Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Carina »

skoone kirjoitti:
skoone kirjoitti: Tuli vaan mieleeni, että metsätytön saksalainen passi olisi ollut haluttua tavaraa Suomessa oleskeleville/käymässä olleille pakolaisille sun muille...
Nostan tämän asian uudelleen esiin, kun eräät keskustelijat alkoivat keskustella viestini loppukysymyksen tiimoilta. Siinähän ihmettelin, onko bussilippuja koskaan käytetty, ja ko ylläolevain ihmisten omien kkemuksien mukaan, ei metsätyttöä olisi muistettu, vaikka bussissa olisi kulkenut. Mutta myös päinvastoin, ei olisi muistettu sitäkään, jos ei bussissa koskaan ollut :D
Totta, mutta jollain vainaja on kulkenut Jämsästä Orivedelle, joten pitäisin sitä bussia todennäköisimpänä? ;)
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Cassandra
Rico Tubbs
Viestit: 1281
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 4:40 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Mikäli mun hataraan muistiin on luottaminen, niin bussilippu pystyttiin yhdistämään tiettyyn yritykseen (Paunu?) joka tarkoittaa sitä, että lippu on ostettu bussista eikä Matkahuollosta. Joten oletettavasti se on myös käytetty Orivedelle asti. Tästäkin asiasta on jo täällä jossain keskustelua.

Ja suuri anteeksipyyntö sen johdosta, että aloin keskustella kommenttisi tiimoilta asiasta josta et keskustelua halunnut :roll: En tiennytkään ettei joka asiasta saa kirjoittaa. Kerrotko vielä mitä haluat tuohon passiasiaan kommentoitavan?
Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Carina kirjoitti:Passi on mahdollisesti alkumatkasta ollut tuossa laukussa ja jos se on jouduttu "väkisin" tunkemaan laukkuun, on siitä joku sivun kulma repeytynyt irti. Suomessa passi on siirretty isompaan matkalaukkuun.
Teoriasi on ihan mahdollinen, itseasiassa jo jokunen sivu sitten minäkin ehdotin sitä passin repeämistä, koska minulle on käynyt itselleni niin kahdesti. Toisella kertaa passi oli laukussa, jonka vetoketjun väliin se jäi, juurikin sen takia, että siellä oli liikaa tavaraa ja nyt syksyllä tungin sen liian pieneen takin taskuun josta en meinannut millään saada sitä ehjänä pois.[/quote]

Kyllähän tietenkin on mahdollista että passi olisi revennyt vahingossa mutta mun mielestä se ei sovi kokonaiskuvaan.
Nainen on kuitenkin hävittänyt kaiken mikä hänen henkilöllisyydestään kertoisi jotain, joten passin silppuaminen sopii tähän paremmin kuin se että olisi vahingossa revennyt ja sitten johonkin kadonnut, mutta toki mikä vaan on mahdollista, mä vaan vähän vierastan ajatusta :D
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Carina »

Alice Cullen kirjoitti:
Carina kirjoitti:Passi on mahdollisesti alkumatkasta ollut tuossa laukussa ja jos se on jouduttu "väkisin" tunkemaan laukkuun, on siitä joku sivun kulma repeytynyt irti. Suomessa passi on siirretty isompaan matkalaukkuun.
Teoriasi on ihan mahdollinen, itseasiassa jo jokunen sivu sitten minäkin ehdotin sitä passin repeämistä, koska minulle on käynyt itselleni niin kahdesti. Toisella kertaa passi oli laukussa, jonka vetoketjun väliin se jäi, juurikin sen takia, että siellä oli liikaa tavaraa ja nyt syksyllä tungin sen liian pieneen takin taskuun josta en meinannut millään saada sitä ehjänä pois.
Kyllähän tietenkin on mahdollista että passi olisi revennyt vahingossa mutta mun mielestä se ei sovi kokonaiskuvaan.
Nainen on kuitenkin hävittänyt kaiken mikä hänen henkilöllisyydestään kertoisi jotain, joten passin silppuaminen sopii tähän paremmin kuin se että olisi vahingossa revennyt ja sitten johonkin kadonnut, mutta toki mikä vaan on mahdollista, mä vaan vähän vierastan ajatusta :D[/quote]

Menipäs tossa hassusti nuo lainaukset :D Eli minä kirjoitin tuon alemman lainauksen ja ylempi on lainaus Relenoxilta . Puhut kyllä ihan totta Alice, ei se repeäminen oikein sovi tähän tapaukseen, vaikka käytännössä mahdollinen onkin.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

^^ No hiukan, pahoitteluni :D
En edes hoksannut katsoa viestiä jälkeenpäin kun mukamas niin kiire taas ollut koko päivän joka suuntaan!
EastLondon
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 3:39 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja EastLondon »

Bussilipuista vielä sen verran, että bussista sisältä ostetusta lipusta ei välttämättä tiedä onko sitä käytetty. Siihen ei junan tapaan konnari lyö leimaa. Ihan älytöntä tosin olisi ostaa bussilippu bussista ja häipyä!! Tosin "piripäältä" sekin onnistuisi...

