Kimmo Ojalan, 29v. katoaminen kesällä v. 1999
Re: Kimmo Ojalan katoaminen 1999
tossa jokupäivä sitten radio novassa toimittaja puhui että hänellä on paha tapa eli röökaa autossa. Hän sanoi että hänellä on tämän takia aina auton ikkunat vähän raollaan, kuulemma naapurit usein huamauttanut että oot unohtanut ikkunat auki vaikka ne on tarkoituksella raollaa jotta pirssi tuulettuisi.
Tästä tulikin mieleen että olikohan kimmo röökimiehiä eli polttiko autossa?Oliko hänellä tapana jättää ikkunoita vähän raolleen että auto tuulettuisi? Jos näin olisi, olisi hän voinut itse ajaa auton löytöpaikkaan ja syystä tai toisesta se olisi hänen viimeinen paikka?
Tästä tulikin mieleen että olikohan kimmo röökimiehiä eli polttiko autossa?Oliko hänellä tapana jättää ikkunoita vähän raolleen että auto tuulettuisi? Jos näin olisi, olisi hän voinut itse ajaa auton löytöpaikkaan ja syystä tai toisesta se olisi hänen viimeinen paikka?
-
LAWoman
- Christopher Lorenzo
^ Hyvin mahdollista että tuohonkin on joku esittämäsi tapainen looginen selitys. Joskus näitä pikkuasioita aletaan miettiä turhan tarkkaan.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
Hyvä kysymys, että polttiko Kimmo Ojala? Ja polttiko autossa? Mutta vielä parempi olisi kysyä, että kuinka tarkka Kimmo autostaan oli? Sillä vaikka hän olisi polttanut ja polttanut autossa, mutta olisi kuitenkin ollut fanaattisen tarkka autostaan, silloin hän ei olisi jättänyt ikkunoita auki. Se on aika tärkeä asia.
Tiettyihin pikkutarkkuuksiin takertuva ihminen yleensä noudattaa näitä kaikissa tilanteissa. Jos auto on tärkeämpi, kuin oma puoliso, silloin sitä puunataan ja pidetään hyvin. Eli sekin auttaisi jos tietäisi millainen Kimmo Ojala oli?
Autostaan pikkutarkka ihminen ei jätä ikkunoita auki edes lyhyen pysähdyksen ajaksi. Ellei autossa ole lemmikki tai lapsi. Välillä ei silloinkaan.
Auto ehti seistä niin kauan tuolla parkkipaikalla, että tuskin kukaan enää muistaa kuka sen on siihen ajanut ja koska. Tässäkin on aikaa päässyt turhan kauan kulumaan, ennenkuin ilmoitus katoamisesta tehtiin.
Tiettyihin pikkutarkkuuksiin takertuva ihminen yleensä noudattaa näitä kaikissa tilanteissa. Jos auto on tärkeämpi, kuin oma puoliso, silloin sitä puunataan ja pidetään hyvin. Eli sekin auttaisi jos tietäisi millainen Kimmo Ojala oli?
Autostaan pikkutarkka ihminen ei jätä ikkunoita auki edes lyhyen pysähdyksen ajaksi. Ellei autossa ole lemmikki tai lapsi. Välillä ei silloinkaan.
Auto ehti seistä niin kauan tuolla parkkipaikalla, että tuskin kukaan enää muistaa kuka sen on siihen ajanut ja koska. Tässäkin on aikaa päässyt turhan kauan kulumaan, ennenkuin ilmoitus katoamisesta tehtiin.
Minä ja Matlockb tuotiin tää rööki asia esille jo abouttia rallaa 10-sivua sitten...smith kirjoitti:tossa jokupäivä sitten radio novassa toimittaja puhui että hänellä on paha tapa eli röökaa autossa. Hän sanoi että hänellä on tämän takia aina auton ikkunat vähän raollaan, kuulemma naapurit usein huamauttanut että oot unohtanut ikkunat auki vaikka ne on tarkoituksella raollaa jotta pirssi tuulettuisi.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
joo mun pointti oli lähinnä et joku myöntää et hänellä autonikkunat AINA AUKI. Luulisi joku tuttu muistavan jos kimmolla oli tämmöiseen taipumustaNooruska kirjoitti:Minä ja Matlockb tuotiin tää rööki asia esille jo abouttia rallaa 10-sivua sitten...smith kirjoitti:tossa jokupäivä sitten radio novassa toimittaja puhui että hänellä on paha tapa eli röökaa autossa. Hän sanoi että hänellä on tämän takia aina auton ikkunat vähän raollaan, kuulemma naapurit usein huamauttanut että oot unohtanut ikkunat auki vaikka ne on tarkoituksella raollaa jotta pirssi tuulettuisi.
