Koira tappoi lapsen Elimäellä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
susse
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja susse »

Mike Manner kirjoitti:
susse kirjoitti:jos sen laittaa häkkiin tai liekaan,huomaa heti että käytös muuttuu(vieraita kohtaan)
se alkaa vartioimaan.
Oiskohan mahdollista, että teidän käytös muuttuu em. tilanteessa ja koira ammentaa siitä tuon käytöksensä muuttumisen...
ei.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

rotkorakkeli kirjoitti: Onnettomuus. valitettava semmonen, mut silti vaan onnettomuus.
Tiettyjen koirarotujen kanssa tällaisia onnettomuuksia tapahtuu useammin kuin joidenkin toisten.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

susse kirjoitti:se on aina meidän kanssa,ja pihakin on aidattu niin että koira pääsee vapaasti kulkemaan.jos sen laittaa häkkiin tai liekaan,huomaa heti että käytös muuttuu(vieraita kohtaan)
se alkaa vartioimaan.

Tämä alkaa mennä koirafoorumiksi, mutta jos teidän käytös kerran pysyy totaalisen samana, niin koira saattaa normaalisti tukeutua vahvasti laumaansa, laumasta erotettuna voisi ehkä olla pelkoagressiivinen..? Paha sanoa mitään näin foorumin kautta.
MotiivitOn
Rico Tubbs

Marsalkka kirjoitti:
rotkorakkeli kirjoitti: Onnettomuus. valitettava semmonen, mut silti vaan onnettomuus.
Tiettyjen koirarotujen kanssa tällaisia onnettomuuksia tapahtuu useammin kuin joidenkin toisten.

Niinpä. Olen jo pitkään ollut sitä mieltä että kääpiörodut tulisi kieltää! :wink:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200807 ... 5_ul.shtml
ruoska
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja ruoska »

MotiivitOn kirjoitti:
Niinpä. Olen jo pitkään ollut sitä mieltä että kääpiörodut tulisi kieltää! :wink:
Edelleenkään noitten pienten räksyttävien piskien puremat eivät aiheuta pahoja vamoja. Kun taas iso räksyttävä TAPPAJAKOIRA voi syödä puoli jalkaa irti kerralla.
MotiivitOn
Rico Tubbs

^ niinkö? Ai ihanko totta? On kuitenkin ainakin yksi tapaus jossa mäyräkoirat ovat aiheuttaneet ihmisen kuoleman.

Vakavissaan, olen kuitenkin sitä mieltä että koira ei pure, eikä ase tapa.

Ihmisen on aina vastuu, myös siitä luonnevikaisesta schäfpitrottbullweileristä, yhtälailla kuin chimäyrähuasta, kuten myös aseen säilytyksestä ja käsittelystä ja siitä että lapsi ei kummankaan vaikutuksen piiriin joudu.
Tai ettei lapsi jää pihatiellä auton alle. Turha siinä on syyttää isoja autoja, jos niin käy, vaikka polkuauto ei niin pahaa vahinkoa olisikaan tehnyt.

Aikuisen ihmisen on vastuu.
Marsalkka
Horatio Caine

Lapsi ärsytti bullshitmastiffia:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008092 ... 4_uu.shtml
Koira puri pikkulasta kasvoihin
28.9.2008 20:56
Lapsi sai vakavia vammoja. Ensimmäisenä asiasta kertoi Ilkka verkkosivuillaan.

Koira puri 2-vuotiasta lasta kasvoihin sunnuntaina aamupäivällä Mustasaaressa.

Tapaus sattui kello 12 aikaan yksityisasunnossa Jungsundissa.

Lapsi sai puremasta vakavia, mutta ei hengenvaarallisia vammoja. Hänet kuljetettiin ensin Vaasan keskussairaalaan ja myöhemmin kotipaikkakunnalle Ouluun.

Bullmanstiffin omistaa lapsen äidin miesystävä. Koira lopetettiin heti.

Lue lisää maanantain Iltalehdestä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Marsalkka
Horatio Caine

ruoska kirjoitti:
MotiivitOn kirjoitti:
Edelleenkään noitten pienten räksyttävien piskien puremat eivät aiheuta pahoja vamoja. Kun taas iso räksyttävä TAPPAJAKOIRA voi syödä puoli jalkaa irti kerralla.
Tätä on monien aivan uskomattoman vaikea ymmärtää. Onhan asia toki kenelle tahansa vaikeasti hahmotettava...
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

...Älkää vaan aloittako taas sitä juupas-eipäs riitää tän yhden palikan kanssa... Marski on samanlainen kuin markja; "-Oikeassa olen vain ja ainoastaan minä."
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Marsalkka
Horatio Caine