Entä jos OV on käyttäytynyt häiritsevävsti (nauttinut esim. viinaa ja lääkkeitä) bussissa ja poistettu bussista Orivedellä (tai jopa maantien varteen) ja kuski nostanut kassin katokseen? OV olisi talsinut metsään. Itse olen pari kertaa ollut bussissa, josta on henkilö poistettu ryypiskelyn vuoksi kesken matkan, vaikka eivät "älämölöä" ole pitäneetkään. Tätä vastaan on tietenkin se, että bussikuski ei muista OV:tä. Erikoisen käytöksen varmaan muistaisi.
"Elämä on..."
aniko
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 10:52 pm
Paikkakunta: Gamla Motown

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja aniko »

Superpalikka-ajatus, mutta paniikkihäiriöstä kärsivä ihminen saattaisi kyllä poistua bussista ihan vain siksi että kohtaus iskee ja silloin on päästävä pois "suljetusta" tilasta kuten bussista, ja otettava ehkä rauhoittavia lääkkeitä kohtauksen lopettamiseksi. Muistaako kukaan milloin Ryanairilla alkoi noi matkatavararajoitukset kiristyä? Jossain vaiheessahan oli niin että käsimatkatavarasta ei tarvinnut maksaa, eikä sen määrää oltu rajoitettu, joten jokaisella oli sitten olkalaukku ja sporttikassi ja käsveska ja vielä täksfrii-kassi mukana :roll:
EastLondon
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 3:39 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja EastLondon »

Jep, jep, paniikkihäiriö olisi ihan mahdollinen syy.

Ainakin keväällä 2008 nuo rajoitukset olivat voimassa, muistan koska tuli käytyä Lontoossa.
"Elämä on..."
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

EastLondon kirjoitti:Bussilipuista vielä sen verran, että bussista sisältä ostetusta lipusta ei välttämättä tiedä onko sitä käytetty. Siihen ei junan tapaan konnari lyö leimaa. Ihan älytöntä tosin olisi ostaa bussilippu bussista ja häipyä!! Tosin "piripäältä" sekin onnistuisi...

Entä jos OV on käyttäytynyt häiritsevävsti (nauttinut esim. viinaa ja lääkkeitä) bussissa ja poistettu bussista Orivedellä (tai jopa maantien varteen) ja kuski nostanut kassin katokseen? OV olisi talsinut metsään. Itse olen pari kertaa ollut bussissa, josta on henkilö poistettu ryypiskelyn vuoksi kesken matkan, vaikka eivät "älämölöä" ole pitäneetkään. Tätä vastaan on tietenkin se, että bussikuski ei muista OV:tä. Erikoisen käytöksen varmaan muistaisi.
Varmasti muistaisi, ja todennäköisesti myös moni matkustaja, joista varmaan useat lukevat myös Aamulehteä, jossa tapauksesta oli jo tuoreeltaan suhteellisen paljonkin juttua ennen kuin valtakunnan mediat kiinnostuivat asiasta. Sen sijaan mikäänhän ei estä matkustajaa poistumasta bussista jo ennen ostamansa lipun määränpäätä. Tosin ainakaan tämän päivän aikataulujen mukaan pikavuorot eivät näyttäisi pysähtyvän Orituvalla ja vakiovuorot taas ajavat aseman ja vanhan tien kautta, mutta pikavuorot näyttäisivät kyllä pysähtyvän Viitapohjan tienhaarassa, josta ei kovin pitkä kävelymatka (n. 2 km) Koskuenjärven tienhaaraan ole, mutta toisaalta mainitusta tienhaarasta lähtee myös Yliskyläntie suoraan rautatieasemalle, joten mikäli hänen kohteensa oli rautatieasema, niin taas hiukan outo reittivalinta, joskin on tietysti hyvä ottaa huomioon, etteivät naisen ajattelu ja valinnat tuossa tilanteessa välttämättä olleet niitä kaikkein harkituimpia.

Nyt kun naisen henkilöys näyttäisi olevan tiedossa ja toivon mukaan kurantteja valokuviakin hänestä on jo saatu, niin toivoisin poliisilla olevan riittävästi kiinnostusta selvittää myös hänen liikkeensä, vaikkei rikoksesta ja siten rikostutkimuksesta kyse olisikaan. Toivon mukaan nämä tiedot ainakin soveltuvin osin myös jossain vaiheessa julkistetaan, sillä kuten tämäkin ketju hyvin osoittaa, asialla on laajempaakin mielenkiintoa... :)
relenox

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja relenox »

aniko kirjoitti:Muistaako kukaan milloin Ryanairilla alkoi noi matkatavararajoitukset kiristyä? Jossain vaiheessahan oli niin että käsimatkatavarasta ei tarvinnut maksaa, eikä sen määrää oltu rajoitettu, joten jokaisella oli sitten olkalaukku ja sporttikassi ja käsveska ja vielä täksfrii-kassi mukana :roll:
2006 lokakuu pirkkala - frankfurt: Matkaanlähtö pirkkalasta oli erittäin hankala kilojen vuoksi, muistaakseni myös käsimatkatavaroiden kohdalla. Paluu joulukuun alussa, Frankfurtista lähtiessä ei ollut mitään ongelmia ja laukkuja oli 5-6 käsimatkatavaroissa, eikä olleet kevyitä.
z
Susikoski
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 2:38 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja z »

