HÄKE 'nauha'

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
ulkosuomalainen
Michael Knight

Re: HÄKE 'nauha'

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

turumurre kirjoitti:
ulkosuomalainen kirjoitti: Lahettihan han tyton murhaajan poistumistakin varmistamaan?
Ai, lähetti vai? Mistä sellaisen tiedon olet kaapannut.

ETP:sta. Anneli oli itse kertonut parikin kertaa lahettaneensa tyton katsomaan. Joku (v-a-45 muistaakseni) mulle taalla aiemmin asiasta kysellessani ne kohdat kopsasi. Materiaalihan on sinulla joten ehdotan etta haet itse.

Oops, unohtui: :-)
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

ulkosuomalainen kirjoitti:
Tivaan sinulta sita siksi, etta itse tulkitsen ikkunan menneen rikki riidan seurauksena.

Lisaksi, jos ikkuna on rikki ja lapsi nakee isan seisomassa mutta ei aitia, Annelin kertoma murhaajan akkinaisesta sisaansyoksysta ei voi pitaa paikkaansa. Anneli olisi silloin "nukkunut" viela silloin kuin lapsi lahetettiin koulupaivan vuoksi nukkumaan. Pitiko murhaaja tassa kohteliasta taukoa ikkunan hakkaamisessa?
Seisomassa. Äidin ollessa sängyssä, 'istumassa'. Isän ollessa jotenkin hämmästyneen näköinen.
lapsi muistaakseni poistui heti.

Kolupäiväsanana tais tulla kuulustelijoilta.

Tuollainen 3 k lämpölasi ei mene tostavaan rikki (n60sm), verho edessä.
Rikottu on jollain välineellä, ja ulkopuolelta
turumurre
Ainesta Watsoniksi

turumurre kirjoitti:
ulkosuomalainen kirjoitti: Lahettihan han tyton murhaajan poistumistakin varmistamaan?
Ai, lähetti vai? Mistä sellaisen tiedon olet kaapannut.

ETP:sta. Anneli oli itse kertonut parikin kertaa lahettaneensa tyton katsomaan. Joku (v-a-45 muistaakseni) mulle taalla aiemmin asiasta kysellessani ne kohdat kopsasi. Materiaalihan on sinulla joten ehdotan etta haet itse.

Oops, unohtui: :-)
Täällähän on ollu se häkelitterointi esillä monta kertaa. Mistä siitä saat käsityksen että lapsi on lähetetty katsomaan.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Kuka sanoi etta se tuli Hake nauhasta? Ja lahettaa voi muutenkin kuin sanoin.
Anneli itse KERTOI lahettaneensa tyton katsomaan -- parissa ei kohtaa ETP:ta, jotka on taallakin lainattu.

Kaytin sita ylla vain osoittaakseni, etta tytto oli ilmeisesti sen verran iso Annelin mielesta ettei Anneli katsonut hanen tarvitsevan erityissuojelua.

Confucius
ulkosuomalainen
Michael Knight

turumurre kirjoitti:
Seisomassa. Äidin ollessa sängyssä, 'istumassa'. Isän ollessa jotenkin hämmästyneen näköinen.

Ah -- no miten selitat, etta Anneli ei kertonut asiaa nain? Huoneessa on taytynyt olla valot, vai? Ja aikaa lahettaa muksu pois tielta?

Confucius
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

ulkosuomalainen kirjoitti:Kaytin sita ylla vain osoittaakseni, etta tytto oli ilmeisesti sen verran iso Annelin mielesta ettei Anneli katsonut hanen tarvitsevan erityissuojelua.
Jos mielikuvitusmurhaaja on jo niitannut perheen isän, voidaan ehkä olettaa, ettei surmaajalle pärjää yhdeksänvuotias tytärkään.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Selailin tuossa taas ETP:tä. Sieltä pomppaa esiin mielenkiintoisia asioita, joita ei heti ensilukemilla huomaakaan mitenkään erityisiksi.

Tässä yksi minua kiinnostava pomppu:

kuulustelu 2.11.2009

JPEG 287 - 1.12.2006 Tähtisentiellä käynyttä naispoliisia kuulustellaan 2.11.2009

väritykset yms minun

Kysymys: Kerrotko koska ja kenen kanssa kävit murhapaikalla Tähtisentie 54 asunnossa Ulvilassa ja mitä asunnosta etsit?

