Mikä murha on koskettanut sinua/tuntunut erityisen pahalta?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
BMC
Lauri Hanhivaara

Re: Mikä murha on koskettanut sinua/tuntunut erityisen pahalta?

Viesti Kirjoittaja BMC »

carita sopenperän murha/tappo. oltiin sillon hyviä frendejä. suuniteltiin vielä muuttoa stadiin mutta carita lähti sit jonkun ajan päästä enkelten kerhoon ja mä lähdin sit yhden toisen muijan kans stadiin. ja aika teini olin silloin 16 tai 17. teon raakuus ja ihan turha syy! mutta onneks tekijätkin sai rixussa jokusen kerran oikeen kunnolla kaaliin. :D
mrs Nutcase
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja mrs Nutcase »

Jarmo ja Paula Björkvistin tapaus on varmaan kolahtanut eniten ja kolahtelee vieläkin.
Piskooppi
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Piskooppi »

Kuten Stalinkin sanoi: yksi kuolema on tragedia, miljoona kuolemaa vain tilastotietoa.

Tänään 6.8. on kuitenkin sopiva hetki muistella myös noita tilastotietoja, kun vietetään Hiroshiman ydinpommituksen vuosipäivää. http://fi.wikipedia.org/wiki/Hiroshiman ... ommitukset

Wikipediasta:
Pommin tuhoalueella henkiin jääneet muistuttivat palovammojen takia kauhukertomusten hahmoja: iho paloi valtaville rakoille, nahkaa roikkui ja uhreilla oli valtava jano. Ihmiset huusivat "vettä!" viimeisiksi sanoikseen. Elävillä oli valtavia tuskia palohaavojen ja paineaallon aiheuttamien vammojen takia. Monilta paineaalto kuori vaatteet pois. Joiltakin paloi päälaki mustaksi. Monien sukupuolta oli vammojen takia vaikea tunnistaa. Vammautuneilta saattoi puuttua leuka ja jotkut raahasivat paineaallon kuorimaa ihoa perässään. Paineaalto repi uhreilta ihon ja kuumuus puhkaisi silmät. Vaatteet paloivat kiinni ihoon. Kimonojen kuviot syöpyivät ruumiiseen. Romahtaneissa taloissa loukkuun jääneet ihmiset huusivat apua, kunnes tuli poltti heidät. Kuolemaisillaan olevia ihmisiä makasi maassa. Elävät lapset huusivat kuolleitten äitiensä sylissä. Ruumiit alkoivat pian mädätä ja löyhkätä, joten ruumiita polttohaudattiin röykkiöittäin useita päiviä.

Hengissä säilyneillä lääkäreillä ja sairaanhoitajilla oli jättiurakka. Sairaaloista ja tilapäisistä kouluihin perustetuista ensiapupisteistä loppuivat lääkkeet nopeasti.
En ole puolesta tai vastaan tässä asiassa, päinvastoin.
Lisbeth
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Lisbeth »

Uunisurma. Ajatus siitä, että nainen on ollut elossa muurauksen aikana karmaisee. Samoin miehen käyttäytyminen tapauksen jälkeen. Ja rangaistus. Tai sen puute... Koko tapaus on todella ahdistava.

Amerikkalaisiin henkirikoksiin ja katoamisiin en yhdistä tunnelatauksia. Luulen että syy on uutisoinnissa ja kulttuurin eroavaisuuksissa. Kotimaiset tapaukset koskettavat aina eniten. Kun katsoo vaikka Kadonneita tai Ei vanhene koskaan ja vertaa Faktan amerikkalaissarjoihin niin ne suomalaiset tarinat herättävät paljon enemmän tunteita. Amerikkalaiset korkeintaan älyllistä kiinnostusta tapaukseen.
pete-79
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja pete-79 »

Lehtosen Pertin surma (Vammalan ex-poliisin kidutus). Tunsin Pertin kohtalaisen hyvin ja veljensä A:n vielä paremmin. Muutamaan vuoteen tosin en kumpaakaan veljeksistä nähnyt, koska muutin silloisesta asuinkunnastani Sarkolasta Turkuun. Silti tuntui rajulta ja ikävältä kuulla tapahtuneesta.
Kafira
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Kafira »

