Ulvilan tapaus (ketju 4)
-
mysteerin miettijä
- Harjunpää
Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)
Tuli vielä mieleen, että jos nyt sille linjalle lähdetään, ettäkö henkilön olisi ollut pakko olla paikalla siellä missä hänen dna on... Miettikääs, jos roskakuski sekoaisi. Ottaisi jonkun roskiksesta verisen nenäliinan tai vaikka kuukautissuojan, ja tekisi murhan ja hiplaisi satunnaisesta roskiksesta löytämäänsä dna:ta sinne... ja kaikki kylän asukkaat testattaisiin, ja sieltä pinkoisi esiin oman testin kohdalla osuma, niin millä himskatilla tossakin selittäisi, että en se minä ollut?
Nii-in. Vai olisiko joku kysynyt tuossa tilanteessa laihdutusklubin pitäjältä, kuinka pääsee (taas) linjoihinsa?mysteerin miettijä kirjoitti:mä en voi ymmärtää, miten voi olla edes teoriassa mahdollista, että murhamies olisi tiedustellut "mite mä pääsen linjoil"?????? onko muka muuta mahdollisuutta kuin että tuo kuuluu häkestä, kun sehän käski vähän aikaa odottaa...
vai kysyikö murhaaja lähintä bussipysäkkiä lähtiessään? ihan kuin "kiitti moi, ai niin, miten mä pääsen linjoil? ai tonne päin, hyvä!"
^Ja meinaat, että sitä auton ääntä ei sitten olis kuulunut ollenkaan?
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
-
hellämustapääfinnilä
- Martin Beck
Satakunnan Kansan litteroinnissa kohta on näin:Kotipoliisi kirjoitti:Eikö siellä nauhalla ollut vielä yksi epäselvä ääni:
Jukka: Aiih.
Anneli: Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti)
(askelien ääniä)
Epäselvä sanoja: (Aja)...
Hätäkeskus: Joo haloo.
Jukka: (se jäi)
Voisikohan tuo "Aja" kuulua ulkoa, rikkoutuneen ikkunan kautta puhelimeen, kun murhaaja juoksee punaiseen autoon paetessaan ja käskee autonkuljettajaansa ajamaan ja lujaa?
Mitä tässä nyt enää voi uskoa...
Jukka: Aih.
Anneli: Hei lopeta (huutaa todella raivokkaasti).
(Tuntematon: askelien ääniä.
Häke: Joo haloo.
Jukka: Se jäi.
Kotipoliisi, onko lainaamasi kohta otettu pöytäkirjoista, vai muualta?
Lisäys:
Silentservice, paikalta löytynyt purkka on uutta tietoa, siitä ei ilmeisesti ole saatu DNA:ta (liekö lasten jättämä)?
Viimeksi muokannut hellämustapääfinnilä, Pe Huhti 16, 2010 9:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
Tuota "Aja"-kommenttia ei tosiaan oo Satakunnan Kansan sivuilla, itsekin olin juuri kirjoittamassa. Noista askelista tuli mieleen että entä jos kuistin ovi oli puhelun ajan raollaan ja ulkopuolinen tyyppi vain käveli ulos ovesta eikä hypännyt. Sitten Anneli sulki oven kun puhelu loppui. Tosin silloin lapsi muistaisi väärin. Mutta mikä se oven avaus sielläkin on kun Anneli on poissa puhelimesta? kuistin ovi? Askeleet tuossa kohden sopisivat hyvin ulkopuolisen häipymiseen, mutta hypyn äänien puuttuminen hämää. Olisi mielenkiintoista tietää onko nuo kaikki tuntemattoman kommentit sanonut sama henkilö vai kuulostaako ne ihan eri ihmisten sanomilta. "Miten pääsee linjoil" on varmasti kyllä häkestä. Mutta ulkoakin voisi ääniä kuulua jos ikkuna on rikki.
Tuo dna-juttu on kyllä paha. Ei tarvi kyllä olla edes roskakuski, kuka vaan voi noukkia toisen dna:ta roskiksista jos haluaa.
Tuo dna-juttu on kyllä paha. Ei tarvi kyllä olla edes roskakuski, kuka vaan voi noukkia toisen dna:ta roskiksista jos haluaa.
-
John Buchan
- Scooby-Doo
Pakko taas tuoda omia näkökantoja tähän HÄKE puheluun
Anneli: Kuuleksä ku mun mieheni huutaa.
Miksi esittää tälläinen kysymys? Ihan kuin tässä AA pelaisi varman päälle että mies on vielä hengissä mutta kohta "tappaja" viimeistelee työnsä.
Jukka: (vaimea kopsahdus). Lala.
