....Ellei sitten uljas prinssi valkealla ratsullaan saavu joku kaunis aamu ikkunani alle ja lupaa kuun ja tähdet taivaalta
Sivilisääty
- Geissimummo
- Andy Sipowich NYPD
Sivilisääty
Kihloihin en mene, ellei tarkotuksena ole mennä myöhemmin myös naimisiin
Kerran olen sormuksen huolinut sormeeni ja kolme vuotta sain sitä siinä pitää, kunnes avomieheni meni pettämään minua. Sen jälkeen päätin, etten ikinä mene naimisiin 
....Ellei sitten uljas prinssi valkealla ratsullaan saavu joku kaunis aamu ikkunani alle ja lupaa kuun ja tähdet taivaalta

Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
Re: Sivilisääty
Ehkä nyt en n. 10 vuotta sitten vielä tiennyt mikä olisi oikein ja väärin. Kirkosta eronneena en vain ymmärrä avioliiton merkitystä tänäkään päivänä, vaikka se sinusta olisi "miehekästä". Mikä siinä tekee tekee hienon tilaisuuden? Minua ainakin ahdistaa moinen! Jollei parilla ole muuta romanttista päämäärää kuin mennä naimisiin, niin kyllä se elämä tulee olemaan aika turhamaista, jos yhteinen suhde on jostakin avioliitosta kiinni!Maybrick kirjoitti:Mielestäni Mikko82 olet jo menettänyt pelin ja tavallaan uskottavuutesi ateistinakin (hienon kuuloinen sana), kun olet avo-appivanhempien (vai mitä ne on) painostuksesta mennyt kihlautumaan![]()
Ristiäisissä uusi villitys on nimiäiset? Lasten nimi on annettu vain maistraattiin. Nykyisin avioliittoon tarvitaan joku "vihkiminen"...en ymmärrä!
pikku-my:
Minulle kihlaus ei ole "lupaus" naimisiin menosta vaan lupaus siitä että asutaan avoliitossa elikkä minulle se on suhteen virallistaminen, vaikkei se olisikaan yhtä virallinen Suomen lakisäädöksien mukaan avioliitto.
Menen vasta sitten avioliittoon, kunnei minua vihitä avioliittoon vaan laitan hakemuksen maistraatilla.
Mistä johtaa juurensa "vihkiminen"? Se on se uskonnollinen ja kirkollinen muodollisuus.
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
Nimiäiset;kai sitä saa lapsensa nimenantoa juhlia vaikka häntä ei kasteta kirkon jäseneksi.Ristiäisissä uusi villitys on nimiäiset? Lasten nimi on annettu vain maistraattiin. Nykyisin avioliittoon tarvitaan joku "vihkiminen"...en ymmärrä!
pikku-my:
Minulle kihlaus ei ole "lupaus" naimisiin menosta vaan lupaus siitä että asutaan avoliitossa elikkä minulle se on suhteen virallistaminen, vaikkei se olisikaan yhtä virallinen Suomen lakisäädöksien mukaan avioliitto.
Menen vasta sitten avioliittoon, kunnei minua vihitä avioliittoon vaan laitan hakemuksen maistraatilla.
Mistä johtaa juurensa "vihkiminen"? Se on se uskonnollinen ja kirkollinen muodollisuus.Ehkä nyt en n. 10 vuotta sitten vielä tiennyt mikä olisi oikein ja väärin. Kirkosta eronneena en vain ymmärrä avioliiton merkitystä tänäkään päivänä, vaikka se sinusta olisi "miehekästä". Mikä siinä tekee tekee hienon tilaisuuden? Minua ainakin ahdistaa moinen! Jollei parilla ole muuta romanttista päämäärää kuin mennä naimisiin, niin kyllä se elämä tulee olemaan aika turhamaista, jos yhteinen suhde on jostakin avioliitosta kiinni!Maybrick kirjoitti:Mielestäni Mikko82 olet jo menettänyt pelin ja tavallaan uskottavuutesi ateistinakin (hienon kuuloinen sana), kun olet avo-appivanhempien (vai mitä ne on) painostuksesta mennyt kihlautumaan![]()
Ristiäisissä uusi villitys on nimiäiset? Lasten nimi on annettu vain maistraattiin. Nykyisin avioliittoon tarvitaan joku "vihkiminen"...en ymmärrä!
pikku-my:
Mistä johtaa juurensa "vihkiminen"? Se on se uskonnollinen ja kirkollinen muodollisuus.
