POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Mihin suuntaan on polku uhrikuvassa?

Äänestys päättyi Ti Heinä 07, 2009 4:13 pm

VASEMMALLE
15
60%
OIKEALLE
10
40%

Ääniä yhteensä: 25

awa
Angus MacGyver

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja awa »

Arvaan, että Sariolan tietolähteenä on ollut Wagner.

Wagner on tarjonnut palveluitaan ja tuohon koukkuun Sariola tarttui, aivan samoin kuin aitaukseen suljettu sonni ohikulkevaan ihmiseen.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

awa kirjoitti:Arvaan, että Sariolan tietolähteenä on ollut Wagner.

Wagner on tarjonnut palveluitaan ja tuohon koukkuun Sariola tarttui, aivan samoin kuin aitaukseen suljettu sonni ohikulkevaan ihmiseen.

Mielenkiintoinen visio. Pitääkin miettiä mitä tuosta voi seurata. :lol: :lol: :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti:Arvaan, että Sariolan tietolähteenä on ollut Wagner.

Minun tietolähteeni ovat olleet aidot valokuvat. Ne kertovat monessa asiassa vääjäämättömän totuuden. Ne ovat lahjomattomia todistajia.

Pistänpä tähän omaa aikaisempaa perusteluani mukaillen selitystä sille, miksi vanhan lavastuskuvan ja ns. uhrikuvan kuvaussuunnat ovat polun suuntaan verrattuna enemmän vasemmalle kuin mitä on polun suunta. Nyt siis katsotaan niemen kärjestä niemen tyvelle päin, eli karkeasti pohjoisesta etelään päin.

Vaikka otetaan huomioon sekin, että puiden juurella maa on hieman koholla, niin Jermokuvassa linja mänty - koivu menee joka tapauksessa niin paljon sen teltan päällä makaavan röykkiön ohi vasemmalta, että sen mukaan uhrikuvan kuvauslinja ei voi mennä sieltä. Uhrikuvassa kuvauslinaja (kuvauslinja = pystysuora viiva, joka jakaa kuvan kahteen yhtäsuureen osaan) menee aivan keskeltä ruumisröykkiön yli Siinä on törkeän suuri ero, jota ei voi noilla "pienillä selityksillä" selittää. Ero on erittäin suuri - liian suuri. Jäljelle jää vain selitys, että kuvat on yhdistetty väärin - tuo yhditelmäkuva ei anna todellista kuvaa. Mielestäni tämä on oikea johtopäätös.

Kuvaussuunnan määrittely kaarnakuvioista on mielestäni liian epätarkka tässä yhteydessä. Sekä kujala, että allekirjoittanut ovat päätyneet samansuuntaisiin havaintoihin. Minun laskelmieni mukaan nämä suunnat ovat:
* polun suunta (suunnistuskartasta) 165 ast.
* uhrikuvan kuvaussuunta 152 ast.
* vanhan lavastuskuvan kuvaussuunta 158 ast.
* vertailun vuoksi etelä 180 ast.

Nuo erot ovat sikäli pieniä, että mittaus kaarnakuvioista on liian epätarkka. Niillä näitä suuntia ei voi määrittää eikä erotella luotettavasti. Se on minun arvioni.

On vielä yksi erittäin vahva peruste sille, että ns. vanha lavastuskuva on otettu selvästi enemmän vasemmalle kuin polun suunta.

Kukaan ei voi olla havaitsematta, että siinä kuvassa (vanha lavastuskuva) teltan takana olevan poliisin pään kohdalla on hyvin tuuheaoksainen tumma kuusi. Se on rehevä, sen oksat ovat pitkät ja alkavat lähes maan pinnan tasosta.

Älkää ohittako tätä kohtaa olan kohautuksella. Tämä on yksi ratkaiseva havainto. Tuollainen tuuhea kuusi voi löytyä vain polun vasemmalta puolelta. Tuollaista kuusta ei löydy polun oikealta puolelta riittävän läheltä. Siinä pitää katsella useita kuvia, että tästä asiasta voi olla varma. Se on niin - ei ole mahdollista, että tuo tuuheaoksainen tumma kuusi olisi polun oikealla puolella. Se on mahdotonta.

