POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Mihin suuntaan on polku uhrikuvassa?

Äänestys päättyi Ti Heinä 07, 2009 4:13 pm

VASEMMALLE
15
60%
OIKEALLE
10
40%

Ääniä yhteensä: 25

Sariola
Horatio Caine

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Muistin virkistämiseksi pistetään tähän vielä kaavamainen kuva, johon on merkitty lavastuskuva etelään ja ns. uhrikuva. Tämä kaaviokuva on lähellä totuutta vaikka tässä on hieman epätarkkuuta kaaviokuvan tapaan.

Kuva
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Mitenkäs se pikitien värinen polku menikään siinä piirtämässäsi kuvassa, Sariola.

Muistaakseni se meni melko jyrkässä kulmassa oikealle jota myös se vihreä otus ihmitteli!
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti:Mitenkäs se pikitien värinen polku menikään siinä piirtämässäsi kuvassa, Sariola.

Muistaakseni se meni melko jyrkässä kulmassa oikealle jota myös se vihreä otus ihmitteli!
Juuri niin. Kukin näkee kuvan omalla tavallaan!

Niin se meneekin, jos kuvaa käännetään niin, että uhrikuvan kuvaussuunta osoittaa suoraan ylöspäin niinkuin se valokuvassa aina osoittaakin.
Hessu52
Watson itse

Siis päin persiaa, kuten nuo muutkin turinasi!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Huomaan, että Sariola on ymmärtänyt polun suunnan niemellä. Uusimmat kuvat vievät polkua selvästi vasemmalle, juuri niin kuin se todellisuudessa meneekin. Hyvä Sariola!

> Kyllä kansa tietää - lieneekö äänetyksen tuloksella merkitystä?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine

awa kirjoitti:Huomaan, että Sariola on ymmärtänyt polun suunnan niemellä. Uusimmat kuvat vievät polkua selvästi vasemmalle, juuri niin kuin se todellisuudessa meneekin. Hyvä Sariola!

> Kyllä kansa tietää - lieneekö äänetyksen tuloksella merkitystä?

- hymm -
Hyvä awa, alat oppia! Näinhän se on aivan oikein!

Tässä piirroksessa "kuvaussuunta" vain on valittu "lavastuskuva etelään" kuvan kuvaussuunnan mukaan. "Lavastuskuva etelään" tosiaan ampuu aavistuksen polun oikealle puolelle. Näin polku jää siihen verrattuna kaartumaan vasemmalle. Tuo on totta.

Mutta jos kuvaa pyöräytetään niin, että tuo uhrikuvan kuvaussuunta on ylöspäin, eli katsottaisiin uhrikuvan kuvaussuuntaan, niin nyt tuo polku olisikin selvästi oikealle, siis se polku näyttäisi kallistuvan oikealle. Se on aivan oikein. Toteutuisi ja toteutuu juuri tuo vaihtoehto, että

Uhrikuvassa polku näyttää kaartuvan oikealle. Se on oikea lopputulos.

Se johtuu tietysti siitä, että uhrikuvan kuvaussuunta on enemmän vasemmalle kuin mitä on polun suunta. Siis se enemmistön vaihtoehto olisi ja on väärin. Vähemmistö oli oikeassa.

Uhrikuvan kuvaussuunta, polun suunta ja lavastuskuvan etelään suunta ovat kaikki eri suuntia. Eniten vasemmalle on uhrikuvan kuvaussuunta, siihen verrattuna oikealle on polun suunta ja siitä hivenen lisää oikealle on lavastuskuva etelään kuvaussuunta. Polku on noiden kuvaussuuntien välissä, mutta lähempänä lavastuskuva etelään kuvan kuvaussuuntaa. Tämähän on helppo ymmärtää.

Papillonin ottamasta kuvasta saattoi tunnistaa tietyn puun, johon lavastuskuva etelään suunta "ampui". Se puu oli polun vieressä, sen oikealla puolella niemestä mantereelle päin katsottuna. Siitä saatiin kiintopiste.

Uhrikuvan kuvaussuunta on kuitenkin siitä selvästi enemmän vasemmalle. Äänestys koski sitä.
Hessu52
Watson itse

Ymmärrän kyllä mitä Sriola yrittää solkata, mutta kun asia ei ole noin, kuin hän väittää.

Olisiko nyt jo korkea aika jalkautua paikan päälle, että saisit edes jonkinlaisen kuvan maastosta ja siitä, kuinka väärässä olet.
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti:Ymmärrän kyllä mitä Sriola yrittää solkata, mutta kun asia ei ole noin, kuin hän väittää.

Olisiko nyt jo korkea aika jalkautua paikan päälle, että saisit edes jonkinlaisen kuvan maastosta ja siitä, kuinka väärässä olet.
Jalkautuminen ei tässä tapauksessa auta. Hyvät valokuvat ovat kertoneet totuuden tästä asiasta jo aivan tarkasti. Varsinkin papillon esitti tosi tarkkoja kuvia, ja niistä saatiin se kiintopiste "lavastuskuvalle etelään".

Saatan kyllä käydäkin, ja ottaa valokuvan
1) Lavastuskuvan paikasta ja suuntaan
2) Uhrikuvan paikasta ja suuntaan
3) Menen selkä isoa mäntyä vasten ja otan kuvan polun suuntaan

Näkymät ovat jo etukäteen suunnilleen tiedossa nähdyistä kuvista.
Ressu>>
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

Hessu52 kirjoitti:Ymmärrän kyllä mitä Sriola yrittää solkata, mutta kun asia ei ole noin, kuin hän väittää.

