Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 1)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Elpukka
Remington Steele

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Elpukka »

Saattaa mennä OT:n puolelle tässäkin ketjussa (sori sori)

Jos mä joku päivä kilahtaisin ja tekisin jotain peruuttamatonta, niin toivoisin ettei mun lapset joutus vastaavanlaiseen grillaukseen kuin Auerin lapset!
Syyttömiä ne on tähän tilanteeseen.

MissHolmes, eikös jossain isommissa marketeissa myydä sianverta...
Ajattelin jos haluat omia "mehu"testejä tehdä :lol:
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Sajaki
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Sajaki »

Elpukka kirjoitti:MissHolmes, eikös jossain isommissa marketeissa myydä sianverta...
Ajattelin jos haluat omia "mehu"testejä tehdä :lol:
Kyllähän sitä saa melkein mistä vaan.

Ainakin täälläpäin, tiedä siitä sitten asunko jossain vampyyriyhteisössä... :mrgreen:
"Karkea kysymys koko kriminaalipolitiikan historian ajan on ollut, onko rikoksiin syyllistynyt (tai muuten poikkeava) henkilö paha vai hullu."
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Hih. ollanko siis kyökkiosastolla tultu siihen lopputulokseen toistaiseksi, että Annelia ei riivannut ainakaan puhdas feminismi, vaan jokin vakavampi? Tai sitten ei mikään :O
Nuotio & Äreät Tiput
Belaja Smert
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Belaja Smert »

MissHolmes kirjoitti:Hih. ollanko siis kyökkiosastolla tultu siihen lopputulokseen toistaiseksi, että Annelia ei riivannut ainakaan puhdas feminismi, vaan jokin vakavampi? Tai sitten ei mikään :O
Näkisin, että kotiäitiyis oli ainoastaan yksi väylä Auerille luoda yhteiskunnan vastaista ja oikeastaan kaiken vastaista maailmanvallankumoustaan. Muistelisin kyseisen emännän kyseenalaistaneen "ammattilaisten" kyvyt lastenkasvatukseen verrattuna lapsen omaan äitiin.
Tuolta kotimamma palstalta löytyi sitten samanlaisia kohtalontovereita, joita oli helppo vetää mukaan noihin surrealistisiin ideoihin.

Ja se, että eukko laittaa kuviaan mammadieetti-sivustolle kertoo juurikin siitä ihaillun hakemisesta. Siellä kun punkerot hakevat apua kilojensa kanssa, niin katsovat, että onpas se annumamma nätti ja hoikka. Haki siis ihailua lihavilta ihmisiltä.
MissHolmes
Ben Matlock

Ehkä Annumamma tahtoi olla kaikkien kotiäitien napoleon?

Hänellä ei selkeästi ollut mitään itsetunto-ongelmaa, joka olisi estänyt kontaktoinnin naapurustoon ja ylensäkin todellisiin ihmisiin. Hänhän oli valmis jakamaan elämänsä ja perheensä netin välityksellä.

Oliko naapurusto ''liian tyhmää'' Annun tuttaviksi? Halveksiko Annu ympäristöään?
Nuotio & Äreät Tiput
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Tai ehkä pelkäsi jonkun naapurinsa romahduttavan tämän hänen pilvilinnansa täydellisyydestä.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Florence86
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Florence86 »

Mistä tunnistaa narsistin?

DSM.IV -luokituksen mukaan narsistinen persoonallisuushäiriöön kuuluu laaja-alaisia suuruuskuvitelmia (fantasian tai käytöksen tasolla), ihailun tarvetta ja empatian puutetta. Yleensä narsistinen persoonallisuushäiriö alkaa kehittyä varhaisaikuisuudessa ja esiintyy monissa yhteyksissä vähintään viidellä seuraavista tavoista:

1. Henkilöllä on suuret käsitykset itsestään (liioittelee lahjojaan ja saavutuksiaan, odottaa perusteettomasti muiden pitävän häntä ylivertaisena)

2. Keskittyy ajatuksissaan jatkuvasti mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta kauneudesta tai suuresta rakkaudesta

3. Uskoo olevansa erikoinen ja ainutlaatuinen ja kokee, että häntä ymmärtävät vain muut huomattavat henkilöt ja instituutiot, joiden kanssa hänen tulisi olla tekemisissä

