Minäkin muistelin että olisi ollut enemminkin jonkinlainen neulottu myssy mutta ainakin kuuluisassa Aamulehden jutussa (http://www.aamulehti.fi/sunnuntai/teema ... 3640.shtml#) puhuttiin mustasta piposta. Joku ehkä jopa ko. myssyn nähnyt voisi tarkentaa.Cassandra kirjoitti:Mulla taas ois sellainen muistikuva et päässä ois ollut ruskea myssy eikä musta pipo. Mut sen verran laho pää mulla on, ettei siihen oo luottaminen![]()
Oriveden vainaja 2007
Re: Oriveden vainaja
-
Alice Cullen
- Roger Murtaugh
eipä se mitäänMaria Kallio kirjoitti:
Pahoittelen, jos kyselen asioita, joita on puitu jo monta kertaa. Kun on tämä sama pää kesät, talvet.
Pitäisi tehdä nyt ihan tiivistelmä tuntomerkeistä, kuvat vaatteista ym yhteen viestiin että niitä ei aina tarvitsisi etsiä ketjusta!
Myssy :
Päähine näkyy , hieman huonosti tosin , tässä linkissä.
http://yle.fi/poliisitv/vihjeita.php , kun lähestytään linkin ala-osaa.
Juliet piirsi myssyn Rouvarin kertoman mukaisesti , joten väri ei ehkä satu 100 % :sti kohdalleen.
Muistan Rouvarin puhuneen harvasta myssystä. Olin siis paikalla tuolloin.
T
Härkä
Päähine näkyy , hieman huonosti tosin , tässä linkissä.
http://yle.fi/poliisitv/vihjeita.php , kun lähestytään linkin ala-osaa.
Juliet piirsi myssyn Rouvarin kertoman mukaisesti , joten väri ei ehkä satu 100 % :sti kohdalleen.
Muistan Rouvarin puhuneen harvasta myssystä. Olin siis paikalla tuolloin.
T
Härkä
Vielä myssystä :
Kun myssy tuli esille , niin aloin miettimään , miksi se oli päässä ?
Hypotermiassahan loppuvaiheessa aletaan riisumaan vaatteita.
Takkihan oli vainajan alla.
Olen kysellyt asiasta Kuopion yliopiston / keskussairaalan asiantuntijataholta.
( Siksi Kuopio , että on toinen taho , kuin ko. tapauksessa oli. )
Ihminen kuulemma käyttäytyy omituisesti , kun hypotermia iskee.
Sain kuulla esimerkin , jossa hypotermiasta selvinnyt luontovalokuvaaja oli tehnyt enkelinkuvia ja muuta omituista , kunnes oli viime hetkessä havahtunut todellisuuteen. Jos olisi kulunut muutama minuuttikin , hän olisi todennäköisesti menehtynyt. Hän oli siis kytännyt kuvauskohdetta liian pitkään, ja on ihan suomalainen mies.
Tietääkseni Carinallakin on tiedustelu asiasta menossa.
Saattaa olla , ettei ajatuksella ole merkitystä , mutta laitoin sen silti pohdittavaksi.
T
Härkä
Kun myssy tuli esille , niin aloin miettimään , miksi se oli päässä ?
Hypotermiassahan loppuvaiheessa aletaan riisumaan vaatteita.
Takkihan oli vainajan alla.
Olen kysellyt asiasta Kuopion yliopiston / keskussairaalan asiantuntijataholta.
( Siksi Kuopio , että on toinen taho , kuin ko. tapauksessa oli. )
Ihminen kuulemma käyttäytyy omituisesti , kun hypotermia iskee.
Sain kuulla esimerkin , jossa hypotermiasta selvinnyt luontovalokuvaaja oli tehnyt enkelinkuvia ja muuta omituista , kunnes oli viime hetkessä havahtunut todellisuuteen. Jos olisi kulunut muutama minuuttikin , hän olisi todennäköisesti menehtynyt. Hän oli siis kytännyt kuvauskohdetta liian pitkään, ja on ihan suomalainen mies.
Tietääkseni Carinallakin on tiedustelu asiasta menossa.
