Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Carina
Neuvoja-Jack

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Carina »

Taitaa jäädä ikuiseksi mysteeriksi, että miksi hän Suomeen saapui.
Nyt mua kyllä ihmetyttää tosiaankin se, että miksi Härälle ei näytetty vainajan henkilökorttia, vaikka hän oli oikeassa hotellissa ja hänen annettiin se nippu tutkia :roll: Missä siis oli vainajan kortti, vai oliko hän kirjautunut majoituspaikkaan suomalaisella nimellä??
Missäköhän vainaja asui Saksassa ja mitä hänen kaikille tavaroilleen siellä tapahtui?
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Munch
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Munch »

Carina kirjoitti:Taitaa jäädä ikuiseksi mysteeriksi, että miksi hän Suomeen saapui.
Nyt mua kyllä ihmetyttää tosiaankin se, että miksi Härälle ei näytetty vainajan henkilökorttia, vaikka hän oli oikeassa hotellissa ja hänen annettiin se nippu tutkia :roll: Missä siis oli vainajan kortti, vai oliko hän kirjautunut majoituspaikkaan suomalaisella nimellä??
Missäköhän vainaja asui Saksassa ja mitä hänen kaikille tavaroilleen siellä tapahtui?
Toivotaan että se nimeltämainitsematon ohjelma aktivoituu tekemään aiheesta laajemmankin jutun...tästähän saisi vaikka kirjan tai leffankin tehtyä. 8)
Carina
Neuvoja-Jack

Munch kirjoitti:
Carina kirjoitti:Taitaa jäädä ikuiseksi mysteeriksi, että miksi hän Suomeen saapui.
Toivotaan että se nimeltämainitsematon ohjelma aktivoituu tekemään aiheesta laajemmankin jutun...tästähän saisi vaikka kirjan tai leffankin tehtyä. 8)
Toivotaan tosiaankin ;)
aniko
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja aniko »

Carina kirjoitti:Nyt mua kyllä ihmetyttää tosiaankin se, että miksi Härälle ei näytetty vainajan henkilökorttia, vaikka hän oli oikeassa hotellissa ja hänen annettiin se nippu tutkia :roll: Missä siis oli vainajan kortti, vai oliko hän kirjautunut majoituspaikkaan suomalaisella nimellä??
Oisko sitten kuitenkin majoituspaikan tiskillä ollut sen verran ovela kaveri, että muisti tämän oudon naisen ja jätti hänen korttinsa pinon sivuun, kun ei tiennyt miksi hänen peräänsä kyseltiin.
Saksassa voi kamat jättää pihalle ja soittaa paikalliselle roskisfirmalle että tulkaa hakeen nää pois (Braunschweigissa maksaa näemmä 15 euroa).
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Jos tosiaan on niin, että tuolla majoituspaikan pitäjällä on puhtaat jauhot pussissa, herää kysymyksiä:
-Miksi hän ei näyttänyt Härälle juuri tämän naisen korttia? Jos olen oikein ymmärtänyt Härkä on ilmaissut miksi hän tietoja kyseli.
-Jos tämä henkilö ei halunnut antaa Härälle tietoja, miksi antoi mitään kortteja nähtäväksi?
-Jos tämä henkilö ei halunnut antaa Härälle juuri tämän naisen tietoja, miksei hän itse Härän poistuttua soittanut poliisille ja kertonut, että 'täällä kävi yksi tyyppi kyselemässä tällaisen vainajan perään, enkä antanut tietoja, mutta teille ilmoitan, että meillä on majoittunut tuntomerkkeihin sopiva nainen.'
Täytyihän tämän majatalon pitäjän huomata tuo naisen kortti ja jos se nyt jostain syystä olisi ollut "eri pinossa", luulen, että kuka tahansa vastaavassa tilanteessa (vaikka ei minfolainen olisikaan) tarkastaisi uteliaisuuttaan, onko tuo kysytty nainen vieraillut meidän yrityksessämme.

Onkohan naisen sukulaiset tietoisia siitä, onko nainen synnyttänyt ja onko hänellä lapsi jossakin.
En usko alkuunkaan, että nainen olisi koko Suomessa oloaikansa (kuinka kauan sitten onkaan ollut) källäillyt yksinään. Kyllähän jossain on joku henkilö, jonka vuoksi hän on tänne tullut.
aniko
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja aniko »

