Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat)

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8193
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat)

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Itse tykkään siemailla Sinebrychoffin Porter-olutta. Mukavan tuhdimpaa näihin kaupan kolmosiin verrattuna. :) Eikä ole kyllä hinnallakaan pilattua.

Tosin tämä ilta menee ihan näillä Koffin ja Karhun kolmosilla.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
Repsu
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: To Touko 13, 2010 6:55 pm

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat)

Viesti Kirjoittaja Repsu »

onnetar kirjoitti:
Repsu kirjoitti:
onnetar kirjoitti:"Foster`s,probably the best beer in the world"

Se vaikuttaa nyt,mutten ole varma,olisko tumma Velkopopovicky,siltikin mielestäni parempaa..

Muita ehdotuksia hyvään olutnautintoon?Hyviä siidereitä?Hyviä puna-/valkoviinejä?
Leffen tumma on nautinto. Siidereistä Rekorderligit on imo parhaimpia. Viineistä en tosin mitään tiedä, mutta viskeistä ja vodkista sitäkin enemmän. 8)
Uuuu..kerro vaan lisää viskeistä ja vodkasta.Harvemmin tulee "tiukkailtua",mutta jos,niin pidän kyllä viskistä.Vodkat (yms.kirkkaat) taas ovat puoliskon mieleen,joten mielellään otan vinkeistä vaarin ;)

Skumppavinkkejä myös,kesän juhliin,keltä löytyy,kiitos! :D
No sieltä lumienkeliltä tulikin jo parasta laatua eli skottilaista single malttia, mutta vielä kun otetaan huomioon eri alueet Skotlannissa niin kyllä Highland nousee minun silmissä parhaaksi. Tuttuja merkkejäkin sieltä löytyy, mutta parhaiksi omassa suussa nouseepi Oban ja McClelland. Toki useita on vielä maistamatta, mutta eiköhän tällä iällä vielä ehdi. 8)

Vodkista nousee korkeimmalle toki isänmaamme vodkat, mutta myös itänaapurista löytyy useita hyviä! Kokeilun ansaitsee mm. Jewel of Russia ja Stolitsnaja.

Ja muistattehan, että vodkaa ja viskiä ei saa pilata jäillä. :D
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat)

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Repsu kirjoitti: No sieltä lumienkeliltä tulikin jo parasta laatua eli skottilaista single malttia, mutta vielä kun otetaan huomioon eri alueet Skotlannissa niin kyllä Highland nousee minun silmissä parhaaksi. Tuttuja merkkejäkin sieltä löytyy, mutta parhaiksi omassa suussa nouseepi Oban ja McClelland. Toki useita on vielä maistamatta, mutta eiköhän tällä iällä vielä ehdi. 8)

Vodkista nousee korkeimmalle toki isänmaamme vodkat, mutta myös itänaapurista löytyy useita hyviä! Kokeilun ansaitsee mm. Jewel of Russia ja Stolitsnaja.
Ja muistattehan, että vodkaa ja viskiä ei saa pilata jäillä. :D
Lumienkuli se tietääkin siidereiden aatelin, eli Strongbow ei tosiaankaan maistu kaljalle, niinkuin jotkut halppikset lidlistä saattaa tehdä :P Toinen pätevä siideri on crowmor ja aika kuiviahan nämä ovat. Crowmorista on olemassaan jopa extra dry (ei kokemusta).

Repsu tietää näköjään viskit :) Highland Park (21v.)on tosiaankin parasta viskiä, mitä minäkin tiedän. Ja nytkin mulla on pari pulloa sitä kaapissa, en ole vaan jaksanut vahvempia ottaa aikoihin, mutta eihän se pahaksikaan mene. Highland parkissa mitä vanhempi, sen pehmeämpi maku, esim. jos ensin on juonut 21 vuotiasta single malttia ja siitä hyppää 16 vuotiaaseen, maun voi tuntea karvaana ja kitkeränä.

Oluista Onnetar heitti Velkopopovickyn. Se on erittäin hyvä tumma olut, tsekkiläistä aatelia. Velkopopovickystä kozel premium on vaaleaa lageria ja tumma taas kozel dark (kozel cerny). Jotkut vannovat guinnessin nimeen, mutta mun mielestä guinness on hieman kitkerää. Nuorempana tuli juotua mm. budweiseria, mutta nykyään ostan usein kaupasta Kilkennya, erittäin hyvää irkkua, samettista Alea, mikä kaataessaan tölkistä tekee mukavan olutvaahdon lasiin.

