Ulvilan tapaus (ketju 4)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Who was it
Sabrina Duncan
Viestit: 350
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 2:00 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Who was it »

v-a-45 kirjoitti:Nyt olisi 11 mukana tässä ^jutussa ja ilmoittelen kun saan selville kuka ne kopioisi ja miten kaiken jakaa. Lähetän yksäriä kaikille kun tässä nyt pikkasen saan järkeä jakeluun + kopiointiin.
Tuskin sitä kai kopioida kannattaa. Skannaus ja pdf-tiedostot sähköposteihin tai jonnekin palvelimelle salasanan taakse. :?:
Avatar
Hovimestari
Martin Beck
Viestit: 754
Liittynyt: To Syys 03, 2009 10:51 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

turumurre kirjoitti:-Onkohan mahdollista että vaimo olisi huitaissut vahingossa myös itseään, eli ei sylipainitilanteessa, vaan asennossa jossa JL pitää jotenkin takaa kiinni, kädet koholla, ja vaimo lyö iskut JL:n kylkeen (oikeakätisenä oikealta vasemmalle). Eikö ne vammat ollu jossain JL:n kyljessä, kainalossa
Hyvin mahdollista. Monilla on elokuvista ja TV:stä sellainen käsitys että kun on tappamisen meininki päällä niin tappaja osuu aina juuri sinne ja juuri siten miten yrittääkin, mutta ei se tosielämässä ole ihan niin yksinkertaista. Minkä tahansa aseen (niinkin yksinkertaisten kuin esim. sakset tai tiiliskivi, puhumattakaan monimutkaisemmista aseista) kanssa kun riehutaan silmittömällä raivolla eli tunnetilassa tai vaikkapa jonkin aineen vaikutuksen alaisena, niin on hyvin yleistä että aseen käyttäjä vahingoittaa samalla myös itseään. Tästä on lukuisia esimerkkejä mm. sodankäynnistä - mm. My Lain verilöylyn ainoa amerikkalaisuhri oli itseään vahingossa jalkaan ampunut sotilas...

Mihin muuten tämä "Lahti oli alkuperäinen puukottaja"-teoria edes perustuu? Ei kai vaan Auerin kertomukseen? Kiinnostaisi tietää millä moinen ajoitus on pystytty tekemään...
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Tara »

Hovimestari kirjoitti: Mihin muuten tämä "Lahti oli alkuperäinen puukottaja"-teoria edes perustuu? Ei kai vaan Auerin kertomukseen? Kiinnostaisi tietää millä moinen ajoitus on pystytty tekemään...
Siihen juuri. Se on mm Ilta-Sanomissa 31.3, jossa Auerin kertomaa referoidaan:../" Sen jälkeen Auerin muistikuvat ovat välähdyksiä. Hän muisti veitsen ja raivostuneen Lahden,joka huusi häntä rauhoittumaan."

Sama asia niin, että veitsi on nimenomaan Jukka Lahden kädessä, löytyy muualta myös suorana lainauksena Auerin suusta - en vain heti löytänytkään juuri sitä dokumenttia.

Minusta tuo väite on samaa luokkaa kuin esimerkiksi nämä kaksi A:n lausuntoa:

"Olen tapahtumahetkellä ollut varmasti(!) jollakin tavoin sekaisin ja sen vuoksi kuvitellut, että joku ulkopuolinen on tekemässä Jukalle pahaa, vaikka tällaista ei sitten ole ollutkaan." -A.A, 5.10.2009

"Olen luultavasti(!) siinä tilanteessa luullut Jukkaa joksikin muuksi ja toiminut osittain jonkinlaisen kauhun ja ehkä hieman raivonkin vallassa siten, että en ole kyennyt hahmottamaan, mitä olen tekemässä" AA, 26.9.2009

Mun mielestä tyypillistä sepittelijän kertomaa, jolle kuvaavaa on erilaisten mitään sanomattomien täytesanojen käyttö. Lauseitten sisältö on informaatioarvoltaan lähes nolla, siis lähes nolla koska jotain ne kertovat A:sta itsestään, mutta eivät mitään siitä mitä todellisuudessa tapahtui. AA:n puheista löytyy muutenkin todella paljon ns 'as if'-asiaa, seikkoja jotka vain vähän näyttävät joltakin, ovat ikään kuin-asiaa, mutta lähemmin tarkasteltuna ei niistä jää mitään käteen. Normaalia suoraa lausemuotoa hän käyttää silloin, kun voi 'ikään kuin' todeta, että jotain ei ollut tai ei tapahtunut.

