Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 1)
Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju
^ Taas kerran täytyy sanoa että ihmettelen kyllä suuresti että miten aikuinen nainen kehtaa pitää 12-vuotiasta lasta uskottunaan. Tuo kuvio lienee tavallinen Annelin elämässä - etäiset ystävät korvataan omilla lapsilla. Karmeaa. Ymmärrän kyllä että jos lapsi ihmettelee jonkun henkilön outoa käytöstä niin joku selitys on yhdessä pohdittava mutta minusta tuntuu raadolliselta ajatella 12 vanhalle lapselle selitettävän tuonkaltaista asiaa.
-
Dexter Morgan
- Hercule Poirotin viikset
IMO Anneli halusi tällä tavoin sanoa lapselle, että tämä pitäisi suutaan soukemmalla "sulhaskandidaatin" läsnäollessa. Että kaikesta ei tarvitse puhua, jottei äitiä viedä pois.marnih kirjoitti:^ Taas kerran täytyy sanoa että ihmettelen kyllä suuresti että miten aikuinen nainen kehtaa pitää 12-vuotiasta lasta uskottunaan. Tuo kuvio lienee tavallinen Annelin elämässä - etäiset ystävät korvataan omilla lapsilla. Karmeaa. Ymmärrän kyllä että jos lapsi ihmettelee jonkun henkilön outoa käytöstä niin joku selitys on yhdessä pohdittava mutta minusta tuntuu raadolliselta ajatella 12 vanhalle lapselle selitettävän tuonkaltaista asiaa.
-
Tiina
- Sherlock Holmes
Missähän Anneli tapasi tämän ns.poikaystävänsä ? Oliko ilmo netin treffipalstalla vai missä ?
Netin kautta. Miehen nimi on muuten Seppo tai siis piti ollaTiina kirjoitti:Missähän Anneli tapasi tämän ns.poikaystävänsä ? Oliko ilmo netin treffipalstalla vai missä ?
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Jep, tuo on sinällään loogista. Itse vain pohdin kauaskantoisempia seurauksia lapsen elämässä - lähelle pyrkivät ihmiset ovat vaarallisia heidän motiivinsa on kerätä sinusta tietoa jonka avulla saattaa sinut kuseen. Ja taas kerran - jos Annelilla ei olisi salattavaa, mistä tarve varoitella lasta? Jos nämä väitteet ovat totta niin puoltavat mielestäni syyllisyyttä.Dexter Morgan kirjoitti:IMO Anneli halusi tällä tavoin sanoa lapselle, että tämä pitäisi suutaan soukemmalla "sulhaskandidaatin" läsnäollessa. Että kaikesta ei tarvitse puhua, jottei äitiä viedä pois.marnih kirjoitti:^ Taas kerran täytyy sanoa että ihmettelen kyllä suuresti että miten aikuinen nainen kehtaa pitää 12-vuotiasta lasta uskottunaan. Tuo kuvio lienee tavallinen Annelin elämässä - etäiset ystävät korvataan omilla lapsilla. Karmeaa. Ymmärrän kyllä että jos lapsi ihmettelee jonkun henkilön outoa käytöstä niin joku selitys on yhdessä pohdittava mutta minusta tuntuu raadolliselta ajatella 12 vanhalle lapselle selitettävän tuonkaltaista asiaa.
-
Tiina
- Sherlock Holmes
^Poliiseilla ei kyllä ole yhtään mielikuvitusta. Sukunimi oli tietysti Virtanen tai Korhonen. 
-
Dexter Morgan
- Hercule Poirotin viikset
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Halusinkin tuoda esille juuri sen, että syytön ihminen ei menisi lapselle tuollaista sanomaan.marnih kirjoitti:Jep, tuo on sinällään loogista. Itse vain pohdin kauaskantoisempia seurauksia lapsen elämässä - lähelle pyrkivät ihmiset ovat vaarallisia heidän motiivinsa on kerätä sinusta tietoa jonka avulla saattaa sinut kuseen. Ja taas kerran - jos Annelilla ei olisi salattavaa, mistä tarve varoitella lasta? Jos nämä väitteet ovat totta niin puoltavat mielestäni syyllisyyttä.