Saattaa olla , ettei ajatuksella ole merkitystä , mutta laitoin sen silti pohdittavaksi.
T
Härkä
-
modestyblaise
- Hercule Poirotin viikset
Opiskelijan kadotessa häntä jää kaipaamaan myös vaihtoa puuhannut toimisto. He ottavat varmasti selvää missä oppilas on koska muuten maksuja ei voi suorittaa puoleen eikä toiseen myös vakuutukset vaikuttavat asiaan. Valikon kielen valinta on kyllä hyvin huomionarvoinen asia sillä saksankieliset ottavat ilman muuta saksankielen jos on mahdollista. Varmistin asiaa saksalaisilta ystäviltäni ja heidän mielestään se olisi melko mahdottomuus sillä saksalaiset eivät ole kovin englanninkielen ystävällistä kansaa. Minulla on paljon saksalaisia ystäviä sillä olen siellä asunut useamman vuoden. Olen ollut myös vaihto-oppilaana sekä matkustellut erittäin paljon ja siksi tökkii kovasti se mahdollisuus että kyseessä olisi vaihtoon tullut opiskelija. Varsinkin kun passia ei ole ollut messissä.
On ilmoitettu että kyseinen nainen on synnyttänyt. Musiikkimaku sopii erittäin hyvin ikähaarukkaan 35---> Tuossa iässä on helppo kadota kenenkään sitä huomaamatta jos ei ole omaa perhettä. Lapsikin on voitu adoptoida toiseen perheeseen.
On ilmoitettu että kyseinen nainen on synnyttänyt. Musiikkimaku sopii erittäin hyvin ikähaarukkaan 35---> Tuossa iässä on helppo kadota kenenkään sitä huomaamatta jos ei ole omaa perhettä. Lapsikin on voitu adoptoida toiseen perheeseen.
Se, että sun ystäväpiiri ei laittaisi kieleks englantia ei tarkoita sitä, etteikö kukaan saksalainen niin tekisi. Me suomalaiset emme ole kovin suuria ruotsinkielen ystäviä, mutta siitä huolimatta mulla on ollus sekä puhelin että 'facebook ruotsiksi. Tarkoittaako se sitä etten mä voi olla suomalainen?modestyblaise kirjoitti:Valikon kielen valinta on kyllä hyvin huomionarvoinen asia sillä saksankieliset ottavat ilman muuta saksankielen jos on mahdollista. Varmistin asiaa saksalaisilta ystäviltäni ja heidän mielestään se olisi melko mahdottomuus sillä saksalaiset eivät ole kovin englanninkielen ystävällistä kansaa.
Passista pitää muistaa sen verran, että vainajan laukusta löytyn saksalaisen passin paloja. Mun mielestä ne puhuu enemmän sen puolesta että vainajainen on saksalainen kuin soittimen kielivalinta sen puolesta että vainaja ei ole saksalainen. Mutta niin kauan kuin meillä ei asiasta ole faktaa ei kannata yhtään teoriaa tyrmätä liian jyrkästi.
Entäs jos kassi on ostettu kirpparilta, lainattu kaverilta tms, ja uhri itse ei ole edes huomannut passinpaloja, vaan ne ovat jääneet sinne edellisestä käyttäjältä? Vaikkapa sinne pohjan alle jääneet, ja josta vasta poliisi ne on löytänyt.
There are no crimes behind enemy lines
Peruukkibileet :
Sellainen täsmennys , että tässä Jyväskylän asiassa oletetaan henkilömme olevan jotakuta vaihto-oppilasta tapaamaan tullut tuttu. Ei vaihto - oppilas.
Osallistunut kuitenkin noihin bileisiin. Kyseessä ei ollut suljettu tilaisuus.
Seikka saattoi olla hieman epäselvästi esilletuotu ?
T
Härkä
Sellainen täsmennys , että tässä Jyväskylän asiassa oletetaan henkilömme olevan jotakuta vaihto-oppilasta tapaamaan tullut tuttu. Ei vaihto - oppilas.
Osallistunut kuitenkin noihin bileisiin. Kyseessä ei ollut suljettu tilaisuus.
Seikka saattoi olla hieman epäselvästi esilletuotu ?