(huoh..mun eka viesti tänne.. olen kyllä näitä juttuja selannut ja pähkäillyt välillä pään kipeäksi, melkein!! :oops:
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
reorreva
Nikke Knakkertton
Viestit: 159
Liittynyt: Su Helmi 07, 2010 2:07 am

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja reorreva »

OT
Muutaman viimeisen sivun lukeneena ei voi muuta kuin todeta ketjun useille kirjoittajille että "Pata kattilaa soimaa, musta kansi kummallakin". Jaa miksikö? Joutsenlahtea soimataan juuttumisesta sukupuolisidonnaisiin asenteisiin ja samassa tai seuraavassa viestissä soimataan sitten Annelia siitä, ettei siivonnut tarpeeksi. :shock:
Anneli oli päivät kotona TÖISSÄ. Hoiti sekä lapset, että firmansa eli oli myös ansiotöissä KOTONA. Onko jossakin määrätty, että kodin siivoaminen kuuluu nimenomaan naiselle? Ja jos sitä ei ole tehty, se osoittaa, että nainen on laiska? Melkoisen vanhanaikaisia ovat arvon edistyksellisten minfolaisten asenteet... :wink:

Jos mies on kiinnostunut enemmän mielenkiintoisesta työurastaan kuin kodin siivoamisesta, ei minfolaisille tulisi ilmeisesti mieleen, että mies on laiska. Mutta jos nainen on enemmän kiinnostunut mielenkiintoisesta työurastaan kuin siivoamisesta, on hän tietenkin laiska, vaikka hoitaakin siinä ohessa vielä lapsia kotonaan. Ja jos hän ( kuten ketjussa aiempana on saanut lukea ) vielä toivoisi mieheltään arvostusta tämän tuplauransa johdosta ja ehkä jopa paria tuntia aikaa ihan rauhassa keskittyä työuraansa ja kenties apua siivouksessa ruuanlaitossa, pyykkien huollossa, kaupassakäynnissä, lastenhoidossa jne. niin johan hän nyt ihan kohtuuttomia toivoo, mokomakin laiskuri. :| Että tällaista on tasa-arvo, arvon minfolaisten mielestä... Luulin, että varsinkin naiset olisivat jo päässeet hieman syvemmin sisälle todelliseen tasa-arvoajatteluun. :?
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Eiköhän siellä ole eletty ihan normaalia perhe-elämää kuten niiiin monessa suomalaisessa kodissa. Jokaisella on salaisuutensa ja tuskin monikaan perhe on oikeasti mikään esimerkkiperhe. Riitaa tulee takuulla kodinaskareista,missä perheissä enemmän ja missä vähemmän.Jotkut naiset nyt sattuu olemaan siivoushulluja,toiset taas aivan päinvastaisia,sellaisia löytyy myös miehistä.
Tuota tasa-arvo keskustelua käydään syvällisemmin läpi lautamiehissä,tarkemmin Markja vs. naiset ketjussa. Jos nyt oikein tekee mieli paneutua tasa-arvoa koskeviin kysymyksiin niin sinne vaan riehumaan,sana on vapaa,koskee se asia kumpaa sukupuolta tahansa tai mitä ajattelumallia hyvänsä.
Minusta nyt on vaan turha ruveta vetämään tähän mukaan mitään tasa-arvoa koskevaa väittelyä jonkun julkisuuteen ilmoitetun arkisen riidan takia,vaikka lopputulos tässä riidassa onkin saattanut* olla puolison kuolema. Uhri olisi voinut myös olla Anneli.

(*saattanut sen vuoksi ettei Annelia ole vielä tuomittu)
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Avatar
Marokon Kauhu
Perry Mason
Viestit: 3783
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Rio Grande

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

Tara kirjoitti:
Mun mielestä tyypillistä sepittelijän kertomaa, jolle kuvaavaa on erilaisten mitään sanomattomien täytesanojen käyttö. Lauseitten sisältö on informaatioarvoltaan lähes nolla, siis lähes nolla koska jotain ne kertovat A:sta itsestään, mutta eivät mitään siitä mitä todellisuudessa tapahtui. AA:n puheista löytyy muutenkin todella paljon ns 'as if'-asiaa, seikkoja jotka vain vähän näyttävät joltakin, ovat ikään kuin-asiaa, mutta lähemmin tarkasteltuna ei niistä jää mitään käteen. Normaalia suoraa lausemuotoa hän käyttää silloin, kun voi 'ikään kuin' todeta, että jotain ei ollut tai ei tapahtunut.