Edellisen kohdan mukaan jää vain se mahdollisuus, että polku kyseisessä kuvassa kulkee tuon tuuheaoksaisen kuusen oikealta puolelta ja siis pystysuoraan verrattuna oikealle. Siis vaihtoehto B:n mukaisesti. Vieläpä hyvin selvästi. Tämä noinkin jyrkän näköinen kallistuminen oikealle johtuu kuvauskulmasta, eli siitä, että mitä enemmän kameran suuntaus lähestyy maanpinnan suuntausta, sitä enemmän kaikki pystysuorasta poikkeavat viivat kallistuvat kohti vaakatasoa. Tämän ilmiön voit tarkistaa vaikkapa tulitikkulaatikolla. Katso sitä sellaisesta suunnasta, että vastakkaiset kulmat ovat linjassa, ja kallista laatikon pintaa enemmän vaakasuoran suuntaan. Sitä enemmän ne vinot sivut lähestyvät vaakatasoa.

Kyllä myös uhrikuvan ja vanhan lavastuskuvan yksityiskohdat paljastavat, että uhrikuva on otettu vielä enemmän vasemmalle kuin tämä vanha lavastuskuva. Minä olen mitannut sen koivun rungon ja laukun etäisyyden vaakasuunnassa. Uhrikuvassa se on pienempi, ja se ilmoittaa, sen uhrikuvan kuvaussuunta on ollut enemmän vasemmalle. Lisäksi jo moottoripyörän asennoista noissa molemmissa kuvissa voi päätellä, että näiden kahden kuvan kuvaussuunnat ovat hyvin lähellä toisiaan. Itse laskin tuon kulmien eron kummassakin kuvassa olevien pienten yksityiskohtien mukaan, ja sain kulmien eroksi 6 astetta. Tietysti tällainen mittaus on suuntaa antava, kuitenkin se suunta, että uhrikuvan suunta on enemmän vasemmalle on muutenkin tiedossa. Tuo astemäärä voi heittää asteen tai pari, mutta ei paljoa.

Nuo ovat eräitä yksityiskohtia, joihin minä olen perustanut näkemykseni. Nuo monet yksityiskohdat ovat faktoja. Niiden perusteella voi tehdä johtopäätöksiä, ja niiden perusteella tehdyt havainnot pitävät kyllä paikkansa. Ihmettelen miten ja miksi muutamat kirjoittajat eivät huomaa näitä taustalla olevia "faktoja", vaan ohittavat ne, niinkuin niitä ei olisi olemassakaan.
papillon
Perry Mason

^ Hohhoijjaa, tulee mieleen telkkarin uusinnat surkeista ohjelmista. :lol:
Sariola
Horatio Caine

papillon kirjoitti:^ Hohhoijjaa, tulee mieleen telkkarin uusinnat surkeista ohjelmista. :lol:
Olen kyllä huomannut, että papillon on kerännyt ansiokkaan kokoelman näihin rikoksiin liittyviä tietoja, mutta toisaalta olen myös huomannut, että hän ei ole etevä tulkitsemaan hallussaan olevia tietoja millään tavalla. Tosiasiat ovat nenän edessä, mutta johtopäätökset jäävät tekemättä. Siihen ei uusintakaan näytä auttavan! 8)
:D
papillon
Perry Mason

Sariola kirjoitti:
papillon kirjoitti:^ Hohhoijjaa, tulee mieleen telkkarin uusinnat surkeista ohjelmista. :lol:
Olen kyllä huomannut, että papillon on kerännyt ansiokkaan kokoelman näihin rikoksiin liittyviä tietoja, mutta toisaalta olen myös huomannut, että hän ei ole etevä tulkitsemaan hallussaan olevia tietoja millään tavalla. Tosiasiat ovat nenän edessä, mutta johtopäätökset jäävät tekemättä. Siihen ei uusintakaan näytä auttavan! 8)
:D
Joo se on pelkästään hyvä asia ettei suoltamasi väärä informaatio pääse tajuntaan.
Ei kenenkään. :lol:
Oulunmies
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Sariola! Back to Tulilahti or Isojoki, mars, mars!!! :lol:
papillon
Perry Mason

Oulunmies kirjoitti:Sariola! Back to Tulilahti or Isojoki, mars, mars!!! :lol:
Ei se käy. Nauroivat Sariolan jo sieltäkin ulos kun upposi pahan kerran Tulilahden rantamutiin satuineen.