Tästä tulikin mieleen että olikohan kimmo röökimiehiä eli polttiko autossa?Oliko hänellä tapana jättää ikkunoita vähän raolleen että auto tuulettuisi? Jos näin olisi, olisi hän voinut itse ajaa auton löytöpaikkaan ja syystä tai toisesta se olisi hänen viimeinen paikka?![]()
Itse kun olen automiehiä, niin rupesi kiinnostamaan, että millainen Ford Kimmolla oli (Mustang vaiko mikä?). No, kokeilin seuraavaa eli maksullista ajoneuvorekisterikyselyä (3,50 euroa/kysely):
http://tietopalvelu.ake.fi/AkeAtpJulkWe ... selyt.html
Joo, tuli halvaksi, koska sain tulosteen maksun yhteydessä, että "Virhe:551,Ajoneuvoa ei löydy" eli Kimmon auto ei ole enää rekisterissä, ainakaan tunnuksella NG-50 (jos ajoneuvoa ei löydy annetulla rekisterinumerolla Internet-kyselyssä, niin veloitusta ei tapahdu, siitä syystä kysely tuli halvaksi). Mutta tämä oli Internet-kyselyn tulos, jonkun pitäisi ottaa puhelin käteen ja soittaa siihen (maksulliseen) palvelunumeroon, jos haluaisi asiaan selvyyttä.
Vaikka Kimmon autoon ei oltukaan murtauduttu, niin missäköhän kunnossa se on mahtanut olla, varsinkin sisältä, kun ikkunatkin ovat olleet raollaan? On kyllä ihme, että kukaan ei ole kiinnittänyt huomiota erikoisen auton pitkäaikaiseen parkissaoloon ja sen mahdollinen rapistumiseen!
http://tietopalvelu.ake.fi/AkeAtpJulkWe ... selyt.html
Joo, tuli halvaksi, koska sain tulosteen maksun yhteydessä, että "Virhe:551,Ajoneuvoa ei löydy" eli Kimmon auto ei ole enää rekisterissä, ainakaan tunnuksella NG-50 (jos ajoneuvoa ei löydy annetulla rekisterinumerolla Internet-kyselyssä, niin veloitusta ei tapahdu, siitä syystä kysely tuli halvaksi). Mutta tämä oli Internet-kyselyn tulos, jonkun pitäisi ottaa puhelin käteen ja soittaa siihen (maksulliseen) palvelunumeroon, jos haluaisi asiaan selvyyttä.
Vaikka Kimmon autoon ei oltukaan murtauduttu, niin missäköhän kunnossa se on mahtanut olla, varsinkin sisältä, kun ikkunatkin ovat olleet raollaan? On kyllä ihme, että kukaan ei ole kiinnittänyt huomiota erikoisen auton pitkäaikaiseen parkissaoloon ja sen mahdollinen rapistumiseen!
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
Syitä on jo täällä listattu miksi siihen auton pitkään paikallaoloon ei ole huomiota kiinnitetty ja ihan loogisia selityksiä asia on saanut.
Ja jokuhan huomiota on kiinnittänyt kun ilmoitti asiasta käsittääkseni poliisi tv:n jakson jälkeen poliisille.
Ja jokuhan huomiota on kiinnittänyt kun ilmoitti asiasta käsittääkseni poliisi tv:n jakson jälkeen poliisille.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Matlockb, olet oikeassa. Kimmo ilmoitettiin kadonneeksi vasta tammikuussa 2000, josta syystä on ymmärrettävää, että soitot poliisille (tai kenellekään muulle Kimmon autoon liittyen) syksyllä 1999 olisivat olleet turhia, koska Kimmoa ei oltu ilmoitettu kadonneeksi vielä.matlockb kirjoitti:Syitä on jo täällä listattu miksi siihen auton pitkään paikallaoloon ei ole huomiota kiinnitetty ja ihan loogisia selityksiä asia on saanut.
Hyvä, että auto löytyi, kiitos Poliisi-TV:n.
Aiemman kirjoitukseni pointti oli se, että eikö kenelläkään ollut muistikuvaa (esim. kuukauden tarkkuudella), että milloin Kimmon auto ilmestyi parkkipaikalle? Itse en saanut em. tietoa Kadonneet -jaksosta.
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
Tuskin on kenellään muistikuvaa milloin joku auto on parkkipaikalle ilmestynyt ja milloin sitä on viimeksi käytetty, ei sellaisiin kauheasti huomiota kiinnitä varsinkaan jos kyseessä on vähänkin isompi parkkipaikka ja paljon ihmisiä jotka parkkista käyttävät, oletan että Ojalan auto oli vieraspaikalla.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Tässä tapauksessa Kimmon auto oli tavallisuudesta poikkeava, koska se oli jenkkiauto, joita ei maassamme suurta määrää autokannasta ole. Luulisi sen kiinnittäneen jonkun huomion, että milloin se on suunnilleen ilmestynyt. Sen ymmärtäisin, että autoon ei olisi kiinnitetty mitään huomiota, jos Kimmon auto olisi ollut esim. hopeanharmaa vuoden vanha VW Golf (VW Golf on melko yleinen automalli Suomessa).matlockb kirjoitti:Tuskin on kenellään muistikuvaa milloin joku auto on parkkipaikalle ilmestynyt ja milloin sitä on viimeksi käytetty, ei sellaisiin kauheasti huomiota kiinnitä varsinkaan jos kyseessä on vähänkin isompi parkkipaikka ja paljon ihmisiä jotka parkkista käyttävät, oletan että Ojalan auto oli vieraspaikalla.
