POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Mihin suuntaan on polku uhrikuvassa?

Äänestys päättyi Ti Heinä 07, 2009 4:13 pm

VASEMMALLE
15
60%
OIKEALLE
10
40%

Ääniä yhteensä: 25

Sariola
Horatio Caine

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:Mitäpä sanoo kaikentietävä Sariola siihen, että hänen mallinnoksensa kuvan kuusi no:2 kohdalla on nykyään kanto ja polku on siirtynyt kulkemaan sen vasemmalta puolelta, niemen kärjestä katsottuna.

Ei vaan polku on kulkenut siitä aina, joten trolli Sariola on edelleenkin väärässä, kuten aina. .......
Kuten tästä Hessu52:n vastauksesta ilmenee, hän on vielä 20. päivä lokakuuta 2009 täydellisesti "pihalla kuin lumiukko" kun vertailee hänen vastaustaan jo hyvin tiedossa oleviin tosiasioihin. Näin on käynyt siitä huolimatta, että kyseinen henkilö on ilmeisesti kyllä käynyt itse paikanpäällä lukuisia keroja.

:D Olisiko tuosta vedettävä se johtopäätös, että on varottava käymästä liian usein siellä paikan päällä henkilökohtaisesti, sillä se näyttää rajusti tyhmentävän miestä. Mitä useammin siellä käy, sitä tyhmemmäksi tulee. Tämä olisi se välitön johtopäätös. No jaa, siihen vaikuttanee myös lähtötaso. Tämä noin huumorilla sanottuna. :D
pasi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja pasi »

^Vai niin. Maastossa tehty havainto ei siis sovi Sariolan 'tosiasioihin'. Tuo menee jo komiikan puolelle, mutta ilmeisesti tahattoman. Tämä lienee samalla näyte siitä kuuluisasta 'Sariolan tieteellisestä ajattelusta', jota kukaan muu ei hallitse: jos havainnot eivät sovi malliin, havainnot hylätään :lol:
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Laitan tämän tänne sekä myös teltta ketjuun, koska Sariola molemmissa osioissa viljelee samaa väärää tietoa ja ei voi myöntää virhettään.

Toivottavasti turhasta kiistelystä päästäisiin eroon:

Sariola, olet vuorenvarmasti väärässä tuon polun kääntynisen suhteen. Perustelen sen tässä ja nyt:

Sinun piirroksesi mukaan polku kääntyy lopussa oikealle:

Kuva

Polun suunta on siis siinä selvästi virheellinen. kuvassa näkyy loppuosalla viivan alla polun keskellä oleva kivi, taustalla näkyy pikku puska. Olet piirtänyt polun kaartumaan oikealle tuon pikku kiven kohdalla.

Katsotaan nyt tässäkin osiossa miten asia on:

Tässä näkyy niin riukukuusi, pikkukivi keskellä polkua, kuin pensastupsukin:

Kuva

Mennäänpä seuraavaan kuvaan joka on otettu riukukuusen kohdalta, siinä näkyy niin pikkukivi kuin se pensastupsukin:

Kuva

Tässä kohdalla väität polun kaartavan siis oikealle. Sitä se ei todellakaan tee.

Otetaan seuraava kuva, joka on otettu taas sen pikkukiven kohdalta , se näkyy kuvan alalaidassa :

Kuva

Sinne kaartaa, vasemmalle, Sariola. Voitko väittää oikeasti muuta?

Tarkistele puut, tarkistele kivet ja puskat, etten puhu omiani.

Sitten voisit vetää johtopäätökset, ja myöntää olleesi asiassa väärässä ja piirtää polku siihen missä se kulkee. Niin simppeliä se on. Saataisiin joutava asia pois päiväjärjestyksestä.

Tällä polun suunnalla ei ole sitten juuri mitään merkitystä itse mysteerin kannalta, joten tälläinen vatkaaminen on aivan turhaa ja karkottaa itse asiasta keskustelevat.

Jollei se ole tavoitteesikin, niin vedä johtopäätöksesi.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Sariola
Horatio Caine

papillon kirjoitti:Laitan tämän tänne sekä myös teltta ketjuun, koska Sariola molemmissa osioissa viljelee samaa väärää tietoa ja ei voi myöntää virhettään.