Vastaus: Kävin siellä 1.12. aamupäivällä. Olin töissä rikospoliisissa...aikavastuuvuorossa. Tehtäväni oli etsiä toista tekovälinettä ja veitsisarjaa, mistä tekovälinen voisi olla peräisin. Etsin myös sitä olisiko pesuhuoneessa verijälkiä ym.../
.../ Mitään verijälkiä ei löynyt myöskään vessan lavuaarista. Mitään tekovälineeksi sopivaa astaloa ei löytynyt. Pakastimeen en muistaakseni katsonut. Etsintä oli melko pintapuolista silloin ensimmäisellä kerralla. En muita etsinkö silloin ekakerralla kenkiä.

Kävin NN:n (poliisi) sairaalassa puhuttelemassa Anneli Aueria. Minua äitinä häiritsi se asia,että Anneli oli laittanut lapsensa katsomaan oliko tekijä paikalla.
Kysyin tästä asiasta Annelilta ja sain hänen vastauksestaan sellaisen käsityksen, että Anneli oli uskonut, ettei tekijä tee lapselle mitään../ Ihmettelin myösmiksi Anneli ei soittanut hätäpuhelua kännykästä. Hän vastasi, ettei hän oikein osannut Jukan kännykkää käyttää...

IMO Myöhemmissä kuulusteluissa Auer on ilmoittanut tarkemmin, että ei osaa (ollenkaanko?) käyttää kännykkää kun ei hänellä sellaista edes ole. Mutta ilmaus 'en oikein osannut käyttää Jukan kännykkää' on kiinnostava, koska luulisin, maalaisjärkeni sanoo niin, että se joka ei oikein osaa käyttää (Jukan 'internet-kännykkää), osaa kuitenkin joten kuten käyttää jotain kännykkää, koska kännykkäpuheluun tarvittavat toiminnot kyllä ovat jokseenkin samanalaiset eri kännyköissä. No, ehkä se olettavasti ja todennäköisesti, siis mahdillisesti oli niin että Annelille kännykän käyttäminen oli ylivoimaista, tietokone-alan tekstianalyytikolle.

Kuinka Auer saattoi olla niin varma, ettei tappaja hätistäisi häntä pois puhelimestakin? Olisi voinut ottaa Jukan kännkän vaikka edes varalle, mahdollista keskeytystä varten. Jos ei olisi lainkaan osannut käyttää mitään kännykkää, niin miksi vastata kenellkään, etten oikein osaa käyttää mitään kännykkää (ei Jukankaan, oli siinä internet tai ei)?
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Kotipoliisi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

No, kyllä se vaan niin on, että kun itselläkin puhelin vaihtuu uudempaan malliin työpaikan puolesta vuoden välein ja vaikka on aina Nokia, niin menee pari päivää, että sitä uutta osaa käyttää sujuvasti. Ja on sentään aikaa tutkia ja kokeilla puhelinta rauhassa.

Ja tietotekniikan osaaminen ei kyllä auta siinä yhtään...heh heh.
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
turumurre
Ainesta Watsoniksi

ulkosuomalainen kirjoitti:Ah -- no miten selitat, etta Anneli ei kertonut asiaa nain? Huoneessa on taytynyt olla valot, vai? Ja aikaa lahettaa muksu pois tielta?
Pahaa mieltä ja jälkiviisautta
ulkosuomalainen kirjoitti:Kuka sanoi etta se tuli Hake nauhasta? Ja lahettaa voi muutenkin kuin sanoin.
Anneli itse KERTOI lahettaneensa tyton katsomaan -- parissa ei kohtaa ETP:ta, jotka on taallakin lainattu.
Sulla on varmaan sellanen käsitys että siellä surmapaikalla on ihan rauhassa seisoskeltu puhelimessa, vedetty lonkkaa ja piereskelty ajankuluksi.

Kerroit aikasiemmin, että olet tehnyt veitsikokeita sängyssä.
Tämän testin voit tehdä paljon helpommin:

Ota kännykkäsi käteen, etsi siitä sekuntikello.
Seuraavaksi opettelet ajassa 3:33 sanotun repliikin; 'No, todennäkösest...' (opettele se niin hyvin että turkulaiset sukulaisesikin hämmästelee).
Seuraavaksi otat ajan kuinka kauan sinulla menee lausuttuasi nuo sanat nopeasti.
Seuraavaksi sitten voitkin vastata minulle, että oliko siellä Tähtisentiellä kiire ja paniikki päällä,
ja oliko siellä ylimääräistä elehtimisaikaa lähetellä lasta suuntaan tai toiseen.

