MissHolmes kirjoitti:Haaaa, kissat näyttävät olevan lapsia viisaampia.
Olenko väittänyt noin? Noh, sanotaan että kissat on monta kertaa älykkäämpiä kuin koirat. Koirasta sanotaan, että se on paras ihmisen kaveri...hmmm...olen eri mieltä, sillä kyllä mulle on ollut lähempi ihan ihminen! Vaikka tietenkin sanotaan myös, että ihminen on toiselle susi ja sukulainen on pahin.
MissHolmes kirjoitti:Voit hokea Mikko 4-10 vuotiaalle, lapselle namusedistä ja pedofileistä joka päivä, mutta tilanteen eteen tullessa innostunut lapsi ei välttämättä muistakaan sitä opetusta, vaan sen, ettei kylään saa lähteä ilman äidin lupaa.
Kyllä se hokeminen ainakin mulle perille meni, kunnei kännyköitä vielä silloin ollut ja menisi varmasti nytkin ilman kännykkä aikaa. En ole ollut koskaan missään liikenneonettomuudessa, enkä namusedän kyydissä, vaikkei ollutkaan kännykkää. Kyllä se menee lapselle perille, kun sen opetetaan kunnioittamaan vanhempiansa.
Kyllä se on vaan paree ottaa lapsen itte jalat alle kuin alkaa soitella siinä enää millekään äidille, kun namusetä uhittelee ja run**aa vieressä. Kännykkä lamaannuttaa lapselta tietynlaisen itsesuojeluvaiston jne., jos soittaa koulumatkallaan äidiltä neuvoja.
Onko todellakin kännykkä vanhempien mielestä joku ihmeen "lapsen suojelusenkeli" tms.
Eikä lapsen kehitykselle kyllä ole edes hyväksi hokea asiaa niin paljon, ettei lapsi enää uskalla ulostautua kotoa.
Lapsen kehitykselle ei tuo kännykkäkään (="suojelusenkeli") liene kovinkaan hyväksi.
Onko todella niin, että elät niin eristäytynyttä elämää, ettet tiedä kuinka kieroja aikuiset lapsille voivat olla? Tai lapset toisilleen?
Ilmeisesti mä elin lapsuuttani 1990-luvulla ei ollut kieroja aikuisia, jotka olisivat minut ottaneet kyytiin koulumatkalla.
Ei namusedästä kertominen auta, jos lapsi temmataan mukaan väkisin. Ei lohduttelu kiusaamisesta auta, jos menet kuset housussa pelosta kouluun joka aamu.
Tilastot kertovat yleensä sitä, että lapselle tällainen on monesti joku läheinen henkilö eli lapsen äidin eronnut isä tai muu läheinen tuttu. Näihin pakottamisiin ei pidä nyt sotkea mitään pedofiili-keissejä, kuten esim. Jammu Siltavuoren tapausta että se olisi ainoa.
Jos lapsi on lukioiässä ja lapsi katoaa niin eikö he ole yleensä jo pitkään hautonut esimerkiksi itsemurhaa niin eikö sellaiset voida kitkeä paremmin pois silloin mikäli vanhemmat eivät olisi niin sinisilmäisiä lapsiaan kohtaan: "eihän meidän liisa nyt voi sellaista tehdä" ja huomaisivat ne tosiseikat, että lapsella on jokin vinossa!?!?!? Jotakin on silloin ollut pielessä vanhempien holhoamisessa (jos ilkeästi voi sanoa), että lapsi löydetään hukuttautuneena jostakin metsälammen nokasta?!
Kaikki yhteiskunnan harteille ja vanhempien kasvatus kännykän varassa. Surullista!
Mistä löydetään näille karuille kohtaloille avaimet, ettei näin tapahtuisi enää jatkossa?
En mielelläni tahtoisi lukea iltapäivälehtien otsikoita tai täältä Minfosta että joku alle 18-vuotias kotona asuva nuori katosi.
Sen mun pitää paljastaa, jollei minulla olisi ollut koskaan kuria pitävää isäpuolta tai isovanhempieni tukea niin olisin varmasti kadonnut jo aikaa sitten nuorena ties minne! Pojalle on vain hyväksi sellainen "isähahmo" tai edes isoisä.
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"