Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus'

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Arska
Hetty Wainthropp

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus'

Viesti Kirjoittaja Arska »

surfergirl kirjoitti:Miksi sitä tunnustusta ei oltu nauhoitettu?
No mutta kyllähän se nauhoitettiin, jopa useampaan kertaan.

Mistä nyt väännetään on se, että kaikkia niitä kuulusteluja ja tilaisuuksia, joissa Anneli tunnusti, ei ole nauhoitettu. Niistä saelviäisi kaikenlaisia asioita.
surfergirl
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja surfergirl »

Okei, selkis. Anteeksi maalaisuuteni.
hellämustapääfinnilä
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja hellämustapääfinnilä »

Tara kirjoitti: 818

Auer:...Mä en nyt jälkeenpäin muista,näiks mä tai tajusiks mä sen, et sil o joku ase siinä vai onks se iha tavallista mäiskintää

819

JJ: Elikä avasit avasit lapsille ovea ja pyysit heitä menemään ulos ja sen jälkeen lähdit soittamaa?
Auer:Joo
JJ: Kävitkö välillä katsomassa vielä, mitä siellä tapahtuu
Auer: Eee ..siinä välissä en käyny, mutta sielt kuulu semmosta tappelun ääntä ja mä muistan, et kuulu sitä Jukan huutoaki siinä. Mut ainaski siinä vaiheessa sitte, ko mä olin, siel vastas joku nainen sieltä 112:sta
....

821
JJ: Muistaks mitä, näiks sä siittä mitähän teki Jukalle?
Auer: Ää, mää kuul, lähinnä niit äänii kuulin, et tota noini... (miettii).. mää iha tarkast osaa sanoa, et onks tää niinko näist äänist muodostunut mielikuva, et hän siin päällä ja hakkas tai näinkö mä sen tosiaa.
JJ: Joo.
Auer: Mutta ainaki, tota noini sit ko mä näi, etko tää oli ohi, ni Jukka oli iha verine täst kohtaa. Ja sitä, niinko tosiaanki katkui kauan sitä semmost, niinko hakkaamise mäiskimisen ääntä ja sit sitä Jukan tuskan huutoo...
Auer: .. Ja sit tota, sit tuli poliisisoitto vielä, ja se jatkui sillonki ja sit sen soiton aikana hiljeni. Ja joku jossain välissä kysyi sitäki, et onks se vielä sielä ja et onks Jukka hengis tai jotai.Ni mä sanoi, et axxxx, katsotko tonne. Mä en sit tiedä käviks hän kattomas ja mut tota parempi kyl olis ollu ettei hän olis nähny sitä..
...
824

JJ: Mimmosia ääniä sieltä kuulu,kun Jukka sielä äänteli?
Auer: No semmost tuskan huutoo, siis Jukan. Ja sit semmost, mun mielest niinko hakkaamisen ääntä. Mä sit tiä, niinko mä mielessäni mä oletin, et se sil veitsel hakkaa..
...
825

JJ: Oliks hän takas sit jo niinko Jukan kimpussa? (kun Auer oli palannut ensimmäiseltä paakoon juoksultaan..)
Auer: Joo, sielt kuul se ääni sitte jo, ko mä tulin sisäl takas.
JJ: Joo
Auer: Hakkaamisen ääni.
JJ: Joo,o.
Auer: Mut voi olla, et se on jollaki muullakin hakannut tai molemmilla.
...
JJ: Mut se oli enemmänki niinko semmosia tuskan ääniä sitten. Äänet siellä.
Auer: Joo, ne muut äänet mitä sielt kuulu, ei niinko mitää puhetta... Jotain tämmöst, en tarkemmin muista, mut jotain mä huusi, et se keskeytyi sit sit hetkeks se hakkaamine et hän lähti sit mun perääni..

...
827

Auer: Silloin silloin ku mä lähdin niin ne oli pystyssä mut mähän lähdin siit sit heti ja mää menin site sinne eteiseen ja puhelimeen et mä en enää nähny mä vasta kuulin sitä tappelun ääntä et ja sit seuraavan kerran ku mä näin niin Jukka oli maassa siinä jo siin samassa paikkaa mihi hän sitten jäi.
Lapinniemi:No, pystyksä niis äänist sanomaan ku sielt kuulu sitä 'mäiskettä' ja sitten Jukka ku huusi sitä Annua tai ni ku pystyykö niistä sanomaan mitään että oisko hän maan... ollu siel lattiatasos vai seisaaltaan?
Auer: En mä sitä osaa sanoo mut et ne kerrat kun mä näin ni hän oli kyl ihan siin lattialla.
Toivottavasti et Tara tykkää huonoa, kun lainaan kirjoittamaasi toiseen ketjuun. Voin poistaa tämän tarvittaessa. Olet tehnyt ison työn laittaessasi tänne palstalle näitä Auerin kuulusteluissa kertomia asioita, ovatpa tässäkin ao. ketjussa sitten löydettävissä.