Ailarin kysymykset nyt vievät vähän siihen suuntaan, että ehkä majatalonpitäjällä ei sitten olleet jauhot ihan vitivalkoisia. Yksinkertaisin selitys lienee kaksikymppiä lisämaksua käteen ja "jos joku kysyy, niin et ole nähnyt täällä, jooko?", etsintöjen hidastamiseksi. Onneton respa on säikähtänyt ja pannut kortin eri pinoon, ja kun tosiaan joku tulee sitten perässä kyselemään, niin on ajatellut että jotain hämärää tässä tosiaan sitten oli takana, eikä anna tietoja. Ei kuitenkaan uskalla olla antamatta korttejakaan (Härkä varmaan näytti niin pahikselta ettei uskaltanut ottaa riskejä :) ) Kolme vuotta myöhemmin kun kysyjä on jo poliisi niin ei ole enää mieli tehnyt pitää lupausta.
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Jos pahimman skenaarion vetäisee (ja vetäisenhän minä, vaikka sellissä olisin loppuikäni), niin tuliko OV Suomeen juuri Gasthausin ylläpitäjän vuoksi?
Vai tutustuiko ihan noin muuten vain häneen?
Vai eikö tutustunut ollenkaan? Muuten vain kortti salattiin.
OV otti nettiyhteyden 15.2. Latasi soitintaan. Ottiko samalla yhteyden Gasthausiin Jämsään vai ihan sattumaltako sivu osui eteen ja ajatteli, että 'tuonne!'
Vai eikö ottanut kehenkään yhteyttä. Huomasi vaan linkan ikkunasta, että kiva majatalo - Gasthaus - sinne! Siellä vietän yöni ja sit palaan takaisin Orivedelle ja kuolen sinne metikköön. Niinkö se meni?
Miksei OV mennyt Oriveden hotelliin loisimaan viimeiseksi yöksi ja sitten painanut metikköön kuolemaan? Se rautatieasemakin olisi ollut lähempänä, jonne kassinsa roudata.
Emmietiiä?
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Eikös ne ylläpitäjät ole ulkomaalaisia, tai immigrantteja Venäjältä?
There are no crimes behind enemy lines
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Jebsgutarallaa . Ovat he venäläisiä alkuperältään. Puhuvat suomea sujuvasti.
Mukavia ihmisiä. Ainakin minun mielestäni , enkä mitään mafia otteita siellä käyttänyt. :D
Heillä on myös muutama lomamökki , sen Gasthausin lisäksi.
Niihin kirjaudutaan todennäköisesti kuitenkin juuri Gasthausista käsin.
Mökit ovat Jämsän ulkopuolella.

19.2.2007 reitti pitäisi demostroida uudelleen , ihan minuutilleen.
Pitäisi saada selville Gasthausista lähdön ajankohta , mikäli oli kuitenkin majatalossa ??
Saisikohan poliisilta apuva ????????????????????? :D
Carina
Neuvoja-Jack

Olemme lähettäneet vainajan omaisille saksankielisen kirjeen, jonka ystävällisesti välitti omaisille Ismo Kopra. Kirje on annettu isälle ja siskolle, kun he hakivat vainajan tuhkat Suomesta pääsiäisenä.
Lähetimme sen kaikkien ketjuun aktiivisesti osallistuneiden puolesta.
Kerroimme kirjeessä ottavamme osaa heidän suruunsa, sekä sen, että olemme välittäneet heidän tyttärensä ja siskonsa kohtalosta.
Emme pyytäneet heitä vastaamaan kirjeeseen ja koitimme kirjoittaa sen parhaamme mukaan niin, ettei siitä saa käsitystä, että odotamme ja toivomme heidän vastaavan.
Liitimme mukaan kuitenkin osoitteen, johon he niin halutessaan voivat kirjoittaa.

Kirjeen kirjoittamiseen osallistuivat lisäkseni, Härkä, Ailar, East London, sekä Juliet Jones.
Mutta kuten sanottu, kirje on lähetetty kaikkien aktiivisten keskustelijoiden puolesta!
Sajaki
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Sajaki »

Harvinaisen kaunis ajatus.
"Karkea kysymys koko kriminaalipolitiikan historian ajan on ollut, onko rikoksiin syyllistynyt (tai muuten poikkeava) henkilö paha vai hullu."
Severin A
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Severin A »

Hienoa, että OV:n henkilöllisyys selvisi ja omaiset löytyivät. Harmittaa ja kummeksuttaa suuresti, miksi OV:n henkilöllisyys salataan. Luulisi sen julkituomisen olevan itsestään selvää näinkin paljon mediahuomiota herättäneessä tapauksessa...
Älä oleta
Celeste
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Celeste »

Severin A kirjoitti:Hienoa, että OV:n henkilöllisyys selvisi ja omaiset löytyivät. Harmittaa ja kummeksuttaa suuresti, miksi OV:n henkilöllisyys salataan. Luulisi sen julkituomisen olevan itsestään selvää näinkin paljon mediahuomiota herättäneessä tapauksessa...

Eikös tää menny niin, että omaiset oli kieltäny nimen julkaisemisen.
kallooni on pultattu tahto,
se tahtoo häpeästä ylpeyteen.
Olen luovuttanut ainakin puoli kertaa,
eikä sitä edes puoliksi lasketa.
Severin A
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Severin A »

Celeste kirjoitti:
Severin A kirjoitti:Hienoa, että OV:n henkilöllisyys selvisi ja omaiset löytyivät. Harmittaa ja kummeksuttaa suuresti, miksi OV:n henkilöllisyys salataan. Luulisi sen julkituomisen olevan itsestään selvää näinkin paljon mediahuomiota herättäneessä tapauksessa...

Eikös tää menny niin, että omaiset oli kieltäny nimen julkaisemisen.
Kyllä näin käsittääkseni on, enkä ymmärrä sitäkään ratkaisua...
Älä oleta
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Poliisi armahtaa.

Minä en !! :D

Juttu on edelleen käsittelyssä ???
Vastaa Viestiin