Juu, näin se taisi olla.sorsake kirjoitti:Yksi B-vitamiineista on sellainen, etta sita ei ole luonnostaan kasvikunnan tuotteissa. (oliko B12, en ole ihan varma.) Vegaanit ovat aina joutuneet ottamaan tabletteja saadakseen kyseista vitamiinia (jos haluavat sailya terveina). Ennen aikaan tuo tablettien vitamiini oli eristetty elainkunnan tuotteista, joten ei ollut mahdollista olla puhdas vegaani siina mielessa.
Minusta tuo sinällään kertoo jo ihan tarpeeksi itse asiasta: Ihminen ON sekaravinnonsyöjä. Ei kasvissyöjä. Piste ja aamen. Ihan sama mitä joku jeesustelee tai siunaa tai haluaa. Faktat eivät muutu mihinkään. Luonto ei ole tarkoittanut ihmistä kasvissyöjäksi, me olemme ja tulemme olemaan sekaravinnon syöjiä.
Aivan yhtä naurettavaa kuin päättää olla vegaani olisi "päättää", että "tasalämpöisyys on väärin" ja että "valitsin että olen vaihtolämpöinen". Siinä sitten vaan jäähdyttämään itseään ja lämmittämään ja koettamaan pysyä hengissä samalla. Voi jessus sentään...
Juujuu, ovat kaikki karvaiset ja pienet eläimet valtavan suloisia ja itse eläinrakkaana pidän niistä hirveästi. Aivan ihania. Joku possukin röhisemässä tai lehmä löntystelemässä, lampaista tai kananpojista nyt puhumattakaan. Ei mulla silti ole mitään sitä vastaan että esimerkiksi Koreassa ja Kiinassa jengi syö koiria. Voisin itsekin kyllä maistaa, vaikka veikkaan että tuohon lehmän- ja sianlihaan tottuneena maku ei välttämättä vastaisi odotuksia. Kunhan elikkoa kohdellaan asiallisesti ettei sille aiheuteta tarpeetonta kärsimystä niin mikäs siinä, pataan vaan porisemaan...