No huhhuh mitä skeidaa? tähän on kyllä pakko kirjoittaa vähän vastinetta on tässä kyllä semmoinen ongelma kyseessä, että ohhoijjakkaa taas. Näitä keittiöveitsen kantajia on ehkä liikkeellä todellisuudessa noin promille, jos sitäkään. Nämä "tapaukset" ovat vielä juuri niitä hiljaisia hissukoita, joilla on omassa kehityksessään mennyt monikin asia pieleen. Heillä on oma sisäinen perusturvallisuuden tunne niin vääristynyt johtuen esim. alkoholistiperheestä/huostaanotoista tai muusta normaalista kehityksestä jälkeenjäämisestä, että todellisuuden taju on pahasti vääristynyt. Ei kukaan tarvitse rauhanajan suomessa mitään puukkoja tai "pesareita" liikkuessaan kaupungin yössä. Pistäkää ne voiveihet takaisin sinne keittiönlaatikkoon mihin ne kuuluu ja pitäkää hauskaa siellä nuoruuden hurjuudessa ja nauttikaa elämästä. Ei siellä tarvitse pelätä.
There`s a warzone out there?
There`s a warzone out there?
"Onko toi nyt ihan oikeesti jengille noin suuri ihmetyksen aihe? Tuntuu ihan älyttömältä lukea täältä kerta toisensa jälkeen jotain taivastelua siitä, että miksi lössi kantaa veitsiä messissä. Lähes jokaisella ulkona enemmän pyörivällä nuorella ja vanhemmallakin on jotain kättä pidempää messissä oman turvallisuutensa vuoksi. Ite kannoin jostain 14-vuotiaasta vähän päälle parikymppiseksi aina jotain veistä mukana, kun taas osa frendeistä kulki jo siinä vaiheessa mutka taskussa. Ja autoissa penkin alla oli kans aina jotain ja takakontissa pesaria, jne."
No huhhuh mitä skeidaa? tähän on kyllä pakko kirjoittaa vähän vastinetta on tässä kyllä semmoinen ongelma kyseessä, että ohhoijjakkaa taas. Näitä keittiöveitsen kantajia on ehkä liikkeellä todellisuudessa noin promille, jos sitäkään. Nämä "tapaukset" ovat vielä juuri niitä hiljaisia hissukoita, joilla on omassa kehityksessään mennyt monikin asia pieleen. Heillä on oma sisäinen perusturvallisuuden tunne niin vääristynyt johtuen esim. alkoholistiperheestä/huostaanotoista tai muusta normaalista kehityksestä jälkeenjäämisestä, että todellisuuden taju on pahasti vääristynyt. Ei kukaan tarvitse rauhanajan suomessa mitään puukkoja tai "pesareita" liikkuessaan kaupungin yössä. Pistäkää ne voiveihet takaisin sinne keittiönlaatikkoon mihin ne kuuluu ja pitäkää hauskaa siellä nuoruuden hurjuudessa ja nauttikaa elämästä. Ei siellä tarvitse pelätä.
Aina löytyy kovempi sälli ja se saattaa tunkee sen voiveihen vielä semmoseen paikkaan mihin se ei oikeestaan ees kuulu. 
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Re: There`s a warzone out there?
Peesaan täysin tätä -Sipatti kirjoitti:No huhhuh mitä skeidaa? tähän on kyllä pakko kirjoittaa vähän vastinetta on tässä kyllä semmoinen ongelma kyseessä, että ohhoijjakkaa taas. Näitä keittiöveitsen kantajia on ehkä liikkeellä todellisuudessa noin promille, jos sitäkään. Nämä "tapaukset" ovat vielä juuri niitä hiljaisia hissukoita, joilla on omassa kehityksessään mennyt monikin asia pieleen. Heillä on oma sisäinen perusturvallisuuden tunne niin vääristynyt johtuen esim. alkoholistiperheestä/huostaanotoista tai muusta normaalista kehityksestä jälkeenjäämisestä, että todellisuuden taju on pahasti vääristynyt. Ei kukaan tarvitse rauhanajan suomessa mitään puukkoja tai "pesareita" liikkuessaan kaupungin yössä. Pistäkää ne voiveihet takaisin sinne keittiönlaatikkoon mihin ne kuuluu ja pitäkää hauskaa siellä nuoruuden hurjuudessa ja nauttikaa elämästä. Ei siellä tarvitse pelätä."Onko toi nyt ihan oikeesti jengille noin suuri ihmetyksen aihe? Tuntuu ihan älyttömältä lukea täältä kerta toisensa jälkeen jotain taivastelua siitä, että miksi lössi kantaa veitsiä messissä. Lähes jokaisella ulkona enemmän pyörivällä nuorella ja vanhemmallakin on jotain kättä pidempää messissä oman turvallisuutensa vuoksi. Ite kannoin jostain 14-vuotiaasta vähän päälle parikymppiseksi aina jotain veistä mukana, kun taas osa frendeistä kulki jo siinä vaiheessa mutka taskussa. Ja autoissa penkin alla oli kans aina jotain ja takakontissa pesaria, jne."Aina löytyy kovempi sälli ja se saattaa tunkee sen voiveihen vielä semmoseen paikkaan mihin se ei oikeestaan ees kuulu.