Miksi Auer niin korostaa tällaista rajua toimintaa, tai sen ääniä, vaikka jäljistä päätellen ei mitään suurta taistelua rajuine puukoniskuineen ole käyty? Sängyllä ei mainita veriroiskeita, vain yhtenäinen veriläikkä, Lahden t-paidan toisella puoliskolla on "lähinnä vain yksittäisiä veritahroja" ja Lahden jalkapohjista löytyi vain yksi lasinsiruista tullut haava.
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

hellämustapääfinnilä kirjoitti:
Tara kirjoitti: 818

Auer:...Mä en nyt jälkeenpäin muista,näiks mä tai tajusiks mä sen, et sil o joku ase siinä vai onks se iha tavallista mäiskintää
ni hän oli kyl ihan siin lattialla.
...

Toivottavasti et Tara tykkää huonoa, kun lainaan kirjoittamaasi toiseen ketjuun. Voin poistaa tämän tarvittaessa. Olet tehnyt ison työn laittaessasi tänne palstalle näitä Auerin kuulusteluissa kertomia asioita, ovatpa tässäkin ao. ketjussa sitten löydettävissä.

Miksi Auer niin korostaa tällaista rajua toimintaa, tai sen ääniä, vaikka jäljistä päätellen ei mitään suurta taistelua rajuine puukoniskuineen ole käyty? Sängyllä ei mainita veriroiskeita, vain yhtenäinen veriläikkä, Lahden t-paidan toisella puoliskolla on "lähinnä vain yksittäisiä veritahroja" ja Lahden jalkapohjista löytyi vain yksi lasinsiruista tullut haava.
Ilman muuta saat lainata ja käyttää, ja kuka vain joka tarvitsee johonkin,.. mun puolesta, ei epäilystäkään.. ei ole mulla niihin copyrightia :roll:
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Tara voisi laittaa sen uuden ketjun johon tulisi ne valokuvat, vaikka laittaisi kaikki mitä papereissa oli ei haittaisi :D Sieltä voisi aina hakea kuvan johonkin jutun jatkeeksi. Mites olisi Tara jaksaisitko?
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Tara
Horatio Caine

v-a-45 kirjoitti:Tara voisi laittaa sen uuden ketjun johon tulisi ne valokuvat, vaikka laittaisi kaikki mitä papereissa oli ei haittaisi :D Sieltä voisi aina hakea kuvan johonkin jutun jatkeeksi. Mites olisi Tara jaksaisitko?
Kyllähän ne voisi laittaa vaikka kaikki johonkin vaikka omaan ketjuun, kaikki mitä olen itse käsin kopioinut..(kaikkia en ehkä ole laittanut edes tänne..) Ei vaan ole oikein aavistusta paljonko niitä jo on kertynyt.. Mulla tekee ajan kanssa vähän tiukkaa, mutta jos hissun kissun... Niihin ei saa mitään järkevää järjestystä, kun ne pätkät ovat hajallaan eri kejuissa ja poimittukin vähän sieltä sun täältä.

'ETP-otteita kuulusteluista Ulvilan tapauksen tutkimusmatkan varrelta'-- hehh.. keksin topikin otsakkeen. Joku keksii varmasti paremman ja nasevamman.

Kuvat samaan ketjuunko?

Joistakin kuulustelupätkistä on olemassa 'käsikirjoitus' eli olen ensin kirjoittanut pätkät omalle koneelle muistiinpanoihin ja sitten vasta laittanut tänne, kun olen tarkastanut ja korjaillut pahimpia typoja....hm.. Kuvat mitä olen laittanut on olemassa photobucketissa siinä järjestyksessä kun niitä olen laittanut tänne..ne voisi ihan vaan napsia sieltä tänne peräperää - jotkut kuvat on kyllä tullut laitettua useammman kerran.. hm..