Punaviineistä hyvä sekoitus on yleensäkin syrah & cabernet sauvignon sekä merlot & cabernet sauvignon. Chile, aussi, Etelä - Afrikka ovat hyviä viinintuottajamaita. Punaviini on silloin parhaimmillaan, kun se ei ole liian helppo. Punaviinejä on niin paljon hyviä, että paras löytyy kokeilemalla. Tällä hetkellä mulla on Rawson's retreat (shiraz/cabernet/Australia) Aika voimakas viini, ja ehkä enemmän ruokapöytäviini, mutta makuun tottuu kyllä pian :P
Valkoviinejä en niinkään tunne, mutta nyt kesällä on useinkin tullut maisteltua Palesaa (hyvä, edullinen n. 16 euroa /1,5L)

Tässähän tätä tulikin jo. Ehkä skumpasta kannattaa valita aina italialaisista cava ja shampanjasta Brut. Skumppa makeena ei ole hyvä :|
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Repsu
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: To Touko 13, 2010 6:55 pm

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat)

Viesti Kirjoittaja Repsu »

rosamarine kirjoitti:
Repsu kirjoitti: No sieltä lumienkeliltä tulikin jo parasta laatua eli skottilaista single malttia, mutta vielä kun otetaan huomioon eri alueet Skotlannissa niin kyllä Highland nousee minun silmissä parhaaksi. Tuttuja merkkejäkin sieltä löytyy, mutta parhaiksi omassa suussa nouseepi Oban ja McClelland. Toki useita on vielä maistamatta, mutta eiköhän tällä iällä vielä ehdi. 8)

Vodkista nousee korkeimmalle toki isänmaamme vodkat, mutta myös itänaapurista löytyy useita hyviä! Kokeilun ansaitsee mm. Jewel of Russia ja Stolitsnaja.
Ja muistattehan, että vodkaa ja viskiä ei saa pilata jäillä. :D
Pätkis

Repsu tietää näköjään viskit :) Highland Park (21v.)on tosiaankin parasta viskiä, mitä minäkin tiedän. Ja nytkin mulla on pari pulloa sitä kaapissa, en ole vaan jaksanut vahvempia ottaa aikoihin, mutta eihän se pahaksikaan mene. Highland parkissa mitä vanhempi, sen pehmeämpi maku, esim. jos ensin on juonut 21 vuotiasta single malttia ja siitä hyppää 16 vuotiaaseen, maun voi tuntea karvaana ja kitkeränä.

Pätkis
Ohhoh, paljonkos on hintaa tuonikäisellä Highland Parkilla? Suurimmassa osassa tosiaan Highlandin viskeistä tuo mitä vanhempi sitä pehmeämpi pitää paikkaansa. Mutta niinkuin kaikessa, hyvästä saa maksaa.

Sen verran vielä, että jos viski ei toimi niin maistakaa ihmeessä Havana Club-rommia, karmaisevan maukasta, sama minkäikäistä. 3-vuotiasta saa ainakin Alkosta tilattua ja jo se on erittäin hyvää. Hintaa en kyllä valitettavasti muista.
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat)

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Repsu kirjoitti: Ohhoh, paljonkos on hintaa tuonikäisellä Highland Parkilla? Suurimmassa osassa tosiaan Highlandin viskeistä tuo mitä vanhempi sitä pehmeämpi pitää paikkaansa. Mutta niinkuin kaikessa, hyvästä saa maksaa.
Juu tarkennettuna, mulla on puolikas pullo Highlandin 16 vuotiasta ja korkattu 21 vuotias Highland Park. Olen ostanut ne Heathrown lentokentältä ja taksa oli muistaakseni reilu sata puntaa. Ihastuin Highland Parkiin nimenomaan Lontoon reissuilla, missä eräs bartender esitteli mulle viskien aatelia. Nyttemmin viskit eivät ole maistuneet, ja niitäkin on erinäisiä merkkejä tilaa viemässä.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
onnetar
Harjunpää
Viestit: 338
Liittynyt: Su Maalis 07, 2010 4:32 pm

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat)

Viesti Kirjoittaja onnetar »

Crowmorin extra dry,erittäin sopiva,mun suuhun.
Kenelläkään makua Pulmersin siideristä?Olen kuullut kehuja,vaan en ole vielä itse löytänyt maistiaisia.

Rommeista..niin nimeä en tiedä,mutta suoraan maahan oli Kuubasta tuotu.Ei mikään kallis edes..todella hyvä,ei mitään verrattuna Alkosta ostetuun.Laimentamatta ja vaikka lämpimänä..fantastista (ja Kuubalainen sikari päälle..mihin sitä miestä enää ;) )
Repsu
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: To Touko 13, 2010 6:55 pm

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat)

Viesti Kirjoittaja Repsu »

rosamarine kirjoitti:
Repsu kirjoitti: Ohhoh, paljonkos on hintaa tuonikäisellä Highland Parkilla? Suurimmassa osassa tosiaan Highlandin viskeistä tuo mitä vanhempi sitä pehmeämpi pitää paikkaansa. Mutta niinkuin kaikessa, hyvästä saa maksaa.
Juu tarkennettuna, mulla on puolikas pullo Highlandin 16 vuotiasta ja korkattu 21 vuotias Highland Park. Olen ostanut ne Heathrown lentokentältä ja taksa oli muistaakseni reilu sata puntaa. Ihastuin Highland Parkiin nimenomaan Lontoon reissuilla, missä eräs bartender esitteli mulle viskien aatelia. Nyttemmin viskit eivät ole maistuneet, ja niitäkin on erinäisiä merkkejä tilaa viemässä.
Minulle saapi lähetellä kaikki mitä ikinä sinulla on tilaa viemässä, pidän niistä hyvän huolen. 8) Ei kyllä pahakaan hinta noin laadukkaista viskeistä, mikäli olisit tilannut nuo Alkon kautta olisi hinta ollut muutamakertainen.

