Keskusteluhan näyttää käyvän vilkkaana, mutta näytämme takertuvan kehää kiertävään väittelyyn
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jos kokoan omia ajatuksiani muutamilla ranskalaisilla viivoilla pohdintoineen kommentoitavaksenne:
- Rajavääpelin todistus R:sta viikko tekojen jälkeen Heinävedellä --> pidän uskottavana, muttei nähdäkseni sido R:a tekijäksi, mutta avaintodistajaksi (silminnäkijäksi) mahdollisesti --> millä asioilla mies liikkui?
- Vuolujäljet mielenkiintoisia, kuvasta päätellen sopisivat R:n moraan, mutta...jotenkin en saa pirtaani R:a tekijäksi, mutta avaintodistajaksi ehkä --> näkikö mies tapahtuman ja hautaamiset, kävikö viikkoa myöhemmin paikalla ja vuoli silloin näreitä haudalle, miksi? --> jos oli tekijä, niin miksi "merkitsi" avoimella paikalla olleen haudan näreillä?
- R:n "kovasti painottama" tummapukuinen mies illalla rannassa --> joku, jolla kytkös tapahtumiin?
- Yöllinen keskustelu leirialueella --> todennäköiset tekijät (tai tekijä ja apuri) tulivat veneellä ja keskustelu käytiin erittäin todennäköiseksi suomeksi --> miksi tulivat veneellä, miksei maitse, tästä voinee vetää päätelmiä ts. mistä tulivat veneellä vai lainasivatko juuri silloin K:n venettä?
- Kuusen luona lienee ollut kätkö, mutta olettaisin, että hautaamiset on tehty vielä saman yön aikana --> myöhemmin tarkisteltu paikkoja --> oletus: tekijän on pitänyt tuntea maasto hyvin kuin omat taskunsa ja pitänyt jotenkin tietää, miten paljon esim. satunnaiset marjastajat maastoa koluavat --> ei sovi R:n hermoille tai toimintaperiaatteille --> jos R on tullut tyttöjen perässä Tulilahdelle, niin lienee selvää, ettei mies tuntenut etukäteen maastoa?!
- Polkupyörät, olettaisin, ettei niitä ole upotettu samana yönä, vaan ne on välipiilotettu jonnekin lähelle
- Tuo metsätyömiesjuttu oli mielenkiintoinen, onko sitä pengottu tarkemmin?