Juoruilun puolelle menee:
Annelin veli sanoi iltalehden mukaan heidän keskustelleen annelin kanssa annelin viimeisimmästä poikaystävästä. (Ymmärtäisin jJ. eli jälkeen Jukan). Kuinka monta niitä on tässä ehtinyt olla?
Annelin veli sanoi iltalehden mukaan heidän keskustelleen annelin kanssa annelin viimeisimmästä poikaystävästä. (Ymmärtäisin jJ. eli jälkeen Jukan). Kuinka monta niitä on tässä ehtinyt olla?
-
Tiina
- Sherlock Holmes
Teleksi kirjoitti:Juoruilun puolelle menee:
Kyllähän verevä nainen ehtii kolmen vuoden aikana niitä aikamoisen liudan kerätä. Varsinkin jos on ilmoitus tärskypalstalla.
Tämä on jo hieman turhaa "mustamaalausta" puoleltani, mutta sanompa kuitenkin.
Uskoisin, mitä täällä nyt ollaan Annelin persoonaa ruodittu, että nainen kaiken sen laiskuuden, masentuneisuuden, "tunteettomuuden" ja "väliinpitämättömyyden" ohella osaa olla tarvittaessa erittäin viehättävä. Siksi en ihmettele jos sulhiskandeja on ollut useampikin. Varmasti mestari luomaan
miehille itsestään halutessaan loistavan ensivaikutelman. Tämä nyt on vain minun omaa spekulointiani.
Uskoisin, mitä täällä nyt ollaan Annelin persoonaa ruodittu, että nainen kaiken sen laiskuuden, masentuneisuuden, "tunteettomuuden" ja "väliinpitämättömyyden" ohella osaa olla tarvittaessa erittäin viehättävä. Siksi en ihmettele jos sulhiskandeja on ollut useampikin. Varmasti mestari luomaan
miehille itsestään halutessaan loistavan ensivaikutelman. Tämä nyt on vain minun omaa spekulointiani.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Ei mitään hajua, mutta sp osoite löytyy ja ihmettelenkin miksi Manner ei ole laittanut tuohon osoitteeseen mitään kyselyä?Tiina kirjoitti:^Poliiseilla ei kyllä ole yhtään mielikuvitusta. Sukunimi oli tietysti Virtanen tai Korhonen.
Veli on vakuuttunut Auerin syyttömyydestä. Hän oli tavannut siskonsa 3. syyskuuta, jolloin tämä oli jo murhasta epäilty.
- Silloin ei keskusteltu tästä, vaan (Auerin) viimeisimmän poikaystävän Sepon ihmeellisyydestä, veli kertoi.
Miksi ei keskusteltu murhasyytteestä vaan poikaystavästä? On tämä Auerin suku vissiin aikas erikoinen. Sisko on syytteessä murhasta ja jutellaan poikaystävästä, mulla on jotain todella mennyt ohi tai sitten en vaan tajua koko kuviota mitenkään
oon nyt ihan pihalla tämän soluttautujahomman kanssa... onko joku poliisista jossain vaiheessa myöntänyt, että tämä Seppo oli poliisin laittama soluttautuja vai onko nää kaikki uutiset jotain arvailua? Miksi se tulee esille nyt kun hetki sitten Anneli vielä arvaili, että Seppo olikin joku keskustelija internet-palstalta?
Voisiko kuitenkin olla niin, että Anneli olisi melkein huokaissut helpotuksesta "selvitessään" henkirikoksesta, mutta on alkanut äärimmäinen vainoharhaisuus vaivata???
Voisiko kuitenkin olla niin, että Anneli olisi melkein huokaissut helpotuksesta "selvitessään" henkirikoksesta, mutta on alkanut äärimmäinen vainoharhaisuus vaivata???