Ja kun sulla tuntuu olevan tuo suurin angsti kirkkoa ja sanaa vihkiminen vastaan,niin ei susta voi sitten tulla esim. tohtoria,eikös heidätkin VIHITÄ tohtorin arvoonsa?
-
LAWoman
- Christopher Lorenzo
^
aika hyvä, totta, tohtoreilla on hienot vihkimistilaisuudet.
Ja muistetaans nyt sitten, että kirkosta eronnut ei ole sama asia kuin ateisti. Itse olen eronnut kirkosta, koska en ole mielestäni tilivelvollinen millekään instituutille enkä usko Suomen systeemiin siinä mielessä. En kuulu myöskään muuhun uskonnolliseen "lahkoon" vaan olen ihan minä itse vain.
Ja muistetaans nyt sitten, että kirkosta eronnut ei ole sama asia kuin ateisti. Itse olen eronnut kirkosta, koska en ole mielestäni tilivelvollinen millekään instituutille enkä usko Suomen systeemiin siinä mielessä. En kuulu myöskään muuhun uskonnolliseen "lahkoon" vaan olen ihan minä itse vain.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Wikipediasta: lihavointi minunEhkä nyt en n. 10 vuotta sitten vielä tiennyt mikä olisi oikein ja väärin. Kirkosta eronneena en vain ymmärrä avioliiton merkitystä tänäkään päivänä, vaikka se sinusta olisi "miehekästä". Mikä siinä tekee tekee hienon tilaisuuden? Minua ainakin ahdistaa moinen! Jollei parilla ole muuta romanttista päämäärää kuin mennä naimisiin, niin kyllä se elämä tulee olemaan aika turhamaista, jos yhteinen suhde on jostakin avioliitosta kiinni!Maybrick kirjoitti:Mielestäni Mikko82 olet jo menettänyt pelin ja tavallaan uskottavuutesi ateistinakin (hienon kuuloinen sana), kun olet avo-appivanhempien (vai mitä ne on) painostuksesta mennyt kihlautumaan![]()
Jos menit 10 vuotta sitten nuorena ja hulluna epähuomiossa kihlautumaan avo-appivanhempiesi painostamana, mikä sitten estää sinua nyt vanhempana ja viisaampana purkamasta kihlaustasi? On muutenkin tyylitöntä olla "kihlautuneena" vuosikausia, näin olen kuullut. Sitä paitsi kihlautuminen haiskahtaa pahasti kristilliseltä, niin että ateistiksi itseään tituleeraavan pitäisi älytä pysyä jyrkästi erossa moisista arkaaisista perinteistä. Yllä joku tiivisti aika hyvin sen, miksi monissa tapauksissa avioliito on kannattava jo taloudellisista syistä. Rullaa ylöspäin ja lue.Avioliittolakiin on jätetty vain kihlauksen määritelmä: ”Nainen ja mies, jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet”.[2]
Nykyään kihlautumisella ei ole tarkempaa lainopillista merkitystä.[3] Kihlaus ei ole avioliittoon rinnastettava sopimus lain edessä, joten kihlauksella ei ole avioliitto-oikeudellisia oikeusvaikutuksia, kuten kuoleman sattuessa kumppanin omaisuuden perintä. Kihlautumista pidetään sitovana lupauksena avioliitosta, vaikka siitä ei tehdä ilmoitusta viranomaisille.
Se näissä wannabe-ateisteissa on usein vähän rasittavaa, kun eivät viime kädessä kuitenkaan pysty pitämään itseään kokonaan erillään historiallisesta ja kristillisestä tapojen painolastista, ja syynä on etteivät ole sivistäneet itseään riittävästi sillä rintamalla. Noloja kömmähdyksiä tulee joka möläytyksellä. Enkä nyt tarkoita viimeisellä lauseella sinua Mikko82
Nothing is quite what it seems
Ei ole pelkoa. Onneksi ei vielä ammattiin vihitä vaan siihen valmistutaan.pikku-my kirjoitti:Ja kun sulla tuntuu olevan tuo suurin angsti kirkkoa ja sanaa vihkiminen vastaan,niin ei susta voi sitten tulla esim. tohtoria,eikös heidätkin VIHITÄ tohtorin arvoonsa?