(huoh..mun eka viesti tänne.. olen kyllä näitä juttuja selannut ja pähkäillyt välillä pään kipeäksi, melkein!! :oops:
Ylläkuvattua toimintaa kutsutaan nykyään yleisesti "säätämiseksi".

Siihen syyllistyvät kaikki ihmiset, mutta rötöstelijät, narkit yms. luuserit eritoten.
Sosiopaattisilla ihmisillä säätely on jatkuvaa, kokopäiväistä ja yliampuvaa.

Yritetään säätää tehdyt tekemättömiksi, velat saataviksi, tekemättömät vähän niin kuin
tehdyksi jne...

Mitä isompi säätö sitä varmemmin se menee läpi, kysykää vaikka keneltä poliitikolta.
- Kilo kokaiinia, kolme yhden hinnalla
- Kilo kokaiinia, en oo joutumassa linnaan
- Sösssön sössön
- Äbälä wäbälä
Milan Jaff - jolle annettiin näin ensi alkuun 10 vuotta linnaa
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Tara »

Kun nyt avasin omat 'juttuni' , niin en malta olla laittamatta tänne mitä minulle tuli mieleen kun luin häkenauhaa tuoreeltaan ja kun samalla katselin mitä täällä häkenauhan perusteella pohdittiin.

Varmaan tämä aihe on jo jokseenkin pureskeltua kamaa, mutta kun minun tuli aivan hirveä olo lukiessani sitä tekstiä. Nimittäin Annelihan olisi voinut soittaa yhtä hyvin tai ennemminkin vaikka ikkunankorjaajalle, eikä niinkään apua Jukalle. Kolme kertaa A. muistuttaa nauhalla, että se joku tappaja tuli ikkunasta, jonka ensin rikkoi. Mutta vasta aivan lopuksi kysäisee, tuleeko sieltä ambulanssikin - ei siis yhtään Jukan vammoista mitään.. Ei muuta kuin 'joku hakkaa puukolla', ja 'kuuletteko kun se valittaa'!

Koko se puhelinsoitto häkeen on 'ulkopuolisen tappajan läsnäolon demonstraatiota', alusta loppuun, ja ainoastaan 'ikään kuin'-avunpyyntö, vain muodon vuoksi, mutta oikeasti ihan jotain muuta varten kuin Jukan auttamiseksi. AA puhuu itsestään ihan liikaa eikä reagoi lainkaan Jukan kivun ilmauksiin, siis normaalin ihmisen tavoin edes äännähdyksin reaktiona tuskan huudoille - Jossain tunnottomuuden (tunteettomuuden - täydellinen empatian puute) tilassa AA on koko ajan. AA juoksentelee sinne tänne, vetää lapsen mukaan kuvioihin, joista tämä ei voi ymmärtää mitään, puhuu häkeen 'tappajan särkemästä ikkunasta' vaikka mies tekee kuolemaa tai on juuri kuollut! Lapsi kyllä reagoi isän tuskan ilmauksiin, mutta äiti ei.

Meille lukijoille Jukan 'pikainen kuolema' on itsestään selvää häkenauhan alusta asti. Jukan ymmärrettävistä sanoista minä olin lukevinani, että hän yritti lähettää omaa viestiään hätäkeskukselle: 'tulkaa auttamaan'. Se on noitten sanomisien sisältö, apua tänne minulle.

' Aargh'-karjaisu ja 'huijaa' (?, epävarma ilmaus) voisivat olla raivoa joka heräsi kun Jukalle selviää, että AA puhuu aivan päättömiä Hätäkeskukseen. Tämä nyt on minun spekulaatiota vain.

Erityisen tyrmistyttävä minusta on se kun AA 'huutaa raivokkaasti' Jukan kivun aiheuttamiin äänekkäisiin valitukseen. On mahdoton enää uskoa, että paikalla olisi ollut ketään kolmatta aikuista. Mitään kamppailun ääniä ei kuulunut silloin kun A oli puhelimessa demontroimassa ulkopuolisen tappajan läsnäoloa.

Tuolloin siis Jukka tuskin tiesi vielä varmasti kuolevansa pian, mutta hän on voinut sen verran kuulla puhetta keittiöstä, että.. niin, tätä nyt ei voi tietää varmasti.