Voi sentoki!
Hessu52
Watson itse

Tehkääpä kahdestaan retki niemille Ressu ja Sariola, niin saatatte joskus löytää sieltä takaisin ihmisten ilmoille, mutta hävittäkää se Sariolan kartta, jossa orava ja mato ihmettelevät pikitietä murhaniemessä, ennen kuin jalkaudutte sinne.

Saattaisitte eksyä lopullisesti.

Nyt on vielä keivoja kelejä tulossa, kunhan saamme nuo muutamat lumimyräkät pois alta.

Ihan oikeasti, mitkään valokuvat eivät todellakaan kerro totuutta maastosta, vaikka kuinka olisi närhen munia, ja tiasen vehkeitä kuvaillut.

Sinun on turha Sariola sönkätä poluista tai teltan paikoista yhtään mitään, kun et ole niemellä koskaan käynyt, vasta kun käyt siellä, voit jotain sanoakin, mutta luulen, että olet silloin tajunnut väärässä olosi ja korjaat sanomisesi, kuten tähänkin asti, sotkemalla keskustelut täydellisesti!
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:Kylläpä olet Wagner aiwan awasta sekaisin, mutta jos lupaat ettet kopeloi awa kaunotarta ajon aikana, niin kyllä minulle moinen retki sopii!
En minä ole sekaisin.
Herrasmiehenä en kopeloi ketään.
Paitsi ruumiinavauksissa.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti:Tehkääpä kahdestaan retki niemille Ressu ja Sariola, niin saatatte joskus löytää sieltä takaisin ihmisten ilmoille, mutta hävittäkää se Sariolan kartta, jossa orava ja mato ihmettelevät pikitietä murhaniemessä, ennen kuin jalkaudutte sinne.

Saattaisitte eksyä lopullisesti.

Nyt on vielä keivoja kelejä tulossa, kunhan saamme nuo muutamat lumimyräkät pois alta.

Ihan oikeasti, mitkään valokuvat eivät todellakaan kerro totuutta maastosta, vaikka kuinka olisi närhen munia, ja tiasen vehkeitä kuvaillut.

Sinun on turha Sariola sönkätä poluista tai teltan paikoista yhtään mitään, kun et ole niemellä koskaan käynyt, vasta kun käyt siellä, voit jotain sanoakin, mutta luulen, että olet silloin tajunnut väärässä olosi ja korjaat sanomisesi, kuten tähänkin asti, sotkemalla keskustelut täydellisesti!
Tuo Hessun kirjoitus kuvaa lähinnä Hessun sieluntilaa. Se on tuollainen kuin tuossa kuvataan! 8)
:D Maa oli autio ja tyhjä! :D
:D Voi, voi, tuota sössötystä! :D
Hessu52
Watson itse

Jahas ja sinäkö Sariola olet joku arvioimaan sieluntilaani.

Oli minun sieluntilani mikä hyvänsä, niin se polku ei ole koskaan mennyt siellä missä väität sen menneen.

Taas jäit häviölle, kun alat sieluntilaani haukkumaan.

Tarkastele vaan omaa sieluntilaasi ja ota niitä keltaisia ja sinisiä tabuja, niin kuin niitä on määrätty!
Sariola
Horatio Caine

Sariola kirjoitti: Kuva
Polun suunta uhrikuvassa on tosiaan oikealle. Sensijaan polun suunta lavastuskuvassa etelään on tarkkaan ottaen aavistuksen vasemmalle. Olen kyllä huomannut, että tämän ymmärtäminen on tuottanut joillekin vaikeuksia, mm. Hessulle. Joo, ei tätä ole helppo ymmärtää.

Lähimmäksi totuutta arvioissaan oli päässyt "Kujala". Aluksi hän arvioi aivan oikein. Sitten hän muutti mieltään. Mahdollisesti muiden painostuksesta. Kujala siirtyi kannattamaan Teemun näkemystä, että nuo kaksi kuvaussuuntaa olisivat käytännössä lähes samat. Niinhän ei ole. Niin kiltti ei kannata olla, että antaa periksi omasta arviostaan sen takia, että haluaa olla samaa mieltä joidenkin toisten kanssa. Minä luulen, että moni kirjoittaja ei ole päässyt minkäänlaiseen loogiseen johtopäätöksen tuosta polun suunnasta, kunhan nyt vain väittää vastaan periaatteesta. Tämä kysymys on monille liian vaikea. Paikalla käyminen ei välttämättä auta asiaa. Pitää katsella valokuvia, niistä asia ratkeaa, jos tekee tarkkoja havaintoja. Valokuvista tämä asia ratkesi ainakin allekirjoittaneelle.
Tämä asia on tietysti pelkkää teoretisointia ja ajankulua.
Hessu52
Watson itse

Eihän tässä kilttiydestä missään nimessä ole kyse, vaan mikä on polun oikea suunta ja sen me fiksummat tiedämme.

Ainahan on mukana joitakin, en nyt sanoisi latvasta lahonneita, mutta olkoon sitten sisukkaasti päätään puuhun takoavia!
Vastaa Viestiin