Rommivalikoima Suomessa on vähintäänkin murheellinen suoraa hyllyssä, kannattaapi kysellä mikäli vinkkejä haluaa lisää niin Alkon tädeiltä. Osasivat minullekin Havana Clubia suositella.
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat)

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

onnetar kirjoitti:Crowmorin extra dry,erittäin sopiva,mun suuhun.
Kenelläkään makua Pulmersin siideristä?Olen kuullut kehuja,vaan en ole vielä itse löytänyt maistiaisia.
Ei sano Pulmers mulle mitään, mutta jos Crowmor maistuu sulle, niin pitäisi varmaan tutustua tuohon Pulmersiin myös :P
Repsu kirjoitti:Minulle saapi lähetellä kaikki mitä ikinä sinulla on tilaa viemässä, pidän niistä hyvän huolen. 8) Ei kyllä pahakaan hinta noin laadukkaista viskeistä, mikäli olisit tilannut nuo Alkon kautta olisi hinta ollut muutamakertainen.
Mä en muista yhtään, paljonko /L puteli maksoi tarkalleen, saattoi olla reilusti yli 100 punnankin. Ensimmäisellä reissulla 21v Highland meni tissuttaen ja lisää piti saada. Reissuja sinne oli jokunen, niin tankkasin kotibaariin varastoja. Mulla on itseasiassa kirkkaissa kaikki tuotu lentokentiltä. Nyt taannoin huomasin sellaisen seikan, että viinakset ovat tulleet ylöspäin, nottei esim. punkkuja kannata raahata lentokentiltä. Istanbulissa halvimmatkin viinit olivat sen 16 euroa, minkä saisi Suomen alkosta jollain kympillä.

Gineissä Gordon's ja Bombay Saphire ovat ykköset, niitä löytyy myös. Pitääkin käydä jossain vaiheessa kyttäämässä, paljonko Suomen system puulaaketit vetää hintaa Highlandille, mahtaako edes 300 riittää? :roll:

Mutta koska tää on kuulemma känniläisten oma keskustelu, mä olen ihan liian selvä tänne, eli Cheers, Kippis, hölkynkölkyn, Bottoms Up! :D
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
onnetar
Harjunpää
Viestit: 338
Liittynyt: Su Maalis 07, 2010 4:32 pm

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat)

Viesti Kirjoittaja onnetar »

Se on siis Bulmers,ei Pulmers,kuten luulin (ei ihme,ettei ole löytynyt ;) ).KVG ja huomasin taas,kuinka huonosti ymmärrän Pohjois-Uusmaalaisten puhetta..
Nannitanni
Harjunpää
Viestit: 292
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 3:24 pm

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat)

Viesti Kirjoittaja Nannitanni »

Tää ei toistu enää koskaan, toistu enää.. Just joo.

Hyvä siirtää nää futisfinaalitunnelmoinnit päivää aikaisemmalle!
"When I'm being sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson-
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat)

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Ei tässä humalasta voi puhua, mutta pakkohan se on nauttia olutta, kun kerran katsoo jalkapalloa (ainakin puolella silmällä). Ymmärtää paremmin tätä ruotsiakin, millä selostus ihmeekseni Ylen kanavalta tulee. :shock:

JES! Hyvä Espanja! Olin sen puolella muutenkin, mutta Hollannin sikamaisuuksia seurattuani olen enemmän kuin tyytyväinen!
Lumienkeli
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 6:01 pm
Paikkakunta: Hells Ladder

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat)

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

Crowmoor:n extra dry on ihan mukavan makuista. Dry Pear sen sijaan on mun mielestä ihan täyttä huijausta 8)
gravedigger
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1314
Liittynyt: La Marras 17, 2007 8:50 pm
Paikkakunta: Rairairailaamassa

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat)

Viesti Kirjoittaja gravedigger »

Iso peukku kaikille jotka osaa ottaa viikolla ja loiventaa loppuna :wink:
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi
gravedigger
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1314
Liittynyt: La Marras 17, 2007 8:50 pm
Paikkakunta: Rairairailaamassa

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat)

Viesti Kirjoittaja gravedigger »

Tapahtumat sijottuu eiliseen in diggers life.

Päiväkännit, good och bra.

herääminen next morning at 8

koska tv on auki katsotaan aamusarjat frendit ja simpsons, house kertoo 21.00 notta ei ihan aamu ole. nö ei ollu aamu ei.
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi
gravedigger
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1314
Liittynyt: La Marras 17, 2007 8:50 pm
Paikkakunta: Rairairailaamassa

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat)

Viesti Kirjoittaja gravedigger »

Koska pelasimme myös känninettipokeria tälläviikolla on tulos totuttua enemmän pakkasella.
Toki kaveri on saqksanturneella, voi olla että otan kännit. Peruspelaan liiterit ja ladot. ja heinät pelaann kans
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi
Lukittu