Martti ja Elise Heinon surma. Ehdottomasti. Se on kyllä käsittämätöntä, vaikka en tuntenut millään lailla heitä henkilökohtaisesti niin silti joskus tulee mieleen, että millaista olisi jos he eläisivät. Se, että heidän surmansa koskettaa mua erityisen paljon johtuu osaksi siitä ,että olin juuri synnyttänyt esikoiseni ja sairaalan sängyssä maatessani kuulin uutisista tuosta tapahtumasta, ja itkin. Tietty hormonit siinä tilanteessa heitteli, ja itku tuli muutenkin koko ajan mitä kummallisemmista asioista, mutta kuitenkin.. Sit seurasin erityisen tarkkaan kaikki uutiset, lehdet yms mitä aiheesta kirjotettiin, ostin mm. sen kirjankin joka aiheesta on kirjotettu. Ja toinen syy miksi se mua koskettaa, on se että erityisesti Elise Heinosta mulla on jäänyt ystävällisen ja ihanan ihmisen kuva. Ajatella, että esim. vei vielä tuliaisia Lopen mökille mennessään, pahaa aavistamatta :(
Myös Reino ja Sirkka Varjakosken surma kosketti erityisesti. Sekin siitä syystä, että sellainen hyväsydäminen ja hyvää tarkoittava kuva heistä jäänyt. Ihanan ja ystävällisen näköinen pariskunta olivat, ja sitten niin karmivasti kävi :(
Toki kaikki koskettaa tietyllä tavalla. Jotkut enemmän, jotkut vähemmän..
tapparanmiäs
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja tapparanmiäs »

kaikki nuoret osalliset tai lapset surmiin on hirveetä....paloittelu ja kidutus on tosi sairasta :cry:
Florence86
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Florence86 »

Maybrick kirjoitti:Baby-Peterin murha.
Ehdottomasti.

Ihmisen pahuuden koko kirjo täytti pienen lapsen elämän - hakkaamista, ravistelua ja heittelyä syntymästä kuolemaan. Baby Peteriä ajatellessa menettää uskonsa hyvään ja elämän tarkoituksen kaltaiset pohdinnat tuntuvat vain järkyttävän ontoilta. Joka ikinen kerta.
Clear water has no fish.
Kampamaneetti
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Kampamaneetti »

Jamie Bulgerin murha aikoinaan kyllä pysäytti! Vaikka olin silloin "teini" niin tei mieli lähteä Englantiin ja repiä omin käsin nää kaksi kaveria palasiksi... :evil:
Jag har talat :)
vasikka
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Minusta tämä oli yksi ikävimpiä: Pyhäselän Pienillä Pyhäsaarilla 10.8.1997 tapahtunut 5-vuotiaan pikkutytön surma http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=6649
Yleensäkin kaikki, missä surma tapahtuu täysin ilman uhrin omaa myötävaikutusta.
Lumienkeli
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

Irma Lam kirjoitti:Minua koskettavat eniten eläinsuojelurikokset. Olen äärimmäisen eläinrakas. Toivon, ettei kukaan ota tästä nyt hernettä nenään ja ala saarnata. En vain voi sille mitään, että näin on. :cry:

Sama. Olen kai sitten niin kyynistynyt ihmisiä kohtaan, että harva sellainen tapaus koskettaa tai sanotaan näin, että ihan erilaisia tuntemuksia tulee.

Murhatapauksista ehkä eniten nää kaksi kotimaista, Ulvila ja Jämsä. Lähinnä siksi, että lapsia on ollut mukana tapauksissa. En jaksa käsittää, miten kukaan voi listiä ketään niin, että on lapset samassa tilassa tapahtumahetkellä. Ilmeisesti mulla on joku "viattomuusportaikko" näissä mukana; eläin-lapsi-aikuinen ihminen. Ilmaisen itseäni taas vähän suppeasti, en ihmettele jos niitä herneitä menee jonkun nenään :?
Toki aikuinenkin ihminen voi olla ns. viaton (eeeeijj..) ja ulkopuolinen ja joutua täysin syyttä rikoksen kohteeksi, mutta mua se ei vaan kovin helposti kosketa. Toki eri asia jos ihan lähipiiristä joku joutuisi rikoksen kohteeksi..
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Olen samoilla linjoilla Lumienkelin kanssa.
Eronneena ihmisenä en voi ymmärtää, miksei asioita olisi mm. Ulvila ja Jämsä tapauksissa voitu hoitaa ''sivistyneesti'' avioerolla?
Molemmissa tapauksissa lapset ovat olleet ne suurimmat kärsijät ja suurimmat menettäjät.
Nuotio & Äreät Tiput
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Onhan näitä paljon koskettaneita juttuja paljonkin, mutta nyt jonkun nimetäkseni, niin Martti ja Elise Heinon murha on yksi niistä.
Ja ehdottomasti myös 78-vuotiaan Wilhelm Högstenin murha Helsingissä -92.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Vastaa Viestiin