7-vuotias tyttö kateissa Keravalla

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Elpukka
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Elpukka »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010092 ... 2_uu.shtml

Maanantai 20.9.2010 klo 13.31

Keravalla etsitään 7-vuotiasta pikkutyttöä.

Keski-Uudenmaan poliisin mukaan tyttö katosi kesken koulupäivän.

Poliisi ei vielä osannut kertoa tarkempia yksityiskohtia. Iltalehti.fi seuraa tilannetta.

IL

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=2253633
20.09.2010 13:36

Keravalla etsitään 7-vuotiasta pikkutyttöä. Tyttö katosi tiettävästi kesken koulupäivän.

IS:n tietojen mukaan tyttö katosi Killan kaupunginosasta. Alueella on runsaasti poliisipartioita etsinnöissä.

Poliisi ei ole vielä kertonut katoamisen yksityiskohtia.
IS

Hui, kuulostaa pahalta kun noin pieni kateissa :|
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
matlockb
Watson itse

Re: 7-vuotias tyttö kateissa Keravalla

Viesti Kirjoittaja matlockb »

No nyt selvisi minkä takia tossa Tuusulantiellä (ihan Keravan rajalla) näin enemmän poliiseja ku koskaa ennen ja mä ku olin varma et ajoin niiden tutkaan ylinopeutta tai ne puhalluttaa :D (no pieni kevennys, en ajellu kännissä). Mut vastaus löyty minfosta näköjää.
Jos yleisillä teillä harhailee niin luulisi löytyvän hyvin pian, erittäin vilkasliikenteisiä teitä lähellä, lisäksi alueella on paljon pyöräilijöitä ja jalankulkijoita, tosin sitten metsääkin löytyy.
Ja aina vaan "paranee" siis kadonnut jo koulumatkalla aamulla noin klo 10 Ilta-Sanomien mukaan, tyttö on tähän mennessä siis ehtinyt harhailla ties missä jo noin 4 tuntia, siinä ajassa ehtii aika pitkälle pikkutyttökin, ja kaiken pahinta tuo "koulumatkalla" olisiko hypännyt jonkun paikallisen Jammu-sedän kyytiin, toivottavasti löytyis, ainakin etsinnät ovat perusteellisia, tosin niitä tulisi ulottaa enemmän myös tänne Tuusulan puolelle, sillä kyseinen koulu sijaitsee vain 1,5 kilsaa Tuusulan rajasta sekä muille syrjäisemmille paikoille.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Elpukka
Remington Steele

Keravalla etsitään 7-vuotiasta pikkutyttöä.

Keski-Uudenmaan poliisin mukaan Killan koulua käyvä tyttö katosi aamulla koulumatkalla. Poliisi sai ilmoituksen katoamisesta kello 10 aikoihin.

- Katoamisilmoitus tehtiin koulun ja vanhempien neuvottelujen jälkeen, sanoo komisario Markku Lylykangas Keski-Uudenmaan poliisista.

Tyttöä on etsitty aamupäivästä asti Killan ja Keravan keskustan alueilta. Poliisin lisäksi etsintöihin osallistuu vapaaehtoinen pelastuspalvelu.

IL

Poliisista kerrottiin hetki sitten, että etsinnät on keskitetty keskustan alueelle. Katoamiseen ei tällä hetkellä epäillä liittyvän rikosta.

