Venla, 19v, Lappeenranta

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Celeste
Poliisikoira Rex
Viestit: 268
Liittynyt: Ma Loka 19, 2009 10:47 pm

Re: Venla, 19v, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Celeste »

Referoin hieman tämän päivän IS:n paperiversiossa ollutta juttua.


- Löytöpaikalla ei ollut uhrin omaisuutta tai muuta tavaraa.
- Lähin kävelytie on latua pitkin vajaan kilometrin päässä.
- Löydön teki vapaaehtoisissa etsiöissä ollut perhetuttu.
- IS:n tietojen mukaan etsijät löysivät noin 100 metriä ennen jälkiä, jotka viittasivat kaatumiseen.
- Löytöpaikka kymmenien metrien päässä hiihtourasta.
- Maasto on vaikeakulkuista, eikä sinne eksytä vahinkossa.
- Vaatteiden löytöpaikalta on ruumiin löytöpaikkaan 3-4 km.
- Vaatteiden luopuminen voi kieliä hypotermiasta.


Tuossa pääpiirteittäin asioita mitä ei nuissa nettiversioissa ole ollut. En kyllä tuohon hypotermian vuoksi riisumiseen usko...jo tuo 3-4 km välimatka ei puhu sen puolesta. Lehdessä myös mainitaan, että alueella on ollut paukkupakkaset. Muutenkin tuollaisen matkan kulkeminen hyvin vähissä vaatteissa tai ilman tuntuu mahdottomalta.
kallooni on pultattu tahto,
se tahtoo häpeästä ylpeyteen.
Olen luovuttanut ainakin puoli kertaa,
eikä sitä edes puoliksi lasketa.
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Venla, 19v, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Chopper »

^ Itseasiassa nuo kaikki jo aikasemminkin keskusteltu

mm. tässä http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 65#p292654
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Celeste
Poliisikoira Rex
Viestit: 268
Liittynyt: Ma Loka 19, 2009 10:47 pm

Re: Venla, 19v, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Celeste »

Chopper kirjoitti:^ Itseasiassa nuo kaikki jo aikasemminkin keskusteltu

mm. tässä http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 65#p292654


Aa...niimpä olikin...mulla tää netti toimii säästöliekillä, niin on tainnut osa jäädä hitauden takia lukematta...sorry.
kallooni on pultattu tahto,
se tahtoo häpeästä ylpeyteen.
Olen luovuttanut ainakin puoli kertaa,
eikä sitä edes puoliksi lasketa.
Lucyfer
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 12:42 pm

Re: Venla, 19v, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Lucyfer »

Ketjun luettuani en voi olla ajattelematta: nyt hänestä tuli itsestään metsän henki...

Paljon voimia omaisille. Te tapaatte vielä...
Tetris
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 1:41 pm

Re: Venla, 19v, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Tetris »

Voi Venla parkaa. En millää itse jaksa uskoa , että on parkkarilasta ilman kuteita tallustanut Pappilanniemen metikköön. Ainakaan yksin. Ja mitää "laittomia aineita" tuskin venla on nappailut , mitä nyt tytön tunsin 12 vuotta.

Tytöllä Ei ollut viime vuodet ja ajat helppoja.

R.I.P

Voimia Kaikille omaisille ja ystäville.
Irma Lam
Sabrina Duncan
Viestit: 363
Liittynyt: To Touko 07, 2009 9:06 pm

Re: Venla, 19v, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Irma Lam »

Tetris kirjoitti:Voi Venla parkaa. En millää itse jaksa uskoa , että on parkkarilasta ilman kuteita tallustanut Pappilanniemen metikköön. Ainakaan yksin. Ja mitää "laittomia aineita" tuskin venla on nappailut , mitä nyt tytön tunsin 12 vuotta.

Tytöllä Ei ollut viime vuodet ja ajat helppoja.

