Mikä ärsyttää tänään?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

SharQ kirjoitti:Nuo epämääräiset merkit johtuvat sivuston merkistökoodauksen ja selaimen merkistökoodauksen "ristiriidasta". Eri kielissä, eri merkistöissä jne. käytetään erilaista merkistökoodausta. Omalta kohdaltani sain minfon etusivun "ojennukseen" Firefoxissa seuraavalla "säädöllä" valikkoriviltä:

Näytä (View) - Merkistökoodaus (Character Encoding) - Western (ISO - 8859 - 1)

Eli asetin selaimen "ymmärtämään" sivuston käyttämää merkistökoodausta. Yleisesti näyttäisi siltä, että minfossa käytetään merkistöä charset=ISO-8859-15, jonka näkee esim. sivuston lähdekoodista.
^ :shock: ... ok... Olet ilmeisesti hiukan enemmänkin perehtynyt aiheeseen... :D
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
SharQ
Hetty Wainthropp
Viestit: 454
Liittynyt: Su Heinä 26, 2009 7:11 pm

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja SharQ »

Mike Manner kirjoitti:^ :shock: ... ok... Olet ilmeisesti hiukan enemmänkin perehtynyt aiheeseen... :D
Kaikkea oppii, kun ei kulje "silmät kiinni" :) Merkistökoodauksia on joutunut säätämään vähän kriittisemmissäkin ympäristöissä, joissa "puppu" voi vaarantaa enempikin ihmishenkiä...
Kylli kirjoitti:Voisitko selventää ajatustasi noitten merkkien syistä? Itse en ole sitä saanut selville.
Eli tulevaisuudessa Kylli, kannattaa käyttää kirjoittaessa sivuston merkistökoodausta tai ainakin "automaattista" tunnistusta koodaukselle, joka sekin löytyy Näytä valikosta.

EDIT. Tosin, tässä tapauksessa ei Kyllin toiminnoilla ole mitään merkitystä, sillä nuo ongelmat on tulleet esille serverin vaihdon yhteydessä. Vanhassa minfossahan kaikki näkyi oikein.
-Huominen on haaveita, tämä päivä realismia ja eilinen... no, se meni jo...-
Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1168
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Sellaiset puhelinmyyjät, jotka yrittävät ties minkälaisin kepulikonstein saada tuotettaan myydyksi.

Minulle soitettiin ja ajattelin kerrankin kuunnella myyntipuheen loppuun. Yli-innokas myyntitykki selitti, kuinka juuri minulle oli tarkoitus antaa ilmaiseksi, siis täysin veloituksetta eräs kapine. Oli kuulemma melko kallis ja vasta tulossa Suomen markkinoille... Varmistin vielä lopuksi, että tuote olisi siis ilmainen enkä sitoutuisi mihinkään. Myyjän ääni muuttui nikottelevaksi ja vaivaantuneeksi; siis itse laite on kyllä ilmainen mutta siihen kuuluvat osat (joita ilman tämä laite ei ole käyttökelpoinen) minun täytyisi maksaa! Ja tämä vehje siis toimisi VAIN näiden KYSEISTEN osien kanssa.

Vähän kuin olisi antamassa tuolia ilmaiseksi mutta jaloista joutuisi maksamaan erikseen!

Aika härskiä, sanon minä.
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
aga
Adrian Monk
Viestit: 2769
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja aga »

Mua ärsyttää kyllä kaikki puhelinmyyjät, loukkaa yksityisyyttä mielestäni soittaa ja kuluttaa aikaani kaupittelemalla jotain tuotetta. Vähään aikaan tai aika pitkään aikaan oikeastaan mulle ei kyllä mitkään puhelinmyyjät ole soitelleet. Tykkään jos olen sopivissa fiiliksissä vähän vinoilla soittajan kustannuksella, esimerkiksi Sukkakerhon (josta saa jtn hienoja sukkia??!?!:D) puhelinmyyjää kiusasin kohtalaisen pitkään kyselemällä sukista ja tästä "kerhosta" joka ei siis tosiaankaan ollut mikään kerho soittajan mukaan kun sitä mulle selitti ja kehotin muuttamaan sitten nimeä, koska tuo Sukkakerho-nimi on harhaanjohtava. Kysyin myös, että saako leppoisalla murteella selostamalla tuotetta paremmin kaupaksi (jotain savoa se täti about jauhoi vaikka asun sentään Lounais-Suomessa). Suunnilleen puhelu alkoi loppua siinä vaiheessa, kun huomasi soittajamyyjä, ettei mua kiinnosta sukat yhtään vaan jauhan sen kanssa vain huvikseni.

Jossain vaiheessa noita soittoja tuli useamminkin, muttei enää pitkään aikaan, ehkä olen näiden jollain "mustalla listalla", toivottavasti. Vähän yli viikko sitten joku "sijoitus- ja vakuutusneuvontayhtiöstä" tms. tosin soitteli mulle, mutta ilmoitin että "kiitos ei".

