Aarni-Vauva

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.

Valvoja: Moderaattorit

Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Aarni-Vauva

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Hei! Tässä äitini alkoi eräs päivä muistelemaan vuonna 1991 (mahdollisesti marraskuussa) TAMPEREELLA tapahtunutta tapausta, jossa nainen tuli oman lapsensa kanssa vaunujensa luo kerrostalon sellaiseen syvännelmään, jossa vaunuja voi säilyttää. Nainen huomasi, että vaunuissa makasikin jo pieni poikavauva. Poika sai löytöpäivänsä mukaan nimekseen Aarni. Lapsi oli erittäin pieni, ehkä joku pari viikkoa vanha. Poliisi alkoitti suuret etsinnät lapsen äidin löytämiseksi. Lapsen päässä oli sellaiset "imukupin" jäljet, joista pääteltiin, että lapsi on ihan sairaalassa syntynyt. Poliisi kävi neuvolan arkistoja läpi ja tarkisti noihin aikoihin syntyneet vauvat, mutta kaikki olivat tallessa eli lapsen äiti ei käynyt kertaakaan neuvolassa.
Nyt haluaisin vain kysellä muistaako joku tästä tapauksesta lisää ja onko kenelläkään tietoa löytyikö äiti sitten lopulta ollenkaan? Ja tietoa mahdollisesti mitä Aarni-vauvalle (nykyiselle Aarni-Aikuiselle) kuuluu? :)
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Re: Aarni-Vauva

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

googlesta ei löytynyt mitään,muuta kuin tällainen Aarni,syntynyt 19991, tammikuussa tosin

http://aarnin.com/aarni/
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
eyes
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Ti Helmi 03, 2009 12:15 am

Re: Aarni-Vauva

Viesti Kirjoittaja eyes »

Tämäpä kuulostaa mielenkiintoiselta! Olisi kiva tietää, että kuinka tässä on loppupeleissä käynyt!
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Aarni-Vauva

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Sellainen pieni tarkennus, että lapsi ei löytynytkään Tampereelta. Minulla ei ole tietoa mistä päin Suomea vauva aikanaan löytyi :(
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Aarni-Vauva

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Kiitos paljon DollariExpress, mutta lapsi oli syntynyt Aarnin nimipäivä eli loppu vuodesta :) Itse olen syntynyt -91 syyskuussa ja olin about parin kk ikäinen, kun tuo tapahtui :wink:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aarni-Vauva

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Nooruska kirjoitti:Kiitos paljon DollariExpress, mutta lapsi oli syntynyt Aarnin nimipäivä
:?: :?: :?: Eikö ollutkaan kyse löytöpäivän nimipäivästä?

Saako joku nyt oikeasti kiinni että mistä vauvasta, missä ja tarkalleen ottaen milloin tässä puhutaan?

Kamoon, pikkuisen harkintaa näihin postauksiin kiitosh.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Aarni-Vauva

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Anteeks, multa inhimillinen virhe. siis joo, LÖYTÖpäivä oli Aarnin nimipäivä ja sen mukaan poitsu sai nimen. :P
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Aarni-Vauva

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

voi harmi, kun kenelläkään ei ollut mitään uutta tietoa :( Äitini tätä niin mielellään aina miettii. :cry: :cry: :cry:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aarni-Vauva

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Vinkkinä heitän, että vaikkapa kirjastojen lehtiarkistot voisivat auttaa tilanteessasi.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
härkä
Jack Bauer
Viestit: 936
Liittynyt: Ke Syys 17, 2008 6:34 pm

Re: Aarni-Vauva

Viesti Kirjoittaja härkä »

Voitko kertoa Nooruska , sen muistaako äitisi , mistä sanomalehdestä hän tapauksesta luki ?

Muistan hämärästi tuon tapaisesta jutusta aikoinaan . En pysty kyllä yhtään hahmottamann , missä kaupungissa tuo olisi tapahtunut ?
Nimi löytyneellä on varmasti nyt toinen ja hänet on todennäköisesti toimitettu löytöpaikkaan jostakin kauempaa.

Jos tiedettäisiin lehti , missä siitä uutisoitiin , voitaisiin saada tarkka löytöpaikka selville , mutta sen pidenmälle pääsy näyttäisi erittäin epätodennäköiseltä , jollei kyseinen henkilö / henkilöt itse asiaa valaisisi. ( Lapsi / Äiti ja mahd. muut. )
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Aarni-Vauva

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Uskoisin, että äiti siitä Aamulehdestä luki...kun ei meille muita tainnut tuohon aikaan tulla.

Tuolla Hesarin arkistoissa seikkailin ja sieltä en löytänyt mitään tähän tapaukseen liittyvää uutisointia :(
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2653
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aarni-Vauva

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Tapaus on niin iltapäivälehtiosastoa että ei ihmekään ettei hesarin arkistosta mitään löydy. Esimerkiksi Apu- ja Hymy-lehtien vuosikerrat noilta ajoilta voisi olla kova sana.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Aarni-Vauva

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Sivuan sarkasmisi Jack The Ripper ja veikkaan, että niitä ei kauheasti tuollaisissakaan lehdissä ole. Olen googlettanut tuota tapausta aikalailla hakusanasta hakusanaan eikä mitään tulosta, luulisi, että sitten jotain linkkiä johonkin asiasta kirjoittaneeseen lehteen tulisi. :wink:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1168
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Aarni-Vauva

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Nooruska kirjoitti:Sivuan sarkasmisi Jack The Ripper ja veikkaan, että niitä ei kauheasti tuollaisissakaan lehdissä ole. Olen googlettanut tuota tapausta aikalailla hakusanasta hakusanaan eikä mitään tulosta, luulisi, että sitten jotain linkkiä johonkin asiasta kirjoittaneeseen lehteen tulisi. :wink:
Ehdottaisin, että yrität etsiä tuon ajan lehdet (ne Jack the Ripperin mainitsematkin), siis ihan paperiversioina, sellaisina kuin ne alunperin julkaistiin... En usko, että kaikkia uutisia (n. 20 vuoden ajalta) olisikaan netissä arkistossa.
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Aarni-Vauva

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Kiitos ideasta :) Vaikkakin asia uteliaisuutta minussa herättään en todellakaan kynsiäni ala pilaamaan ja uhraamaan elämääni 18-vuotta vanhoihin lehtiin.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Vastaa Viestiin