IS

Päivityksiä
matlockb
Watson itse

Tytöstö voisi julkaista kyllä mahdollisimman tarkat tuntomerkit tai jopa kuvan, jotta alueen asukkaat, jalankulkijat, koiranulkoiluttajat ja mahdollisesti tarkkasilmäiset autoilijat osaisivat ilmoittaa havainnoista, niin ja havaintojenkaan perään ei poliisi ole huudellut! vähintäänkin outoa, ei numeroa mihin havainnot voisi ilmoittaa ei edes että häkeen. Tästä päätellen tytöstä ei kaivata havaintoja :o
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
litmanen

Viesti Kirjoittaja litmanen »

Etsitään 7-vuotiasta Riikka Määttää, yllään punainen fleece-pusero, jossa teksti Crew. Vaal. punaiset housut sekä vihreä muumikypärä.
Lähde: VR
Elpukka
Remington Steele

matlockb kirjoitti:Tytöstö voisi julkaista kyllä mahdollisimman tarkat tuntomerkit tai jopa kuvan, jotta alueen asukkaat, jalankulkijat, koiranulkoiluttajat ja mahdollisesti tarkkasilmäiset autoilijat osaisivat ilmoittaa havainnoista, niin ja havaintojenkaan perään ei poliisi ole huudellut! vähintäänkin outoa, ei numeroa mihin havainnot voisi ilmoittaa ei edes että häkeen. Tästä päätellen tytöstä ei kaivata havaintoja :o
Vähintäänkin outoa... yli 4 tuntia kuitenkin kulunut ja aika pienestä kulkijasta kyse.

Onko tuo tyttö pyörällä liikenteessä vai miksi sillä on kypärä?
HerloCCi Solmunen
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

matlockb kirjoitti:Tästä päätellen tytöstä ei kaivata havaintoja :o
Tosiaan aika erikoista. Tuolla Iltapulussa kuitenkin on kerrottu, että katoamisesta ovat ilmoittaneet sekä koulu että poliisi.
Toivon todella, että on vaikka kaverinsa luona, mutta hirvittää, että ei vielä ole löytynyt.
Elpukka kirjoitti:Onko tuo tyttö pyörällä liikenteessä vai miksi sillä on kypärä?
Näin minä ymmärtäisin, että on pyörällä liikkeellä. Tuskin kukaan muuten kypärä päässä kouluun menee..
(vaikka rakennuksia sortuukin silloin tällöin 8) )
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
matlockb
Watson itse

En kyllä mitään paikkaa keksi minne tuon ikäinen voisi näillä seuduilla yli neljäks tunniksi kadota.. varmaan on selvitetty onko tällä tytöllä kännykkää (sen kun pitäisi olla turvallisuuden tae..) no jos sellainen on mukana ollut niin eiköhän se ole selvitetty jo ensimmäisenä (vastauksena omaan kysymykseeni). Mielenkiintoista olisi lisäksi se, asuiko tyttö Keravan vai Tuusulan puolella, kuten sanoin Tuusulan rajalle koulusta on vain reilu kilometri matkaa eli olisi mahdollisesti tytön lähikoulu.
Elpukka
Remington Steele

HerloCCi Solmunen kirjoitti:
Näin minä ymmärtäisin, että on pyörällä liikkeellä. Tuskin kukaan muuten kypärä päässä kouluun menee..
(vaikka rakennuksia sortuukin silloin tällöin 8) )
Oishan tuo pyöräkin sitten ihan asiallista ilmoittaa tuossa jutussa myös...
Oisko tuo tyttö sit tokaluokkalainen, kun pyörällä kulkee kouluun.
(Aika monessa paikassa taitaa olla kielto ettei ekaluokkalaiset (ja yleensä tokaluokkalaisetkin) saa tulla pyörällä.)
Saga
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Saga »

Elpukka kirjoitti: Oishan tuo pyöräkin sitten ihan asiallista ilmoittaa tuossa jutussa myös...
Olen samaa mieltä että olisi ollut aika oleellinen tieto ilmoittaa että tyttö on ollut liikkeellä polkupyörällä. Vaikuttaa mm. siihen, miten pitkälle on voinut tässä ajassa päästä.

Toivotaan että kyse on todellakin vain äkillisestä halusta mennä leikkimään jonkun kaverin luokse, ja että tyttö löytyy pian.