R.I.P

Voimia Kaikille omaisille ja ystäville.
Olen halvatun utelias, mutta voisitko ihan pikkuisen vihjata edes vähän sinnepäin, minkälaisia vaikeuksia hänellä oli...? Seurustelusuhteissa, sairaus itsellä tai läheisellä, väkivallan kohteeksi joutuminen...jne... Mua kiehtoo tää juttu nyt siinä määrin, että haluaisin NIIN vastauksia tähän mysteeriin...
Tetris
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 1:41 pm

Re: Venla, 19v, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Tetris »

Pari vuotta sitten Entinen , mutta pitkäaikainen poikaystävä päätti elämänsä oman käden kautta. Koulut jäi , mutta aloitti myöhemmin uudet opiskelut. Moni Kaveri käänti venlalle selän. Ja itse olen ymmärtänyt , että sen takia koska hän vaihtoi vähän "parempaan seuraan" ja jätti sen nistilauman taakse. Puukkoa tuli vähän joka puolesta selkään eli todella monimutkanen tilanne ja elämänvaiheet

Eli Olisikohan sitten syyn katoamiseen ja sittemmin kuolemaan. Ihmissuhde vaikeudet ja elämän muut hankaluudet?

Tiedä sitten.
Irma Lam
Sabrina Duncan
Viestit: 363
Liittynyt: To Touko 07, 2009 9:06 pm

Re: Venla, 19v, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Irma Lam »

Jostain luinkin tuon ex-poikaystävä-jutun. Eli turhaa taitaa olla spekuloida, mistä kenenkin ns kuppi vuotaa yli. Toisilla kun vuotaa vähemmästä, toisilla ei ihan yhtä vähästä. :(
tyyppi85
Martin Beck
Viestit: 848
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 2:37 am
Paikkakunta: Turku

Re: Venla, 19v, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

Kiitos tetris tiedoistasi.Valitettavasti niistä paistaa selvästi läpi lähes satavarma itsemurha..No nyt saa venla levätä rauhassa.
pienikin hetki on arvokas
Toucher

Re: Venla, 19v, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Toucher »

Itsemurhahan tuosta paistaa läpi, mutta syyllinen siihen lienee huono ympäristö/ihmiset. Tosin oma vikahan se on jos nistiporukoihin edes lähtee mukaan. Vaikea päästä sieltä pois.
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: Venla, 19v, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Tuskin kukaan muu voi olla itsemurhaan syyllinen, kuin itsemurhaaja itse. Ei kukaan muu voi tehdä itsemurhaa toisen puolesta, se on silloin murha tai "eutanasia". Muilla ihmisillä ja ympäristöllä tietenkin voi olla vaikutusta siihen, mitä ihminen ajattelee itsestään ja miten ottaa muiden mielipiteet ja puheet itseensä. Mutta lopulta se on itsestä kiinni, haluaako näyttää niille vai antaa kaiken olla.
Nanika ga tooku matteiru to
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Venla, 19v, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Kaivoin tämän Venlan jutun ylös, kun satuin huomaamaan Anna-lehdessä 10/8.3.2012 tytön isän tarinan. Isä on kirjailija Petter Sairanen, joka on kirjoittanut tyttönsä muistolle kirjan "Muisti on unta".

Lehtiartikkelissa isä kertoo kauniisti tyttärestään, johon hänellä oli hyvin läheiset välit. Isä ja tytär olivat mm. keskustelleet pitkiä aikoja pöydän ääressä ja viettäneet paljon aikaa luonnossa. Hän kertoo tytön olleen hyvin rauhallinen luonteeltaan.
Ote artikkelista:
"Omaa asuntoa itselleen hankkiessaan tytär toivoi voivansa pitää isän lähellään.
-Hän etsi kahta lähekkäin olevaa asuntoa, jotta minä olisin voinut muuttaa naapuriin, Petter kertoo.
Tytär oli riemuissaan bongattuaan kaksi yksiötä päällekkäisistä kerroksista.
-Hän oli aika omapäinen järjestelijä, mutta enhän voinut muuttaa yksiöön, joka olisi ollut paitsi asunto, myös työhuone. Hän oli myös tavattoman hassu. Saimme monet kerrat nauraa hänen sähläilyilleen kaupassa, jossa hän oli töissä koulunsa lopetettuaan.
-Hän oli aivan uskomaton, isä muistelee
."

