Tähän tapaukseen on vaikea ottaa mitään kantaa, kun ei ole kauheasti tietoa.
Helsingissä opiskelevana naisena voin kuitenkin todeta, että puisto todellakin on jo saanut lisänimen Raiskauspuisto. Asialle ihan oikeasti pitää tehdä jotain. Parempi valaistus, kameroita, vartijoita, mitä tahansa.
Ainakin tällä hetkellä naisten pitäisi välttää kyseistä puistoa (ja muita epämääräisiä alueita), vaikka raiskaus ei tietenkään ole naisen syy. Silti pitää käyttää maalaisjärkeä.
- Toivottavasti nainen tulee ensi viikolla itse selvittelemään asiaa. Tänään hän ei jostain syystä halunnut tulla kuultavaksi.
Nainen kertoi Iltalehdelle menevänsä ensi viikolla kotipaikkakunnalleen poliisin kuultavaksi.
Varsinkin syksyllä Helsinkiin tulee paljon uusia opiskelijoita, jotka eivät välttämättä tiedä, ettei tuolla alueella kannata liikkua tuohon aikaan. Ehkä pitäisi virallistaa nimi Raiskauspuisto, jotta osattaisiin varoa?

Itsekin olen ennen asunut pienemmällä paikkakunnalla. Fuksisyksynä lähdin kerran yöjunalla kotipaikkakunnalle. Kyllä olen sen jälkeen välttänyt ilta-aikaan rautatieasemalle menoa. Siellä todellakin liikkuu ulkomaalaisia miehiä ahdistelemassa, ja kyllä tällainen voi nuorelle ulkopaikkakuntalaiselle naiselle tulla oikeasti yllätyksenä.