Muokkaus: No nyt mainitaankin tuo pyörä poliisin tiedotteessa:

"7-VUOTIAS RIIKKA MÄÄTTÄ KATEISSA KERAVALLA
Poliisille tulleen tiedon mukaan Keravalla on kateissa 7-vuotias tuusulalainen Riikka Määttä. Tyttö oli aamulla lähtenyt normaalisti pyörällä Kirkonkylän kouluun, mutta ei saapunut perille. Tytöllä oli katoamishetkellä yllään vihreä Muumi-pyöräilykypärä, punainen fleece-takki, jossa etupuolella teksti "Crew" ja vaaleanpunaiset housut. Tytöllä on vaaleat hiukset ja hänen käyttämänsä pyörä on Yosemite - merkkinen. Kaikki tyttöön liittyvät havainnot ja tiedot pyydetään ilmoittamaan numeroon 112"
Celeste
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Celeste »

Tuossa vähän lisätietoja.

"Poliisi etsii Keravalla kadonnutta seitsemänvuotiasta tyttöä. Tyttö oli poliisin mukaan lähtenyt aamulla kouluun, mutta ei saapunut sinne.

- Rehtori soitti tytön kotiin, koska oppilas ei saapunut kouluun. Tämä on ihan tavanomainen käytäntö ekaluokkalaisten kohdalla, kertoo Markku Lylykangas Keski-Uudenmaan poliisista.

Ensimmäistä luokkaa käyvä tyttö oli lähtenyt kouluun pyörällä. Hän asuu Killan kaupunginosassa, josta matkaa koululle kertyy poliisin arvion mukaan kaksi kilometriä.

Tyttöä etsitään erityisesti Killan kaupunginosasta ja Keravan keskustasta. Mukana etsinnöissä oli poliisin lisäksi vapaaehtoisia.

Katoamiseen ei epäillä liittyvän rikosta.

(MTV3)"
kallooni on pultattu tahto,
se tahtoo häpeästä ylpeyteen.
Olen luovuttanut ainakin puoli kertaa,
eikä sitä edes puoliksi lasketa.
Nannitanni
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Nannitanni »

Ensiksi tuli mieleen , miksei pyörää ilmoitettu tuntomerkeiksi, että se olisi löytynyt jostain? Mutta toisaalta, kai sekin olisi mainittu edes jossain uutisessa.

Toivottavasti nyt vaan pian löytyisi, ja ettei mitään kamalaa olisi sattunut.. :?
"When I'm being sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson-
MrsLemon
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja MrsLemon »

Hmm, "tapaukseen ei epäillä liittyvän rikosta". Mistäköhän tämä johtuu? Onkohan tyttö samanlainen "kylänluuta" kuin mä olin aikoinani, säikäytin vanhempani useaan otteeseen. Toivottavasti on näin eikä mitään vakavaa ole sattunut. Tosin olen itse kerran karannut kotoa riidan jälkeen joskus tuon ikäisenä, mukanani muropaketti, viereisen maatilan heinäsiiloon. Kesti varmaan tunnin, kun olin jo kotona takaisin eikä kukaan edes huomannut että karkasin. :roll:
Eye for an eye, tooth for a tooth.
Nannitanni
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Nannitanni »

Ohop! Tuollahan se pyörä lukikin. Anteeksi sekaannus!
"When I'm being sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson-
matlockb
Watson itse

Oikeaan osuin arveluissani, että Tuusulan puolella asui. Kuinkahan tarkkaan tuo alue missä asui, on tutkittu, voisin vaikka itse käydä katsomassa paikkaa ja kuvitella oletetun reitin, tosin sen kyllä jo voin suunnilleen kuvitella vaikka en tiedä tarkkaa asuinpaikkaa. Erittäin rauhallista seutua, lähistöllä on kerrostaloja, omakotitaloja ja rivitaloja.
Nyt oli tosiaan jo uutisissa että häkeen kaikki havainnot ja tuntomerkitkin kerrottu onneks.
Vastaa Viestiin