Jos tulet siihen tulokseen että; .....no.....ei......siel.....mittä.....kiiret.....ol.....ollukka,
niin on aika vaihtaa kännykkää.

2:42 Onksielt
- tulos joku?
2:44 Häke: Joo, mä oon apuu
- hälyttäny. Mä voidaan
- nyt, mä vähän kyselen
- lisätietoja. Mikä on
- tilanne nyt, apu on
- koko ajan tulossa
2:50 Joo. Mä en tiedä
- mikä tyyppi se o, se.
2:52 Hajotti meiän
- ton, se takaovi,
- sil o mustat
- vaatteet
2:56 Häke: Jo, onks hän
- siel paikal viel?
2:58 Mä olen tääl,
- mä juoksin äske
- ulos, et mä meen
- sinne, se lähtee juoksee
- mun perää. Se
- meni takas ja se
- aikoo tappaa mun mieheni
- se oli äske viel hengis.
3:06 Häke: Joo, missä se
- se sun mies,
- mimmoses se sun
- mies siel nyt on?
3:10 Makaa siel
- lattial ja
- huus äske apua,
- nyt hiljeni. tm: 'siellä takkahuoneessa hiljeni', ei siis viittaa uhriin. (vrt 3:37)
3:14 Häke: Sun mies hiljeni vai?
3:14 Lapsi: itkun alkua +
- voimakas rääkäisy (lyhyt napsahdus)
3:17 Häke: Haloo.
3:18 Älä itke Lapsi
- hei, siel
-
3:21 Häke: Joo, sinne on apu koko (lapsi itkee taustalla)
- ajan tulossa, onks
- sun mies nyt iha
- tiedottomana makaa vai?
3:25 Emmä tiedä,
- mä en oo,
- keittiös, tm: 'Tarkoittaa siis että: 'olen keittiössä'.
- mä en. Meneks
- mä kattomaa?
3:30 Häke: Joo, mut missäs
- se tekijä nyt on, missä
- se tekijä täl hetkel on?
3:33 No todennäkösest siel
- ellei lähteny ulos jo,
- mei makuuhuoneessa siis.
3:36 Häke: Lähti ulos jo vai?
3:37 En tiedä,
- siel hiljeni.
3:39 Häke: Jaaha.
- (A kysyy lapselta) Lapsi oliks se viel siel?
3:41 Lapsi: Joo, se lähti.
ulkosuomalainen
Michael Knight

turumurre kirjoitti
Siis hetkinen -- annat siis ymmartaa, etta Anneli valehteli siita miten murhaaja tuli sisaan? Joka kuulustelussa?
Sulla on varmaan sellanen käsitys että siellä surmapaikalla on ihan rauhassa seisoskeltu puhelimessa, vedetty lonkkaa ja piereskelty ajankuluksi.
Umm...nainko ohitat kaikki teorioihisi sopimattomat asiat?

Hake- nauha tulkintasi eivat todista minulle yhtaan mitaan. Kerran viela: ne on asiantuntija, KRP ja FBI kuunnellut/tulkinnut vahan muutakin kuin litterointi apunaan. Jos asiantuntijoiden tekemia arvostellaan oletuksien teosta (esim. Jukan valituksen syy), miksi ihmeessa jonkun pitaisi uskoa turumurteen oletuksiin ja sisaltalukuharjoituksiin?

Confucius
turumurre
Ainesta Watsoniksi

turumurre kirjoitti
Siis hetkinen -- annat siis ymmartaa, etta Anneli valehteli siita miten murhaaja tuli sisaan? Joka kuulustelussa?
Umm...nainko ohitat kaikki teorioihisi sopimattomat asiat?

Hake- nauha tulkintasi eivat todista minulle yhtaan mitaan. Kerran viela: ne on asiantuntija, KRP ja FBI kuunnellut/tulkinnut vahan muutakin kuin litterointi apunaan. Jos asiantuntijoiden tekemia arvostellaan oletuksien teosta (esim. Jukan valituksen syy), miksi ihmeessa jonkun pitaisi uskoa turumurteen oletuksiin ja sisaltalukuharjoituksiin?
öh...kun ei kaikkea ehdi rautalangasta vääntämään...
Kysyit miksi A sairaalassa kertoi että 'lähetti' lapsensa katsomaan, vastasin siihen että oli

'paha mieli' (luonnollisesti kun lapsi joutui siinä tilanteessa siellä olemaan)

'jälkiviisautta' (siitä miten olisi toisin voinut toimia kun lapsi oli siinä).

