Oliko seurueella riitaa?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
supernova
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja supernova »

Pharaoh kirjoitti:
Maza kirjoitti:
Urho kirjoitti:Liekö poliisi vuotanut väärää tietoa, vai mistä oli kysymys?
Eihän ne sinitakit aina kaikea totuutta kerro. Joskus johtavat harhaankin utelijoita...
Näin on! Arskan ja Riston, sekä Peran ja Timon liikkeistäkin poliisi on vaiennut 40 vuotta, vaikka Ranekin kävi asiasta varta vasten kyselemässä.
Juu. Ja joku meni merille mutta nyt rannalla ruikuttaa.. On se elämä ihmeellistä... :roll: :arrow: :lol:
Pharaoh
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

supernova kirjoitti:
Juu. Ja joku meni merille mutta nyt rannalla ruikuttaa.. On se elämä ihmeellistä... :roll: :arrow: :lol:
Voitko tarkentaa, mitä tarkoitat, ja miten se liittyy täällä käsiteltävään murha-juttuun?
supernova
Martin Beck

Pharaoh kirjoitti:
supernova kirjoitti:
Voitko tarkentaa, mitä tarkoitat, ja miten se liittyy täällä käsiteltävään murha-juttuun?
Voin. Masa kertoi muuralassa vaikka se sai hyvin vähän huomiota että joku meni merille.

Se joku taisi tosiaan mennä merille vuonna 61 ja nyt ei enää ole merillä.

Rannalla ruikuttaminen taas on ote kansanlaulusta joka nyt vaan sattui mieleeni.

Jos haluat tietää enemmän niin voin kyllä lähettää selvennykseksi yksisanaisen viestin privaatisti. Sen lähetän kuitenkin masalle enkä sulle.

Uskoisin että tieto saavuttaa sinutkin nopeammin kuin netitse.
Pharaoh
Martin Beck

supernova kirjoitti:
Jos haluat tietää enemmän niin voin kyllä lähettää selvennykseksi yksisanaisen viestin privaatisti. Sen lähetän kuitenkin masalle enkä sulle.

Tuskin saavuttaa. Mazahan menee aikaisin nukkumaan, koska hänellä on aamulla kiire töihin. Viestisi varmaankin yllättää hänet. Eiköhän mies ole nähnyt useammankin märän unen Nova-neidistä.
Minä puolestani voin keskustella täällä Bodomista aamutunneille asti, koska aamulla ei ole mitään kiirettä. :wink:
supernova
Martin Beck

Pharaoh kirjoitti:
supernova kirjoitti:

Tuskin saavuttaa. Mazahan menee aikaisin nukkumaan, koska hänellä on aamulla kiire töihin. Viestisi varmaankin yllättää hänet. Eiköhän mies ole nähnyt useammankin märän unen Nova-neidistä.
Minä puolestani voin keskustella täällä Bodomista aamutunneille asti, koska aamulla ei ole mitään kiirettä. :wink:

No voi pahus. Kukakohan meille tämän solmun avaisi? :shock:
Pharaoh
Martin Beck

supernova kirjoitti: No voi pahus. Kukakohan meille tämän solmun avaisi? :shock:
Tarkoitat varmaan Bodom-mysteeriota? Kyllä Urho ja Konsta ovat tehneet valtavan tutkimustyön jutun ratkaisemiseksi. Luotan heihin kuin vuoreen, kunhan vain luopuvat ennakkoluulojen kahleistaan. :wink:
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Se minua edelleenkin ihmetyttää tuossa Tuulikin kirjoituksessa, että hän kirjoittaa yksinomaa Sepi kalassa, eikä pojat kalassa, tai Sepi ja Nisse kalassa.

Olihan hän aiemmin kirjoittanut, että "Sepi ja Nisse kännissä".

Aivan kuin Nisse olisi jätetty tarkoituksella pois kuvioista, tai ettei hän teltalla ollut, mutta sitä ei pidetty maininnan arvoisena asiana.