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
Noh, kihlaantuminen on minulle "kihlaantuminen" eli meillä on kummallakin sormus vasemmassa nimittömässä ihan muuten vaan ja hyvä kaverini joka on ollut avoliitossa jo 20 vuotta ja on alakoululainen poika on myöskin vasemmassa nimettömässä sormus. Vanhan kansan mukaan se on kuin lupaus avioliitosta, mutta minulla se ei ole ihan niinkään vaan se tarkoittaa avoliittoa.Maybrick kirjoitti:Wikipediasta: lihavointi minunEhkä nyt en n. 10 vuotta sitten vielä tiennyt mikä olisi oikein ja väärin. Kirkosta eronneena en vain ymmärrä avioliiton merkitystä tänäkään päivänä, vaikka se sinusta olisi "miehekästä". Mikä siinä tekee tekee hienon tilaisuuden? Minua ainakin ahdistaa moinen! Jollei parilla ole muuta romanttista päämäärää kuin mennä naimisiin, niin kyllä se elämä tulee olemaan aika turhamaista, jos yhteinen suhde on jostakin avioliitosta kiinni!Maybrick kirjoitti:Mielestäni Mikko82 olet jo menettänyt pelin ja tavallaan uskottavuutesi ateistinakin (hienon kuuloinen sana), kun olet avo-appivanhempien (vai mitä ne on) painostuksesta mennyt kihlautumaan
Jos menit 10 vuotta sitten nuorena ja hulluna epähuomiossa kihlautumaan avo-appivanhempiesi painostamana, mikä sitten estää sinua nyt vanhempana ja viisaampana purkamasta kihlaustasi? On muutenkin tyylitöntä olla "kihlautuneena" vuosikausia, näin olen kuullut. Sitä paitsi kihlautuminen haiskahtaa pahasti kristilliseltä, niin että ateistiksi itseään tituleeraavan pitäisi älytä pysyä jyrkästi erossa moisista arkaaisista perinteistä. Yllä joku tiivisti aika hyvin sen, miksi monissa tapauksissa avioliito on kannattava jo taloudellisista syistä. Rullaa ylöspäin ja lue.Avioliittolakiin on jätetty vain kihlauksen määritelmä: ”Nainen ja mies, jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet”.[2]
Nykyään kihlautumisella ei ole tarkempaa lainopillista merkitystä.[3] Kihlaus ei ole avioliittoon rinnastettava sopimus lain edessä, joten kihlauksella ei ole avioliitto-oikeudellisia oikeusvaikutuksia, kuten kuoleman sattuessa kumppanin omaisuuden perintä. Kihlautumista pidetään sitovana lupauksena avioliitosta, vaikka siitä ei tehdä ilmoitusta viranomaisille.
Se näissä wannabe-ateisteissa on usein vähän rasittavaa, kun eivät viime kädessä kuitenkaan pysty pitämään itseään kokonaan erillään historiallisesta ja kristillisestä tapojen painolastista, ja syynä on etteivät ole sivistäneet itseään riittävästi sillä rintamalla. Noloja kömmähdyksiä tulee joka möläytyksellä. Enkä nyt tarkoita viimeisellä lauseella sinua Mikko82
Sananlasku: "täytyy mahtua kun on kerta vihittykin".
Itse pidän kaikkein suurimpina hulluina ns. "kreationisteja", jotka kieltävät evoluutioteorian kuin niillä olisi jotakin "Jumalalta saatuja todisteita" jostakin luomiskertomuksesta tai ovat suoraan jotakin tiedettä vastaan.
Simpanssilla on yli 90% samankaltaiset geeniperimät kuin ihmiselläkin. Se on totuus, vaikka joku on päästänyt näitä "kreationisteja" aikanaan ilmeisesti Tiede-lehteen töihinkin, jotka nyt avautuvat ettei se sittenkään ole mahdollista!! Ainut mikä ei ole mahdollista on luomiskertomus!
pete-79 kirjoitti:Taloudellisestihan avioliitto rakastavan parin välillä on järkevää, esim: leskeneläke toisen kuollessa. Ja onhan tuo avoliitto ja kihlaus muutenkin vähän sellaista lapsellista touhua, "leikitään kotia" meininkiä...
