alpo holisti kirjoitti:http://www.filefront.com/16408555/Ulvil ... gment1.wmv
7 sek teoriassa AA juoksee ulos...näinkö?:
n. 1.45 lähtee makkariin ja JL sanoo Vähän voit auttaa yms. ...Tappaja ajaa A:n tiehensä.
1.55 kolauttaa ovea ja menee ulos...?
2.02 sanoo U O L ja ÖH ulkona?
2.45 A palaa puhelimeen
2:58 A: ...mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää....
3:10 A: Makaa siel lattial ja huus äske apua, nyt hiljeni.
(vanha mediaplayer saattaa näyttää videon vihreänä...lataa mediaplayer 11 tai katso jollain muulla ohjelmalla esim smplayer)
Tässä nim. alpo holistille aikajana tapauksessa jossa A ei ole syyllinen (ajat 1:43 - 3:41)
musta=häke
punainen=A
sininen=turumurre
1:43 Epäilty: Mä soitan poliisil, siel pyydettii et...
turumurre: n1:45 A antaa puhelimen lapselleen ja lähtee menemään hiipimällä olohuoneen poikki takkahuoneeseen päin.
1:51 Epäilty: Lähtikse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni)
Kuulustelu 2.12.2006:
Mä menin sinne olohuonee niin pitkälle, et mä näin heijät...
turumurre: A on hiipinyt olohuoneen lähes perälle (maton seutuville) ja sanoo pelkäävällä äänellä; ’lähtikse jo’. n 1:52 A on edennyt vielä hivenen siihen maton keskelle (pohjapiirros; parimetriä takkah/mh oviaukosta, ei pidemmälle juur voikkaan lasinsirpaleiden takia) ja on nyt näköyhteydessä. Tuijottaa pari sekuntia ja huutaa raivokkaasti.
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti)
turumurre: ’Pitääkö’ (huutaa surmaajalle)
Kuulustelu 2.12.2006:
Mä, voi olla, et mä huusi siinäki kohtaa jotain, et mitä sä teet ja lopeta tai jotain tämmöst. jotain mä muistan et mä huusi hänel, mut mä en muista mitä, jotain tämmöst.
1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).
Kuulustelu 2.12.2006:
...ja sit tää, kun mä tuli siihe näköyhteytee ni tää mies siel hyökkäs mua kohti.
turumurre: Surmaaja tekee ’hyökkäysliikkeen’ A:ta kohden, A pelästyy ja kiroilee ’Vittuko’.A lähtee tässä juoksemaan kohti ulko-ovea, ja ’sivuttaa’ puhelimen;
Äänilabran lausunnon mukaan: ”Askeleet kuullostavat siltä, että ne on tuotettu lähellä puhelinta niin, että ne tulevat ensin lähemmäs ja loittonevat sitten”; Eli olohuoneen perältä, puhelimen ohi, ensin tuulikaappiin, jonka ovi on auki.
Kuulustelu 2.12.2006:
Joo, no sit mä juoksin sinne tota kuistille. Mietin, et mitä mä nyt tee. En mä voi tästä lähteä, lapset o siel sisällä, mihkää lähteä ja ei mul edes avainta ollu, ni mä kurkkasi sinne takasi, siel ei näkyny mitää. Mä meni sisää, hän oli menny sit takasi sinne. Mä luule, et siin oli se puhelin ... auki, ma meni sit takasi puhelimee. Mee (Lapsi) oli kans vähä aikaa siin puhelimes päivystämäs, et jos siel sanotaa jotai.
turumurre: A avaa ulko-oven ajassa n.1:58-1:59, jättää oven auki, menee ulkopuolelle kuistille, ei voi kuitenkaan paeta kauemmas, lapset sisällä jne. Katsoo takaisin tuulikaappiin ajassa 2:03. (Surmaaja ei takkahuoneesta poistunut, teki vain uhkaavan hyökkäys liikkeen)
2:03 Epäilty: (u)-o-l-e (2-tavuinen sana)
turumurre: A sanoo nämä kuolemattomat sanat tultuaan juuri ulko-ovesta tuulikaappiin, on siis lähellä puhelinta.