4. Vaatii korostunutta ihailua

5. Kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun ja saamaan toiveensa täytetyksi

6. Käyttää häikäilemättä muita hyväkseen

7. Ei kykene empatiaan: on haluton huomaamaan toisen tunteet ja tarpeet ja eläytymään niihin

8. Kadehtii muita tai uskoo muiden kadehtivan häntä

9. Käyttäytyy röyhkeästi muita kohtaan

http://plaza.fi/ellit/ihmissuhteet/perh ... t-narsismi

Tämänkaltaista arvailua Annelin persoonasta uskallan tänne "keittiön" puolelle heittää (tosin Annelin narsismiin on ohimennen jo viitattu muissakin ketjuissa.) Esitutkintamateriaalia lukiessa ja oikeudenkäyntiä seuratessa alkaa Annelin käytös puistattaa yhä enemmän, juuri tuo ylimielisyys ja empatian puute.. mehutestien tultua julki tuli ainakin mulle sellainen olo, että Anneli elää aivan omien lakiensa mukaan.
Clear water has no fish.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Varmasti on narsisti, totta. Mutta sen lisäksi Auerin kielenkäytöstä, hänen tavastaan muodostaa kieltä, lauseita, löytäisi asiaa tunteva helposti useita (kaikki?) sellaisia poikkeamia, jotka ovat tyypillisiä myös paranoidille skitsofreenille. Minä en ole mikään 'oikea asiantuntija', mutta tällainen tapa muodostaa kieltä on todellakin tutkittu, kielitieteilijöitten ja lingvistiikkaan perehtyneitten psykiatrian alan tutkijoitten hommia, mutta aihe on minulle tuttu muista syistä, ihan muuten vain.. 8)

Poikkeavaa on mm se, että hän erikoisella tavalla, puhuessaan lähes mistä tahansa, antaa samalla vaikutelmia itsestään, tai hän tekee niitä, eli luo kuulijalle käsityksiä omasta itsestään - itse asia, josta hän näyttää puhuvan, ei ole varsinainen pääasia, vaan hän itse, sekä itseään koskevien käsityksensä tuputtaminen muille.. Hän on kaiken tuottamansa kielellisen virran subjekti, on kyse mistä tahansa. Hän ei voi olla muuta (terve ihminen voi itse valita milloinka haluaa antaa vaikutelmia itsestään, sairas ei voi). Kaikella hänen ulkopuolellaan on hänelle vain välineen arvo, se on keinotekoista yritystä, kirjoista luetun mukaista (?), rakennetun itsen kokoamisyritystä - myös lapset ovat välineitä. Jos jollakin ei ole hänelle käyttöarvoa, niin tämä henkilö on täysin arvoton. Voit olla hänen kanssaan vain samaa mieltä - mutta sittenkin tulee ongelmia, koska hän ei oikeasti ole mitään mieltä, siis hän itse ei ole, koska ei ole mitään 'häntä'.-- Jukka menetti työpaikkansa! (Ei vit.. vitsi sentään, mies kuoli, nainen pahottelee miehen työpaikan menetystä. Suree puseroaan.)

skitsoista, paranoideista on sanottu, että lopulta he itse saavat aikaan sen totuuden ja sen todellisuuden (joka alkuaan oli vain kuvitelmaa), jota he yrittivät todistaa itselleen ja muille: maailma ei arvosta minua, läheinen ei arvosta riittävästi minua eikä oikealla tavalla vaan hyljeksii ja aliarvioi, eikä ymmärrä minua. Nytkö alkaa olla lähellä se hetki, jolloin hän voi vihdoin todeta: Minä olin oikeassa! He vainoavat minua! He panevat minut jopa vankilaan.

Mitähän Lauerma voi sanoa - ennen mielentilatutkimusta??

Persekerho on kokoelma lainattuja kiiltokuvia tyhjän peittona.

Hoitoon kuuluisi. Ei hän ansaitse 'vihaa', - koko asia on todella tragedia. Mutta ihmisillä on oikeus suojautua näiltä.. ei voi mitään, mutta niin se nyt vain on.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Arska
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Arska »

Stephanie Plum kirjoitti:Oliko kaikki lapset äidin sukunimellä? Aika epätavallista, jos näin on.
Perhekerhon sivuilla vanhin lapsi on ainakin Auer eikä Lahti.
Kaikki lapset ovat Auereita. Koska ensimmäinen lapsi syntyi useamman kuukauden ennen kuin Anneli ja Jukka menivät naimisiin/muuttivat yhteen, esikoisen nimeksi oli todennäköisesti ehditty jo antaa Auer. Se taas olisi pitänyt muuttaa jos muiden lapsien nimeksi olisi haluttu Lahti.