Minkä vuoksi hankkiutua tilanteisiin / päätöksiin, mihin ei olisi alunperinkään joutunut järjen käytöllä...Ei kukaan tarvitse rauhanajan suomessa mitään puukkoja tai "pesareita" liikkuessaan kaupungin yössä. Pistäkää ne voiveihet takaisin sinne keittiönlaatikkoon mihin ne kuuluu ja pitäkää hauskaa siellä nuoruuden hurjuudessa ja nauttikaa elämästä. Ei siellä tarvitse pelätä.Aina löytyy kovempi sälli ja se saattaa tunkee sen voiveihen vielä semmoseen paikkaan mihin se ei oikeestaan ees kuulu.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Itse jouduin kanniskelemaan veistä parin viikon ajan mukanani joitakin vuosia sitten, kun aloin saamaan tappouhkauksia erään yhteisön käyttäjältä säännöllisesti. Rikosilmoitusta en vaivautunut koskaan tekemään, mutta varauduin siihen, että jonkinlainen yhteenotto saattaa tulla vastaan juuri silloin, kun vähiten sitä odotan. Tässä tapauksessa en käyttänyt provosoivasti tai muutenkaan ollut tätä uhkailijaa vastaan; kyseessä oli päästään kohtalaisen vinksahtanut minua joitakin vuosia nuorempi naikkonen, jonka ainoa turvallisuudentunne omassa päässä keskittyi siihen, että muita uhkaamalla ja itsestään vaarallisen oloisen tekemällä saa sekä kunnioitusta, että ei tarvitse pelätä muita. En koskaan tavannut tätä henkilöä todellisuudessa, mutta tapaus jäi hyvin mieleen. Se oli myös ensimmäisiä saamiani tappouhkauksia ja vaikutti senkin vuoksi varmasti uhkaavemmalta kuin mitä se todellisuudessa oli.Mike Manner kirjoitti:Minkä vuoksi hankkiutua tilanteisiin / päätöksiin, mihin ei olisi alunperinkään joutunut järjen käytöllä...
Seuraavat ovatkin sitten tulleet vasta täällä Minfon puolella eivätkä ole aiheuttaneet kovinkaan suuria tunteita suuntaan tai toiseen enää.
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
Voihan joku teini asua alueella, missä on koviksia, jotka antavat turpaan sattumanvaraisesti ihan kenelle vaan. Porukalla tietenkin. Itse ainakin vähän pelkäsin ylä-aste aikoinani kun täällä päin skinit riehuivat harvasen päivä. Onneksi en koskaan joutunut heidän kanssaan tekemisiin.
Ennen tuota kyllä kanniskelin huvikseni perhosveistä. En itsepuolustukseksi vaan ihan vaan siksi, että se oli kiva lelu
Ennen tuota kyllä kanniskelin huvikseni perhosveistä. En itsepuolustukseksi vaan ihan vaan siksi, että se oli kiva lelu
-
gravedigger
- Andy Sipowich NYPD
Juu ja joo, ei tarte mitään kun on ysiltä peitto korvilla
Ekan kerran kun heilauttaa aivoja omassa kallossa hieman altavastaajana, voi muuttaa asenteita kummasti
Ekan kerran kun heilauttaa aivoja omassa kallossa hieman altavastaajana, voi muuttaa asenteita kummasti
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
No just...VoDKa kirjoitti:Itse jouduin kanniskelemaan veistä parin viikon ajan mukanani...