Minun ensimmäinen reaktio luettuani häkenauhan oli, että Jukan tila on silloin jo puhelun alussa ollut hirvittävä. Ja että AA ei pyytänyt APUA Jukalle, ei ilmaissut huolta tämän voinnista, ei sanallakaan mitään, että mitä hän voisi tehdä, ei edes sen jälkeen kun 'tappaja on mennyt'! Tätä mietin ja pohdin ja aloin voida melkein pahoin. - Sanan -uole jälkeen, astalon kolahduksen jälkeen, ja voimakkaan ponnistuksen aiheuttaman ähkäisyn (AA:n ähkäisy, tuskin kenenkään muun!) jälkeen puhelimessa, juostuaan vielä talon ympäri(?) kysymykseen miten sinun mies nyt voi: 'Nyt hiljeni'! 'Meneks mä kattomaa' (!?).. apua.. 'meenks mä katomaa', A kysyy niin 'viattomasti ja yhteistyöhalua' ilmaisten! Jumankekka mikä..Että kun 'hiljeni'..niin! Sehän kuoli. Mitä siinä on kattomista 'hiljentynyttä' eli astalolla hiljennettyä, jos A sen kerran tiesi niin kuin aivan varmasti tiesi.

Jukka on siis voinut aluksi luulla että 'Annu soittaa apua, että menihän tää vähän liian pitkälle'... Jukalla on ollut sellaisia kipuja, ettei niitä osaa edes kuvitella. - Kasvoissa, mm, vamma niin, että hänen on ollut vaikea puhua, häntä heikottaa koko ajan enemmän (verta vuotaa), ja muita vammoja niin ettei hän ole voinut enää liikkua kunnolla enää, taju on voinut olla jo hämärissä, ja hän pyytää apua ja lopulta voi vain äännähdellä nuo 'laalaat'. Ne ovat olleet varmasti 'älä-älä' (koettakaapa sanoa ää-kirjanta kun suu ja nielu on täynnä jotakin, eritteitä, riekaleita, hampaita jne).. ja AA selostaa puhelimessa jotain tappajasta, jostain 'joka on tullut ikkunasta'! AA ei reagoi lainkaan Jukan tuskiin, lapsi sen sijaa reagoi: itkee ja on hätääntynyt.

Eli se häkenauhalla olevan Jukan lausumat 'häivy' ja 'huijaa'(? epärmaa oliko juuri näin vai ) voi liittyä riitaan avioerosta *), joka tavallaan jatkuu vielä ainakin Jukan mielessä. Jukan ajantaju on varmasti ollut pihalla, niin kuin vain voi kuvitella miltä tuntuu kun sattuu johonkin todella ankarasti, aika pysähtyy.. En voi uskoa, että hän ainakaan puhelun alun aikana käsittänyt vielä, että hän kuolisi kohta. Ja minun ymmärryksen mukaan se yritti AA:n puhuessa puhelimessa nousta lattialta tai sängystä, mutta ei pystynytkään...Jukka: 'tuu auttaa'. Ja siihen AA reagoi sanomalla,
Anneli: (Mitäkö) (pitääkö) (huutaa raivokkaasti)
Jukka: Yöh (yökkäilee) (ähkäisy).

Tässä on linkki,jossa on koko häkenauha:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 84#p304484

*) Jukka on ehkä vähätellyt Annelin ilmoitusta ja tässä voisi olla yksi koko riidan räjähdyskipinöistä - kokemusta on :mrgreen: (siinä meni ei ihan ikkunoita mutta koko huushollin kamat ompelukonetta myöten pitkin, poikin ja nurin ym ym.. mutta sainpa tahtoni läpi, ja lähdin heti paikalla kun sain tilapäisen yöpymispaikan)


Sorry näin pitkä kirjoitus - johon varmaan tuli toistoja ihan liikaa ja lähes pelkkää spekulaatiota.. :oops: Mutta kun vieläkin hämmästelen asiaa, tätä A:n järjestelmällistä, makaaberia esitystä. Mun mielestä. Yritän vastaisuudessa olla lyhytsanaisempi
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1930
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja jmit »

Tara,

Hienot kirjoitukset ja analyysi.

Reorrava,

Kirjoitit:"Anneli oli päivät kotona TÖISSÄ. Hoiti sekä lapset, että firmansa eli oli myös ansiotöissä KOTONA. Onko jossakin määrätty, että kodin siivoaminen kuuluu nimenomaan naiselle? Ja jos sitä ei ole tehty, se osoittaa, että nainen on laiska? Melkoisen vanhanaikaisia ovat arvon edistyksellisten minfolaisten asenteet... :wink: "

Mitä töitä Anneli teki kotona? Tarkoitatko sitä kotisivuhömppää, josta ei tullut euroakaan tuloja?