Toivottavasti turhasta kiistelystä päästäisiin eroon:

Sariola, olet vuorenvarmasti väärässä tuon polun kääntynisen suhteen. Perustelen sen tässä ja nyt:

Sinun piirroksesi mukaan polku kääntyy lopussa oikealle:

Kuva

Polun suunta on siis siinä selvästi virheellinen. kuvassa näkyy loppuosalla viivan alla polun keskellä oleva kivi, taustalla näkyy pikku puska. Olet piirtänyt polun kaartumaan oikealle tuon pikku kiven kohdalla.

Katsotaan nyt tässäkin osiossa miten asia on:

Tässä näkyy niin riukukuusi, pikkukivi keskellä polkua, kuin pensastupsukin:

Kuva

Mennäänpä seuraavaan kuvaan joka on otettu riukukuusen kohdalta, siinä näkyy niin pikkukivi kuin se pensastupsukin:

Kuva

Tässä kohdalla väität polun kaartavan siis oikealle. Sitä se ei todellakaan tee.

Otetaan seuraava kuva, joka on otettu taas sen pikkukiven kohdalta , se näkyy kuvan alalaidassa :

Kuva

Sinne kaartaa, vasemmalle, Sariola. Voitko väittää oikeasti muuta?

Tarkistele puut, tarkistele kivet ja puskat, etten puhu omiani.

Sitten voisit vetää johtopäätökset, ja myöntää olleesi asiassa väärässä ja piirtää polku siihen missä se kulkee. Niin simppeliä se on. Saataisiin joutava asia pois päiväjärjestyksestä.

Tällä polun suunnalla ei ole sitten juuri mitään merkitystä itse mysteerin kannalta, joten tälläinen vatkaaminen on aivan turhaa ja karkottaa itse asiasta keskustelevat.

Jollei se ole tavoitteesikin, niin vedä johtopäätöksesi.
--------------------------------------------------------------------------------------------

Minä olen todennut, että polku tekee loivan mutkan riukukuusen kohdalla oikealle, jos katsotaan teltalta niemen tyvelle päin. Muutoinhan polku on verrattain suora siltä osin mikä on merkityksellistä tämän pääkysymyksen kannalta.
-----------------------

MITÄ KUUSET KUISKIVAT?

Näissä papillonin esittämissä kuvissa tuo ylin kuva esittää parhaan yleisnäkymän teltalta etelään päin. Hyvä kuva. Siinä näkyy se koko olennainen osa niemellä kulkevaa polkua teltasta etelään päin katsottaessa. Siellä polun päässä näkyvä metsä onkin sitten jo niemen tyven tienoilla. Kyseessä olevan asian kannalta ei ole enää olennaista, mihin polut sitten menevät. Lopulta "Roomaan", mutta se ei kiinnosta tämän asian kannalta. Siellä riukukuusen rungon keskikohdan vasemmalla puolella näkyy se kivi, joka on keskellä polkua. Siitä vielä eteenpäin polku jatkuu samaan suuntaan jonkun matkaa. Tuo sama kivi näkyy myös tässä alla olevassa kuvassa. Ollaan jo hyvin kaukana teltasta. Niemen tyvellä.

Toiseksi ylimmästä kuvasta nähdään tarkemmin, että ollaan siellä polun suoran osan päässä. Tämä polun osa päättyy metsään! Eli metsään meni. Mutta nyt ollaan jo niin kaukana teltasta, että kannattaa asiayhteyden kannalta lopettaa polun seuraaminen sen pitemmälle. Tietysti kaikki polut tekevät mutkia sinne sun tänne kunhan vain mennään tarpeeksi kauas. Siellä olevalla polun osuudella ei ole enää asian suhteen merkitystä. Merkitsevä polun suunta näkyy siitä ylimmästä kuvasta. Nämä muut kuvat selvittävät kyllä mitä tapahtuu siellä niemen tyvellä, mutta sillä ei ole asiaan ratkaisevaa merkitystä. Itse asiassa ei mitään merkitystä.

Noiden papillonin ottamien valokuvien perusteella olen merkannut polun tarkan suunnan myös alla olevaan kuvaan. Siitä ilmenee edelleen että polun suunta uhrikuvassa ja lavastuskuvassa etelään on edelleen vankasti oikealle, koska kuvaussuunta on polkuun verrattuna enemmän vasemmalle ja polku näinollen kallistuu oikealle. Papillonin kuvat tarkentavat ja vahvistavat tämän johtopäätöksen. Kiitos papillon! Teit hyvää työtä! Nuo valokuvat kertovat totuuden ja kuuset kuiskivat kuvien oikean tulkinnan. 8)

Asia tuli täysin selväksi. Sekä "uhrikuvassa", että "lavastuskuvassa etelään" niemellä kulkeva polku kallistuu oikealle koska noiden kuvien kuvaussuunnat ovat siitä vasemmalle.
Kuva
papillon
Perry Mason

Ei se ole piirroksesi vieläkään oikein. Pikku hiljaa, vähän kerrassaan näytät myöntyvän siihen että olet piirtänyt päin persettä.