Tämä voi juuri todistaa sen, että seurueella on saattanut olla jotain kähinää keskenään, koska Nisseä ei mitenkään enää yöllä mainittu.

Mistä Tuulikki muuten tiesi, ettei Nisse ollut Sepin kanssa ongella, kun ei tätä maininnut?

Saattaaha tuo kahdelta ylös tarkoittaa myös sitä, että porukat tulivat ylös niemen kärjestä telttapaikalle.

Milloin nämä mystiset lauseet on sitten kirjoitettu kirjaan?

Jos tilanhoitajan vaimo Karjalainen oli hiukankaan oikeassa kellojen suhteen, niin silloin lauseet on kirjoitettu siinä 04.00 aikaan.

Nissehän on ihme kyllä muistanut, että hänen palatessaan teltalle, molemmat tytöt olivat hereillä.

Kummastusta herättää se, ettei Nisse ole kertonut jutelleensa tyttöjen kanssa sanakaan, teltalle palaamisensa jälkeen, vaan tehnyt eväät ja mennyt rakkaan Irmelinsä viereen nukkumaan.

Olisi Irmelin nyt ainakin luullut kysyneen"missäs olit"? tai jotain yhtä viisasta.

Aivan hiljaisina olleet kolme henkilöä, joista yksi lopsii eväitä kitusiinsa, kysymättä edes olisiko muillekin eväs kelvannut, ei anna kovin hyvää kuvaa herrasmiehestä ja sen hetkisestä hengestä teltalla.
Viimeksi muokannut Hessu52, Pe Elo 24, 2007 2:26 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Joo - erittäin hyvää pohdintaa Hessulta - missä Nisse mahtoikaan olla, kun nuo viimeiset sanat lauluvihkoon kirjoitettiin ?????

....hymm....
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

awa kirjoitti:Joo - erittäin hyvää pohdintaa Hessulta - missä Nisse mahtoikaan olla, kun nuo viimeiset sanat lauluvihkoon kirjoitettiin ?????

....hymm....
Hehe, todella hyvää pohdintaa fiksaantuneen syyllisyysolettaman pohjalta. Jos tuosta lauluvihkokirjoituksestakin saa jotain Nisseä syyllistävää irti, niin on syytä katsoa peiliin ja pitkään. Ja samalla miettiä mitä siinä pitäisi lukea, että se ei herättäisi epäilyjä.

Tulikohan Hessulle mieleen, että Nisse saattoi vaikka nukkua silloin, kun lause kirjoitettiin. Tai olla juuri teltalla syömässä. Kysehän on kai Tuulikin kirjoittamisista, joten on kai ihan luonnollista, että Sepi on päällimmäisenä jutuissa. Eikä siinä mainita myöskään Irmelistä sanallakaan.... OUTOAAAAAA :lol:
Hessu52
Watson itse

Jopas Urho älähti, kun kalikka kalahti.

Eikö Sinusta ole omituista, ettei Nisse kerro, että hän olisi teltalle tultuaan jutellut mitään tyttöjen kanssa, vaika nämä olivat hereillä.

Yksin lopsi makkaraa ja herkkuja naamariinsa, tarjoamatta herrasmiesmäisesti neidoille evästä.

Itse olisin kysynyt, maistuisiko muillekin, mutta eipä niin tehnyt Nisse- poika, tuo kilteistä kiltein ja reiluin jätkä, Askistosta itään.

Jos ei asiaa muista, mistä on juteltu, niin olisi kuitenkin muistanut sen, että juteltiin.

Jos leirissä on ollut mykkäkoulua, niin silloinhan se todistaa, ettei kaikki ollut kohdillaan, vai mitä on mieltä Urho, maan mainio "salakyttämme".
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:Se minua edelleenkin ihmetyttää tuossa Tuulikin kirjoituksessa, että hän kirjoittaa yksinomaa Sepi kalassa, eikä pojat kalassa, tai Sepi ja Nisse kalassa.
Tuo lause "Sepi oli metskaamassa" näkyy aika epäselvästi. Mun tulkinta tekstistä oli joskus, että alussa ei lue "Sepi" vaan "sepä". Esimerkiksi siinä voisi lukea "Sepä oli xxxx"
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:Eikö Sinusta ole omituista, ettei Nisse kerro, että hän olisi teltalle tultuaan jutellut mitään tyttöjen kanssa, vaika nämä olivat hereillä.