Pitäisikö kaikkien kanniskella aina pari viikoa veistä mukanaan, kun saa tappouhkauksen tms?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Tässä oli lähinnä vaikuttajana se, että tiesin kyseisen henkilön väkivaltaiseksi ja koska hän myös tiesi, missä asuin (yhteisen puolitutun kautta), olin jokseenkin huolissani.Mike Manner kirjoitti:No just...VoDKa kirjoitti:Itse jouduin kanniskelemaan veistä parin viikon ajan mukanani...
Pitäisikö kaikkien kanniskella aina pari viikoa veistä mukanaan, kun saa tappouhkauksen tms?
En toki ole sitä mieltä, että jokaisen tulisi olla heti ase kourassa kun jotain tälläistä tapahtuu, mutta tosiaan kun noita uhkauksia alkoi tulemaan harva se päivä, alkoi se jossain määrin vaikuttamaan siihen ajatteluun, että tämä tyyppi saattaa olla tosissaan. Tietenkin fiksuinta olisi ollut laittaa ilmoitukset kyttälään menemään, mutta olin tuolloin, yli 10 vuotta sitten, itsekin vielä sen verran nuori, että tätä ei tullut tehtyä. Sääli sinällänsä, koska säilytin viestit kohtalaisen pitkään, varulta.
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
^Pakko kysäistä, että mitenkäs tuo 10 vuoden takainen episodi sitten päättyi? Lopettiko naikkonen sen uhkailemisen vai vaihtoiko kenties kohdetta? Kerroitko uhkauksista siellä nettiyhteisössä muille ja tuliko siitä sitten seuraamuksia tälle uhkailijalle?
Vai onnistuiko kyseinen naikkonen hankkiutumaan real lifessa sen verran suurempiin hankaluuksiin, että unohti "mitättömät" nettiuhkailut?
Vai onnistuiko kyseinen naikkonen hankkiutumaan real lifessa sen verran suurempiin hankaluuksiin, että unohti "mitättömät" nettiuhkailut?
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Koko homma loppui siihen, että kyseinen yhteisö myytiin uudelle omistajalle, joka teki niin valtavia muutoksia siellä, että porukka katosi lopulta lähes täysin ja etsiytyi toisille yhteisöille saman aiheen tiimoilta, tai katosi muuten vain. Tässä vaiheessa tietenkin loppui myös tämän henkilön mahdollisuus noiden viestien lähettelyyn. Yhteisössä oli henkilöitä jotka tiedostivat kyllä tuon uhkailun, varsinkin kun tuo käyttäjä oli keskittynyt nimenomaan minuun toimillaan. Mitään seuraamuksia ei kai koskaan tullut, ellei karma ole rankaissut sitten itsekseen.maija turjukka kirjoitti:^Pakko kysäistä, että mitenkäs tuo 10 vuoden takainen episodi sitten päättyi? Lopettiko naikkonen sen uhkailemisen vai vaihtoiko kenties kohdetta? Kerroitko uhkauksista siellä nettiyhteisössä muille ja tuliko siitä sitten seuraamuksia tälle uhkailijalle?
En sinällänsä ihmettelisi, vaikka saisinkin kuulla ko. henkilön joutuneen suurempiinkin hankaluuksiin, asenne ja käyttäytyminen oli sitä luokkaa, että sellaista voisi odottaakin tapahtuvaksi ennemmin tai myöhemmin.
Eipä silti, jollain kummalla tavalla oli myös imartelevaa, kun oli ihan oma henkilökohtainen stalkkeri kuvioissa mukana.
Itse en ole ikinä mitään aseistusta mukanani kantanut, enkä kokenut tarvitsevanikaan, vaikka turpaan on joskus tullutkin. Sivustakatsojana olen huomannut että sellaiset henkilöt jotka veitsiä, kaasuja yms mukanaan kantavat, tuntuvat "ajautuvan" tilanteisiin joissa niitä käyttävät.
Pari kertaa on minulle mutkaa näytetty, mutat tarvetta ei ole ollut hankkia omaa aseistusta. Tiukin paikka oli asuessani vähän aikaa Turussa 1970-luvulla, kun 3 paikallista bandiittoa alkoi rehennellä. Poliisi tuli sattumalta paikalle.ns_ kirjoitti:Itse en ole ikinä mitään aseistusta mukanani kantanut, enkä kokenut tarvitsevanikaan, vaikka turpaan on joskus tullutkin. Sivustakatsojana olen huomannut että sellaiset henkilöt jotka veitsiä, kaasuja yms mukanaan kantavat, tuntuvat "ajautuvan" tilanteisiin joissa niitä käyttävät.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.