Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Valdovas
Axel Foley

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

härkä kirjoitti: Mutta sitten tälläinen tieto.
Apu - lehti saattaisi olla kiinnostunut tekemään tästä Raisan tapauksesta jutun.
Voisi olla samantapainen kuin Oriveden vainajan juttu , jossa Tarjan kanssa olimme.
Siksi kysynkin , josko joku tätä pitkään seurannut , tai useampikin olisi kiinnostunut tapausta kommentoimaan ?
Jutussahan esiinnytään nimimerkillä ja niin , ettei henkilöllisyys paljastu.
Olen yrittänyt tavoittaa Tampereen Tyttöä , mutta hän tuntuu pitävän nyt taukoa , kun ei ole lukenut yksäriäni.
No, nythän ainakin tuon viimeisimmän postauksen perusteella hän näyttäisi jälleen resurrektoituneen, ellei kyse ole sitten zombista tai nettipersoonan haamuelämästä murhatun Nancy Tavsanin edelleen ilmeisen eläväisten FB-sivujen tapaan... :mrgreen:

Sehän olisi ehkä Minfon julkisuuskuvankin kannalta eduksi, että jälleen tässäkin tapauksessa esiintyisi fiksu ja mediaseksikäs tyttö-/poika -pari Oriveden tapaan, jottei lukijoille tule mahdollisesti vääriä käsityksiä sen suhteen, millaiset omituiset tyypit tällaisia morbideja juttuja netissä oikein märehtiikään... 8)
Leo Summeri
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Leo Summeri »

Hyvää Raisanpäivää kaikille hänen kohtalostaan kiinnostuneille!

Jos "tunnustaja" on kaahaillut siellä Härmälän suunnassa, niin tuntuu luonnolliselta, että Raisan hauta on Pyhäjärvi. Lapiopelillä ihmisen hautaaminen on iso homma ja kesällä kuitenkin haisee ja ketut kaivaa..
Sitäpaitsi ei tunnustaja sanonut haudanneensa vaan raahanneensa ruumiin muutaman kymmenen metriä metsään (näin olin lukevinani).
eyes
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja eyes »

Leo Summeri kirjoitti:Jos "tunnustaja" on kaahaillut siellä Härmälän suunnassa, niin tuntuu luonnolliselta, että Raisan hauta on Pyhäjärvi. Lapiopelillä ihmisen hautaaminen on iso homma ja kesällä kuitenkin haisee ja ketut kaivaa..
Sitäpaitsi ei tunnustaja sanonut haudanneensa vaan raahanneensa ruumiin muutaman kymmenen metriä metsään (näin olin lukevinani).
Kai sen joku kymmenen vuoden aikana metsästä olis löytäny, jos se siellä olis? :shock:
Kari-77
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Kari-77 »

Tämä saattaa nyt olla aivan "hatusta" temmattua, mutta jos Härmälän suuntaan tuota RR:än hävittämispaikkaa kohdistetaan, niin yksi mahdollisuus olisi myös Härmälän "satama"...Siis missä sijaitsee matonpesu laiturit.
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

^Selailin Tampereen matonpesupaikkoja, ja tuollainen kun Mältinranan pesupaikka on poistettu käytöstä 2002. Missä se paikka on, missä suunnassa?
Ola
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Ola »

Googlen välimuistista se poistettu tunnustus vielä löytyi. Otetaan talteen:
Antakaa anteeksi!
3.2.2010 klo 14.38

Ei tehnyt itsemurhaa

No niin, olen päättänyt kertoa nyt Raisan kohtalosta. Syyllisyys on painanut minua pitkään, vaikka kyseessä olikin onnettomuus. Raisa liftasi kyytiini, hän kertoi olevansa menossa joihinkin kotibileisiin. Ajelimme siinä sitten, ja kun pääsimme vähän syrjemmälle, päätin näyttää tytölle, miten sitä autolla ajetaan. Sivuluisussa tapahtui kauheita. Raisan puoleisen ovi ei ollutkaan kunnolla kiinni, ja turvavyötön Raisa putosi tielle, ja sivuluisussa oleva auto jyräsi hänet.

Hyppäsin autosta ulos ja kiiruhdin Raisan luo. Hän oli menehtynyt, mitään ei ollut tehtävissä. Olin jo soittamassa hätäkeskukseen, kun muistin juoneeni kolme-neljä kaljaa hieman aikaisemmin. Tajusin saavani syytteen kuoleman tuottamuksesta, ja päätin jemmata Raisan.

Ajoin pikkutielle hataanpään kartanon lähelle, ja raahasin ruumiin metsään, muutaman kymmenen metrin päähän tiestä.

Antakaa anteeksi, se oli vahinko!
http://209.85.129.132/search?q=cache:mb ... clnk&gl=fi
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Mitä todennäköisimmin "puutaheinää", mutta poliisi on varmaankin tutkinut viestin lähettäjän ja jos ei ole, voisi olla syytä. 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
Kari-77
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Kari-77 »

matkaaja kirjoitti:^Selailin Tampereen matonpesupaikkoja, ja tuollainen kun Mältinranan pesupaikka on poistettu käytöstä 2002. Missä se paikka on, missä suunnassa?
Härmälän K-Marketilta kun mennään Talvitietä alaspäin niin on tuo mattojen pesupaikka mitä tuossa edellisessä tekstissäni tarkoitin. Aikasemmin mainittu lenkkeilypolku menee myös tuon kyseisen paikan ohitse. Itse en vielä tuolloin RR:än katoamisaikaan asunut Tampereella, joten en tiedä oliko kyseistä paikkaa vielä sillon, mutta luulisin että oli...Ehkä joku kauemmin Tampereella asunut tietää paremmin.
Ola
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Ola »

matkaaja kirjoitti:^Selailin Tampereen matonpesupaikkoja, ja tuollainen kun Mältinranan pesupaikka on poistettu käytöstä 2002. Missä se paikka on, missä suunnassa?
Mältinranta on Tammerkosken länsirannalla melko lähellä kosken alkua eli pohjoispäätä.
Näytöt
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Näytöt »