Toisaalta jos jollain on aikaa niin voisi laittaa jotain kopioituja tekstejä mun puolestakin (olen vähän niin kuin töissä aika usein..) Täytyy vähän miettiä missä järjestyksessä noita laittaisin, ja mistä alkaisin etsiä- Ketju4:ssä on varmaan ensimmäiset...

Jos laittais vain siitä lähtien kun niitä aloin kirjoittaa, ja siinä järjestyksessä kun niitä löydän..ilman kronologista aikajärjestystä siihen milloin eri kuulustelut on oikeasti pidetty. Kunhan kuulustelupätkän päivämäärä on oikein ja (toivon mukaan myös ETP:n sivunumero myös..)

PS: en mä kyllä kehtaa mitää uutta ketjua alottaa :oops: - joku muu saa tehdä sen. Ja onhan jotkut toisetkin kopioneet noita tekstejä.. sinne vaan sitten kaikki dokumentit..
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Onko Anneli missään vaiheessa kommentoinut sitä, että lapsi tuli käymään ja hänet komennettiin takaisin sänkyynsä???? Onko lapselta kysytty minkälaisia tappelun ääniä hän kuuli????

Siis puolustuksen versio:

1. lapsi herää siihen, kun murhaaja rikkoo ikkunaa ja menee vanhempiensa huoneeseen. Hänet käsketään pois - hän huomaa rikkinäisen ikkunan ja vanhempansa, mutta ei vielä ulkona olevaa murhaajaa.
2. lapsi menee huoneeseensa ja palaa hetken kuluttua norkoilemaan olohuoneen tietämille, kun Anneli tulee huoneesta ja kehottaa lasta pakenemaan. Lapsi jää paikalleen ja Anneli menee puhelimeen.
3. Häkepuhelun aikana lapsi on ihan hiljaa, mutta uskaltautuu lopulta kurkkaamaan takkahuoneeseen ja kirkaisee. Hän näkee isän mutta ei murhaajaa...mutta missä hemmetissä murhaaja sitten on??? Noin pienessä huoneessa on vaikea mennä piiloon...
4. tässä vaiheessa äiti huutaa lapsen puhelimeen (???) ja lapsi on puhelimessa.
5. Äiti palaa puhelimeen ja lapsi menee taas jossain vaiheessa kurkkaamaan isää. Näkee isän siellä lattialla makaamassa. Sitten pesuhuoneesta pomppaa murhaaja huppariin pukeutuneena ja loikkaa lattian poikki ja ikkunasta ulos. Lapsi ei sano mitään asiasta, ei mene isän luo eikä äidin luo vaan seisoo paikallaan.
6. Äiti kysyy, että menikö se jo, johon tytär vastaa että joo.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Juu-u. Uskottavaa.

Anneli näkee surmaajan kunnolla moneen kertaa, mutta lapsi hiffaa, että sillähän oli huppari päällä, jossa vielä kuvio selässä.

Ja tämän kaiken lapsi ehtii tajuamaan siinä, kun surmaaja juoksee ulos pesuhuoneesta ja astuu ikkunasta ketterästi ulos.
Nuotio & Äreät Tiput
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

hellämustapääfinnilä kirjoitti: Miksi Auer niin korostaa tällaista rajua toimintaa, tai sen ääniä, vaikka jäljistä päätellen ei mitään suurta taistelua rajuine puukoniskuineen ole käyty? Sängyllä ei mainita veriroiskeita, vain yhtenäinen veriläikkä, Lahden t-paidan toisella puoliskolla on "lähinnä vain yksittäisiä veritahroja" ja Lahden jalkapohjista löytyi vain yksi lasinsiruista tullut haava.
Auerhan ei tiedä, miten voisi kuvailla näkemäänsä, sillä hän ei todellisuudessa ole nähnyt mitään mielikuvitussurmaajaa, saati sitten Lahtea kamppailemassa mielikuvitussurmaajan kanssa. Ääniä sen sijaan on oikeastikin kuulunut ja ne hän muistaa lopun ikänsä - niitä hän voi myös turvallisesti kuvailla kuulusteluissa, sillä niitä on kuulunut joka tapauksessa. Ehkä mielelle on jotenkin helpompaa kieltää se, mitä on nähnyt, jos voi kuitenkin melko rehellisesti myöntää sen, mitä on kuullut.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Minkä verran tyttö pystyi huoneeseen näkemään (oletan, ettei hän kävellyt lasinsirujen päällä)?
Takanseudun (ja Lahden) olisi pystynyt näkemään kutakuinkin vain tuon keltaisen lelulaatikon (olohuoneen ikkunaseinän sivulla) kohdalta. Sen sijaan terassinovi näkyi jo olkkariin.