T
Härkä
Kiva että tännekin ketjuun ilmestyy uusia naamoja!
Voitaiskos me kerrata ne asiat jotka ovat tiedossa?
Tuntemattoman takki oli merkkiä Gypsy, takkia valmistanut firma myi merkin syksyllä 2006 ja tiedustelu tuotti tulokseksi että takki on tod. näk. syys-talvimallistosta 2005-2006 tai vuoden 2006 aikana ostettu vielä tuolloin olemassa olleesta tehtaanmyymälästä Stuttgartista. Mikäli takin tuotenumero olisi ollut selvillä, jakelumaat olisi voinut selvittää. Näin ei ikävä kuitenkaan ollut vaan lappu oli poistettu.
Löydetty urheilukassi, siis se tummansini-valkoinen laukku josta kuvat ovat on merkkiä TCB; Tchibon, saksalaisen HobbyHall-tyylisen firman valmistuttama kassi joka on ollut myynnissä aiemmin kuin elokuussa 2004. Tuolloin firma Tchibo ei myynyt Non-Food- tuotteitaan muissa maissa kuin Saksassa. Tchibon tuotteiden myyntiajankohdat on mahdollista jäljittää tuotenumeron avulla, sillä firmalla on joka viikolle oma myyntikampanja. Myyntipaikkaa kuitenkaan ei, sillä Tchibolla on paitsi nettikauppaa ja omia liikkeitä jokaisessa vähänkään isommassa kaupungissa myös myyntipisteitä eri marketeissa ympäri maata.
Alkuperäisessä tekstissä mainittiin vainajan vaatteiden olevan Next-merkkisiä. Mitkä vaatteista nyt tätä merkkiä olivatkin, ehkä housut ja paita (tätähän ei missään tarkennettu?) , Nextin liikkeitä on ympäri Eurooppaa, postimyynti on TIETÄÄKSENI aloitettu vuonna 2008, mikäli joku tietää tarkemmin, please korjaa!
Kassin sisällöstä ei siis muuta yksityiskohtaista tietoa kuin että siellä oli "Hugo Bossin kosmetiikkaa", tällä (mies!!!)toimittaja varmaan tarkoitti hajuvettä.
Voitaiskos me kerrata ne asiat jotka ovat tiedossa?
Tuntemattoman takki oli merkkiä Gypsy, takkia valmistanut firma myi merkin syksyllä 2006 ja tiedustelu tuotti tulokseksi että takki on tod. näk. syys-talvimallistosta 2005-2006 tai vuoden 2006 aikana ostettu vielä tuolloin olemassa olleesta tehtaanmyymälästä Stuttgartista. Mikäli takin tuotenumero olisi ollut selvillä, jakelumaat olisi voinut selvittää. Näin ei ikävä kuitenkaan ollut vaan lappu oli poistettu.
Löydetty urheilukassi, siis se tummansini-valkoinen laukku josta kuvat ovat on merkkiä TCB; Tchibon, saksalaisen HobbyHall-tyylisen firman valmistuttama kassi joka on ollut myynnissä aiemmin kuin elokuussa 2004. Tuolloin firma Tchibo ei myynyt Non-Food- tuotteitaan muissa maissa kuin Saksassa. Tchibon tuotteiden myyntiajankohdat on mahdollista jäljittää tuotenumeron avulla, sillä firmalla on joka viikolle oma myyntikampanja. Myyntipaikkaa kuitenkaan ei, sillä Tchibolla on paitsi nettikauppaa ja omia liikkeitä jokaisessa vähänkään isommassa kaupungissa myös myyntipisteitä eri marketeissa ympäri maata.
Alkuperäisessä tekstissä mainittiin vainajan vaatteiden olevan Next-merkkisiä. Mitkä vaatteista nyt tätä merkkiä olivatkin, ehkä housut ja paita (tätähän ei missään tarkennettu?) , Nextin liikkeitä on ympäri Eurooppaa, postimyynti on TIETÄÄKSENI aloitettu vuonna 2008, mikäli joku tietää tarkemmin, please korjaa!