Yksin lopsi makkaraa ja herkkuja naamariinsa, tarjoamatta herrasmiesmäisesti neidoille evästä.
Hessu vetää nyt awamaisen dramaattisesti tyhjästä, puuttuvat vuorosanat muuttuvat raskauttaviksi, yksityiskohtien puuttuminen pannaan osoittamaan syyllisyyttä, mitä tahansa voidaan keksiä, koska syyttämiseen on avoin piikki. Mutta kyllä tämä oli pohjanoteeraus, tyhmin veto toistaiseksi mitä palstahistoriassa on nähty.

Tästä sitten vaan uusi otsikko: miksei Nisukka tarjonnut Irkulle nisua. Kyllä tuostakin saadaan 40-50 sivua, pelkkää potaskaa.
Hessu52
Watson itse

Sepä mielenkiintoinen pointti.

Kyllä minä sain itse siitä sen vaikutelman ensilukemalta, että Sepihän se kalaan on mennyt ja eiköhän tuon tutkinut joku grafologi, vai mikä se käsialantutkija onkaan.

Hän oli verrannut käsialoja keskenään ja saanut Tuulikin kirjoittajaksi ja nuo ihmiset, apteekkarit mukaanlukien, taitavat kirjoitetun kirjoituksen selvittämisen, mitä niissä oikeasti lukee, joten eiköhän ne tiedot ole ainakin oikein tutkittu.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:Sepä mielenkiintoinen pointti.

Kyllä minä sain itse siitä sen vaikutelman ensilukemalta, että Sepihän se kalaan on mennyt ja eiköhän tuon tutkinut joku grafologi, vai mikä se käsialantutkija onkaan.

Hän oli verrannut käsialoja keskenään ja saanut Tuulikin kirjoittajaksi ja nuo ihmiset, apteekkarit mukaanlukien, taitavat kirjoitetun kirjoituksen selvittämisen, mitä niissä oikeasti lukee, joten eiköhän ne tiedot ole ainakin oikein tutkittu.
On se hienoa, että ihmisillä on niin vahva luottamus kaikkeen tutkintaan. Minä olen edelleenkin sitä mieltä, että ennen kuin grafologi on tekstiä katsonut, on tekstiin tehty "eräitä korjauksia".
Hessu52
Watson itse

Heps, konsta.

Vedäpä suitsista.

Kyllä sieltä sinunkin suunnaltasi on tullut enemmän potaskaa, kuin itse ikinä pystyisin tänne kirjoittamaan.

Tämä on eräs teoria ja vieläpä varteenotettava sellainen, sillä et olisi muuten noin älähtänyt ja aliarvioinut kirjoitustani.

Kellonajan on oltava jokseenkin oikea, koska silloin on nähnyt kirjoittaa.

Aiemminhan on ollut pimeämpää, jota leiripaikalla olevat synkät kuuset ovat vielä enemmän pimentäneet.

Pitäisin ihan normaalina, että jotain keskustelua tyttöjen kanssa olisi käyty, mutta mistään sellaisesta Gusse ei kerro, mikä mielestäni on aika ihmeellistä, eikö muka sinusta?

Ei saatana suomalainen mies sentään niin juro ole, etteikö jotain sanoisi ja vielä jos on viinaa ottanut, kuten Gussen tapauksessa on käynyt ilmi.

Jos siinä on vähänkään perää, että Gusse on kännissä oikein mukava seuramies, niin ei hänen käyttäytymisensä silloin yöllä sellaisesta anna ainakaan minulle merkkejä, vai antaako sinulle?

Lyöpä faktaa pöytään, että näin ei olisi voinut leirillä tilanne olla, kuten olen kirjoittanut, jos siihen pystyt.
Vastaa Viestiin