Mike Manner kirjoitti:...Älkää vaan aloittako taas sitä juupas-eipäs riitää tän yhden palikan kanssa... Marski on samanlainen kuin markja; "-Oikeassa olen vain ja ainoastaan minä."
Olenko väärässä siinä, että tiettyjen rotujen puremista seuraa vakavampia vammoja kuin joidenkin toisten? Kerro ihmeessä, jos olen.
MotiivitOn
Rico Tubbs

Mike Manner kirjoitti:...Älkää vaan aloittako taas sitä juupas-eipäs riitää tän yhden palikan kanssa... Marski on samanlainen kuin markja; "-Oikeassa olen vain ja ainoastaan minä."

Joo, ei mennä sille sektorille enää ollenkaan... mulla kesti hetken oppia, miten liikutaan höttöisellä suolla ja kuinka syvä voi silmäke ollakkaan..! :wink:
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
AutumnForever
Martin Beck

Re: Koira tappoi lapsen Elimäellä

Viesti Kirjoittaja AutumnForever »

Lueskelin näitä vanhoja juttuja ja pakko nostaa tämä ylös.

Koirat ovat siis vaarallisia. Sitä ei käy kenenkään kieltäminen. Joo joo, selväksi on tullut että omistajasta riippuu paljon ja koirat voivat purra ja raadella vieraan ihmisen. Jos katsoo asiaa esimerkiksi minun kantiltani, ihmiseltä joka en pidä koirista, pelkään niitä jonkin verran varsinkin isoja koiria, niin tilannehan on aika paha. Enkö voi siis liikkua ulkona rauhassa kun saa pelätä että milloin tulee joku koira puremaan? Meillä ei ole koskaan ollut koiria eikä minua ole opetettu miten koirien kanssa tulee käyttäytyä, ja ei varmaan monia muitakaan ole. Pitäisikö kaikkien ihmisten siis mennä johonkin kurssille missä opetetaan miten koiran kanssa tulee olla, tai muuten on oma vika jos kadulla vastaantuleva koira puree? Onko se minun vikani jos puistolla leikkivä lapseni (joka ei ole koirasta kiinnostunut) joutuu tapetuksi koska en ole opettanut hänelle mitään koirasääntöjä?

En koskaan ottaisi koiraa. Tuntuu ihan järjettömältä että pitäisi elää pelon alla kotona että milloin se koira tappaa minut tai lapseni jos sillä yhtäkkiä naksahtaa tai jos lapsi vaikka menee liian läheltä ruokakuppia.

Entäs sitten kyläreissut.. Eihän mihinkään uskallakaan mennä jos perhe ei olekaan kouluttanut koiraa hyvin.

En minä koiria oikeastaan inhoakaan, muuta kuin jotakin pikkupiskejä. Jotkut ovat ihan söpöjä ja niitä on kiva silitellä. Mutta kyllä minua aina pelottaa isot ja vieraat koirat kerta ei voi tietää milloin se puraisee ja mitä jos kädenliikkeeni onkin jotenkin väärä tai räpsäytän silmää väärällä tavalla.

Ärsyttää ihan julmetusti nyt tuo naapurin pikkupiski joka räkyttää meidän kissalle (ja joskus meille ihmisillekin kun menemme ulos). Asumme siis rivitalossa ja kummatkin eläimet pysyvät puolellaan (aitaus on), ja mielestäni meidän kissalla on ihan yhtä suuri oikeus olla ulkona kuin naapurin rakillakin. Aina tuo koira vaan aloittaa julmetun räkyttämisen kun kissa tulee pihalle! Omistajat kyllä komentavat koiraansa olemaan hiljaa mutta eihän se tajua. Piru kun sais jollakin hiljaiseksi tuon..

edit: Sen verran muokkausta tuohon ettei meillä ole koskaan ollut koiria. On meillä kerran ollut koira, joka olikin varsin mukava ja lempeä ja tuli kissankin kanssa toimeen (tai oikeastaan pelkäsi kissaa), mutten kauan asunut sen koiran kanssa kun muutin muualle. Ja äidin miesystävällä oli pikkukoiria joskus kun olin pieni, ja nekin olivat vain ärsyttäviä kimottajia, hyh. Lenkillä joskus käytin kun oli pakko muttei muuten niiden kanssa kiinnostanut olla.
On päiviä, joina ei huomaa, että
vuoret ovat yhä pystyssä.
On tunteja joina kaikki on pelkkää mustien
rantojen roskaa.
Hetkiä joina ei tunne ketään.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Ei liity suoranaisesti tähän nimenomaiseen tapaukseen, mutta surullinen tämäkin
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... &pos=no-tu
Bullterrierit tappoivat pikkutytön Saksassa
22.05.2010 12:02

Kolmevuotias pikkutyttö on kuollut neljän staffordshirenbullterrierin raatelemana Sachsenburgissa Saksan itäosassa, kertoivat viranomaiset lauantaina.