Kassin sisällöstä ei siis muuta yksityiskohtaista tietoa kuin että siellä oli "Hugo Bossin kosmetiikkaa", tällä (mies!!!)toimittaja varmaan tarkoitti hajuvettä.
Mun ajatus passin paloista on se että passin sivulle on kirjoitettu jotain (osoite, puhelinnumero tms) repäisty irti ja annettu OV:lle se sivu. Olisi siis jonkun muun kuin OV:n passi...
Oletuksia on yhtä monta kuin täällä kirjoittajia. Älä siis puhu meidän kaikkien puolesta.härkä kirjoitti: Sellainen täsmennys , että tässä Jyväskylän asiassa oletetaan henkilömme olevan jotakuta vaihto-oppilasta tapaamaan tullut tuttu. Ei vaihto - oppilas.
Mä olen/olin sitä mieltä, että kyseessä olisi vaihto-oppilas jonka on oletettu palanneen kotimaahansa. Mä en noista vaihto-oppilaskuvioista tiedä, kun valitettavasti en koskaan itse vaihtariksi päässyt, mutta kuinka aktiivisesti alettaisiin etsiä ihmistä, jonka vaihto on päättynyt tai joka on ilmoittanut lähtevänsä kotimaahansa kesken vaihdon. Pitääkö kotimaassa vielä ilmoittautua jonnekin, vai voiko asiat hoitaa loppuun asti kohdemaassa?
Entä jos vaihtariin ei saada kontaktia. Ajatellaanko, että hän ei vaan halua hoitaa asioita loppuun vai aletaanko häntä aktiivisesti etsiä toimiston puolelta, kun hän kuitenkin on jo ilmoittanut paluustaan? Eri asia olisi jos joku katoaisi kesken vaihdon... Luulisi, että toimisto olettaa vaihtarin läheisten tekevän katoamisilmoituksen. Entä jos näitä läheisiä ei ollutkaan?
Jyväskylän olettamuksesta :
Tuohon Cassandran kommenttiin :
Rohkenin oikaista asiaa , koska se lähti alkuun Ailarin alkuvinkistä. ( peruukki )
Carinan bilelöydöstä ja minun yhteydenotoistani Jyväskylään ja poliisiin.Olettamus on näin ollen Carinan ja minun yhteinen.
Osoitin oikaisun mm Modestyblaiselle , koska hän otti vaihto-oppilaat esille.
Tätä kokonaisuutta vaikeutti minun , vasta maanantaina iltapäivällä päättynyt bannini ja se ,että Carina on puolestaan nyt muutaman päivän estynyt kommentoimasta.
En todellakaan esittänyt tuota olettamusta " kaikkien nimissä ".
Pahoittelen , mikäli tuotin tuskaa huolimattomalla ilmaisullani.
Tuotakoon vielä sekin esille ,että minullakin on vieläkin vähintään 10 muuta olettamusta tässä Oriveden vainajan tapauksessa.
T
Härkä
Tuohon Cassandran kommenttiin :
Rohkenin oikaista asiaa , koska se lähti alkuun Ailarin alkuvinkistä. ( peruukki )
Carinan bilelöydöstä ja minun yhteydenotoistani Jyväskylään ja poliisiin.Olettamus on näin ollen Carinan ja minun yhteinen.
Osoitin oikaisun mm Modestyblaiselle , koska hän otti vaihto-oppilaat esille.
Tätä kokonaisuutta vaikeutti minun , vasta maanantaina iltapäivällä päättynyt bannini ja se ,että Carina on puolestaan nyt muutaman päivän estynyt kommentoimasta.
En todellakaan esittänyt tuota olettamusta " kaikkien nimissä ".
Pahoittelen , mikäli tuotin tuskaa huolimattomalla ilmaisullani.
Tuotakoon vielä sekin esille ,että minullakin on vieläkin vähintään 10 muuta olettamusta tässä Oriveden vainajan tapauksessa.
T
Härkä
Härkä, mun käsittääkseni kommentit vaihto-oppiluutta vastaan liittyi mun alla olevaan kommenttiin, ei yleiseen pähkäilyyn opiskelijabileistä.