Minulle tässä keisissä tasa-arvonäkökulma tarkoittaa sitä, että viranomaisen on kohdeltava kansalaisia tasavertaisesti sukupuolesta riippumatta. On hieman eri tason asia, jos joku imuroi hieman enemmän kotona kuin se, että viranomainen ummistaa silmänsä henkirikokselta sukupuolen perusteella.

Jos Jukka huolehti tiskit , imuroionit ja mattojen viennin ulos viikonloppuisin, kuten Anneli on kertonut, niin mitä vattia se Anneli ylipäätänsä teki kodin siisteyden eteen? Sehän oli kuin sikolätti!
mysteerin miettijä
Harjunpää
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 4:59 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja mysteerin miettijä »

jmit kirjoitti: Jos Jukka huolehti tiskit , imuroionit ja mattojen viennin ulos viikonloppuisin, kuten Anneli on kertonut, niin mitä vattia se Anneli ylipäätänsä teki kodin siisteyden eteen? Sehän oli kuin sikolätti!
Joo. OT: oon samaa mieltä siitä että se joka on enemmän kotona, voinee myös tehdä kotitöitä enemmän. Kumminkin kotityöt ei ole niin aikataulutettuja, vaan niissä pystyy etenemään sitä mukaa kuin ehtii ja priorisoiden. Ihan naisena olen tätä mieltä. Mielestäni on kiinnostavaa, että AA on nyt kertonut Jukan tehneen kotitöitä noinkin paljon. Mulla on ollut ihan eri käsitys uraorientoituneesta miehestä. Tulee lähinnä mieleen, että jos JL teki kaikkea vielä kotona työpäiviensä jälkeen, ei ihme jos pinna on sieltäki puolelta ollu kireänä, eikä vain AA puolelta. AA olisi voinut sanoa kuulusteluissa myös, ettei JL tehnyt "mitään" kotona. Vaikkei se olisi tottakaan, nythän me ei koskaan saada kuulla toista puolta tarinasta.

Mulle tulee näistä Ehkä veitsi oli Jukan kädessä, Jukka aliarvosti nettisivujani ja minua, En tappanut Jukkaa - kommenteista mieleen tiivistettynä ajatus, että "En minä häntä tappanut, mutta jos se kumminkin olin minä, se oli ensinnäkin vahinko, ja johtui siitä ettei hän arvostanut minua"
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Chopper »

jmit kirjoitti: Mitä töitä Anneli teki kotona? Tarkoitatko sitä kotisivuhömppää, josta ei tullut euroakaan tuloja?
Muistelen jostain lukeneeni että Annelin verotettavat tulot oli 42 000 euroa.
jmit kirjoitti: Jos Jukka huolehti tiskit , imuroionit ja mattojen viennin ulos viikonloppuisin, kuten Anneli on kertonut, niin mitä vattia se Anneli ylipäätänsä teki kodin siisteyden eteen? Sehän oli kuin sikolätti!
Onko Anneli näin kertonut? Uutinen jäänyt jälleen kerran silmien väliin tän muun sonnan seasta.
Oletko kenties vieraillut useinkin heidän luonaan jos tiedät kertoa että koti oli sikolätti?

Muita asioita,Anneli on kuulusteluissa mm. kertonut seuraavaa :

Anneli Auer muistaa riidelleensä miehensä Jukka S. Lahden kanssa surmailtana talonsa keittiössä.

- Jukka piti minua väkisin pöydän tasoa vasten, silloin olen ehkä avannut vetolaatikostoa, jossa säilytimme veitsiä.


http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010032 ... 4_uu.shtml
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Yrtti
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 7:06 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Yrtti »

Onko joskus kerrottu keiden sormenjäljet ovat veitsessä. Ulkopuolisella murhaajalla olisi tietysti ollut käsineet, joten sellaisia jälkiä tuskin löytyy. Mutta Jukan ja Annelin jälkien luulisi olevan veitsessä, jos se kerran on heidän, entä jonkun lapsen? Kyllä 9-vuotias saattaa käyttää veistä. Kuinka Joutsenlahden aikana jäljet tulkittiin? Oliko se niin, että tappelun aikana veitsi kiersi kaikkien käsissä? En muista lukeneeni mitään spekulaatioita tästä aiheesta, mutta jos niitä on ollut, niin voitteko vähän kerrata?
Who was it
Sabrina Duncan
Viestit: 350
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 2:00 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Who was it »