Parhaimmat uskon veljet. Luostariin te kuuluisitte!!Maybrick kirjoitti:^ Päivän paras määritelmätuo jälkimmäinen lause
Voithan sä tietysti antaa lääkärin katkaista sen sun vasemman nimettömäs jollei sillä mitään käyttöä ole etkä itte kirvellä siihen pysty.Geissimummo kirjoitti:Kihloihin en mene, ellei tarkotuksena ole mennä myöhemmin myös naimisiinKerran olen sormuksen huolinut sormeeni ja kolme vuotta sain sitä siinä pitää, kunnes avomieheni meni pettämään minua. Sen jälkeen päätin, etten ikinä mene naimisiin
....Ellei sitten uljas prinssi valkealla ratsullaan saavu joku kaunis aamu ikkunani alle ja lupaa kuun ja tähdet taivaalta![]()
Ei elukatkaan mene naimisiin, että saisivat pentuja..miksi ihmistenkään? Se on vaan joku ihmisten juttu?! Hävettää olla ihminen.
[quote="Mikko82Vanhan kansan mukaan se on kuin lupaus avioliitosta, mutta minulla se ei ole ihan niinkään vaan se tarkoittaa avoliittoa.
[/quote]
Eli avoliitossa ei voi asua ilman kihlausta?
[/quote]
Eli avoliitossa ei voi asua ilman kihlausta?
Aika kauan on ystäväsi ollut alakoulussa.Mikko82 kirjoitti:...hyvä kaverini joka on ollut avoliitossa jo 20 vuotta ja on alakoululainen poika...
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Tulkitse ihan miten hyvänsä.pikku-my kirjoitti:Eli avoliitossa ei voi asua ilman kihlausta?Mikko82 kirjoitti:Vanhan kansan mukaan se on kuin lupaus avioliitosta, mutta minulla se ei ole ihan niinkään vaan se tarkoittaa avoliittoa.
Jotkut elävät selibaatissa avioliittoon asti...voi voi!
Korjaus: Hänellä on alakoululainen poika.Kylli kirjoitti:Aika kauan on ystäväsi ollut alakoulussa.Mikko82 kirjoitti:...hyvä kaverini joka on ollut avoliitossa jo 20 vuotta ja on alakoululainen poika...
Mikko82:
Ja miten se sinua häiritsee? Onko se sinulta pois? Vai eikö näillä "joillakin" taaskaan ole oikeutta elää omaan tyyliinsä?Jotkut elävät selibaatissa avioliittoon asti...voi voi!
Olethan itsekin naimaton. Et taida ymmärtää itsekään mitä yrität sanoa.En vain tajua teitä naimattomia tai naimisissa olleita. Osaako naimisissa olleet edes elää?
Nothing is quite what it seems
- Geissimummo
- Andy Sipowich NYPD
Sivilisääty
Sun mielestä nimetön on siis vain sen takia, että siihen voidaan laittaa sormusMikko82 kirjoitti:Voithan sä tietysti antaa lääkärin katkaista sen sun vasemman nimettömäs jollei sillä mitään käyttöä ole etkä itte kirvellä siihen pysty.Geissimummo kirjoitti:Kihloihin en mene, ellei tarkotuksena ole mennä myöhemmin myös naimisiinKerran olen sormuksen huolinut sormeeni ja kolme vuotta sain sitä siinä pitää, kunnes avomieheni meni pettämään minua. Sen jälkeen päätin, etten ikinä mene naimisiin
En vain tajua teitä naimattomia tai naimisissa olleita. Osaako naimisissa olleet edes elää?
Ja sitten tähän kaikista hauskimpaan: Ootko sä huomannut, että sä olet itsekin ihan yhtälailla naimaton kuin minäkin?
Wikipedia:
Naimaton henkilö on täysi-ikäinen henkilö, joka ei ole solminut avioliittoa.
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
-
Kampamaneetti
- Poliisikoira Rex
Sitäkö on vaan kato niin saats komee, fiksu, tyylikäs ja ennenkaikkee VAATIMATON niin hetihän meikäläiset viedäänNooruska kirjoitti:12 h...aika hyvin, kone!