Sariola jo mainosti laittaneensa meikämannenkin tekstit näkymättömiksi, mutta kun hän oli sitten entistä enemmän pihalla ja eksyksissä niin näyttää taas lueskelevan hieman faktapuoltakin, hyvä se vaan on.
Sariola
Horatio Caine

ARVIOITA JA LASKELMIA TELTAN PAIKASTA JA ASENNOSTA.

Eräitä poimintoja suunnista - kartoista, piirroksista ja vapaasti arvioiden:

* Polku niemellä teltasta etelään, on noin 15 astetta etelästä kaakon puolelle.
* Mänty - koivu linja etelän suuntaan, on noin 18 astetta etelästä kaakon puolelle.
* Teltan suunta pituussuunnassa, noin 5 astetta idästä koilliseen päin. (TV-kuva).
* Teltan eteläisen sivun etäisyys koivusta, noin 140 cm.
* Teltan pituussuunnan ja polun välinen kulma, noin 80 astetta. Siis suorakulmaa vähän pienempi.

* Teltan itäinen pääty on noin mänty-koivu linjan suuntainen, mutta pääty ei yllä sille linjalle asti.
* Teltta on siis kokonaan mänty-koivu linjan länsipuolella. (Jermo kuva).

* Uhrikuvan kuvaussuunnan keskiviiva menee teltan pohjapiirroksen keskipisteen kautta ja sen lisäksi vain noin 30 cm koivun rungon oikealta puolelta. Teltan pohjapinnan keskipiste on ehkä noin 110 cm mänty-koivu linjasta. Tästä seuraa, että tuo ns. uhrikuva on otettu huomattavasti enemmän vasemmalle suuntautuen kuin mitä on polun suunta. Tämä on täysin selvä ja varma asia esillä olleiden tietojen ja valokuvien perusteella.

* Edellisestä seuraa, että ns. uhrikuvassa polun suunta on selvästi pystysuoraan verrattuna OIKEALLE. Siitä ei jää epäselvyyttä. Sama on juttu ns. lavastuskuvassa etelään. Siinäkin polun suunta on yhtälailla varmuudella OIKEALLE. Noiden kahden valokuvan kuvaussuunnat ovat lähellä toisiaan. Arvioin niiden eroksi 5 astetta.

* Se tuuhea vankka kuusi, joka näkyy ns. "lavastuskuvassa etelään" on näinollen selvästi polun vasemmalla puolella, kun katsotaan niemen kärjen suunnasta. Se on myöskin täysin selvä asia noihin valokuviin perustuen. Tämä käy selväksi kun tutkii noita valokuvia. Mitään epäilystä ei asiasta jää. Tuo sama vankka kuusi on siellä edelleen paikallaan. Se on polun vasemmalla puolella kun kävellään polkua pitkin niemen kärjestä niemen tyvelle päin. Siis karkeasti etelään päin.
Tämän kaiken todistavat valokuvat. Valokuva ei valehtele.

:D Oulunmiehellä näyttää olevan jo hätä! :D Samoin on papillonilla. :x :P
:D Ei hätä ole tämän näköinen! :D
papillon
Perry Mason

Sariola kirjoitti: :D Oulunmiehellä näyttää olevan jo hätä! :D
:D Ei hätä ole tämän näköinen! :D
Ei niin, vaan se hätä on tämännäköinen: Kuva

Kyseessä on siis Sariolan mukaan faktaa pursuava pääteos " The Road to Ass " .

Ainoa hyvä puoli on se että tuo Sariolan kertoman mukaan puihin kasseja piilottavan oravan suurin uhka alkaa olla ohi mitä pikitietä pyyhältäviin autoihin tulee.

Tosin se on Sariolan piirtämällä olemattomalla kävelytiellä, saattaa jä'ädä jonkun ukkokodista karanneen rollavaarin yliajamaksi.

Sariola ei ole tästä huolissaan, vaan jaksaa jaanata polunsuunnistaan vaikka kaikki ovat jo käsittäneet asian oikean laidan, paitsi tietenkin Sariola.
papillon
Perry Mason

Sariola kirjoitti: Tämän kaiken todistavat valokuvat. Valokuva ei valehtele.
Hupaisan vanhanaikaista ajattelua, Sariola pohtii näin siellä punalampun valossa pimiössään tuhertaessaan.

Jo ennen muinoinkin kuva se vasta valehtelikin, esim. taidettiin Kekkosen syntymäkodista poistaa piippu kun ei se sopinut " kuvaan ", samoin esim. Stalinin viereltä kuvasta taisi hävitä ei toivotut henkilöt, hävisivät kaiketi muutenkin.