2:05 Epäilty: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)
turumurre: A öhisee jotain tuulikaapissa ja lähtee askeltamaan sisäpuolelle
2:07 Epäilty: ...
2:08 Epäilty: (vaimeita askelia) Tuleeksielt kettää?
turumurre: A on saapumassa lapsensa viereen (2:09) joka on puhelimessa, lapsi seisoo keittiön pöydän vieressä, metrin päässä puhelin kojeesta.
2:10 Lapsi: Hei, onksiel joku, tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti. Tulkaa äkkii
turumurre: A lähtee n 2:13 uudelleen hiipimään kohti olohuoneen peräosaa
2:19 Lapsi: Iskä, älä kuole.
turumurre: n 2:21 A on edennyt samaan paikkaan kuin viimekäynnilläkin, näkee samanlaisen tilanteen kuin ed kerrallakin ja huutaa kohta surmaajalle.
2:23 Epäilty: Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti).
Kuulustelu 6.12.2006:
Jossain vaiheessa menin uudelleen olohuoneelle katsomaan takkahuoneeseen ja huusin miehelle, että jotain lopeta tai mitä sä oikein teet.
turumurre: n 2:24 surmaaja hätistää A:n toisen kerran pakoon.
2:25 (askelien ääniä)
turumurre: A ’peräytyy’ toisen kerran, ensin keittiöön lapsensa luokse.
2:26 Häke: Joo haloo.
turumurre: häkepäivystäjä on taas linjoilla.
2:27 Lapsi: Nii tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti, jooko.
2:31 Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nytte?
turumurre: n 2:32 A menee vielä hermostuksissaan ulko-ovelle (joka on jo edelliseltä kerralta jätetty auki)
2:35 Lapsi: Äiti.
2:36 Häke: Voisko äiti puhuu?
turumurre: 2:37 A on tuulikaapissa
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
turumurre: 2:38 A rientää puhelimeen
2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.
turumurre: A on lapsensa vieressä ja ottaa puhelimen 2:41
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku?
turumurre: A puhuu puhelimeen.
2:44 Häke: Joo, mä oon apuu hälyttäny. Mä voidaan nyt, mä vähän kyselen lisätietoja...
turumurre: Lapsi viivähtää tovin äitinsä vieressä ja lähtee varovasti hiipien hänkin olohuoneeseen päin ajassa 3:00
3:14 Lapsi: (itkun alkua + voimakas rääkäisy, lyhyt napsahdus)
turumurre: Lapsi on edennyt maton keskivaiheille josta näkee isänsä lattialla, surmaaja jää takan pimentoon. Lapsi peräytyy aulaan.
Kuulustelu 2.12.2006:
...Mä en sit tiedä kävikö hän kattomas ja mut tota parempi kyl olis ollu ettei hän olis menny kattomaa sitä, ni hän ei olis nähny sitä.
3:18 Epäilty: Älä itke (lapsi) hei, siel.
Lapsi itkee taustalla
3:25 Epäilty: Emmä tiedä, mä en oo, keittiös, mä en. Meneks mä kattomaa?
turumurre: n 3:30 Lapsi palaa uudestaan olohuoneeseen, menee nyt kuitenkin vain olohuoneen etuosaan, josta kohtaa näkee surmaajan poistuvan.
Kuulustelu 2.12.2006:
...Mut (Lapsi) kyl sit sano myöhemmin, et hän oli nähny, et ko se mies sielt ikkunast hävis.
...No hän kerto sen sit vast täällä. Mehän ei siel sit mittää ehditty puhuu enää sit.
3:36 Häke: Lähti ulos jo vai?
3:37 Epäilty: En tiedä, siel hiljeni.
3:39 Häke: Jaaha.
Epäilty: (kysyy lapselta) Oliks se viel siel?
3:41 Lapsi: Joo, se lähti.