Hieman pännii kun kirjoitin siitä mitä pystyin päättelemään Auerin mentaliteetista (se siis ei ollut mitään 'syvyys-psykologiaa') pelkästään sen perusteella mitä hän itse lausuu ja kirjoittaa (siis hänen 'tekstejään'.. hänen kielenkäyttöään tutkiskelin, en hänen 'persoonaansa'). Koko se minun pointti jäi aivan kesken, kun sain raivoisaa palautteta joltain joka ei selvästikään ymmärtänyt mistä edes puhuin - vika on minussa, en osannut kirjoittaa kyllin selvästi. Sitä sanotaan, että se parhaimmin nauraa joka viimeksi nauraa.. Mutta minusta tässä tapauksessa ei ole mitään naurettavaa olkoot oikeuden päätös kumpi tahansa. Ei ole kyse mistään sellaisesta, että onko Auer 'moraalinen henkilö' vai ei,- ei edes siitä onko hän syyllien vai ei, että onko hänellä mielenterveyteen liittyviä ongelmia vai ei - hänen omasta mielestään hänellä ei ole mitään ongelmia (ETP), - vain muut ja maailma ovat aiheuttaneet hänelle ongelmia.. Jukka, lapset, tyhmät ihmiset kodin ulkopuolella, yhteiskunta... Helvetti sentään, onhan se toki 'moraalitonta' jos lytistää puolisonsa pään,.. mutta katsotaan: Auerilla on (tulee olemaan)joka tapauksessa aivan omansalainen selitys lopputulokselle, kävi kummin tahansa. Saa nähdä kuulemmeko mitä mieltä hän on aikanaan koko oikeudenkäynnistä.
Sen jälkeen, kumpi tahansa tuomio tulee, niin Auerin 'retoriikka' ei muutu! Tästä olen 100 % varma. Ja silloinkin tekisin varmasti hänestä aivan saman 'diagnoosin' kuin silloin, kun erehdyin täällä kirjoittamaan siitä mitä voi lukea aivan suoraan jonkun häne kaltaisensa ihmisen omista puheista, ja sain merkillisen kylmän suihkun suoraan päin naamaa. Se nyt vain ei ole niin monimutkaista kuin silloisten postauksieni perusteella äkkisältään näytti, ehkä, ei ollenkaan. Olen vain huono ja tottumaton kirjoittamaan aiheesta...siinä se.
Mutta se aivan ensimmäinen käsitykseni Auerista ihmisenä ( sekä hänen ns 'mielenterveydestään') on vain vahvistunut mitä pidemmälle oikeudenkäynti on edennyt, ja mitä useampaan litterointiin hänen kuulusteluistaan olen tutustunut. Jos nyt ei hän ole vielä 'paranoidi skitso', niin ennen pitkää varmasti on... Hänessähän ei varsinaisesti ole mitän 'vikaa'.. arvaanko oikein..
ei mitään mitä ei olisi vikana kenessä tahansa.. ?? '..'sitä sattuu kaikkea, tekevälle sattuu'.. aivan.
Sanokaa minun sanoneen
: Ennen pitkää paranoidi skitso (sille altis..) aiheuttaa ja tuottaa, ihan itse, omalla toiminnallaan, juuri sen asetelman, jota hän varhaisessa vaiheessa harhaisesti vasta vain epäili, hänen alkuperäisen maailmankuvansa asetelman, sen hän saa itse aikaan: ..'muut ihmiset ovat syyllisiä, en minä, ..maailma ei ymmärrä minua'--> 'kaikki ovat minua vastaan' --> 'minä olen kaikkea vastaan! - 'Vihaan kaikkia jotka eivät käsitä asioita kuten minä'. Eli lopulta nämä (skitsoiluun taipuvaiset, älykkäät ihmiset, mutta jostain syystä syvästi epävarmat omasta paikastaan maailmassa) ihmiset tuottavat itse ansansa, ja sanovat sitten: Mitä minä sanoin!? Olin siis oikeassa! Minua esim salakuunneltiin! Enkö muka ollut oikeassa! Aivan kaikki epäonni elämässäni on muitten syytä, ei oikeasi minun':
- Ei mitään väliä, ei mitään merkitystä näille ihmisille ole sillä, että he tuhoavat teollaan toisen ihmisen elämän.. Mahdollisesti edes omien lastenkaan elämällä ei ole näille muuta arvoa kuin se, että saavat heidän kauttaan itselleen 'vahvistusta'...
