Mariacka kirjoitti:taavetti kirjoitti:Anneli kyllä jossain kertomuksistaan SANOI menneensä ihan tappajan ja miehensä väliin. Tönäisi, tuuppasi tai jotain sinne päin.
Voin muistaa väärin. Jossakin kohti hän epäili menneensä väliin, joissakin loikanneensa arkulta ja huomanneensa silloin saamansa veitsenpiston vasta myöhemmin.
Nuo ruskeankirjavat kuidut tai pikemminkin niiden puuttuminen Auerin paidasta, kuten koko paita ovat puolustuksen kannalta syytetyn eduksi, imo.
lihavointi minun
Auer SANOI.. justiinsa
Tarkkuutta, Mariacka!

Oletko sinä ihan varma mitä Auer milläkin sanomisellaan on halunnut antaa ymmärtää? Auerin sanomiset tiedetään jo, koska hänen eri versionsa eri kuulusteluissa ovat sen verran erilaisia..
1) 10.3.2010 Auerin veli vahvistaa aiemmassa kuulustelussa ( 14.10.2007) kertomuksensa siitä mitä Anneli oli kertonut hänelle murhaa seuranneena aamuna puhelimessa: "Anneli oli mennyt talon keittiöön soittamaan hätäkeskukseen ja tuolloin vasta huomanneensa että hänellä oli verta vuotava haava rinnassa." 323
2) Kälylleen Auer oli kertonut huomanneensa, että puukosta, jolla häntä pistettiin oli terä katkennut,koska oli puukon nähnyt silloin.319..
3) JJ:lle Auer kertoi seuraavana päivänä, että hän huomasi heti puukon iskun, mutta teki selväksi että ymmärsi, koska tappaja jotenkin antoi hänen ymmärtää (tappaja ei lausunut sanaakaan, mutta oli silti ymmärrettävä!) että hän ei uhannut Auerin henkeä eikä halunnut hänelle (eikä lapsillekaan) pahaa, vaan ainoastaan Jukalle.
Auer JJ:lle: .
." Tai sit meil siel ei iha pilkkopimeää ko siel niit katuvaloja ja muita, ni voi olla siitäki sen verra.. (JJ: heijastu sit jostain.. (valoa..)
..Ni. Mut semmost kuitenkin mul o semmonen mielikuva, et aika semmost pimeetä sii oli, mut mä tajusi, et joku tuli, ja se kävi sitten Jukan kimppuu ja siin oli jotain tappeluu. Mä en nyt jälkeenpäin enää muista, näiks mä tai tajusiks mä sen, et sil o joku ase siinä vai onks se iha tavallista mäiskintää. Mut sit kuitenki mä tein jotain, jotain tota noi, sitäkään mä en muista mitä tein, jollain taval mä menin siihe väliin, meniks mä tönäsemään tai revinks mä tai jotai. Ja sit tää mies iski mua sitte veitsellä tähä, minkä mä tunsi et sattui. Ja sit mä varmaa koiti kädellä, et se oli märkä ja sieltä rupes varta tulemaan ja sit mä tajusin, et täs on nyt paha kyseessä..ja tota, mul o sellainen mielikuva, et mä oli joko siinä sängys tai tai sängyn viers, ja mä olisin loikannu siitä mis on se arkku, et olisi loikannu siit yli ja juossu pakoon." .. (JJ: joo,o..Mites tota, öö,ö, siinä kohtaa, ko tämä mies, miten, miten oli asetelmat siinä, ko muistat et olit sängyssä, ni oliko Jukka siinä sängyn vieressä tai missä tää, miten oli takan edessä tää?)
"Mun mielestä siinä vaiheessa ko mä lähdi .. pois niin ne ei ollu vielä siin kohtaa mihi Jukka jäi, siihe kylpyhuoneen oven etee vaan ne oli niinko lähempänä takkaa ja se mist hän tuli sisälle siin kohtaa. Ja mä sit jostai, mul o mielikuva, et mä olis sit niinko oven ja sen välist loikannu. Ja oisko siin jotain lasinpaloi jalanpohjas hiuka tuntunu,mut et ei sit siin kohtaa kauheest jäänyt miettimään, et mist täst nyt juoksee vaan juoksee pakoon".
Minusta on kyllä omituista, että kun Auer pääsee kuulusteluissa siihen vaiheeseen, jolloin selittää sitä miksei pelännyt tappajaa, että miksi ei hän, jos Auerilla ei kerran ollut syytä pelätä omasta puolestaan, ei yhtään enempää yrittänyt puolustaa Jukkaa? Vaan lähti 'vaan juoksee pakoon', kuten itse sanoi, vaikka ei oikeastaan edes pelottanut, ja sitten kuitenkin lasinpalaset lattialla estivät menemästä Jukan lähellekään, (toki sitten kurottelemaan pesuhuoneen oven raosta pulssia, noh,olihan siellä puhdas lattia ei siruja) - vaikka ne olivat vain 'hiuka oli tuntunu' kuulustelun alussa..
Olihan sinne häkeen sitten pakko soittaa kun lapsi tuli siihen pyörimään kesken kaiken ..IMO