Yrtti kirjoitti:Onko joskus kerrottu keiden sormenjäljet ovat veitsessä. Ulkopuolisella murhaajalla olisi tietysti ollut käsineet, joten sellaisia jälkiä tuskin löytyy. Mutta Jukan ja Annelin jälkien luulisi olevan veitsessä, jos se kerran on heidän, entä jonkun lapsen? Kyllä 9-vuotias saattaa käyttää veistä. Kuinka Joutsenlahden aikana jäljet tulkittiin? Oliko se niin, että tappelun aikana veitsi kiersi kaikkien käsissä? En muista lukeneeni mitään spekulaatioita tästä aiheesta, mutta jos niitä on ollut, niin voitteko vähän kerrata?
LUULISI, ettei veitsessä ole ollut kenenkään sormenjälkiä - ei ainakaan A:n tai J:n. Kaippa se olisi saanut tutkijoiden hälytyskellot soimaan (kun ei kerran pitänyt olla edes oma veitsi). Vaikka mikäpä tässä enää ihmetyttäisi. 8)
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Tara »

Chopper:
Muita asioita,Anneli on kuulusteluissa mm. kertonut seuraavaa :

Anneli Auer muistaa riidelleensä miehensä Jukka S. Lahden kanssa surmailtana talonsa keittiössä.

- Jukka piti minua väkisin pöydän tasoa vasten, silloin olen ehkä avannut vetolaatikostoa, jossa säilytimme veitsiä.
ehkä?? Siis oliko vai eikö ollut? Kuulostaa melkein Matti Nykäseltä: Ehkä olin, ehkä en! (TV:ssä kysymykseen oliko kännissä kännissä koneessa noin v 1982). Muutenkin vähän niin kuin Nykäset puukkojuhlissaan, mutta eivät kenties kännissä. Se eroaminen ei joillekin ole mikään helppo nakki, vaikka niin monet sitä harrastaa. Veitsilaatikosta: Annelihan kertoi olleensa kaappeja järjestämässä, kun ei saanut unta.. :mrgreen:
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Jos minä olisin valehdellut poliisille yli kaksi vuotta että taloon hyökännyt joku ulkopuolinen joka tappoi mieheni,kertonut tuntomerkkejä hänestä ja pysynyt tarinan takana,niin en kyllä kuulusteluissa sanoisi että : "Joo , hei minä tapoin mieheni,anteeks kauheesti jos pikkasen narrasin teitä,vaivaiset pari vuotta"...
Saattas muisti pätkiä itsekullakin sen mukaan miten hyvä pokka on, ja ilmeisen hyvä se on jos on elänyt tuollaisen asian kanssa noinkin kauan jäämättä kiinni.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Mopoterroristi
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: La Loka 13, 2007 1:34 am

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Mopoterroristi »

Noin niinkuin yleisesti hämmästyttää tämä homma että uraa olisi pitänyt luoda ja samalla pitäisi olla helvetimoinen katras lapsia ja sitten vingutaan kun ei aika riitä kummallakaan kotitöihin ja on aina pinna kireällä, on se hämmästyttävää :roll:
Ei noilla kummallakaan ole ollut kaikki inkkarit kanootissa kun ovat vielä viidettäkin lasta olleet tuohon soppaan hankkimassa, sittenhän sitä aikaa olisikin jäänyt entistä enemmän lapsille, uralle ja kotitöille, huh huh!

Yleensäkkin tuntuu ett' jotkin ihmiset hankkivat lapsia kuten joitakin esineitä esim.kodinkalusteita tyyliin noita maatuskamummoja on oltava viisi tuolla hyllyllä että on sarja täysi, sitten pitää luoda uraa, hankkia mammonaa niin että sitä on korviin asti ja sitten pitää jäädä aikaa vielä harrastuksille ja lapsethan siinä tuppaavat kärsimään kun aikuiset on viimeisilleen viritettyjä eikä lapsien kasvatukseen jää aikaa.

Kyllä sitä lasten hankkimista pitää miettiä vähän enemmän kuin sohvan ostoa, jos uran luonti ja mammonan haalinta on elämässä päällimäisenä mielessä niin kannattaa jättää lapsien hankinta tuonnemaksi tai olla kokonaan hankkimatta lapsia itselleen. elämme vuotta 2010, joten raskaudenkeskeytyskin on ihan mahdollista ja sallittua :mrgreen:
Syntyneet räyhäämään
Lukittu