hyi että ku katson äitiä, AA:ia, suu mutrussa, tunteettomana, kädet puuskassa, kun oma pieni poika yrittää puhua totta..
On todella hienoa, että Auerin lapset päässevät (toivottavasti) eroon äidistään, kävi miten kävi. Silloin heillä tulee ehkä joskus olemaan mahdollisuus selvitä tapahtuneesta ilman peruuttamattomia henkisiä vaurioita, joskus -jos vain selviävät hengissä koettelemuksista ja viettelyksistä, joita aika arkinenkin maailmanmeno nykyisin tarjoaa... Onneksi on olemassa näitä yhteiskunnan tukiverkostaja, joita AA vihaa ja paheksuu, AA:n omien sanojen mukaan, - hänen lapsiaan varten.
Kukapa muu pystyisi kätkemään 'jakomielisyytensä' paremmin kuin jakomielinen ja samaan aikaan älykäs ihminen itse. Kuka epäili Sanna Sillanpäästä mitään vastaavaa mielipuolista etukäteen? Ei kukaan, ei mitään merkkiä mistään mielenvikaisuudesta ollut - 'säntilliseltä maisterilta'..
..minulla sattuu olemaan kokemusta vastaavista äideistä, niistä, jotka tekevät mitä tahansa 'lastensa hyväksi', niin sanotusti .. mutta olkoot... En ole yksin eikä 'maailma ole minua vastaan'...mahtuuhan tänne.
Sen jälkeen, kumpi tahansa tuomio tulee, niin Auerin 'retoriikka' ei muutu! Tästä olen 100 % varma. Ja silloinkin tekisin varmasti hänestä aivan saman 'diagnoosin' kuin silloin, kun erehdyin täällä kirjoittamaan siitä mitä voi lukea aivan suoraan jonkun häne kaltaisensa ihmisen omista puheista, ja sain merkillisen kylmän suihkun suoraan päin naamaa. Se nyt vain ei ole niin monimutkaista kuin silloisten postauksieni perusteella äkkisältään näytti, ehkä, ei ollenkaan. Olen vain huono ja tottumaton kirjoittamaan aiheesta...siinä se.
Mutta se aivan ensimmäinen käsitykseni Auerista ihmisenä ( sekä hänen ns 'mielenterveydestään') on vain vahvistunut mitä pidemmälle oikeudenkäynti on edennyt, ja mitä useampaan litterointiin hänen kuulusteluistaan olen tutustunut. Jos nyt ei hän ole vielä 'paranoidi skitso', niin ennen pitkää varmasti on... Hänessähän ei varsinaisesti ole mitän 'vikaa'.. arvaanko oikein..
Sanokaa minun sanoneen
- Ei mitään väliä, ei mitään merkitystä näille ihmisille ole sillä, että he tuhoavat teollaan toisen ihmisen elämän.. Mahdollisesti edes omien lastenkaan elämällä ei ole näille muuta arvoa kuin se, että saavat heidän kauttaan itselleen 'vahvistusta'...
hyi että ku katson äitiä, AA:ia, suu mutrussa, tunteettomana, kädet puuskassa, kun oma pieni poika yrittää puhua totta..
On todella hienoa, että Auerin lapset päässevät (toivottavasti) eroon äidistään, kävi miten kävi. Silloin heillä tulee ehkä joskus olemaan mahdollisuus selvitä tapahtuneesta ilman peruuttamattomia henkisiä vaurioita, joskus -jos vain selviävät hengissä koettelemuksista ja viettelyksistä, joita aika arkinenkin maailmanmeno nykyisin tarjoaa... Onneksi on olemassa näitä yhteiskunnan tukiverkostaja, joita AA vihaa ja paheksuu, AA:n omien sanojen mukaan, - hänen lapsiaan varten.