Tyttö oli koiranelikon omistan luona kylässä perjantaina, kun koirat hyökkäsivät hänen kimppuunsa. Tyttö menehtyi vammoihinsa heti. Tytön isoäiti yritti saada hänet pelastettua, mutta koirat purivat pahoin häntäkin.

Kuollut tyttö oli koirat omistavan 44-vuotiaan naisen veljentytär. Naista epäillään kuolemantuottamuksesta.
AutumnForever
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja AutumnForever »

Mariacka kirjoitti:Ei liity suoranaisesti tähän nimenomaiseen tapaukseen, mutta surullinen tämäkin
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... &pos=no-tu
Bullterrierit tappoivat pikkutytön Saksassa
22.05.2010 12:02

Kolmevuotias pikkutyttö on kuollut neljän staffordshirenbullterrierin raatelemana Sachsenburgissa Saksan itäosassa, kertoivat viranomaiset lauantaina.

Tyttö oli koiranelikon omistan luona kylässä perjantaina, kun koirat hyökkäsivät hänen kimppuunsa. Tyttö menehtyi vammoihinsa heti. Tytön isoäiti yritti saada hänet pelastettua, mutta koirat purivat pahoin häntäkin.

Kuollut tyttö oli koirat omistavan 44-vuotiaan naisen veljentytär. Naista epäillään kuolemantuottamuksesta.
No niin alkakaa nyt taas syyttää tyttöä kun on tehnyt jonkun väärän liikkeen! Tietämättään! Tokihan niin voi olla, mutta vika on silti KOIRAN, ei lapsen. Koirat ovat vaarallisia. Ei ole oikein että kyläreissullakin pitäisi varoa jokaista liikettään ja tekemistää koska koira voi tappaa. Jos minulla olisi koira, en uskaltaisi päästää ketään kylään tai mennä koiran kanssa ulos kun joskus yöllä kun ihmisiä ei niin paljon liiku.

Ennenvanhaan eläintä kohdeltiin kuten eläintä eikä nostettu sitä ihmisen rinnalle ja elukat kyllä tiesivät sen. Ei koiraa rinnastettu perheenjäseneen. En edes ymmärrä mikä järki on ottaa joku iso ja vaativa rotu perhekoiraksi. Koirat kuuluvat maalle missä ne saavat olla vapaana tai ainakin isossa häkissä eivätkä mihinkään kerrostalokaksioon!
On päiviä, joina ei huomaa, että
vuoret ovat yhä pystyssä.
On tunteja joina kaikki on pelkkää mustien
rantojen roskaa.
Hetkiä joina ei tunne ketään.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

AutumnForever kirjoitti:No niin alkakaa nyt taas syyttää tyttöä kun on tehnyt jonkun väärän liikkeen! Tietämättään! Tokihan niin voi olla, mutta vika on silti KOIRAN, ei lapsen. Koirat ovat vaarallisia.
Väärin.Kyllä tuossa syy on ollut koiran omistajassa.
Koira on koira eikä sen vaarallisempi kuin muukaan kokoisensa eläin.
Kasvatus sitten määritteleekin yleensä sen, millainen siitä koirasta oikeasti tulee.
Koiraa ja lasta ei myöskään pitäisi jättää valvomatta keskenään.
AutumnForever kirjoitti:En edes ymmärrä mikä järki on ottaa joku iso ja vaativa rotu perhekoiraksi. Koirat kuuluvat maalle missä ne saavat olla vapaana tai ainakin isossa häkissä eivätkä mihinkään kerrostalokaksioon!
Oletan tuon olleen epäsuora kysymys?Isoissa koirissa on useita perhekoiriksi juurikin lapsirakkauden
ja rauhallisuuden vuoksi soveltuvia rotuja.Pitää kuitenkin muistaa että tällainenkin koira tarvitsee
kokeneen ja johdonmukaisen koulutuksen sekä tasapainoisen kodin plus paljon virikkeitä.
Näissä vain ei moni onnistu.Mutta siitä on aivan turha syyttää koiraa jos ei omat kyvyt riitä.

Ps. Ihan triviana, staffi on myös Suomessa tappanut lapsen, vuonna 1994.
Ja kyseessä on pieni koirarotu. :wink:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Vastaa Viestiin