Tulik tää nyt selväks?

Tästä ainakin voisit lähteä liikkeelle: Osoita että teoriani ovat mahdottomia.

Muistatko?; FBI -> asento
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Kotipoliisi kirjoitti:No, kyllä se vaan niin on, että kun itselläkin puhelin vaihtuu uudempaan malliin työpaikan puolesta vuoden välein ja vaikka on aina Nokia, niin menee pari päivää, että sitä uutta osaa käyttää sujuvasti. Ja on sentään aikaa tutkia ja kokeilla puhelinta rauhassa.

Ja tietotekniikan osaaminen ei kyllä auta siinä yhtään...heh heh.
Eikö yhtään? Kuka uskoo ettei Auer olisi koskaan pitänyt kännykkää edes kädessään - kännykän 'logiikan ymmärtämisessä tietokoneen logiikan ymmärämisestäkö ei ole mitään apua? - Ahaa, minulla on tästä toisenlainen kokemus. Hauskaa ja hämmästyttävää silti, että jopa alakouluikäiset oppivat tuossa tuokiossa käyttämään kännyköitään, ja ilman mitään erityistä kännykkä-koulutusta. Millä tavalla kännykän logiikka eroaa tietokoneen logiikasta? Vaikka pakkohan se on uskoa kun Anneli sanoo miten asiat ovat olleet, mutta kun ei se sano koskaan oikein mitään - patologisen valehtelijan logiikka on just tollasta, ei osaa päättää mitä itse oikeasti tarkoittaa milläkin - se riippuu ihan kuulijasta, siitä kuka Aueria puhuttelee, niin sen mukaan sävelletään. Niin se on ollut alusta asti. 'antaa ymmärtää vähän sieltä sun täältä vähän sinne päin', mutta jos tarve vaatii, niin asiat kääntyvätkin toisin.. Lisäksi hän muistuttaa revisionisteja, eli historian 'uudelleen kirjoittajia' siinä, että hän kuvittelee että laajalti perustellun ja tutkitun tosiasian (epäillyn aseman, - jolle on runsaasti olemassa erilaisia syitä miksi hän siihen joutui) saa kumotuksi jonkun yhden detaljin torjumisella... mehutesteillä vaikka, tai jollain 'analyyttisellä logiikalla' ja vain niitä ykstyiskohtia tarkastelemalla, jotka Auer suvaitsee edes muistaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Missähän Lahden kännykkä on ollut tapahtumahetkellä? Loogisinta olisi ajatella, että takka/makuuhuoneessa, josta sitä ehkä olisi ollut vaikea saada käsiinsä.

Antoiko Lahti muiden perheenjäsenten soitella kännykästään? Ehkä vielä v 2006 ei ollut niin yleistä, että kännykkä oli kaikilla perheenjäsenillä, koululaisista ylöspäin.
ulkosuomalainen
Michael Knight

turumurre kirjoitti:
ulkosuomalainen kirjoitti:Ah -- no miten selitat, etta Anneli ei kertonut asiaa nain? Huoneessa on taytynyt olla valot, vai? Ja aikaa lahettaa muksu pois tielta?

Kysyin miksi Anneli ei kertonut tapahtumia siten kuin ne sinun mukaasi ja lapsen kertoman mukaan kavivat. Tahan vastasit ylla suoraan lainatusti. Tarkista viestista ylla.

Jos ymmarsit kysymykseni vaarin, toistan sen: miksi Anneli ei sitten kertonut murhaajan sisaantunkeutumisesta siten, etta se vastasi lapsen kertomusta?

Confucius
ulkosuomalainen
Michael Knight

turumurre kirjoitti:

Ah -- no miten selitat, etta Anneli ei kertonut asiaa nain? Huoneessa on taytynyt olla valot, vai? Ja aikaa lahettaa muksu pois tielta?
Tahan kysymykseen vastasit etta "Pahaa mielta ja jalkiviisautta."

Rautalankaa taivuttelin mutta en vielakaan ymmarra miten saat tasta vaannettya kysymyksen Annelin sairaalapuheista?

Confucius
Vastaa Viestiin