Voisiko "Lala" olla kuoleman kielissä kamppailevan miehen "älä"
Anneli: Mä olen täl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähti juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tappaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.
Mistä AA tietää että tunkeutuja aikoo tapaa miehen, vai olisiko tunkeutuja vain antamassa vuosisadan opetusta, kun kunnolla annetaan nenään niin veri kyllä roiskuu mutta siitä on tappaminen kaukana, toisekseen juoksee ulos ja jättää lapset sisälle, ei kuullosta kovin uskottavalle.
Vaikea sanoa noin tekstin pohjalta (missään ei ole mainintaa että AA itkisi) mutta jos ko. tapahtuma sattuisi vaikka täällä meillä niin uskoisin että vaimo huutoitkisi hälytyskeskukseen, eikä pystyisi noinkaan tarkkaan kuvaukseen tapahtumista.
Anneli: Kuuleksä ku mun mieheni huutaa.
Miksi esittää tälläinen kysymys? Ihan kuin tässä AA pelaisi varman päälle että mies on vielä hengissä mutta kohta "tappaja" viimeistelee työnsä.
Jukka: (vaimea kopsahdus). Lala.
Voisiko "Lala" olla kuoleman kielissä kamppailevan miehen "älä"
Anneli: Mä olen täl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähti juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tappaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.
Mistä AA tietää että tunkeutuja aikoo tapaa miehen, vai olisiko tunkeutuja vain antamassa vuosisadan opetusta, kun kunnolla annetaan nenään niin veri kyllä roiskuu mutta siitä on tappaminen kaukana, toisekseen juoksee ulos ja jättää lapset sisälle, ei kuullosta kovin uskottavalle.
Vaikea sanoa noin tekstin pohjalta (missään ei ole mainintaa että AA itkisi) mutta jos ko. tapahtuma sattuisi vaikka täällä meillä niin uskoisin että vaimo huutoitkisi hälytyskeskukseen, eikä pystyisi noinkaan tarkkaan kuvaukseen tapahtumista.
Huvittavaa seurata ketjua. Te kaikki, jotka tuomitsitte Auerin jo kuukausia kestaneen "keskustelunne" aikana ...... erityisesti MissHolmes,
katse peiliin ja paa painuksiin, silla vapauttava paatos tulee aivan pian.

katse peiliin ja paa painuksiin, silla vapauttava paatos tulee aivan pian.
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
-
Kotipoliisi
- Martin Beck
Epäselvän sanojan "Aja" kommentti on Iltasanomissa:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=2066887
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=2066887
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.
- Rudyard Kipling
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.
- Rudyard Kipling
Kyllä,olemassa olevien todisteiden valossa olen samaa mieltä että Anneli vapautetaan syytteistä. Pelkkien olettamuksien vuoksi ei voi ketään tuomita.Matula kirjoitti:vapauttava paatos tulee aivan pian.![]()
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
On muuten mielenkiitoinen tuokin huomio. Mitä tuossa on tapahtunu? tuntuis että jotain olennaistakin koska Anneli lähtee heti sen jälkee katsomaan. Kai sekin kuuluis jos laittais käden luurille ?
" Jukka: (Äihh) (Häivy)/ käheä rääkäisy (Laahaava ääni) Äähh, auuh (voimakkaita valitushuutoja)
Anneli: Onks joku tulossa jo?
Jukka: Öh.. auto. Oh. Eih. Hälytyys ... tule(e) tänne apuun.
(Tallennuksessa tyhjä kohta kahden sekunnin ajan. Poliisin äänitutkija ihmettelee, mitä tapahtuu, koska järjestelmä reagoi kaikkeen ääneen, myös hengitykseen)
Anneli: Hei mun täytyy ny. (Sanoo lapsen nimen)
Lapsi: xxx.
Anneli: Tuuksä tänne puhelimeen."
Ps: toimiiko teillä muilla Minfo äärimmäisen hitaasti just nyt? ei meinaa saada viestejä kirjoitettua millään.
" Jukka: (Äihh) (Häivy)/ käheä rääkäisy (Laahaava ääni) Äähh, auuh (voimakkaita valitushuutoja)
Anneli: Onks joku tulossa jo?
Jukka: Öh.. auto. Oh. Eih. Hälytyys ... tule(e) tänne apuun.
(Tallennuksessa tyhjä kohta kahden sekunnin ajan. Poliisin äänitutkija ihmettelee, mitä tapahtuu, koska järjestelmä reagoi kaikkeen ääneen, myös hengitykseen)
Anneli: Hei mun täytyy ny. (Sanoo lapsen nimen)
Lapsi: xxx.
Anneli: Tuuksä tänne puhelimeen."