Nyt on polku jo hieman suoristunut, hyvä.
Loppupäässä on sitten jokin kummallinen rusetti vai mikä se on?

Sanot polun päättyvän metsään. Ei pääty, vaan kaartuu vasemmalle kuten esitin.

Piirrä piirrä vaan se oikeakin suunta, tiedät sen varsin hyvin.
Sitten voidaan lopettaa lässytys tästä sivuseikasta, ja alkaa tarkistella vaikkapa teltan sijaintia.
Sariola
Horatio Caine

papillon kirjoitti:Ei se ole piirroksesi vieläkään oikein. Pikku hiljaa, vähän kerrassaan näytät myöntyvän siihen että olet piirtänyt päin persettä.

Nyt on polku jo hieman suoristunut, hyvä.
Loppupäässä on sitten jokin kummallinen rusetti vai mikä se on?

Sanot polun päättyvän metsään. Ei pääty, vaan kaartuu vasemmalle kuten esitin.

Piirrä piirrä vaan se oikeakin suunta, tiedät sen varsin hyvin.
Sitten voidaan lopettaa lässytys tästä sivuseikasta, ja alkaa tarkistella vaikkapa teltan sijaintia.
:D :D :D
Polun suora osuus päättyy siihen. Suoraan mentäessä on edessä metsä. Siinä on todellakin polussa mutka vasemmalle, mutta se on jo niin kaukana, että sillä ei ole mitään vaikutusta itse niemessä olevaan polun suuntaan. Se mutka on jo merkityksetön. Sieltä lähikuvasta näki, että se polku siinä kääntyi ensin hieman vasemmalle ja jatkoi sitten alkuperäiseen suuntaansa. Mutta se tapahtuu vasta "pelialueen ulkopuolella". Sillä ei ole vaikutusta itse niemessä otettuihin valokuviin ja niissä näkyviin polun suuntiin. Siitä taitaa lähteä myös oikealle uimarannalle menevä polku. Samoin se polku joka kiertää rantoja pitkin Högnäsin suuntaan. Ne yksityiskohdat siellä kaukana eivät vaikuta polun suuntaan itse niemessä ja sillä alueella, mitkä näkyvät uhrikuvassa ja lavastuskuvassa. Sen myönnän mielihyvin, koska se näkyy valokuvassa. Mutta sillä ei ole pääasiaan mitään vaikutusta.
:D :D :D
papillon
Perry Mason

Sinä sen " merkityksettömän " osuuden kuitenkin olet piirtänyt, ja piirtänyt väärin, kääntymään oikealle.
Välillä tyrkytät jopa haaraantumista.

Mahtaa olla vaikeaa myöntää piirtäneensä väärin, vai mitä Sariola? Ottaako lujille?

:lol:
papillon
Perry Mason

Sariola kirjoitti:

Siitä taitaa lähteä myös oikealle uimarannalle menevä polku. Samoin se polku joka kiertää rantoja pitkin Högnäsin suuntaan. :D :D :D
Kerros tarkemmin mitä tarkoitat tuolla " siitä " ?
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Viittaan omasta puolestani Papin aikaisempaan viittaukseen:

Kuva

Telttapaikalle tuli muistaakseni kolmekin eri polkua, kaksi uimarannan suunnasta.
Täytynee käydä paikan päällä tutkimassa vielä asiaa, joskaan se ei vaikuta tuohon 'polun suunta uhrikuvassa'-teemaan.
Uhrikuvan polku on ollut käsittääkseni kaksihaarainen, polut yhtyivät hieman ennen telttapaikkaa.
Kuvassa näkyy selkeämmin tuo vasemmanpuoleinen polku.
Varmaksi en asiaa väitä, mutta tämä mielikuva minulle on asiasta jäänyt.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
pasi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja pasi »

Wagner kirjoitti:Viittaan omasta puolestani Papin aikaisempaan viittaukseen:
Minä puolestani viittaan Sariolan viittaukseen:
Sariola kirjoitti:Nyt on kuitenkin puhuttu polusta teltasta etelään päin, siis niemen tyvelle päin.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

pasi kirjoitti:Minä puolestani viittaan Sariolan viittaukseen:
Sariola kirjoitti:Nyt on kuitenkin puhuttu polusta teltasta etelään päin, siis niemen tyvelle päin.
Juuri niin.
Niemen tyvessä toinen poluista kaartoi vasemmalle rantapolulle, sen jatke meni vesilaitoksen suuntaan ja oikeanpuoleinen haara uimarannan suuntaan.