Veitsen hän kuvasi kyllä nähneensä, joten on ollut lähempänä kuin olkkarin ovensuussa.

Kuva
Kotipoliisi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

joey kirjoitti:
Auerhan ei tiedä, miten voisi kuvailla näkemäänsä, sillä hän ei todellisuudessa ole nähnyt mitään mielikuvitussurmaajaa, saati sitten Lahtea kamppailemassa mielikuvitussurmaajan kanssa. Ääniä sen sijaan on oikeastikin kuulunut ja ne hän muistaa lopun ikänsä - niitä hän voi myös turvallisesti kuvailla kuulusteluissa, sillä niitä on kuulunut joka tapauksessa. Ehkä mielelle on jotenkin helpompaa kieltää se, mitä on nähnyt, jos voi kuitenkin melko rehellisesti myöntää sen, mitä on kuullut.
Auerin on todella vaarallista omalta kannaltaan kuvailla minkäänlaisia ääniä koska syyttäjän vahvin todistehan on, että mitään ääniä ei ole kuulunut.

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Kotipoliisi kirjoitti: Auerin on todella vaarallista omalta kannaltaan kuvailla minkäänlaisia ääniä koska syyttäjän vahvin todistehan on, että mitään ääniä ei ole kuulunut.
1) Olisi minusta yllättävää, jos veitsen iskut ja esimerkiksi nyrkin- tai halonlyönnit olisivat kuuluneet takkahuoneesta keittiön lankapuhelimeen saakka niin, että ne olisivat tallentuneet hätäkeskusnauhoitteelle. Auer on ne sen sijaan joka tapauksessa kuullut, oli hän sitten itse murhaaja tai ei, sillä hän on omien sanojensa mukaan käynyt kamppailevien osapuolten välissä.

2) Auer soitti hätäkeskukseen vasta sitten, kun Lahti oli jo vahingoittunut. Tuon vahingoittamisen aikana syntyneistä äänistä syyttäjällä ei valitettavasti ole dokumentoituja todisteita.
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

kyllähän se lapsen on pitänyt olla vähintään lelulaatikolla jos on nähnyt isänsä makaamassa lattialla.
Tara
Horatio Caine

Pätkä tunnustusvaiheen kuulusteluista syksyllä 2009

Katkelma:

20.9.2009 Tähtisentien talossa sisällä hätäkeskuspuhelun aikana kuuluvista äänistä Auer kertoo näin:

PK sivu 036

K: Oletko sitä mieltä, että tekijä on kuullut sinun ja axxxxxx:n puheet hätäkeskukseen?

Auer: En osaa sanoa. Talossa oli niin kova meteli, ettei tekijä ehkä kuulut minun axxxxxx:n puhumista hätäkeskukseen. Meteli syntyi siitä, että tekijä oli tappamassa Jukkaa eli ne äänet, joita olen aikaisemmin kuvaillut eli mäiskintää ja tappelun ääniä.

K: Tekijä on ollut kertomasi mukaan makuuhuoneessa miehesi kimpussa. Matkaa puhelimesta makuuhuoneeseen kertomasi mukaan on n.6-7 m. Etkö pidä ihmeellisenä sitä, että tekijä ei ole rynnännyt sinun tai axxxxxx:n kimppuun, kun olette olleet yhteydessä hätäkeskukseen? Miten kommentoit tätä?

Auer: Tekijä ei välttämättä kuullut meidän keskustelua hätäkeskukseen. Lisäksi makuuhuoneessa oli kova meteli, kuten olen kertonut. Makuuhuoneessa Jukka huusi apua ja lisäksi tekijän mäiskintä-äänet varmaankin olivat kovempia kuin meidän puhe hätäkeskukseen. (Anneli Auer RE kuulustelu 20.9.2009 sivu
Arska
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Arska »

Teleksi kirjoitti:kyllähän se lapsen on pitänyt olla vähintään lelulaatikolla jos on nähnyt isänsä makaamassa lattialla.
Kuulustelukertomuksissa ja näissä uudempien kuulemisien litteroinneissa lapsi puhuu menneensä valonhimmentimen luokse. Minusta kovasti näyttäisi siltä, että ulkoseinällä rikotun terassinoven vieressä on sellainen kovasti himmentimen näköinen vekotin.
Vastaa Viestiin