Cassandra kirjoitti:En mä edes ajatellut, että kyseessä olisi jonkun visiitille tullut kaveri, vaan yksi opiskelijoista, joka on sanonut lähtevänsä takaisin kotiinsa.
Mulle ainakin on monesti käynyt niin, että on tavannut uusia ihmisiä ja on luvattu pitää jatkossakin yhtetyttä, eikä kumpikaan ole enää koskaan ottanut toiseen yhteyttä.
Se on totta, että varmasti joku naista kaipaa näin pitkän ajan jälkeen, muttei välttämättä kukaan opiskelutoveri.
No onhan siellä blogissakin kontakteja, ihmisiä jotka vielä pitävät blogia, säpoja joihin voi ottaa yhteyttä ja kysyä nätisti että kaivattiinko jotain tiettyä opiskelijaa/tuttavaa niiltä ajoilta ja ehkä näyttää kuvaa ja tiedustella tuntisiko ko. hlöä?
There are no crimes behind enemy lines
Ainahan Suomestakin näitä vaihto-oppilaita lähtee kesken kaiken kotiin, ja usein se on opiskelukavereille aikamoinen yllätys, koska kaikki ovat olettaneet hänen viihtyneen. Ja usein käy myös niin ettei näihin kotiin lähteneisiin enää saada yhteyttä. Sen jälkeen kun on yksi sähköpostiviesti johon ikinä ei ole vastausta tullut, on usein oletettu ettei hän halua enää pitää yhteyttä vanhoihin opiskelutovereihinsa, ja asia on jätetty siihen. Sekään ei olisi mitään ainutkertaista että joku vaihto-oppilas vain yhtäkkiä lähtee, vaikka olisi vielä edellisenä iltana ollut iloisesti juhlimassa opiskelijajuhlissa.Cassandra kirjoitti:Mä olen/olin sitä mieltä, että kyseessä olisi vaihto-oppilas jonka on oletettu palanneen kotimaahansa. Mä en noista vaihto-oppilaskuvioista tiedä, kun valitettavasti en koskaan itse vaihtariksi päässyt, mutta kuinka aktiivisesti alettaisiin etsiä ihmistä, jonka vaihto on päättynyt tai joka on ilmoittanut lähtevänsä kotimaahansa kesken vaihdon. Pitääkö kotimaassa vielä ilmoittautua jonnekin, vai voiko asiat hoitaa loppuun asti kohdemaassa?
Entä jos vaihtariin ei saada kontaktia. Ajatellaanko, että hän ei vaan halua hoitaa asioita loppuun vai aletaanko häntä aktiivisesti etsiä toimiston puolelta, kun hän kuitenkin on jo ilmoittanut paluustaan? Eri asia olisi jos joku katoaisi kesken vaihdon... Luulisi, että toimisto olettaa vaihtarin läheisten tekevän katoamisilmoituksen. Entä jos näitä läheisiä ei ollutkaan?
Mitä taas tulee toimistoihin ja virastoihin joiden pitäisi "löytää kadonneet", niin totuus on vaan se ettei kaikki todellisuudessa mene aina kuten teoriassa pitäisi. Jos muistatte tuon joitakin vuosia sitten Helsingin Maunulasta löytyneen miehen, joka oli ollut vuosia kuolleena asunnossaan, niin kyllähän hänetkin olisi periaatteessa pitänyt löytää jo aiemmin viranomaisten toimesta. Ulosottomieheltäkin oli tullut oikein "viimeinen varoitus" siitä että jos ei laskuja pian makseta, niin tullaan velat ulosmittaamaan asunnosta voimakeinoin. Silti kukaan ei asunnossa vuosiin käynyt, koska ulosottoviranomaisilla oli muutakin tekemistä kuin joidenkin muutaman kympin laskujen perässä juokseminen. Samalla tavalla jos vaihto-oppilastoimisto ei saa johonkin yhteyttä, ja uskoo sen johtuvan siitä että henkilö itse välttelee yhteydenottoa, kuten kesken kaiken kotimaahansa palanneiden kohdalla usein on, niin juttu voi jäädä sikseen muutaman epäonnistuneen yhteydenottoyrityksen jälkeen.