Tällä hetkellä ärsyttää itseäni ettei ole oikein mitään kunnollista kuosia itellä.. lähinnä keskikaljaa tässä lauantain ajanvietteeksi litkin.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Just tällä sekunnilla ärsyttää se, että näen höyhenenkeveiden valkeiden hiutaleiden alkavan leijailla hiljalleen mutta kiihtyvällä taajuudella taivaalta. :evil:
Nothing is quite what it seems
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4941
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^^ Joo, kyllähän nuo puhelinmyyjät aika usein ärsyttää... ja sekin ärsyttää, että tiedosta huolimatta ei vaan saa aikaiseksi tuota kieltoa hommata:
Puhelintarjonnan rajoituspalvelu
0600 13404
Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8-18 (puhelun hinta 0,39 €/min +pvm, jonotus on maksuton). Ainoastaan palveluautomaattiin ilmoitetut rajoitukset kirjautuvat puhelintarjonnan rajoitusrekisteriin.


Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti. Alaikäisen tai vajaavaltaisen puolesta rajoituksen tekee huoltaja tai edunvalvoja.

Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta.

Kieltojen välittämiseen liittyvien järjestelyiden vuoksi kielto tulee voimaan n. 1 kuukauden kuluessa ilmoituksesta.

Useat sadat yritykset ml. kaikki suurimmat markkinoijat (ASML:n jäsenyritykset sekä runsas määrä muita yrityksiä ja yhteisöjä) käyttävät rekisteriä toiminnassaan.
http://www.ssml.fi/index.phtml?s=35
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1168
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

^Kiitos viestistäsi! Olen kyllä kuullut tuollaisen numeron olemassa olosta, mutta en ole jostain syystä jaksanut sitä mistään etsiä. Täytyypä heti huomenna soittaa tuohon numeroon.

Puhelinmyyjän soittaessa, olen yleensä heti puhelun alussa ilmoittanut ystävällisesti, etten ole asiasta kiinnostunut. Joskus on vaan "rankkaa" (kuten mm. viime kesänä), kun yhtenä päivänä saatettiin soittaa jopa kolmesta-neljästä eri paikasta muutaman tunnin sisällä! :evil:

Tuossa kertomassani tapauksessa, puhelu aloitettiin vielä tyyliin: "Olemme tekemässä kyselyä, voisitko vastailla pariin kysymykseen?" eikä sitä välttämättä heti ymmärtänyt vain myyntitykin mainospuheeksi!

Tänään ei ärsytä mikään, aurinkokin paistaa! :D
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
Hexan
Agentti Scully
Viestit: 675
Liittynyt: La Heinä 11, 2009 9:14 pm

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja Hexan »

^ Numerosta vastaa automaatti, joka kysyy haluatko kiellon vai et, vastataan kyllä tai ei. Ei voisi helpompaa olla sellaisellekaan, joka inhoaa soittamista! :D
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2619
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja MEG »

Puhelinmyynti ja yleensä kaikkialle tunkeva mainostus ärsyttää minuakin. Mutta on viime kädessä osoitus siitä, että tavallisilla ihmisillä , laajoilla kansanjoukoilla on ostovoimaa jota mainostajat tavoittelevat. Niukkuuden yhteiskunnissa tavaroita voi usein vain ihailla näyteikkunassa.
Vaatii kyllä erikoista luonnetta toimia puhelinmyyjänä.
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja ABC »

Tiedoksi kaikille, että Helsingin Sanomien keskustelupalstalla nimimerkillä abc nykyisin kirjoitteleva henkilö en sitten ole minä. :?

Tämän pikku huomautuksen kirvoitti se, että kyseinen ääliö haukkuu siellä juuri poismennyttä Leena Peltonen-Palotietä.
Every ship must sail a world.
wretch
Javier Pena
Viestit: 1734
Liittynyt: La Elo 18, 2007 11:52 pm
Paikkakunta: Nekropolis

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja wretch »

^Ei kyllä tullut tuollainen edes mieleen.Ei sopisi tyyliisi.
Hexan
Agentti Scully
Viestit: 675
Liittynyt: La Heinä 11, 2009 9:14 pm

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja Hexan »

Kevätaurinko on julma...
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.
Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Yöllä oli satanut lisää sitä valkoista ällötystä vaikka eilen ehdin innostua siitä että mittari imoitti että plussan puolella ollaan 5 astetta.
Nyt ollaan taas miinuksen puolella ja toi valkoinen ällötys peitti lasten purotkin.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Sää-ällötys vain jatkuu. Ovat kuulemma luvanneet ensi viikoksikin kovia pakkasia (ainakin tänne seudulle) joten lumien sulamista ei tule tapahtumaan :evil:
Nothing is quite what it seems
tyyppi85
Martin Beck
Viestit: 848
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 2:37 am
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

ihmisten jatkuva löpinä myllysillasta.paljonko vajonnut jne.

saisi romahtaa jo niin ei tarvitsisi joka päivä miettiä että"ahaa,nyt se on 3milliä vajonnut taas,tänään 6milliä jne".. :roll:
pienikin hetki on arvokas
Lukittu