Sannan surma - Mikkeli 2009

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

^ ja olettaen, että kyseessä on raiskaus.

nimimerkillä skeptinen vastarannankiiski ;)
Nuotio & Äreät Tiput
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2653
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Onko poliisi ilmoittanut että raiskaus on tapahtunut? Myös normiseksi voi olla rajua ja jättää vammoja. Haloo taas arvon naiset. 8)
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Kyllä syytenimikkeisiin on lisätty raiskaus. Se onko se myönnetty tai osoitettu toteen on eri asia.
Nuotio & Äreät Tiput
Bloodhound
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: To Maalis 19, 2009 3:09 pm

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Bloodhound »

Poliisin toistaiseksi suorittaman esitutkinnan ja alustavan oikeuslääketieteellisen tutkimuksen perusteella poliisi on lisännyt tutkinnan toiseksi rikosnimikkeeksi raiskaus.

Niin tuo raportti ei paljon muuta kerro kuin että ruumiinavauksessa on tullu ilmi, että uhri on harrastanut seksiä niin, että siitä on jääny raiskaukseen viittaavia jälkiä..

Ja minkälaista esitutkintaa poliisi saa suorittaa/voi suorittaa/on suorittanu?
Jos poliisi näkisi uhrin elottomana maassa, vaatteet päällä jne.. se tuskin esitutkinnan jälkeen kertoisi raiskauksesta.. Eli on ne poliisitkin epäilly raiskausta varmaan jollain tapaa jo alusta lähtien.. Vai ottaako poliisi krediittiä oikeustieteellisiltä tutkioilta tyyliin; no kyllähän me jo tuollaista aavisteltiin??
aniko
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 10:52 pm
Paikkakunta: Gamla Motown

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja aniko »

No tutkinnastahan tiedottaa ja syytteet nostaa poliisi, ei oikeuslääketieteen laitos, joten kyllä poliisi ottaa "krediitit" heidän työstään. DNA-tulokset ovat voineet tulla, se nyt olisi kai se yksinkertaisin vaihtoehto, Sannalla jossain taksikuskin spermaa. Sitä onkin jo vaikeampi todistaa että onko se sperma siellä nyt väkisin vai ei, kuten olen sanonut.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Skeptinen vastarannakiiski komppaa ^

__________________________________

Milloin poliisi on luvannut tiedottaa lisää? En nyt äkkiä löytänyt.
Minusta se, että joku jo täräytti tsätissä jotain mullistavaa olevan tulossa, uumoilee, että kaikki ei vielä olekaan tässä. Jotenkin tässä ei ole palapelin palat ihan oikein päin. Tai siis tuntuu siltä.
Nuotio & Äreät Tiput
Ulkopuolinen
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Loka 06, 2009 4:42 pm

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Ulkopuolinen »

Seuraava tiedote tulee viikolla 44 (http://www.poliisi.fi/poliisi/etela-sav ... endocument).

Tästä jutusta voi tosiaan kehkeytyä vielä jotain ihan muutakin, miltä on ulos päin näyttänyt...
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4941
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Milloin poliisi on luvannut tiedottaa lisää? En nyt äkkiä löytänyt.
Niin onhan se tietysti ymmärrettävääkin, että useamman sivun raiskausspekulaatioiden tiimellyksessä ne faktamuruset hukkuvat suohon... :roll:

Tässä kertauksena pätkä siitä 15. päivän poliisitiedotteesta (seuraava tiedote kenties luvassa ensi viikolla)
Poliisi jatkaa tapauksen tutkintaa edelleen ja oletuksen voidaan arvioida että tutkinta tulee jatkumaan vielä useamman viikon ajan. Tästä tapauksesta tiedotetaan ainoastaan tutkinnanjohtajan kautta ja seuraava tiedote tulee viikolla 44.
Itse kyllä soisin, että esitutkinnan tekijöille suotaisiin työrauha ja maltettaisiin odotella sitä syytteiden nostoa, jonka määräpäivä on joulukuun 4. päivä.

Paikallisfaktana sen verran tietoa, että Sanna on haudattu toissapäivänä.

R.I.P
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Itse kyllä soisin, että esitutkinnan tekijöille suotaisiin työrauha ja maltettaisiin odotella sitä syytteiden nostoa, jonka määräpäivä on joulukuun 4. päivä.
:) Luuletko todella, että tämä meidän keskestelu haittaa tutkijoiden työtä?