Lahti taitaa olla aika tavallinen nimi, Auer taas erikoisempi. Esikoisen ensimmäinen nimi alkaa E:llä, mutta hänestä käytettiin A:lla alkavaa nimeä. Kaikkien lapsien nimikirjaimet olivat AA. Kyökkipsykologian dosentuurin haltijaan arvovallalla heitän mutua, että kukaan, jonka nimikirjaimet ovat AA, ei halua lapsilleen A:lla alkavaa etunimeä. Nuorempien lapsien etunimet olisi siis valinnut isä. Voi siis hyvin olla mahdollista että Lahtikin piti enemmän Auerista, mutta ei halunnut muuttaa omaa nimeään, koska Jukka Lahdelle oli kertynyt mainetta, kunniaa ja julkaisuja.
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Noita diagnooseja heitettäessä noudattaisin pikkuisen varovaisuutta vaikka kuinka huuhaa-ketju (=uskottavuus on jo karissut) olisikin... :roll:
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Susihukka
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Susihukka »

Joo, minäkään en hakenut edes kyökkipsykologialla ihan tätä...
Dg:t esimerkiksi ovat todella, todella monimutkaista maastoa.

Mutta ehkäpä tämä ketju vähän vielä hakee muotoaan :) Muutama viesti vasta ;)
Kuva
Belaja Smert
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Belaja Smert »

Arska kirjoitti:Kyökkipsykologian dosentuurin haltijaan arvovallalla heitän mutua, että kukaan, jonka nimikirjaimet ovat AA, ei halua lapsilleen A:lla alkavaa etunimeä.
Paitsi ehkä sellainen, hieman erilainen. Hieman sellainen Timo T.A. Mikkos - tyyppinen, joka hänkin on antanut lapsilleen tuon T.A:n. Muitakin yhteyksiä löytyy, kuten voimakas hyökkäys yhteiskunnan järjestämää päivähoitoa vastaan. Tokihan se päivähoito voi olla haitallista vanhemmalle, joka pelkää lapsensa saavan muita vaikutteita kuin pelkästään vanhemman antamia.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Tara kirjoitti:
Persekerho on kokoelma lainattuja kiiltokuvia tyhjän peittona.
Eilen tutustuin eka kerran melko perusteellisesti noihin juttuihin p-kerhossa, ja pakko sanoa, että olen täsmälleen yllä lainatun kirjoittajan kannalla. Voin myös kuvitella, kuinka työlästä ja aikaaviepää sivujen pitäminen on ollut, ainakin monen lapsen äidille. Tämän "kiiltokuvakokoelman" kanssa touhuaminen ja sen tarkoitus ihmetyttää minua. Liekö ollut pohjimmiltaan jonkinlaista itseterapiaa ja pönkittämistä, joka ei ole sitten saanut läheisiltä ymmärtämystä. Nämä teesit ja johtoajatukset varsinkin ovat sinänsä mielenkiintoisia näin kyökkipsykologikokelaan näkökannalta. :?:
Nothing is quite what it seems
Frank Nolla
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Frank Nolla »

Niin. Eihän toki perhepedissä nukkuvilla aikuisilla ole seksielämää, kuten ei pienten lasten vanhemmilla yleensäkään. Hohhoi. Ei, kyllä seksiä voi harrastaa aika monessa paikassa.

Mitä tulee Perhekerhon "tarkoitukseen"... Joku alkaa yrittäjäksi perustaen kaupan, toinen menestyvän nettiprojektin. Ei se ole niin ihmeellistä.
MissHolmes
Ben Matlock

Minusta tämä oli hyvä ketju. Eikö kyse kuitenkin ole spekulaatiosta?
Minusta voi jättää lukematta, jos ahdistaa. Ja pysyä siellä mistä tämä osio on koitettu nyt siirtää pois.

Ainakin minusta näyttää vahvasti siltä, ettei AA:lla ole kaikki ihan kohillaan. Enkä edes usko, että monikaan noin raakaan surmaan pystynyt olisi henkisesti täysin kunnossa.
Mitä pahaa sitten on siinä, jos tuota tapahtumat aiheutanutta tilaa yrittää analysoida?? Kerropa sinä vaikka Kylli.
Nuotio & Äreät Tiput
Vastaa Viestiin