Itse kun olen jonkin verran henkisesti epävakaa ihminen niin tuntuu todella oudolta edes nämä spekulaatiot siitä, että tässä tapauksessa olisi voinut olla kyseessä vahinko saati sitten henkirikos. Eihän tässä ole mitään epäselvyyttä!!! Nainen on hakeutunut kaukaiseen paikkaan tekemään itsemurhan toivoen katoavansa maailmasta samalla täysin, myös kuolemansa jälkeen. Nyt se ei vaan ihan onnistunut. Tälläinen tapa tehdä itsemurha on ollut vahvana omissa haaveissa huonoina aikoina enkä ole varmastikaan ihan ainoa. Onhan noita tapauksia ollut muitakin, Suomessa sekä muualla. Toki se on hieman erikoista, että mistä keksiä vieraan maan, mutta veikkaisin, että naisella on jokin yhteys tähän Oriveden seutuun, oli se sitten vaikka matka, jonka on joskus lapsuudessa tehnyt vanhempiensa kanssa. Ihmismieli on kuitenkin niin rakennettu, että on helpompi miettiä katoamista johonkin tuntemattomaan, joka ei kuitenkaan ole ihan niin tuntematon. Kaikki ne todisteiden hävittämiset ja tyhjät pullot ruumiin vierellä tuntuvat puhuvan vahvasti itsemurhan puolesta. Joku taisi heittää ilmaan sen, että mitäs jos pulloissa ollutta nestettä on käytetty itsensä jäähdyttämisen nopeuttamiseksi ja tämä tuntuu kyllä TODELLA vahvalta vaihtoehdolta jos ja kun ottaa huomioon, että esim. netissä olevissa itsemurhaoppaissa tähän kehotetaan hypotermialla itsensä tappavia.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Vai voisiko yksinkertainen selitys olla se, että ehkä Metsätytön maailmankuvassa Suomi oli se pohjoisin kolkka mihin mennä jäätymään?
Ehkä hänelle ei ollut mitään väliä sillä mihin täällä?
Ehkäpä hän kuvitteli, että koko suomi on yhtä kylmä tai jospa tuolloin ei ollut muutamaa astetta enempää pohjoisessakaan?
Nuotio & Äreät Tiput
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Carina »

Olen aika pitkälti samaa mieltä Z:n kanssa, vaikka itselläni ei moisia ajatuksia olekkaan ollut. Olen ollut monesti täällä itsemurhaa vastaan, mutta viime aikoina olen kyllä täysin muuttanut mieleni. Moni asia kieltämättä puhuu sen puolesta.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
EastLondon
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 3:39 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja EastLondon »

Itsemurha on täysin mahdollinen OV:n kohdalla. Se mikä itseä mietityttää on, miksi hän ei heti Suomeen tultuaan tehnyt itsaria?

Miksi oleili Orivedellä jos ajatus oli vain paeta Saksasta ja tehdä itsari kylmässä pohjolassa. Joku yhteys Oriveteen täytyy olla. Ei riitä pelkkä random arpa.

Missä nainen käytti 15.2 (eikös se ole oikea päivämäärä) tietokonetta ja imutti musaa mp3:lle? Musa oletettavasti ladattiin, joko CD-levyiltä, koneen muistista tai piraattipalvelimilta (koska tuolloin ei vielä ollut laillisia nettilatauspaikkoja). Naisella täytyi siis olla yhteys tietokoneeseen tuolloin. Hotellien yleisökoneilla ei ole torrenttiohjelmia (ovat laittomia), joten oletus on että konetta täytyi käyttää muualla kuin julkisessa paikassa (esim. hotelli, kirjasto jne.). Missä? Suomessa vai Saksassa? Oliko naisella kenties kannettava kone mukanaan, jonka jätti jonnekin?

Melkein tulis mieleen (arvaus ja spekulaatiota tosin), että OV käytti konetta jonkun luona Suomessa. Jos hän nimittäin lähti Saksasta helmikuun 2007 alussa. Ainakin hänen on kerrottu muuttaneen tuolloin pois antamastaan osoitteesta.

Aiheuttiko jokin tapahtuma/henkilö Suomessa halun tehdä itsemurha? vai oliko päätös tehty jo Saksasta lähdettyä? Jos jälkimmäinen niin miksi oleili Jämsässä? millä ja milloin tuli Suomeen/Jämsään?
"Elämä on..."
Koljo
Remington Steele
Viestit: 224
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 5:54 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Koljo »

Oliko tuohon soittimeen siis ladattu musiikkia? Vai oliko se ollut silloin vain kytkettynä tietokoneeseen (akun lataus jne.)?
Vian ei tarvitse olla iso, jos se on päässä.
Vastaa Viestiin