Ja mitäs pohdintaa se on, jos odotellaan valmiit vastaukset?

Minä olen tällä palstalla ehkä vähän erisyistä: en uteliaisuuttani odottamassa tragedioiden ratkaisua, vaan leikkimässä vilpittömästi dekkaria ja pohtimassa mitä olisi voinut sattua ja tapahtua. :oops:
Nuotio & Äreät Tiput
soad
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 6:24 pm

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja soad »

Ulkopuolinen kirjoitti:
Sekoitanko asioita, vai oliko jossain juttua (huhua...?) että myös uhrin miesystävä olisi ollut baarissa ja lähtenyt itse aiemmin kotiin.....? Sekoilenko? Oliko tällaista vahvistettu....?
Ite kuulin tästä kahelta eri ihmiseltä..mut mitään vahvistusta ei oo.

Lisäks tutut taksikuskit puhu sitä et epäilty ei oo mikään raavas mies.Kun tuolla aikasemmin siitä puhuttiin et helposti se raiskaus tapahtuu ku heikompi uhri jne.Kuulemma aika hepponen kaveri.Mut JOS se on raiskannu (ja ollu iha sekasi päästää) ni ei sitä ikinä tiiä millasee voimankäyttöö pystyy.
Kakira
Sabrina Duncan
Viestit: 360
Liittynyt: To Touko 14, 2009 9:17 pm

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Kakira »

MissHolmes kirjoitti: Minä olen tällä palstalla ehkä vähän erisyistä: en uteliaisuuttani odottamassa tragedioiden ratkaisua, vaan leikkimässä vilpittömästi dekkaria ja pohtimassa mitä olisi voinut sattua ja tapahtua. :oops:
Samoilla linjoilla :lol:
Tosin omat pohdintani ovat usein aika hätiköityjä, enkä usein :shock: niitä laita, ennen kuin olen lukenut tarkkaan muiden kommentit ja seurannut miten juttu on edennyt (kokemusten kautta opittua :mrgreen: )

Tässä tapauksessa oma ajatukseni on edelleen se, että taksikuski on jättänyt Sannan (kahinan/erimielisyyksien takia kuskin kanssa, tai omasta tiukasta vaatimuksestaan) lähelle löytöpaikkaa ja vasta sen jälkeen Sanna on menehtynyt. Eli oli elossa vielä kuskin poistuttua ja sen vuoksi luonnollisesti kuski myös jatkoi vuoron loppuun.

Ehkä oli harrastanut seksiä Sannan kanssa, tämän tahdosta tai tahdosta riippumatta ja nainen sen jälkeen halunnut paniikissa/kiukustuneena ulos taksista, vaatien kuskia häipymään.

Näin ajattelen, kunnes viranomaiset pähkäilyni kumoavat 8)
ELÄ ja anna toisten elää
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ja minulla on edelleen vahva epäilys, että asiaan liittyy joku kolmas henkilö.

Ja tilastojen valossa uskon edelleen mustasukkaisuuteen.

_____________________________________________________

Onko epäkorrektia kysyä tietääkö joku Sanna aiemmista miessuhteista? :oops:
Nuotio & Äreät Tiput
lost
Olivia Benson
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 5:11 pm

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja lost »

Tietääkö joku varmasti, että Mikkelissä ei ole takseissa tallentavia turvakameroita, jotka siis kuvaisivat koko ajan? Itse käytin taksipalveluita viikonloppuna Tampereella ja kysäisin siinä samalla, että mites asiat täällä ovat. Tampereella ainakin koko ajan nauhoittavat ja tallentavat kamerat. Kuski ei kuitenkaan osannut sanoa mikä käytäntö sitten Mikkelissä.
Ja onko taksikuskeilla mahdollisuus jotenkin tyhjentää näiden kameroiden tallentamaa materiaalia vai ei?
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

MissHolmes kirjoitti:
Itse kyllä soisin, että esitutkinnan tekijöille suotaisiin työrauha ja maltettaisiin odotella sitä syytteiden nostoa, jonka määräpäivä on joulukuun 4. päivä.
:) Luuletko todella, että tämä meidän keskestelu haittaa tutkijoiden työtä?

Ja mitäs pohdintaa se on, jos odotellaan valmiit vastaukset?