Itse kun olen automiehiä, niin itselläni huomio kiinnittyy varsinkin USA-autoihin. Onkohan jututettu laajemmin sen kerrostaloalueen asukkaita, josta Kimmon Ford löytyi? Olen aivan varma, että heidän joukostaan löytyy ainakin muutamia itseni kaltaisia USA-automiehiä/-naisia, joilla tavallisuudesta poikkeava auto on jäänyt mieleen (varsinkin siten, että milloin se on ilmestynyt).
Harmi vain, kun en saanut selville sitä Kimmon Fordin mallia rekisterinumeron NG-50 perusteella.
-
LAWoman
- Christopher Lorenzo
Jossain on mielestäni mainittu malli ja näytetty kuva ja ei mielestäni mikään kaikista erottuvin jenkkiauto ole kyseessä.
There's a killer on the road
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
kadonneet sarjassa käytetty rekonstruktio auto on cadillac, kuitenkin lukija sanoo kimmon auton olleen ford
Kyllä, Smith on oikeassa. Kadonneet -jakson kuvauksissa Kimmon näyttelijä ajoi Cadillacia, joka on suunnilleen seuraavanlainensmith kirjoitti:kadonneet sarjassa käytetty rekonstruktio auto on cadillac, kuitenkin lukija sanoo kimmon auton olleen ford
http://www.edmunds.com/cadillac/deville ... chive.html
Kimmolla oli USA-Ford. LAWoman aiemmin kirjoitti, että Kimmon Ford ei olisi ollut "mikään kaikista erottuvin jenkkiauto ole kyseessä." USA-automiehenä kiinnitän huomiota myös tavanomaisiinkin jenkkipeleihin. Varmasti USA-autoista kiinnostunut alueen asukas olisi voinut muistaa vielä vuoden 2000 alkupuolella, että milloin Kimmon Ford ilmestyi parkkipaikalle?
LAWoman, muistatko, että missä on mainittu Kimmon Fordin malli ja löytyykö siitä valokuva?
Tuli vaan mieleen, että tiesikö auton jättäjä (oli se sitten Kimmo tai joku muu), että tuo parkkipaikka on sellainen, että siellä kauan seisoskelevaa autoa ei pahemmin noteerata? Itse en ainakaan kovin montaa sellaista parkkista tiedä, eikä ne ole ihan lähellä. Joten joko on ollut tiedossa tai sitten ollut silkkaa tuuria.
Luulisi kyllä jonkun huomanneen jenkki-fordin. Aina joku utelias lapsi tai aikuinen löytyy. Ja muistan joskus nuorena, kun nähtiin joku kiinnostava auto joka oli seissyt jonkin aikaa paikallaan, että otettiin rekkarista selvää, että kenelle se kuului ja käytiin kysymässä, oliko auto vielä käytössä. Yks meidän kaveri osti lopulta tälläisen auton.
Tiedetäänkö ihan varmuudella, koska Kimmon auto oli parkkipaikalle tuotu? Meinaan vaikka siinä oli kesäkumit, niin onhan se voitu tuupata siihen talvellakin. Vaikka hinaamalla. Sitäkin on nähty.
Luulisi kyllä jonkun huomanneen jenkki-fordin. Aina joku utelias lapsi tai aikuinen löytyy. Ja muistan joskus nuorena, kun nähtiin joku kiinnostava auto joka oli seissyt jonkin aikaa paikallaan, että otettiin rekkarista selvää, että kenelle se kuului ja käytiin kysymässä, oliko auto vielä käytössä. Yks meidän kaveri osti lopulta tälläisen auton.
Tiedetäänkö ihan varmuudella, koska Kimmon auto oli parkkipaikalle tuotu? Meinaan vaikka siinä oli kesäkumit, niin onhan se voitu tuupata siihen talvellakin. Vaikka hinaamalla. Sitäkin on nähty.
Onhan se mahdollista että auto on tuotu paikalle vaikka talvella mutta mielestäni nuo kesärenkaat ja raolleen jätetyt/unohdetut ikkunat (talvella varmasti ikkunoista ollaan tarkempia kuin kesähelteellä) tukevat sitä seikkaa enemmän että auto on sinne päätynyt Kimmon katoamisajankohdan, kesäkuun 1999, aikana. Joku autoista enemmän tietävä voisi kertoa, millaisia merkkejä autossa mahdollisesti on jos on yli puoli vuotta seisonut liikkumattomana paikallaan.