Käsinkirjoitettu passi?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Cicciolina
Neuvoja-Jack

Käsinkirjoitettu passi?

Viesti Kirjoittaja Cicciolina »

Negative-laulajan passia luultiin väärennetyksi
23.8.2007 07:18

Yhdysvaltain maahantuloviranomaiset epäilivät Negative-laulaja Jonne Aaronin passia väärennetyksi, kun tämä oli saapumassa Miamiin.

- Minut vietiin sivuun normaalista jonosta ja jouduin takatiloihin kahden tarkastajan kuulusteltavaksi. Amerikkaan mennessä on tarkkaa, mutta se ei ollut enää mitään perustouhua. Käytössä taisi olla bad cop, good cop -tekniikka, koska toinen oli erittäin tiukka, toinen vähän ystävällisempi, kun he tenttasivat minua tosi tarkasti, Jonne kertoo.

Asian selvittäminen kesti yli kaksi tuntia. Jonnen kaikki matkatavarat tutkittiin perusteellisesti.

- En saanut poistua huoneesta ja minua tarkkailtiin koko ajan. Säikähdin melkoisesti, sillä pelkäsin, ettei minua päästetä maahan ollenkaan. Olo oli turvaton, kun en tiennyt, mitä ihmettä tapahtuu. Minua alkoi ahdistaa tosi pahasti, vaikka tiesin, etten ole tehnyt mitään väärää.

Hän ei tiedä, mistä maahantuloviranomaiset asian tarkistivat, Suomen lähetystöstä vai peräti kotimaasta asti, mutta lopulta he päästivät laulajan menemään.

- He uskoivat vihdoin, että Suomessa voi olla myös käsinkirjoitettu passi ja antoivat minun jatkaa matkaa, Jonne kertoo.

[/b]Mikä on käsinkirjoitettu passi? (Onkohan sitä mitä ensimmäisenä ajattelen, aika amatöörimaista passintekoa on jos on...)
kahvitar
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Voisiko olla joku lentokentältä hankittu pikapassi?
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

kahvitar kirjoitti:Voisiko olla joku lentokentältä hankittu pikapassi?
Todennäköisesti juuri tuo, itselleni on ainakin nimi yms. kohdat juurikin täytetty käsin pikapassissa.
Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

toi amerikkalaisten touhu on kyllä aika sairasta...
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Cicciolina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Cicciolina »

Ok, mä niin vihreä matkustelun suhteen, etten edes tiennyt lentokentältä mahdollisuutta hankkia passia.
Maza
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Maza »

Kalessin kirjoitti:toi amerikkalaisten touhu on kyllä aika sairasta...
Työtäänhän ne passintarkastajat vain tekee. Liuhuletti muistaa jatkossa hankkia passinsa ajoissa.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

voi se passi unohtua siltä nahkatukaltakin. ja en jaksa uskoa, että suomessa hiillostetaan kuin rikollista, jos sulla on käsinkirjoitettu passi.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
viikate
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja viikate »

Cicciolina kirjoitti:Ok, mä niin vihreä matkustelun suhteen, etten edes tiennyt lentokentältä mahdollisuutta hankkia passia.
Väliaikainen passi oli ainakin aiemmin käsinkirjoitettu ja muistaakseni väliaikainen myös. Tässä poliisin sivuilta:

Toimitustyyppi Toimitusaika Hinta
Passi Normaali noin viikko 46 €
Pika 2-3 päivää 60 €
Express* 1 päivä 80 €
Väliaikainen passi** Normaali Annetaan mukaan 80 €

*Express-passin voi noutaa vain Helsingin poliisilaitoksen Kaartin lupapalvelupisteestä tai Helsinki-Vantaan lentokentältä Liikkuvan poliisin palvelupisteestä.
** Väliaikainen passi myönnetään vain erityisestä syystä ja vain siinä tapauksessa, että normaali-, pika- tai expresstoimitus ei ole mahdollinen. Väliaikainen passi myönnetään vain sille ajalle kuin on välttämätöntä, kuitenkin enintään 12 kuukaudeksi.
Vastaa Viestiin