Minä olen tällä palstalla ehkä vähän erisyistä: en uteliaisuuttani odottamassa tragedioiden ratkaisua, vaan leikkimässä vilpittömästi dekkaria ja pohtimassa mitä olisi voinut sattua ja tapahtua. :oops:
Nimenomaan juuri näin. Täällä pitäisi olla juuri sitä tilaa pohdinnoille, keskusteluille, mitä kaikilla palstoilla ei ole mahdollista asiallisesti suorittaa. Turha on yrittää keskustelua tukahduttaa ja taivastella sivutolkulla tapahtunutta. Asioista pitää puhua.

Muistan, kun Kotkassa tapahtui sisartappo, niin moni tuli kertomaan, että annetaan omaisten rauhassa surra ja lopetetaan keskustelu tähän. Miksi ihmeessä??? Nämä teot ihmisiä puhuttavat, mietitään syitä, miksi yhteiskunnassa tapahtuu tällaisia asioita.
Ja minä en usko hetkeäkään, että rikostutkijoilla on aikaa chattailla tämän kaltaisilla palstoilla etsimässä ratkaisua tekoon sen enempää kuin siihenkään, että lähipiirillä olisi voimia lukea sivutolkulla muiden ihmisten kommentteja teoista.
Ihan asiallisesti tätäkin juttua on puitu. Jos ei silmät kestä lukea, niin ei lueta sitten, luulisi oman sisäisen ignoorauksen toimivan.


Palstan tarkoitus
Foorumissa pystymme pohtimaan vanhoja rikostapahtumia ja niihin johtaneita syitä. Samaten voimme keskustella selvittämättömistä rikoksista ja pyrkiä hakemaan ratkaisuja ja vastauksia auki jääneisiin kysymyksiin/rikoksiin.

Voimme avoimesti pohtia kadonneita/löytyneitä henkilöitä ja niiden taustoja sekä mahdollisen rikoksen liittymistä tapahtuman kulkuun.
Ja aika pitkälle samoilla linjoilla olen kuin MissHolmeskin, tekoon liittyy mahdollisesti kolmas osapuoli. Ja minä luin tässä ketjussa myös erään vahvistamattoman tiedon, että Sannan miesystävä olisi viettänyt samassa yökerhossa iltaa. Jos näin on todellakin ollut, niin ei ole avopari sitten samalla kyydillä mennyt kotiin, vai onko?
Myöskin nimike raiskaus mietityttää, oliko kyse sittenkään raiskauksesta.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4941
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^Tuosta tähänastisten pohdiskelujen asiallisuudesta voidaan kyllä olla montaakin mieltä. Sen verran kirjavia kommentteja tähänkin ketjuun on tullut. Tämänhetkinen tilanne lienee kuitenkin siedettävä.
Nimenomaan juuri näin. Täällä pitäisi olla juuri sitä tilaa pohdinnoille, keskusteluille, mitä kaikilla palstoilla ei ole mahdollista asiallisesti suorittaa. Turha on yrittää keskustelua tukahduttaa ja taivastella sivutolkulla tapahtunutta. Asioista pitää puhua.
Mutta silti kiinnittäisin vielä huomion siihen seikkaan, että foorumin tarkoitus ei liene ole spekuloida näin pahasti keskeneräisiä juttuja. Onhan se nyt ihan eri asia pähkäillä selvittämätöntä rikosta/katoamista kuin tämmöistä juttua, jonka tutkinta on alkutekijöissään... eikö?
(kadonneiden kohdalla vielä ymmärränkin spekulaatioinnon, mutta en henkirikoksissa)

Ja kyllä, rikostutkijat joutuvat näköjään lueskelemaan keskustelupalstojakin, kun kerran joutuvat tyrmäämään niitä villimpiä spekulaatioita, mitä palstoilla on esitetty. Kysyisinkin, onko meidän palstalaisten taholta asiallista lietsoa noita huhuja enää lisää?

Tai no, ehkä mä en vaan ymmärrä lukemaani. Boldaukset allekirjoittaneen.
Foorumissa pystymme pohtimaan vanhoja rikostapahtumia ja niihin johtaneita syitä. Samaten voimme keskustella selvittämättömistä rikoksista ja pyrkiä hakemaan ratkaisuja ja vastauksia auki jääneisiin kysymyksiin/rikoksiin.
Jatkakaa rauhassa, poistun taas takavasemmalle ihmettelemään itsekseni.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Vastaa Viestiin