Ps: toimiiko teillä muilla Minfo äärimmäisen hitaasti just nyt? ei meinaa saada viestejä kirjoitettua millään.
Viimeksi muokannut Anastasia, Pe Huhti 16, 2010 10:15 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Takkahuone oli Annelin ja Jukan yhteinen makuuhuone ja nukkuivat samassa sängyssä. Mistä tämä kysymys? Kuulusteluissa Anneli kertoo heidän seksielämänsä olleen mielestää aktiivista ja noin kerran viikossa tapahtuvaa. Vaikka monissa kohdissa ja eri ihmisten kuulusteiluissa tulee esiin mahdollinen ero ja välillä se on Jukka joka sitä haluaa tai sitten Anneli, niin Anneli kertoo nyt kuitenkin näin ja eihän ulkopuoliset varmasti voi tietää. Kysymyksissä on myös esim. tiedätkö onko Annelin suvussa mielisairautta? ei voi päätellä onko vastaus faktaa vai ei koska vastaaja ei ole varma, sama noiden erojuttujenkin kanssa.Rezah kirjoitti:Jos laspi on nukkunut äitinsä vieressä kunnes Jukka tuli kotiin? Tosin eiväthän ne nukkuneet samassa huoneessa kait?
Ja jos nyt jotain yrittäisi miettiä tuosta ikkunan läpi menosta, niin yksi syy sille, että tulee/menee ikkunasta on se, että luulee oven olevan takalukossa? Tai tietää, ja siksi sitä ei voisi käyttää?
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
-
Who was it
- Sabrina Duncan
Tytär ei mainitse, että olisi mies tullut kylpy- /pesuhuoneesta. Lehdistö on tehnyt omia tulkintojaan. Eli tosiaan tyttö sanoo miehen tulleen kylpyhuoneesta päin ja menneen sitten ikkunasta ulos.mysteerin miettijä kirjoitti:Tyttären mukaan mies oli tullut pesuhuoneesta.
tuo lause on sellaisenaan iltiksestä. sitä en tiedä onko eri versioita
Lapsi sanoo, että murhaalja tuli pesuhuoneesta.
Häkepuhelun aikanahan Anneli sanoo lapselle, että tuus puhelimeen ja lähtee. Menikö pesuhuoneeseen ja laittoi tämän kyseisen tumman hupparin päälle ja meni ulos ikkunasta. Tämän lapsi näki ja luuli murhaajaksi.
Annelihan sanoi puhelun aikana juosseensa ulkona, mutta häkenauhahan ei kai sitä tue.
Häkepuhelun aikanahan Anneli sanoo lapselle, että tuus puhelimeen ja lähtee. Menikö pesuhuoneeseen ja laittoi tämän kyseisen tumman hupparin päälle ja meni ulos ikkunasta. Tämän lapsi näki ja luuli murhaajaksi.
Annelihan sanoi puhelun aikana juosseensa ulkona, mutta häkenauhahan ei kai sitä tue.
~ Even a clock that is not going is right twice a day ~
(satakunnan kansan sivuilta)
Eli siis A meni takkahuoneeseen missä tappaja oli, avasi oven, juoksi ulos (tappajan vierestä?), tappaja seurasi, mutta palasi sitten sisälle? Jolloin A myös palasi sisälle, ohitti taas tappajan ja palasi puhelimeen? Ja muisti sulkea ovenkin, koska tappaja myöhemmin pakeni ikkunasta?
Vai käyttikö A etuovea?
Miksi A ei ulkona ollessaan huutanut apua, kiljunut tms. ? Ei edes silloin päästänyt ääntä kun tappaja jahtasi...
(satakunnan kansan sivuilta)
Eli siis A meni takkahuoneeseen missä tappaja oli, avasi oven, juoksi ulos (tappajan vierestä?), tappaja seurasi, mutta palasi sitten sisälle? Jolloin A myös palasi sisälle, ohitti taas tappajan ja palasi puhelimeen? Ja muisti sulkea ovenkin, koska tappaja myöhemmin pakeni ikkunasta?
Vai käyttikö A etuovea?
Miksi A ei ulkona ollessaan huutanut apua, kiljunut tms. ? Ei edes silloin päästänyt ääntä kun tappaja jahtasi...
-
Who was it
- Sabrina Duncan
Missä sivulla? Sivulla 604 lapsi kertoo sanantarkasti "mä näin ku se murhaaja juoksi ve sielt kylppärist päi ja pääs sielt ikkunasta"Sippura kirjoitti:Lapsi sanoo, että murhaalja tuli pesuhuoneesta.
muoks. ja siis lapsi kertoo seisseensä tällöin makuuhuoneen ja olohuoneen rajalla. (Eli ei ollut puhelimessa)