Nykyään on sitten digikuvajutut joista ei sinne pimiön puolelle ole tainnut sana vielä kiiriä?

Kuvien muokkaus on enemmän poikkeus kuin sääntö, eli kuvat valehtelevat jos niikseen tulee ja niin halutaan.

Ei valehtele tietenkään niin paljon kuin Sariola, mutta kuitenkin. :lol:
Sariola
Horatio Caine

Re: Oulunmiehen hätä!

Totuus on joskus kiusallinen - joidenkin mielestä. Jokainen erehtyy joskus. Katselin vanhoja piirroksiani ja huomasin tämän allaolevan. Siinä tuon yllä olevan piirroksen tekijä on erehtynyt polun suunnasta - alapuolella on kuva, johon on merkitty oikea polun suunta. Näin se vain on - näyttää olevan eräille vaikea tunnustettava. Valokuvat osoittavat tässä tapauksessa totuuden. Kylläpä ottaa koville!
:D :D :D
Kuva
Sariola
Horatio Caine

Re: Väärillä raiteilla! Oulunmies ja papillon.

Näyttää siltä, että tuon piirroksen tekijä on johdattanaut Oulunmiehen ja papillonin väärille raiteille ja lisäksi suuren joukon muita keskustelijoita. Hyvä puoli on se, että äänestämällä saadaan enemmistön mielipide, mutta joskus se on väärä, kuten tässä tapauksessa. Tässä esiintyy demokratian huono puoli, enemmistö voi joskus olla väärässä.

Tosin äänet ovat jakautuneet melko tasan. Molemmat ajatukset ovat saaneet kannatusta. Tässä tapauksessa enemmistö oli väärässä! Se on selvä asia. :D

Kun katselen tuota valokuvaa ja awan, Hessun, papillonin ja Oulunmiehen kannanottoja tässä polun suunta -asiassa, niin en mahda sille mitään, että minua suuresti huvittaa. Suorastaan nauran ääneen! Kyllä nyt tuo "neljän kopla" on ajautunut pahemman kerran nurkkaan. Ulospääsyä ei näy. Niin käy joskus.
pasi
Martin Beck

Re: Sariolan hätä!

Viesti Kirjoittaja pasi »

Sariola kirjoitti:Valokuvat osoittavat tässä tapauksessa totuuden.
Siksi onkin hyvin omituista, ettei tämä asia ole vieläkään selvinnyt Sariolalle. Sariolan väittämä suunnistustausta antaa aiheen kummastella hänen osoittamaansa valmiutta hahmottaa maastoa valokuvista. Sisältyyköhän suunnistuskilpailujen järjestelyihin myös valmiudessa oleva etsintäpartio? :D
Kylläpä ottaa koville!
Sen todella huomaa. Vielä kovemmalle varmaankin ottaa se, että Sariola on huomionkipeydessään julistanut piilottaneensa minun viestini eikä siis voi kommentoida tätäkään viestiä nolaamatta itseään täydellisesti. Voi kuinka Sariolan tekisikään mieli kirjoittaa minun älynlahjoistani, mutta kun ei voi :lol:
Viimeksi muokannut pasi, Ti Loka 20, 2009 10:54 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sariola
Horatio Caine

Polun suunnasta olen samaa mieltä kuin "kujala" - pohjoisesta etelään päin katsottaessa polun suunta on noin 15 astetta etelästä vasemmalle, eli kaakon puolelle. Sen näkee tarkoista kartoista.

Sensijaan mänty-koivu linja ei ilmeisesti ole aivan samansuuntainen. Se mänty lienee aavistuksen lähempänä polun linjaa kuin koivu. Niinpä mänty-koivu linja on arvioni mukaan noin 18 astetta etelästä vasemmalle eli kaakon puolelle. Nyt siis tarkastellaan tilannetta pohjoisesta etelään katsottaessa. Polun yleissuunta siis on vastaavasti 15 astetta etelästä vasemmalle.

Näissä arvioissa voi olla pientä heittoa, mutta ovat kyllä hyvin lähellä totuutta. 8)

Ai, Pasikin haluaa liittyä tuohon "viiden koplaan". Kyllä sinne mahtuu! Sopii hyvin kuvaan! :D

Vastaa Viestiin