Mikä siinä niin merkillistä on ?
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Sariola
Horatio Caine

POLKU NIEMESSÄ PAPILLONIN VALOKUVIEN MUKAAN

Olin tähän vanhaan kuvaan merkinnyt polun hieman epätarkasti, etenkin aivan yläpäässä polkua osoittava viiva hieman heitti oikeasta. Koska papillon oli ottanut polusta erittäin tarkkoja valokuvia, korjasin tähän tuon polun tarkasti papillonin valokuvien mukaiseksi. Periaatteessa polun suunta ei kovin paljoa muuttunut, mutta vähän kuitenkin. Siinä se nyt on - polku oikealla paikallaan, tarkasti papillonin valokuvien mukaan piirrettynä. 8)
Kuva
papillon
Perry Mason

^ Ei se ole edeenkään oikein.
Loppupää kaartuu vasemmalle, kuten hyvin tiedät.
Käännä se nyt sinne vaan mihin se kääntyy.
Sariola
Horatio Caine

papillon kirjoitti:^ Ei se ole edeenkään oikein.
Loppupää kaartuu vasemmalle, kuten hyvin tiedät.
Käännä se nyt sinne vaan mihin se kääntyy.
Tuohon merkittyyn pisteeseen saakka merkitty polku on täsmälleen papillonin valokuvien mukainen. Siitä eteenpäin ei olla enää niemessä ja polku kyllä siellä näyttää kääntyvän vasemmalle, mutta se ei enää erityisemmin kiinnosta. Nyt puhutaan ja tarkastellaan polkua niemen alueella, ei siellä kauempana. Erikseen voi kyllä tarkastella polkua siellä niemen tyven eteläpuolella, mutta se ei enää liity tähän aiheeseen, "polun suunta uhrikuvassa", sillä niemen tyveä kauempana olevat polut eivät näy näissä kahdessa kuvassa, "uhrikuva" ja "lavastuskuva etelään". Myös papillonin valokuvissa polku jatkuu tuonne saakka juuri tuolla tavalla kuin olen tähän piirtänyt. 8)
papillon
Perry Mason

Sariola kirjoitti:
Tuohon merkittyyn pisteeseen saakka merkitty polku on täsmälleen papillonin valokuvien mukainen. Siitä eteenpäin ei olla enää niemessä ja polku kyllä siellä näyttää kääntyvän vasemmalle, mutta se ei enää erityisemmin kiinnosta. Nyt puhutaan ja tarkastellaan polkua niemen alueella, ei siellä kauempana. Erikseen voi kyllä tarkastella polkua siellä niemen tyven eteläpuolella, mutta se ei enää liity tähän aiheeseen, "polun suunta uhrikuvassa", sillä niemen tyveä kauempana olevat polut eivät näy näissä kahdessa kuvassa, "uhrikuva" ja "lavastuskuva etelään". Myös papillonin valokuvissa polku jatkuu tuonne saakka juuri tuolla tavalla kuin olen tähän piirtänyt. 8)
Mainiota että olet tullut järkiisi ja tunnustat polun kääntyvän vasemmalle.

Mitä tulee siihen että sanot ettei polku ole niemien alueella enää ei pidä ollenkaan paikkaansa, ymmärtäisit asian jos olisit paikalla käynyt.

Tuo polku jatkaa matkaansa näin, edessä jo häämöttää poikittainen kävely ym. hevosreittirypäs, johon voi niemien katsoa päättyvän:

Kuva

Ja tässä tuo poikittainen reitti: Kuva

Korjaa ihmeessä polku oikealle paikalleen myös loppuosaltaan, muuten piirros on torso.

Mitä tulee reitin merkitykseen, niin sitä pitkin on uumoiltu nilsin pinkoneen kohti kenkäkätköä, ym. Joten totta mooses se nyt pitää oikein piirtää!

Niin ja rantametsän suunnasta porhalsi Johansson poikineen, pojat jatkoivat uimarannalle, Johansson kääntyi niemen kärkeen.

Piirrä myös tämä risteys. Sitten alkaa olla hyvällä mallilla.
Vastaa Viestiin