kyseisen taksin kuljettaja. Veikkaisin ennemmin kanssamatkustajaa. Poliisi on esim.tunnistanut kanssamatkustajan taksin turvakameroilta (tutkineet yön tallenteet) vanhan taustansa vuoksi (naama tuttu poliisille) tai taksi on myös voinut jättää matkustajat yksityisasunnolle minkä kuski on tietenkin kertonut poliisille -> asunnon haltija on tuo kanssamatkustaja turvakamerasta missä näkyy myös Sanna.
Sanna on voinut kuolla asunnolla ja ruumis on hätäpäissään viety autolla pois.

Tästä tapauksesta ei voi tehdä oikein muuta kuin hataria spekulaatioita, koska edes kuolinsyy (tai arvelu) ei ole julkisessa tiedossa.
Vian ei tarvitse olla iso, jos se on päässä.
minski_
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 10:39 am

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja minski_ »

Minä myös esitän lähes faktana, että pidätettynä on Sannaa tuona iltana kuskannut taksikuski. Onkohan enempää kuin yksi pidätetty?
Ja jos löytöpaikka on se johon kynttilöitä on viety, se ei ole talojen vieressä. Lähimpään taloon ei näköetäisyyttä ja muutenkin matkaa ehkä 500metriä. Näytti aika täydelliseltä paikalta dumpata ruumis..semmonen rämeikkö järven rannassa.

Mä kyllä veikkaisin myös, että tappaja ei ole taksikuski. Kuulin myös huhua että valvontakameroihin olisi tallentunut toinen mies taksikuskin lisäksi. Epäilen hänen olevan murhaaja..
lost
Olivia Benson
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 5:11 pm

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja lost »

Oudoin seikka tässä tapauksessa on mun mielestä se mitä Sannan ruumis teki Launialassa, joka siis sijaitsee käsitykseni mukaan aivan eri suunnalla hänen kodistaa. Siksi tämä taksiteoria vähän ihmetyttää. Miksi Sanna olisi mennyt taksilla tuohon suuntaan? Sanna kun kerran seurustelikin niin tuskin kenenkään miehenkään perään olisi lähtenyt. Ja jos baaristalähdön jälkeen päätetään jonkun kanssa mennä kimppakyydillä niin yleensä mennää sellaisen kanssa, joka asuu samalla suunnalla kuin itse. Sehän tulisi vain kalliimmaksi kiertää ympäri kaupunkia.

Jotenkin kallistun siihen, että Sanna olisi tuotu paikalla myöhemmin. Mutta varmasti saadaan kohta lisää tietoa asiaan liittyen. Jotenkin mulla on semmonen kutina, että tämä tapaus on ei ole mikään ihan yksinkertainen...
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Damien »

minski_ kirjoitti:Minä myös esitän lähes faktana, että pidätettynä on Sannaa tuona iltana kuskannut taksikuski. Onkohan enempää kuin yksi pidätetty?
Mitä on lähes fakta?
minski_ kirjoitti:Mä kyllä veikkaisin myös, että tappaja ei ole taksikuski. Kuulin myös huhua että valvontakameroihin olisi tallentunut toinen mies taksikuskin lisäksi. Epäilen hänen olevan murhaaja..
Mihin valvontakameroihin?Kaupungin?
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Tiridoll
Alibin satunnaislukija
Viestit: 54
Liittynyt: To Loka 01, 2009 10:05 pm

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Tiridoll »

Koljo kirjoitti: Veikkaisin ennemmin kanssamatkustajaa. Poliisi on esim.tunnistanut kanssamatkustajan taksin turvakameroilta (tutkineet yön tallenteet) vanhan taustansa vuoksi (naama tuttu poliisille) tai taksi on myös voinut jättää matkustajat yksityisasunnolle minkä kuski on tietenkin kertonut poliisille -> asunnon haltija on tuo kanssamatkustaja turvakamerasta missä näkyy myös Sanna.

Minun käsityksen mukaan kanssamatkustajia on myös jututettu, mutta he eivät olleet syyllistyneet tuohon rikokseen ja jäivät jo ennen Sannaa kyydistä. Ja käsitin, että Sanna olisi tullut heidän ottaman taksin kyytiin eli ei mikään etukäteen sovittu kimppakyyti.
soad
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 6:24 pm

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja soad »

Itsehän kuulin, että pidätetty taksikuski ois eri tyyppi kun tämä jolla on aikasempia rikoksia.Eli pidätettynä muitakin kuin yksi henkilö.Lisäks kuulin huhua et taksikuskilla ei ollu mittari päällä, liekkö sit taksikuski ottanu kyytiin surmaajan, joka on sen kaveri ja jostakin tuntemattomasta syystä Sannankin ollut kyydissä.Tiedä sit mikä on totta ja mikä ei...pidätetystä taksikuskista oon aika varma koska moni kaveri on taksilla töissä..iltalehdetkin niille soittelee mutta eivät saa kertoa mitään työpaikan puolesta olevan salassapitovelvollisuuden takia

Ja lisähuhuna et Sannan poikaystävä ois kans ollu samassa baarissa,mut lähteny eri aikaan.Tästä kun ei vielä täälläkkään oo puhuttu ni liekkö totta :lol:
Vastaa Viestiin