Isä valmisti itse arkun tyttärelleen.

Itse tapauksesta isä kertoo, ettei tyttöä löydetty heti ja viranomaiset lopettivat etsinnät. Isä jatkoi niitä järjestelmällisesti yhdessä ystäviensä kanssa - samalla tavalla, kuin hän oli oppinut hakemaan kadonneita ollessaan töissä Lapin rajavartiostossa. Lopulta hyvä ystävä löysi tytön. Petter kertoo tietävänsä, että hypotermiassa ihmiselle tulee kuuma, siksi tytärkin kaiketi oli riisuuntunut, vaatteet oli löydetty jo aiemmin. Petter kertoo nähneensä kiven juurella nukkuvan enkelin.

Vielä ote:
"-Olisin voinut vatvoa, että entä jos olisimme asuneet jossain muualla tai entä jos tein häntä kasvattaessani jotakin peruuttamattomasti väärin. Sellainen on kuitenkin hedelmätöntä, myrkyttävää. Tein isänä parhaani, enempään en olisi pystynyt."

P.Sairasen kirjasta:
"Menehtymisesi jälkeen tein kuolinkivesi juurelle havuvuoteen, jottei sinun tarvitsisi maata paljaalla hangella. Vein sinne myös lyhdyn, jotta näkisit kynttilän lepatuksen, jos olisit eksynyt, etkä löytäisi takaisin. Toin sinne myös lintujen ruokintalaudan, jotta sinulla olisi seuraa. Sitten ryhdyin tekemään arkkua."
Who murdered me?
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 8:32 pm

Re: Venla, 19v, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Who murdered me? »

Kiitos Ailarille. Tämä tapaus on Suomessa kadonneista jotenkin jäänyt eniten mieleen. Se kun tytöstä ei löytynyt viinan eikä huumeiden jälkiä ja se riisuminen kun kuumuuden tunne oli tullut. On jäänyt mietityttämään kammottavalla tavalla, että jos oli itsemurha, oli kyllä harvinaisen kylmäpäinen sellainen...
JonBenét
Indrid Cold
Nikke Knakkertton
Viestit: 198
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 5:54 pm

Re: Venla, 19v, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Indrid Cold »

Venlan kohtalo on ollut mielessäni usein tämän talven aikana. Tuntuu täysin mahdottomalta ajatukselta, että selvin päin ottaisi 20 asteen pakkasella kengät pois, ja talsisi lumessa usean kilometrin matkan. Kylmään tottuneet avantouijatkin käyttävät kenkiä matkalla saunasta järveen.

Tytön mielentilan täytyy olla ollut todella järkkynyt ja pään sekaisin - oli sitten päihteistä tai jostain valtavasta tunnekuohusta - jotta hän on tuohon kyennyt. Rauha hänen sielulleen.
Who murdered me?
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 8:32 pm

Re: Venla, 19v, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Who murdered me? »

Indrid Cold kirjoitti:Venlan kohtalo on ollut mielessäni usein tämän talven aikana. Tuntuu täysin mahdottomalta ajatukselta, että selvin päin ottaisi 20 asteen pakkasella kengät pois, ja talsisi lumessa usean kilometrin matkan. Kylmään tottuneet avantouijatkin käyttävät kenkiä matkalla saunasta järveen.

Tytön mielentilan täytyy olla ollut todella järkkynyt ja pään sekaisin - oli sitten päihteistä tai jostain valtavasta tunnekuohusta - jotta hän on tuohon kyennyt. Rauha hänen sielulleen.
Mutta niitä päihteitä ei hänestä löytynyt ja juuri sen takia tämä tapaus on kammottava...
JonBenét
Vastaa Viestiin