Kukapa muu pystyisi kätkemään 'jakomielisyytensä' paremmin kuin jakomielinen ja samaan aikaan älykäs ihminen itse. Kuka epäili Sanna Sillanpäästä mitään vastaavaa mielipuolista etukäteen? Ei kukaan, ei mitään merkkiä mistään mielenvikaisuudesta ollut - 'säntilliseltä maisterilta'..
..minulla sattuu olemaan kokemusta vastaavista äideistä, niistä, jotka tekevät mitä tahansa 'lastensa hyväksi', niin sanotusti .. mutta olkoot... En ole yksin eikä 'maailma ole minua vastaan'...mahtuuhan tänne.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Tänne täytyy kirjoittaa heti kun ehdin pitkä kirjoitus siitä, mitä minä oman kokemuksen (synnytyksen jälkeinen masennus ja vaikea suhde, ei murhaa) ja ystävieni elämää seuranneena olen oppinut ja miten näen tämän tarjotun informaation puitteissa tilanteen.
Siihen asti pohdiskelun aihetta lisää vaikka tästä perhekerhon sitaatista:
Siihen asti pohdiskelun aihetta lisää vaikka tästä perhekerhon sitaatista:
Täällä lisääAvioliitto (Osa II)
Aviomiehellä ja vaimolla oli katkera riita 40-vuotis -hääpäivänään. Aviomies huutaa: "Kun sinä kuolet, minä hankin sinulle hautakiven, jossa lukee 'Täällä makaa vaimoni - Alati kylmänä'. "Vai niin?" vaimo vastaa. "Kun sinä kuolet, minä hankin sinulle hautakiven jossa lukee, 'Täällä
makaa aviomieheni vihdoinkin kovana'".
(AVIOMIES KERJÄSI TÄTÄ!)
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Josif Stalin
Juttuhan tuli esiin silloin tilakuuntelun aikana, kun Anneli selitti, ettei poliisin tarvitse tietää kaikkea. Ja on mielestäni todella outoa puhua lapsille tällaista, poikaystävästä tai muutenkaan. Dexterin kanssa samaa mieltä ja uskon juuri tuohon, että tyttö ei ollut vaan tytär vaan myös "kumppani/kaveri/uskottu" ja monesta muustakin asiasta se tulee eteen. Sitten ihmettelen tätä veljen (Annelin) sanomaa:Asianajaja Seppo Kauppila kysyi tarkennusta.Dexter Morgan kirjoitti:IMO Anneli halusi tällä tavoin sanoa lapselle, että tämä pitäisi suutaan soukemmalla "sulhaskandidaatin" läsnäollessa. Että kaikesta ei tarvitse puhua, jottei äitiä viedä pois.marnih kirjoitti:^ Taas kerran täytyy sanoa että ihmettelen kyllä suuresti että miten aikuinen nainen kehtaa pitää 12-vuotiasta lasta uskottunaan. Tuo kuvio lienee tavallinen Annelin elämässä - etäiset ystävät korvataan omilla lapsilla. Karmeaa. Ymmärrän kyllä että jos lapsi ihmettelee jonkun henkilön outoa käytöstä niin joku selitys on yhdessä pohdittava mutta minusta tuntuu raadolliselta ajatella 12 vanhalle lapselle selitettävän tuonkaltaista asiaa.
- En todellakaan ryhdy kaiken kansan kuullen kertomaan, mutta se ei ollut normaali seurustelusuhde, vaan siinä oli outoja piirteitä-
Miksi ei voinut sanoa? Mitä siinä olisi nyt niin salaista ja olisihan Manner voinut pyytää ulkopuolisia poistettavaksi salista. Oli kuitenkin puolustuksen todistaja ja jotain todella outoa jäi nyt kertomatta.