John Doe kirjoitti:Mitä todennäköisimmin "puutaheinää", mutta poliisi on varmaankin tutkinut viestin lähettäjän ja jos ei ole, voisi olla syytä. 8)
Uskoisin että poliisi välttää kaikkia turhia toimia tällaisten "tunnustusten" kanssa. Yleensähän kaikilla hupitunnustajilla on motiivinaan saada jotain julkisuutta omille höpinöilleen tai ylipäänsä jotakin liikehdintää tapahtumaan, joten parhaiten niiltä vältytään kun mitään toivottua asiaa ei "tunnustajalle" anneta.
matkaaja
Christopher Lorenzo

Löysin kartan, ja Mältinranta näkyy olevan lähellä Hämeenkatua sekä jonkinmoinen matka Kaupin alueelle

http://www.tampere.fi/ytoteto/kartta/ma ... ieli=suomi

Mutta vihjeen (suomi24 kirjoitus siis) antajan paikka, Hatanpään kartano ei kai viittaa kotibilepaikkaan, josta on kerrottu, että se olisi ollut jossain Kaupissa päin, vai missä olisi ollut?

http://kartat.yritystele.fi/kartta-haku ... %20TAMPERE
Ola
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Ola »

matkaaja kirjoitti:Mutta vihjeen (suomi24 kirjoitus siis) antajan paikka, Hatanpään kartano ei kai viittaa kotibilepaikkaan, josta on kerrottu, että se olisi ollut jossain Kaupissa päin, vai missä olisi ollut?
Bileet olivat Pirkkalassa eikä Kaupissa.
Poliisin vahvin oletus on alusta asti ollut, että kevyesti pukeutunut Raisa olisi illan kylmetessä noussut mahdollisesti Hämeentiellä autoon. Kello 22.18 Raisa soittaa viimeisen puhelunsa ystävälleen Jannelle, joka on kotibileissä Pirkkalassa. Pyrkikö Raisa sinne?
http://www.kadonneenomaiset.com/index_f ... isanen.htm
Suorin reitti Hämeenkadulta (ei Hämeentieltä) Pirkkalaan kulkee Hatanpään kautta. Jos tunnustuksessa kerrotut asiat ovat totta, niin Hatanpään kartanon alue lähiympäristöineen sopii kyllä sen puolesta hyvin ruumiin kätköpaikaksi.

Tunnustus voi olla feikki. Raakaa pilailua, jos niin on. Mutta en minä sen asiasisällössä mitään sellaista näe, etteikö se voisi olla tottakin. Toivotaan, että poliisi tutkii tämänkin vihjeen.
matkaaja
Christopher Lorenzo

Ola kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:Mutta vihjeen (suomi24 kirjoitus siis) antajan paikka, Hatanpään kartano ei kai viittaa kotibilepaikkaan, josta on kerrottu, että se olisi ollut jossain Kaupissa päin, vai missä olisi ollut?
Bileet olivat Pirkkalassa eikä Kaupissa.
Poliisin vahvin oletus on alusta asti ollut, että kevyesti pukeutunut Raisa olisi illan kylmetessä noussut mahdollisesti Hämeentiellä autoon. Kello 22.18 Raisa soittaa viimeisen puhelunsa ystävälleen Jannelle, joka on kotibileissä Pirkkalassa. Pyrkikö Raisa sinne?
http://www.kadonneenomaiset.com/index_f ... isanen.htm
Suorin reitti Hämeenkadulta (ei Hämeentieltä) Pirkkalaan kulkee Hatanpään kautta. Jos tunnustuksessa kerrotut asiat ovat totta, niin Hatanpään kartanon alue lähiympäristöineen sopii kyllä sen puolesta hyvin ruumiin kätköpaikaksi.

Tunnustus voi olla feikki. Raakaa pilailua, jos niin on. Mutta en minä sen asiasisällössä mitään sellaista näe, etteikö se voisi olla tottakin. Toivotaan, että poliisi tutkii tämänkin vihjeen.
Kiitos, en muistanut tuota Pirkkalaa. Mutta asiahan on todella mielenkiintoinen, ja tuo vihje voi olla tottakin, samaa mieltä olen. Voisihan tuo mennä kertomaan avoimestikin, jos kysymyksessä todella oli vahinko. Nythän asia on pahempi kannaltaan; eikö tajunnut sitä. Mutta ei siis kätkenyt, vaan vei vaan metsään.
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Olin juuri äsken yhteydessä Apu-Lehden Koskelaan.
Kävimme läpi Oriveden vainajan jatkojuttua , joka muuten tulee ensi viikon lehteen.
Raisa Räisäseen palaamme ensi viikolla. Silloin mahdollisesti lyödään lukkoon jutun tekopäivämäärä.
Mukaan jutuntekoon mahtuisi vielä.
Mikäli halukkaita on , niin ilmoittakaa siitä minulle. :D
Tuo Hatanpään , Pirkkalan linjakin , voisi olla mahdollisesti siinä esillä. :shock:
Norsula
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Norsula »

Onkohan joku jo ilmoittanut tuosta suomi24 viestistä poliisille? Vaikka ihan vain sen takia, että oppii olemaan pilailematta tällaisilla asioilla.
Lukittu